בימים טרופים אלו עסוקות אני וצלמת הבית של הבלוג בעלת עדשת הזהב ורד פרקש, בחיפוש אחר בית חדש. אני מחפשת בית או דירה עם גינה קטנה שבו יוכלו ילדי ובעיקר בני הקטן לתת דרור לאנרגיות הבלתי נגמרות שלו (האלטרנטיבה היא לרכוש הליכון ולהריץ עליו את העולל אם כי יתכן שזה יביא את המועצה לשלום הילד היישר לביתי…) ואילו ורד ובעלה נטולי הילדים מחפשים דירה במרכז תל אביב עם עדיפות לאזורים עם מבחר קולינרי מרשים. על אף ההבדלים הנובעים מצרכינו השונים יש דבר אחד המשותף לחיפושים של שתינו: שתינו מעניקות חשיבות רבה להיבט האסתטי של הבית ואם להשתמש במילים מעט פחות מכובסות, בית שיראה מצוין בפיד האינסטגרם ובסטורי ;-). בדיוק מהסיבה הזו, שתינו הגבנו באותה שמיטת לסת למראה הבית המרהיב ועוצר הנשימה שבו ממוקם גם הסטודיו של מעצבת התכשיטים ובעלת גלריה ביפו יערה ימין שמכל פינה שבו ניכרת ההקפדה והאסתטיקה שניכרת גם בחרוזי הזכוכית הייחודיים שהיא יוצרת בעצמה ושמהם היא מרכיבה את תכשיטי הזכוכית הייחודיים שלה.

מעצבת תכשיטי זכוכית

שתי בלוגריות עם תכשיטי זכוכית
צילום: ורד פרקש

תכשיטים מזכוכית
צילום: ורד פרקש

מעצבת התכשיטים של כדורי הזכוכית

תכירו את יערה ימין, אמא לשלושה ילדים בני 19, 16.5 ו-12, מעצבת חרוזי זכוכית מהם היא מכינה תכשיטים מזכוכית: עגילים מזכוכית, שרשראות מזכוכית, טבעות מזכוכית ואפילו גומיות לשיעור מעוטרות כדורי זכוכית פרי ידיה הכשרוניות. אחרי אינספור מכשולים א-לה פורס מז'ור כולל פנצ'ר אחד ובן (או בת כדי שלא נפלה מגדרית) בליעל שפגע ברכבי מבלי להשאיר פרטים והשבית אותו בדיוק ביום שבו נקבעו הצילומים, הצלחנו להפגש בביתה המרהיב של יערה בכפר אז"ר שבו גם נמצא הסטודיו הציורי שלה ושבו היא גם עורכת מכירות מיוחדות ומארחת מגוון מעצבים נוספים, לצילומים ושיחה על כוס היין הטעים ביותר ששתיתי מעודי.

תכשיטי זכוכית
החיים הטובים

מעיצוב גרפי לפיתוח מוצר עצמאי

מתי התחלת לעצב ומה היה הדבר הראשון שעיצבת?

"מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי להיות מעצבת, גדלתי בבית עם אבא שהיה מעצב גרפי ומעצב תערוכות. עוד בבית הספר היסודי הייתי ה"מעצבת" של הכיתה ובתיכון הייתי צריכה לשכנע את המורים שאני מסוגלת להקשיב להם ובו זמנית לשרבט על נייר. בתיכון, כשדיגדג לי בידיים ולא הייתה לי סבלנות לחכות, למדתי עיצוב גרפי בהתכתבות ובכמה קורסים והיה לי ברור שאחרי הצבא אלמד עיצוב גרפי.

סיימתי שלוש שנים של לימודי עיצוב גרפי ב"ויטל" שהיה אז בית ספר חדש בשכונת פלורנטין בתל אביב. לאחר סיום הלימודים עבדתי בכמה משרדים ומהר מאוד הבנתי שאני לא מאושרת כי אין לי שם חופש ומרחב. הרגשתי כמו אריה בכלוב והגעתי למסקנה שלא מתאים לי להיות שכירה.

במקביל לעבודה במשרד התחלתי לפתח מוצר משלי ובימי שישי ביום החופשי שלי, הייתי משוטטת בין חנויות מתנות ומציעה להן את המוצרים שהכנתי ולהפתעתי הרבה ההתלהבות הייתה רבה ובזכות בן זוגי התומך שמאז הפך לבעלי, החלטתי לעזוב את העבודה ולפתוח עסק עצמאי משלי. וכך בקבוק שמילאתי בשמן זית עם תבלינים ונתתי מתנה לחברה, הפך מהר מאוד לעסק מצליח בשם "בהרת" שהיה הבייבי הראשון שלי. "

אישה בכיסא נדנדה
צילום: ורד פרקש

מבחר של שמלות ערב שחורות

את "בהרת" סגרתי אחרי כמה שנים של הצלחה, כשהחלטנו לעבור אל מעבר לאוקיינוס בעקבות הצעת עבודה שקיבל בעלי, ומהעסק שהיה לפני עידן התמונות בנייד ולפני ימי הפייסבוק והאינסטגרם ולפני שאפילו הייתה לי כתובת אימייל, נשארו רק הזכרונות.

ההחלטה לסגור את העסק ולעבור למקום שעד אותו רגע לא הכרתי את שמו לא הייתה קלה. בסופו של דבר, ההחלטה התקבלה ומה שתוכנן להיות שנתיים שלוש הפך להשתקעות של 13 שנים. חודשים ספורים אחרי שעברנו לארצות הברית ניהלתי שיחה עם חברה שעברה לניו יורק באותה תקופה שסיפרה לי שהיא עושה חרוזי זכוכית. משהו בי נדלק במקום רק מלשמוע על זה וידעתי באותו הרגע שגם אני רוצה, על אף שלא היה לי באמת מושג מה זה אומר. "


נשים אלגנטיות בשמלות שחורות
יערה ואני. צילום: ורד פרקש

שרשרת מזכוכית
שרשרת חרוזי זכוכית. צילום: ורד פרקש

מתפיסה שיווקית לחשיבה יצירתית

איזה שינוי עברה טביעת האצבע העיצובית שלך במהלך השנים?

"כשהיה לי את "בהרת" והתפרנסתי מהעסק החשיבה שלי הייתה יותר עסקית אסטרטגית. המעבר לעיצוב תכשיטי זכוכית שהם אומנותיים יותר הוביל ליצירה שהיא יותר ממקום של הנאה ורגש ופחות עסקי ושיווקי. עיקר העבודה שלי היום היא לעצב את מה שאני אוהבת וחושבת שגם הלקוחות שלי יאהבו."


שמלת צ'רלסטון שחורה
צילום: ורד פרקש

נשים יפות

עם איזה חומרים את עובדת ולמה דווקא איתם?

"כל החרוזים שלי עשויים מזכוכית. אני עובדת עם כמה סוגי זכוכית שונים ומייצרת את החרוזים אחד אחד ביד. הרבה פעמים אני משלבת חומרים נוספים על הזכוכית כמו למשל אבקה שעשויה בעצמה משברי זכוכיות קטנות. בנוסף, אני עובדת הרבה עם עלי כסף ועלי זהב וחוטי כסף טהור. האש במבער שלי מורכבת מגז וחמצן. ברגע שהחרוז מוכן,  אני מכניסה אותו לתנור בטמפרטורה של 500 מעלות צלזיוס, מה שגורם לו להתחזק. כשהחרוזים מוכנים אני מכינה מהם את התכשיטים שלי, משחילה אותם על חוטי עור, כסף, וגולדפילד. "


שרשרת עשויה עור וטבעות מזכוכית
צילום: ורד פרקש

צמיד זכוכית עשוי חרוזי זכוכית
שרשרת מזכוכית

האם חווית פעם משבר יצירתי או עסקי בחיים המקצועיים שלך?

"יש תקופות בהן אני מרגישה מחוסרת אנרגיה. אבל לרוב, כשאני נכנסת לסטודיו המקסים שלי, מדליקה מוזיקה ואת המבער האנרגיות חוזרות אלי. בדרך כלל כשהתחושות האלה תוקפות אותי אני מתחילה לתכנן את האירוע הבא שאקיים אצלי, מתחילה לחפש מעצבות, לעבוד על הפרסום ומייד האנרגיות חוזרות אלי ואיתן גם פרץ היצירה. עריכת אירועים משלבת בין כל האהבות שלי: האהבה לארח, האהבה לשתף ולהדגים את תהליך היצירה בסטודיו שלי והמפגש הבין אישי."

חולצת פיאטים ושרשרת זכוכית צבעונית

תכשיטים מזכוכית

צמיד כסף גדול

מה נותן לך השראה?

"חלק מהרעיונות שלי מגיעים מהלקוחות שלי. חלק אחר הם אינטרפרטציה של דברים שראיתי במקומות אחרים. מכיוון שבארץ ההעשרה בתחום הזה היא מאוד מוגבלת, אני לומדת מידי פעם טכניקות חדשות מאומני זכוכית ברשת. בעבר עשיתי גם כמה סדנאות בארצות הברית."

שמלת פיאטים חגיגית בצבע זהב
נשים יוצרות
כדורי זכוכית

אם אהבתן את חרוזי הזכוכית ותכשיטי הזכוכית שמכינה יערה, תוכלו למצוא אותם ועוד מעצבות נוספות באירוע מכירה שהוא גם תרומה לקהילה ונעשה בשיתוף עם עמותת הבית לחולי טרשת נפוצה שיערך בסופ"ש הקרוב ב-25.5-26.5. מוזמנות לקרוא עוד פרטים ולראות מי עוד תשתתף במכירה בקישור הזה.

בנוסף, תוכלו למצוא אותם בסטודיו המשגע שלה בביתה בכפר אז"ר וגם להנות ממה שכנראה יהיה אחד הבתים (אם לא ה-) היפים שתראו. אפשר להגיע אליה בתיאום מראש בטלפון 052-5506788 או למכירות שיערה עורכת מידי כמה חודשים ושאפשר להתעדכן בהן בעמוד הפייסבוק שלה.

תהליך יצירת שרשרת מכדורי זכוכית
חולצה בצבע זהב
עגילים מזכוכית

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט בתגובות למטה ואם אהבת או אפילו רק סימפטת ;-), יעזור לנו מאוד אם תגיבי גם בפייסבוק ותשתפי אצלך בעמוד (עוד קצת למטה תמצאי אייקון של שיתוף בפייסבוק) כדי שנשים נוספות יוכלו להחשף ולתמוך ביצירה ישראלית מקורית ובתכנים האיכותיים עליהם אנחנו עובדות כל כך קשה.

אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" ואת רוצה להמשיך ללוות ולתמוך גם בבלוג וגם במעצבות מקומיות מיוחדות, להחשף לאופנה ישראלית ולהיות הראשונה ששומעת על ההנחות הכי שוות, עוד קצת למטה תמצאי חלונית להרשמה.

החיים הטובים

Summary
Review Date

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת