יש הטוענים כי העולם מתחלק לשני סוגי נשים: המכורות לנעליים והמכורות לתיקים. אולם אני סבורה, כי לא משנה לאיזה מהחלקים אתן משתייכות, כל אחת מאיתנו צריכה בארון לפחות שני זוגות נעליים (שלא לומר 20) ושני סוגי תיקים. הפעם אני כאן כדי להציג בפניכן את התיקים (ולא סתם תיקים, אלא תיקים איכותיים במיוחד של מעצבי התיקים הישראלים הישראלים תיק ותיק או אם תרצו המותג tikvtik והמעצבת הצעירה והמוכשרת שעומדת בראש המותג האיכותי "קארין") ומי יודע, אולי הפוסט הבא יהיה זה שיעסוק בנעליים…

מעצבי תיקים ישראליםצילום: ורד פרקש; תיק עור איכותי בצבע חום: תיק ותיק TikVTik

מעצבי תיקים ישראלים - תיק גב שחור ואפורצילום: ורד פרקש; תיק עור איכותי בצבע שחור: תיק ותיק TikVTik; חולצה: מעיין פז; ג'ינס: דנה אשכנזי; נעליים: couple of וננעלו על ידי גם בשבוע האופנה 2018

תיק ותיק – החברה ששמה במרכז את העיצוב הישראלי

מותג התיקים הידוע תיק ותיק  (המוכר גם בתור TikVTik) הוא רשת חנויות בפריסה ארצית המאופיין בסניפים קטנים וביתיים כשכל סניף מתפקד כמעין בוטיק מקומי ואיכותי. בהתאם, בכל סניף ובכל קניון יש היצע מוגבל של מותגים בלעדיים לרשת בהתאם לציוויון הייחודי של הסניף או של המרכז המסחרי או הקניון כאשר חלק מהמותגים הם מותגים בלעדיים של תיק ותיק וחלק הם מותגים מוכרים אחרים כמו GUESS, KIPLING, MARCO POLO ונטע שדה. בגזרת המותגים הבלעדיים נמצא את HEDGREN, PIERRE CARDIN, DAVID JONES, FERUCCHI ואת המותג המיוחד "קארין" שלשמו התכנסנו כאן היום ;-).

תיק חום גדול ופרקטיצילום: ורד פרקש; תיק עור איכותי בצבע חום של המותג "קארין": תיק ותיק TikVTik

תיק ותיק רואה חשיבות רבה ביצירה ישראלית מקורית בדיוק מהסוג שעליו אני כותבת פה בבלוג, ומהמקום הזה שמעודד יצירה מקומית ומקורית נולד המותג "קארין" שקיים כבר כ-14 שנה ומציג קולקציות חדשות מידי עונה של תיקים מעוצבים וארנקים איכותיים עשויים עור. התיקים מעוצבים ומיוצרים כאן בארץ וחומרי הגלם נבחרים בקפידה והעורות מיובאים בעיקר מאיטליה. הקו המנחה בעיצוב של התיקים האלה הוא עיצוב ישראלי נינוח בצבעים שמייצגים את הישראליות שלנו: הרבה גוונים של חום, ורוד בהיר ואפור על גווניו השונים. לפני כמה חודשים החליטו בתיק ותיק לשלב ידיים עם מעצבת צעירה, מוכשרת ולא פחות חשוב, מתולתלת בשם כרם  קמינסקי שהיא במקצועה מעצבת מוצר ובעלת סטודיו עיצוב חלומי באחד האזורים הציוריים של יפו.

רחבת שוק הפשפשיםצילום: ורד פרקש; תיק עור איכותי בצבע אפור של המותג "קארין": תיק ותיק TikVTik

תכירו את מעצבת התיקים החדשה של תיק ותיק

כרם עיצבה בעצמה את הקולקציה הנוכחית של המותג "קארין" החל משלב תכנון ופיתוח הדגמים ועד בחירת חומרי הגלם. היכולת הייחודית של כרם לעשות חיבור מוצלח כל כך בין עיצוב מוצר, חומר ואופנה היא שהופכת את קו המוצרים של המותג "קארין" לאחת הקולקציות המקוריות הרעננות והייחודיות שיש לתיק ותיק להציע. ארזתי איתי את הצלמת ורד פרקש, שלל בגדים צבעוניים והדרמתי ליפו כדי לפשפש לכרם בסטודיו, לארוב לה עם מצלמה ולשאול אותה המון שאלות על יצירה. כי למה שרק אני אהנה? ;-).

כרםנשים ותלתלים ואני. צילום: ורד פרקש; תיקים עשויים עור רך בצבע שחור בעיצובה של כרם למותג "קארין": תיק ותיק TikVTik

תיק גב שחור איכותיצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik; דובי גם בעיצובה של כרם

איפה עולם העיצוב והאופנה פגש אותך לראשונה?

"בילדותי הייתי מטיילת הרבה עם אמא שלי באזור שוק הפשפשים ושם נחשפתי מקרוב לעולם החפצים, למדתי על הערך שלהם וההיסטוריה שהם מכילים. בטיולים האלה פגשתי בחומרים, צורות, ושלל פונקציות שנכנסו לי עמוק ללב. מאז שאני זוכרת הייתה בי אהבה לחפצים וחומר ועוד בילדותי האמנתי (ובסתר ליבי מאמינה גם היום) שגם לחפצים יש רגשות. מהמקום הזה והסקרנות של "איך באים חפצים לעולם" הלכתי ללמוד עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון וסיימתי את לימודי בשנת 2012."

תיק גב עשוי עורצילום: ורד פרקש; תיק עור חום עם רצועות: תיק ותיק TikVTik

תיק גב שחור לבןצילום: ורד פרקש; תיק:  תיק ותיק TikVTik; לוקיישן: Market Hotel

מה היה הדבר הראשון שעיצבת?

"אני מניחה שהדבר הראשון שעיצבתי בלי להתכוון הוא את החדר שלי בילדותי. הייתי בערך בת 10 ואמא שלי לקחה אותי לנגר וביחד תכננו ספריית עץ גדולה בשביל כל הפיצפקעס שהיו אצלי בחדר. בנוסף בחרתי גם את התמונות, החפצים ואפילו את המצעים.

הדבר הראשון שעיצבתי כבוגרת היה ארנק מתקפל עשוי מתכת שעיצבתי במסגרת הלימודים."

ארנק מתקפלארנק מתקפל. העיצוב הראשון של כרם

 צילום: ורד פרקש; תיקי גב גדולים בעיצוב כרם ל"קארין": תיק ותיק TikVTik

תיק גב מלבני של תיקותיקצילום: ורד פרקש; תיק עור גדול: תיק ותיק TikVTik  נעליים: couple of. לוקיישן: Market Hotel

תיק בצבע חום ותיק בצבע אפורצילום: ורד פרקש; תיקים: תיק ותיק TikVTik

איך התפתח תהליך היצירה שלך מתחילת הדרך ועד היום?

"תהליך היצירה שלי מתפתח ומשתנה כל הזמן. אני חושבת שהדבר הכי משמעותי שקרה לתהליך היצירה שלי בשנים האחרונות (לקראת סוף התואר הראשון) הוא שלמדתי לסמוך על האינטואיציות שלי ובייחוד על האינטואיציות הראשוניות שמופיעות  בתחילת כל תהליך. רוב רובו של התהליך נעשה אצלי בראש. המעבר מרעיון/מחשבה למוצר הסופי הוא בדרך כלל מאוד מהיר. גם בקולקציה שעיצבתי למותג "קארין" הקשבתי היטב לאינטואיציות ולשמחתי קיבלתי גיבוי מלא והבעת אמון מלאה מתיק ותיק"

תיק שחור נוח ופרקטיצילום: ורד פרקש; תיק גב שחור עשוי עור: תיק ותיק TikVTik

תיק מלבני אפור ושחורצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik;  ג'קט פסים: נטע אפרתי; שרשרת דובדבנים: חנות יד שניה מפריז; לוקיישן: Market Hotel

תיק אפור גדולצילום: ורד פרקש; תיק:  תיק ותיק TikVTik; חולצה לבנה: רונן חן; שרשרת זהב ילדה יושבת על נדנדה: מלכה תכשיטים;  טבעת אדומה: בוטיק תכשיטים בפריז.

עם איזה חומרים את עובדת ולמה דווקא איתם?

"עץ,עור וקצת מתכות. אני מעדיפה חומרים טבעיים ומאוד אוהבת את המגע שלהם, המראה שלהם ואת העובדה שהם עדיין ״חיים״ וממשיכים להשתנות ולהתפתח."

תיק זמש איכותיצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik; חולצה: מעיין פז; ג'ינס: דנה אשכנזי

תיק צד מעוצב של תיקותיקצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik

איך הגעת לעבוד עם תיק ותיק ובמה שונה העבודה שלך איתם מהעבודה הפרטית שלך?

"הגעתי לתיק ותיק דרך אחותו של הבעלים שלמדה איתי והכירה את העבודות שלי ושידכה בינינו. העבודה מול תיק ותיק היא מאוד מסודרת וכל מוצר מעוצב עבור קהל יעד מוגדר ולטווח מחירים מוגדר. אם זאת חשוב לי מאוד לציין כי על אף שתיק ותיק היא רשת גדולה, הבעלים שמולו אני עובדת גילה פתיחות מאוד גדולה לרעיונות החדשים שהבאתי וזה ראוי להערכה ובזכות הפתיחות הזו ייצרנו יחד קולקציה שהיא גם איכותית, ייחודית ומעוצבת וגם פרקטית ולא יקרה.

העבודה שלי כעצמאית שכוללת בין היתר עיצוב של גופי תאורה, יודייקה מודרנית ואקססוריז שונים היא לרוב נטולת מגבלות גם מבחינת העיצוב, גם מבחינת טווח המחירים וגם מבחינת הסגנון. "

תיק גב מעוגלצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik

תיקי עורצילום: ורד פרקש; תיקים גב מלבניים:  תיק ותיק TikVTik

מה הקושי העיקרי שאת מתמודדת איתו כמעצבת?

"הקושי הכי גדול הוא תחום השיווק והמכירה. כמעצבים, אנחנו לרוב לא מנוסים בו, לא הוכשרנו אליו ולא נהנים להתעסק בו."

הפקת אופנה לתיקיםצילום: ורד פרקש; תיקים: תיק ותיק TikVTik; חולצה: מעיין פז; ג'ינס: דנה אשכנזי

TIKVTIKצילום: ורד פרקש; תיק: תיק ותיק TikVTik; חולצה: מעיין פז; ג'ינס: דנה אשכנזי

מה היתרון בלהיות מעצבת?

"בעיני הקסם הגדול והזכות הגדולה היא היכולת לייצר יש מאין. הפריווילגיה לדמיין משהו וליצור אותו, לתת רוח חיים לרעיון, שרטוט, מחשבה."

בלייזר ורודצילום: ורד פרקש; תיק:תיק ותיק TikVTik;  בלייזר ורוד: זארה; שרשרת דובדבנים: חנות יד שניה מפריז; לוקיישן: Market Hotel

תיק צד מעור בצבע חום כההצילום: ורד פרקש; תיק:תיק ותיק TikVTik

מה החלום שלך הלאה?

"שתמשיך להיות לי הפריבילגיה לעסוק בעיצוב ולהתמסר לו באופן מלא. וכמובן, שהעבודות שלי יוצגו,יופצו וישמחו אנשים ברחבי העולם:)"

אישה על אופנייםצילום: ורד פרקש; תיק:תיק ותיק TikVTik

תיק עור בשני גוונים של חוםצילום: ורד פרקש; תיק:תיק ותיק TikVTik

מה את יכולה לספר לנו עליך שאנשים לא מכירים?

"החלום הראשון שלי היה להיות שחקנית כדורגל. כל חיי שיחקתי כדורגל ואני משחקת גם היום. חיכיתי שצייד כשרונות בינלאומי יגלה אותי אבל זה לא קרה. לא וויתרתי על החלום ואם יש צייד כשרונות שקורא את זה אני מזמינה אותו גם היום לבוא ולצפות בי משחקת בקבוצה שהקמתי ביחד עם כמה חברות בשם דינמו פרישמן ;-)."

ספסל בצבע תכלתצילום: ורד פרקש; תיק:תיק ותיק TikVTik

תיקי צד מעוצבים עשויים עורצילום: ורד פרקש; תיקים: תיק ותיק TikVTik; חולצה לבנה: רונן חן; מכנס כתום: Clothe. גופי התאורה שבתמונה עוצבו ויוצרו על ידי כרם

המוצרים המשגעים שמייצרת כרם (מלבד התיקים לתיק ותיק) מוצגים בסטודיו שלה ברחוב אלעזר בן עזריה 7 , יפו ובאתר שלה Kerem Design.

תיק גב של תיקותיקצילום: ורד פרקש; תיקים: תיק ותיק TikVTik

ואם בתיק של "קארין" חשקה נפשכן, תוכלו למצוא אותם באחת מחנויות תיק ותיק שבפריסה ארצית; באתר החברה תיק ותיק.

סטודיו לעיצוב מוצר ביפוצילום: ורד פרקש; תיקים: תיק ותיק TikVTik

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט בתגובה מטה. בהזדמנות זו מזכירה, כי השבוע ביום רביעי מסתיימת ההטבה הייחודית לקוראות הבלוג על השרשראות הקסומות של Oma Design שהעניקה 20% הנחה על כל החנות שלה במרמלדה מרקט עם קוד הקופון hila20off. מוזמנות לראות את התכשיטים בתמונות האלו ולהתפנק עם איזו מתנה לחג.

תכשיטים בעבודת ידצילום: לימור יערי; שרשראות עשויות פליז בשילוב אריגה:  Oma Design

וכמו תמיד, אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" אז זה הזמן, כי בימים אלו אני שולחת מידי שבוע הודעה על מתנות והגרלות ייעודיות לקוראות הבלוג ולמנויות במייל. עוד קצת למטה תמצאי לשונית להרשמה. 

Summary
Review Date

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת