37 שנים, קמפיין חשוב אחד ומאות אלפי נשים אמיצות בכל רחבי העולם זה מה שהיה צריך כדי שאאזור בליבי את האומץ לכתוב את הפוסט הזה, שהוא ללא ספק הפוסט האישי ביותר והחושפני ביותר שכתבתי מימי. במבט רטרוספקטיבי על חיי אני מגלה שלמרבה הצער לא פחות משאספתי, שמרתי וצברתי שלל פריטי לבוש מרשימים, צברתי גם הטרדות שהגיעו בשלל צבעים וגוונים, ומודה שלא תמיד ידעתי לזהות את הגוון ההטרדתי שבהן בזמן אמת, ובעיקר, לא ידעתי להגיב. 

היום, כשאני אמא לבת ומלמדת אותה שלא לשתוק, לא לתת לאף אחד לעשות לה משהו לא נעים, ותמיד תמיד לספר, הבנתי, שעד שאני לא איישם בעצמי את מה שאני מלמדת אותה, לא אהיה מורה כל כך מוצלחת ולכן החלטתי לפרוש את רשימת ההטרדות הלא ממצה שצברתי במהלך חיי ואיתה גם לפרוש בפניכן את ליבי ולסמוך עליכן שתנהגו בו ברגישות הראויה. 

משקפי שמש צבעונייםצילום: לימור יערי; שמלה: נטע אפרתי; שרשרת: tamarita, נראתה גם בפוסט הזה; משקפי שמש: Private vintage collection

גם אני הותקפתי מינית במהלך חיי והגיע הזמן להפסיק ולשתוק

לבייביסיטר שהופקד על בטחוני כשהייתי בערך בת חמש ומשום מה חשב שחלק מהגדרת התפקיד כוללת גם התערטלות וליטוף איבר המין והפצרות בלתי פוסקות שאלטף ואנשק אותו בעצמי. 

למנהל לשעבר ש"אירח" אותי בפגישה במשרדו כשהייתי עובדת חדשה וחסרת ביטחון וסבר משום מה שהדבר ההגיוני לעשות באמצע הפגישה הוא לקום ולהתחיל לעסות את כתפיי, וכשהעזתי לקפוא ולהפסיק לדבר להעיר לי: "תמשיכי, למה הפסקת??". 

צילומי אופנהצילום: לימור יערי; שמלה: נטע אפרתי; עגילים: tamarita

לצלם שלא הפסיק להתלונן על כך שאני לא מצטלמת ב"לבוש סקסי", שחשב שזה הגיוני מאוד לומר לי ש"יש לי טוסיק של ברזילאית", שהצהיר שהוא לוקח על עצמו את המשימה של להעלות לי את הדימוי העצמי (המושיע בכבודו ובעצמו), ציין שאני צריכה להתייחס אליו כמו אל רופא וטען שאני חייבת להפסיק להתבייש להחליף לידו בגדים ולסיום, ביקש לראות איך נראים השדיים שלי. 

הכניסה למלון נורדויצילום: לימור יערי; אוברול קטיפה: Mews; שרשרת "תלתלים אדומים": FRIDA handmade jewelry; נעליים: CoupleOf

שמלה בצבע ורודצילום: לימור יערי; שמלת "הילה": ורה מולייר; שרשרת: tamarita; טבעת זהב גדולה: FRIDA handmade jewelry

לקואצ'ר שהנחה סדנאות פופלאריות שארכו חודשים רבים שבמהלכן סינן אט אט את הגברים מהקבוצה, הקיף עצמו בנשים, הציע להן אימונים "אישיים" שכללו (איך לא) יחסי מין מלאים או חלקיים…. כי הרי ידוע שדרך כל הארה עוברת בפין … 

שמלה ארוכה של נטע אפרתיצילום: לימור יערי; שמלה: נטע אפרתי; שרשרת ועגיל: tamarita; משקפי שמש: Private vintage collection נראו גם כאן

לאיש שנוהג לשבת אחר הצהריים בקפה שמתחת לעבודתי, ושחלף על פני כמה וכמה פעמים בעודי יושבת ממתינה למנה שלי ומשלימה פערים באינסטגרם, עד שקלטתי שבכל פעם שהוא חולף על פני הוא מגניב ליטוף על זרועי.  

נחלת בנימיןצילום: לימור יערי; שמלה: In Between; צווארון: Neat, נראה גם בפוסט הזה ; עגיל פרח: tamarita;

לאיש התקשורת הבכיר שהחל להתכתב איתי בזמן חופשת הלידה התכתבות לגיטימית בענייני אינסטגרם וצילום, עד שלילה אחד בשעה לא לגיטימית שלח הודעה לא לגיטימית בתירוץ הלא לגיטימי שהוא מעט שיכור.  

אוברול שחור של המותג Mewsצילום: לימור יערי; אוברול קטיפה: Mews; שרשרת "תלתלים אדומים": FRIDA handmade jewelry; נעליים: CoupleOf

לאינספור הגברים ברחבי העולם ששולחים לי מידי כמה שבועות Dick pic באינסטגרם וגורמים לי לראשונה בחיי להצטער על כך שאיני חיה במקום שבו הצנזורה שולטתתתתתתתת.

שמלה שחורה בעיצוב אילי גורןצילום: לימור יערי; שמלה: In Between; צווארון: Neat` עגיל פרח: tamarita

לסלקטור במועדון שסירב להכניס אותי להופעה של "מוניקה סקס" כי הייתי צעירה מידי (כיתה ח') מה שלא הפריע לו להוסיף ש"אם הוא היה אח שלי, הוא היה מציץ לי למקלחת". 

שרשרת ארוכהצילום: לימור יערי; שרשרת ארוכה עם תליון: Shicoo; שרשרת "תלתלים": Yarden-aizic, נראתה גם  כאן; טבעת זהב גדולה: FRIDA handmade jewelry

לשותף במשרד עורכי הדין היוקרתי שבו עבדתי, שקנה לעצמו מוניטין מוצדק של חסר טאקט אולם רק כלפינו ציבור הנשים הצעירות במשרד התבטא חוסר הטאקט בהערות על חצאיות קצרות, ולא פחות מאשר לו, לשאר השותפים (לעבירה) שלא אמרו לו לחדול…

אוברול שחור ושרשרת אדומהצילום: לימור יערי; אוברול קטיפה: Mews; שרשרת "תלתלים אדומים": FRIDA handmade jewelry; טבעת פרפר: מפריז

לשלל ההודים שסברו שאם אישה היא מערביה אז דמה מותר, או אם לדייק, עכוזה, וניצלו את הצפיפות הרבה שברחובות כדי לשלוח יד משל הייתי בהמה שאיננה פרה. 

#metooצילום: לימור יערי; שמלה: In Between; צווארון: Neat; עגיל פרח: tamarita

לכל אלה ולשכמותם, וכמותי כמותם וכמותי כמותי כמותם, אני כאן כדי להצהיר קבל עם ופייסבוק שאני סיימתי לשתוק!

רגע של נחת

לפעמים בין רגעי הקיטורים מבציע לו החוצה רגע קטן של אופטימיות והכרת תודה שגורם לי לתהות מה עשיתי שמגיע לי כל הטוב כזה. כזה הוא רגע הנחת שחוויתי השבוע בזכות בעלי היקר והאהוב שלא מרבה להופיע ברשתות (או בבלוג) אבל כשזה קורה זה תמיד בלתי נשכח. 

השבוע בחר בעלי להגיב בפייסבוק לגבר שרשם ביקורת על מסעדה בתל אביב. הביקורת בעיקרה הייתה עניינית אלא שבין היתר הוא החליט לשתף את הקוראים בהגיגיו אודות קמפיין Me Too שבגללו המארחת "מרשה לעצמה" לענות לשאלתו "למה היא לא מחייכת אליו" את התשובה "אם הייתי גבר לא היית שואל אותי כזאת שאלה":

אז במקום לספר לכם כיצד השיב בעלי החלטתי שנכון יותר שגם אתן תקראו ותחוו ביחד איתי רגע של אופטימיות כי כן, יש בעולם גם גברים כאלה. 

אבא ובן ברגע מרגששני הגברים שמסבים לי נחת. רק חבל שאחד מהם גם מסב לי עייפות בלילה… 😉

מי את לימור יערי

על התמונות אחראית הצלמת לימור יערי – נשואה ואמא לשלושה, צלמת אופנה שמתמחה בצילומי street style ובעלת הבלוג המקסים "את זה" שמשלב בין נשים, צילום, אופנה וכתיבה, שבו היא משוטטת לה עם מצלמתה ומקבלת השראה מנשים עם סטייל ייחודי אבל חשוב יותר, שיש להן "את זה" ;-). 

לימור מגדירה את עצמה כפמינסטית ולכן היא פרטנרית נהדרת לפוסט הלא פשוט הזה, ובתור מי ששמה לעצמה מטרה שנשים, נערות וילדות שהיא מצלמת ירגישו מועצמות במסגרת או בזכות הצילומים, אין לי אלא להודות שזה לחלוטין עבד גם איתי. 

אופנת רחובצילום: לימור יערי; שמלת "הילה":  ורה מולייר; שרשרת: קרן וולף

וגם המון תודה לתמרה סנטוס טראובמן בעלת המותג "tamarita" ולטל מוסרי בעלת המותג "ורה מולייר" שהגיעו, עזרו, תמכו ועזרו לפוסט הזה לצאת אל אוויר העולם. 

עד כאן לבינתיים, ואם אהבת, חיבבת או אפילו רק סימפטת מעט אך את חשה עצמך נדיבה, אשמח אם תפנקי ב"לייק" קטן בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואם את חשה הבוקר נדיבה במיוחד, אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" (באמצעות אחד הפופ אפים שקופצים פה או למטה בסוף העמוד הזה מצד ימין) ותוכלי לקבל ישירות למייל את הפוסטים וגם הודעות על הגרלות שוות והנחות בלעדיות שניתנות לקוראות הבלוג על ידי שלל המעצבים המוכשרים שמשתפים פעולה עם הבלוג.

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת