תצביע כל מי שכילדה (וכאישה) חונכה כמה חשוב להיות יפה. 

יצביע כל מי שכילד (וכגבר) חונך כמה חשוב להיות יפה. 

מהי התוצאה לדעתכם?

אמא שלי ייחסה הרבה מאוד חשיבות למראה חיצוני. כולם תמיד דיברו על כמה הייתה אימי יפה בצעירותה ובבית שמעתי לא פעם משפטים תמהים כשמישהי "לא יפה במיוחד" הייתה "תופסת" גבר חתיך ומוצלח. כך השתרשה בי תפיסה מעוותת לפיה אם אני לא אהיה מספיק יפה, אף אחד לא ירצה בי. 

אלא שלא באימי האשמה וגם היא נפלה קורבן לתכתיבים שהוכתבו לה ולימדו אותה, על אף שהייתה אישה אינטיליגנטית ומשכילה, שבסופו של דבר, אישה צריכה להיות קודם כל יפה. אחר כך כל השאר. 

אלא שהם שגו (לפחות) בנקודה אחת בסיסית: נשים הן מדהימות. בכל מצב. וככל שאנחנו מתבגרות, מתגברת מדהימותנו והגיעה העת להקדיש לעצמנו פוסט בנושא, אך חשוב יותר, להפנים אותו.

נשים מתנשקותצילום: עומר הכהן

על קבוצת הפייסבוק "Supergirls זה אופי"

מעולם לא החשבתי עצמי לפמיניסטית, וחשבון הנפש הפם-קולקטיבי (ואני חייבת להודות שאני לא בטוחה שזו מילה אמיתית 😉 ) הוא תולדה של חברותי בקהילת הנשים שחרטה על דגלה את העקרונות הללו: קהילה בשם: זה אופי Supergirls שהוקמה לפני שנה בדיוק ומקבוצה של 600 בנות צמחה לקהילה נשית שוקקת של למעלה מ-45,000 נשים. אל הקבוצה התוודעתי לקראת סוף חופשת הלידה בזכות עלמת הזיגזג שלי לילו שצירפה אותי אליה בדיוק בתקופה שבה הייתי זקוקה באופן נואש למעט השראה וחיבוק נשי חם. 

אישה באוטובוסצילום: עומר הכהן

כבר מהרגע הראשון הבנתי שעל אף אינספור הקהילות והקבוצות בפייסבוק בקבוצה הזו קורה משהו מיוחד. היה ברור מההתחלה, שכאן, אישה לאישה זהב.

אישה בהפתעהמקימת הקהילה מריה. צילום: עומר הכהן

שלא כמו קהילות וירטואליות אחרות, הקהילה הזו יצאה בתוך חודשים ספורים מהעולם הוירטואלי והחלה לקרום עור וגידים בעולם האמיתי. זה התחיל ממפגש ספונטני שנשא את השם ההולם "מפגש השראה" שבו דיברו 5 מחברות הקבוצה – נשים נפלאות ומופלאות שסיפרו כל אחת את סיפורה מעורר ההשראה: כיצד הגשימה חלום כנגד כל הסיכויים, כיצד לא וויתרה על הדרך שלה, כיצד נאלצה להתמודד מול תכתיבים של אחרים ובעיקר, כיצד לא וויתרה על עצמה. הערב הזה היה יריית הפתיחה ומאז התקיימו עשרות מפגשים בשלל תחומים ובכל רחבי הארץ ואפילו טיול אחד בן יומיים לצפון. And the best is yet to come. 

קצרה היריעה מלהתחיל ולהסביר את עוצמתה של הקהילה שמורכבת משלל נשים נפלאות, מפרגנות ומכילות שמטרתן היא אחת: לעזור. כי אם אין אנחנו לנו, מי לנו?!

סופרגירלצילום: עומר הכהן

לרגל יומהולדת שנה לקהילה התקיימה השבוע מסיבת ענק לחברות וכמות הפייאטים והנצנצים שנלבשה שם (וביניהן עבדתכן המתולתלת) יכולה הייתה להאיר את כל תל אביב. אסופת נשים כה יפה ומפרגנת לא ראיתי מימי. 

ארבע אמהותצילום: עומר הכהן

מסיבת נשיםככה נראית העצמה נשית. צילום: עומר הכהן

יפות ונהנותיפות ונהנות. צילום: הגר וורטהיים

נשים שקודם לכן ראו האחת את השניה רק בפייסבוק ניגשו, התחבקו, רקדו ואהבו. ככה נראית העצמה נשית. בינינו, יש העצמה אחרת??

נשים וחדי קרןצילום: עומר הכהן

ככל שאני מתבגרת אני מגלה יותר את העוצמה האדירה שיש בנו: האהבה האינסופית שבאמהות שהביאה איתה סבלנות שלא ידעתי שקיימת בי ומצד שני הרצון להגשים כל אחד מהחלומות שלי. אנחנו נפלאות, עוצמתיות וכשאנחנו מאוחדות אין מי שיוכל לנו.

וזה מה שהופך אותנו לכל כך יפות, בין אם נרצה בכך, ובין אם לא.

אישה יפה מחייכתצילום: עומר הכהן

תודה לצלמת עומר הכהן הנפלאה על התמונות. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת