כשסוקרים את ההיסטוריה של תעשיית האופנה בישראל יש הרבה סיבות להיות גאים. על אף העובדה שתחילת דרכנו הפאשניסטית התאפיינה במכנסי זלמן בצבע חאקי, כובע טמבל ועוד שלל מפגעים אסתטיים שבדומה ללורד וולדמורט מספרי "הארי פוטר" הס מלהזכיר את שמם, הצלחנו בגאווה רבה להקים ולייצר אופנה ישראלית משלנו כחול לבן בעלת שפה ומאפיינים יחודיים לפאשניסטות בציון. לאחרונה, הוחלט להקים לתחייה חלק מהשמות המוכרים כמו משכית ואתא אבל מה שמרגש אפילו יותר הוא למצוא בתי אופנה ומפעלים כאלה שקיימים ופועלים בארץ הקודש כבר עשרות שנים כמו גוטקס בתחום בגדי הים ודנון תכשיטים שמייצרים בארץ (ולא סתם בארץ, בתל אביב) כבר למעלה מ-40 שנה צמידים, שרשראות, טבעות, עגילים ואפילו תכשיטים לגברים.

דנון תכשיטים – מפעל מקומי שפועל כבר 40 שנה

תכירו את דנון תכשיטים, חברה לייצור תכשיטים שקיימת ופועלת מאז 1975 והוקמה על ידי יוסי דנון, ומנוהלת היום על ידי שני ילדיו, אילן וגל. החברה היא חברה משפחתית ו"מאוד ישראלית" כפי שגל אוהבת לספר וכל המוצרים (תכשיטים וגם מוצרים דקורטיביים לבית ולמשרד) מיוצרים כחול לבן במפעל הייצור בבניין פנורמה בתל אביב ונמכרים בטווח מחירים נוח, ומרבית הפריטים שתראו בפוסט הזה עולים בין 99 ש"ח עד 230 ש"ח ובנוסף יש הנחת מועדון של 20% על הקניה הראשונה. קצת דחיית סיפוקים (תחום טעון שיפור אצלי…) ותקראו בהמשך איך מקבלים את ההנחה ;-). 


שרשרת של דנון תכשיטים
צילום: ורד פרקש; שרשרת אדומה: דנון תכשיטים, 279 ש"ח

חמסה עשויה כסף לבית

בית ספר לצורפות

צילום: ורד פרקש

רצה מרפי והיום שנקבע לצילומים ברחובות תל אביב היה חם ולח במיוחד והעמיד אתגרים בפני ורד פרקש צלמת הבית של הבלוג אבל מה זה קצת זיעה עבור מי שצלחה שתי לידות בנות 24 שעות כל אחת… אז לקחנו מניפה (מעוצבת ומצוירת בעבודת יד כמובן של מותג המניפות FANCY HandFans) ובקבוק מים והדרמנו לדרום תל אביב לפגוש את עובדי דנון תכשיטים, לצלם חלק מהמבחר המאוד עשיר של צמידים, שרשראות, עגילים וטבעות ולשמוע מגל על הדרך הארוכה שעבר המפעל במהלך השנים, על המשברים, על היצירה ועל הלקוחה הישראלית.


גל דנון
גל דנון. צילום: ורד פרקש; שרשרת קצרה: 129 ש"ח, שרשרת ארוכה: 199 ש"ח, צמיד: 219 ש"ח, עגילים: 149 ש"ח

דנון תכשיטים קיימת כבר הרבה מאוד שנים. מה השתנה בה מאז ועד היום?

"החברה שלנו היא חברה משפחתית שהוקמה על ידי אבי. בשנים הראשונות המפעל היה בבניין קומות ברחוב שטרן בשכונת פלורנטין בתל אביב. ארבע הקומות הראשונות היו המפעל והקומה האחרונה הייתה הדירה שלנו שאבי שיפץ במו ידיו. כילדים היינו מסתובבים בין הבית למפעל, משוטטים בחדרי הייצור וחיים אותו כחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו.

בתור עסק שפועל כבר למעלה מ-40 שנים חווינו במהלך השנים הללו לא מעט שינויים. בין היתר, שינויים טכנולוגיים בכל הנוגע לתהליכי הייצור שלנו ורמת הגימור הגבוהה, פתיחת מפעל נוסף לציפויים משלנו שמשמש אותנו אך גם חלק ממעצבי תכשיטים מקומיים נוספים, שינויים באפיקי השיווק שלנו בעקבות כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו, הגדלת כמות העובדים כך שבנוסף לעובדים הוותיקים שחלקם עובדים איתנו כבר 30 שנה, הצטרפו אלינו עובדים צעירים מוכשרים, פניה לשווקים חדשים כולל שווקים זרים והדובדבן שלנו – הקמת אתרי אינטרנט שמשמשים ערוץ מכירה ישיר מאיתנו ללקוח."


שמלה שחורה בעיצוב גל שינפלד
צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דנון תכשיטים; שרשרת: 319 ש"ח; שמלה: MEWS

צמידים של דנון תכשיטים
צילום: ורד פרקש; צמידים וטבעת: דנון תכשיטים; טבעת: 129 ש"ח, צמיד "להקשיב ללב": 99 ש"ח, צמיד חוליות עבה: 249 ש"ח


מה המשמעות של להיות מפעל ישראלי

מה מאפיין את הקהל הישראלי?

"ישראל היא מדינה קטנה, לטוב ולרע. אנחנו אוהבים מאוד ליצור בישראל. זאת המדינה שלנו, כאן הבית שלנו ואנחנו חלק מהקהל שלנו ולכן אנחנו מרגישים שאנחנו מבינים את הטעם והעדפות הישראלים וגם כמובן את אורך החיים הישראלי, מזג האוויר ועוד גורמים שמשפיעים על היכולת שלנו לקלוע לטעם הקהל.

הקהל הישראלי הוא לא מקשה אחת אלא מורכב מסגנונות שונים, גילאים שונים והעדפות שונות. זה משליך כמובן גם על העיצובים ומאתגר אותנו במובן הכי חיובי שיש ואנחנו אוהבים מאוד להמציא את עצמנו בכל פעם מחדש, על מנת להיענות לאתגר הזה ולהמשיך לתת ללקוחות שלנו את מה שהם רוצים לקבל. אנחנו מוצאים שהקהל הישראלי הוא קהל נאמן, קהל שיודע מה הוא אוהב ומה הוא מחפש. אנחנו מרגישים שהם מצפים גם לשינוי והתחדשות מצידנו בהתאם לצו האופנה אבל עדיין לשמור על ה- DNA של דנון תכשיטים.

זה מחמיא מאוד לדעת שכל כך הרבה נשים עונדות את דנון תכשיטים בגאווה ואין מחמאה גדולה יותר מלהגיע לאירוע, או להסתובב ברחוב ולראות נשים ואפילו נשים מפורסמות שעונדות תכשיטים שעיצבנו."


שמלת מקסי בצבע ירוק בקבוק
צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דנון תכשיטים; שרשרת חוליות: 489 ש"ח; שמלה: Onchiq, מניפה: FANCY Handfans


טבעת בחריטה אישית

איך מכינים תכשיטים


טבעת אבן של דנון תכשיטים
צילום: ורד פרקש; טבעת: דנון תכשיטים, 129 ש"ח

מה לגבי התרחבות לשווקים בחו"ל?

"בישראל יש לנו מאגר פחות או יותר קבוע של לקוחות קבועים ונאמנים שזה נהדר אבל כידוע ישראל היא מדינה קטנה ובסוף נפח הפעילות פה הוא מוגבל ולכן כן יש רצון להתרחב לשווקים נוספים אבל בגלל שאנחנו כל כך ישראלים, כשאנחנו נוסעים להשתתף בתערוכות בחו"ל, התחושה שלנו היא שאולי אנחנו לא מספיק מבינים את אופן ההתנהלות העסקית שלהם, או אפילו נורמות התנהגויות כאלו ואחרות. לכן הצמיחה שם היא איטית יותר."

טבעות חותם בעיצוב דנון תכשיטים

עם איזה משברים נאלצתם להתמודד במהלך השנים הרבות שבהן דנון תכשיטים קיימת?

"כחברה שקיימת כבר למעלה מ-40 שנה, חווינו לא מעט משברים. לשמחתנו הרבה, אבא שלנו הוא אחד מאנשי העסקים היותר יצירתיים ויש לו יכולת מרשימה מאד לתפקד בצורה נהדרת, דווקא במצבי משבר. דוגמה מצוינת לכך ראינו בשנת 2008 כשהמשק נקלע למשבר כלכלי שהשפיע לא רק על ישראל, אלא על העולם כולו. המשבר הזה פגע גם בנו והגענו למצב שבו נאלצנו לקבל החלטות קשות מאד. החברה לא יכולה הייתה להמשיך ולתפקד במתכונת שבה היא פעלה עד אז ולצערנו הרב, נאלצנו לפטר כמעט את כל העובדים, כולל את עצמנו. כמעט כל עובדי החברה פוטרו וקיבלו כמובן פיצויי פיטורים. אבא שלנו לקח את העובדים אחד-אחד לשיחה, דיבר אתם והסביר להם את המצב. הוא אמר להם שכרגע לא נוכל להמשיך ולשלם משכורות ושאנחנו מקווים מאד שבתוך כמה חודשים החברה תחזור לעמוד על הרגליים ואז נשמח להחזירם לעבודה, במידה וירצו בכך. מה שקרה בעקבות זה, היה דבר מדהים – למרות שלא יכולנו לשלם משכורות, כמעט כל העובדים המשיכו להגיע לעבודה בהתנדבות ונשארו לצדנו גם ברגעים הקשים.

הדבר הכי חשוב שלקחנו מזה הוא שאין לחברה נכס חשוב יותר מהעובדים שלה. כמנהלי חברה אנחנו זוכרים תמיד את הנאמנות הזאת, את העובדה שאנחנו יותר מרק עסק, אלא כמו משפחה גדולה – משפחה שיש בה ערבות הדדית, דאגה ואכפתיות אמיתיות."

צוות מנהלי דנון תכשיטים
הצוות של דנון תכשיטים. צילום: ורד פרקש

ציפויי כסף, זהב והשראה שמגיעה היישר מהלקוחות

מהם החומרים שאיתם אתם עובדים?

"רוב המוצרים מיוצרים מחומר שנקרא מזק (סגסוגת של אבץ) וחלק קטן מהם מיוצר מפיוטר. כל המוצרים מצופים באחד מהציפויים הבאים: זהב 24 קראט, כסף טהור, פליז ונחושת. כיום כמעט כל הציפויים שלנו הם נטולי-ניקל ולכן אינם גורמים לגירויים של העור."

יציקה בצורת כוכב
צילום: ורד פרקש. שלב השיוף
פטיש
צילום: ורד פרקש
מלאכת צורפות
צילום: ורד פרקש. מצפים בזהב 24 קרט או כסף טהור

שרשרת עם תליון
צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דנון תכשיטים: שרשרת: 239 ש"ח; שמלה: MEWS
איך מכינים תכשיטים
צילום: ורד פרקש. תבנית
מלאכת צורפות
צילום: ורד פרקש. המודליסט של דנון

מהם מקורות ההשראה שלכם?

"השראה מגיעה מהרבה מאד מקורות. אתחיל מזה שמאז ומעולם התעניינתי בעולם האופנה. זה עולם שמרתק ואפילו מרגש אותי. עבורי להסתובב בערים כמו לונדון, ברלין, או ניו יורק, וכמובן שגם בתל אביב שלנו ולהסתכל על אנשים וחנויות, זו חוויה נהדרת ומעוררת השראה.

פעם הייתי קוראת המון מגזינים וכמובן שהיום אני גולשת בהרבה אתרי אופנה, עוקבת אחרי כל מה שקשור לעולם הזה באינסטגרם, בפייסבוק ובפינטרסט ואני שואבת השראה מכל היופי הזה, מכל המגוון הצבעוני והצורני שאני צורכת על בסיס קבוע.

גם אומנות ויצירה מכל הסוגים מעוררות בי השראה. אני אוהבת מאד להסתכל על יצירות אומנות והן תמיד גורמות לי לרצות ליצור בעצמי דברים יפים.

אבל ההשראה הכי גדולה שלי היא הנשים שקונות את המוצרים שלנו. הן ה-מוזה שלי והסיבה לרצון שלי ליצור. לא סתם חרטנו על דגלנו את המוטו "Creating Your Worlds" – זה משהו שהוא מאד בסיסי מבחינתי. כשאני יוצרת את התכשיטים, אני תמיד חושבת על הנשים שיענדו אותם, על העולם שלהן. אני מנסה לדמיין אותן ולחשוב: מי הן? מה הן אוהבות? מה יתאים להן? מה יחמיא להן? מה ירגש אותן? אני מנסה ליצור תכשיטים מגוונים מאד, כדי שכמה שיותר נשים ימצאו אצלנו את מה שהן אוהבות. זו גם הסיבה שיש לנו מגוון כל כך רחב של מוצרים."


מכנסים ורודים וחולצה לבנה
צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דנון תכשיטים; עגילים: 119 ש"ח; שרשראות מהקצרה לארוכה: 119 ש"ח, 119 ש"ח, 129 ש"ח; מניפה: FANCY HandFans

שרשרת ארוכה בעיצוב דנון תכשיטים
צילום: ורד פרקש; תכשיטים: דנון תכשיטים; שרשרת – 479 ש"ח, טבעת: 149 ש"ח; שמלה: לירון גזית

מה החזון והחלום לגבי ההמשך?

"החלום שלנו הוא להצליח מספיק, כדי שנוכל להמשיך ולעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים – ליצור תכשיטים יפים ומוצרים דקורטיביים. כמו כל עסק, אנחנו חולמים על גידול והתפתחות הדרגתית בארץ ובחו"ל, הן במסגרת חנויות מקומיות והן במסגרת אתרי אינטרנט. היינו רוצים שיותר ויותר נשים ואנשים יכירו את המותג שלנו, ידעו מי ומה עומד מאחוריו ויזדהו עם הערכים שאנחנו מייצגים.

לפעמים אנחנו גם חולמים לפתוח חנויות משלנו ואולי גם נגשים את החלום הזה יום אחד. במהלך השנתיים האחרונות אנחנו משקיעים הרבה מחשבה ומאמצים בחנויות האון ליין שלנו. אנחנו עסוקים כל הזמן בשדרוגים, שיפור חוויית המשתמש, עיצוב, קידום ברשתות החברתיות ועוד המון. אנחנו מאד נהנים מהקשר הישיר, שזה מאפשר לנו עם הנשים המקסימות, שאוהבות את התכשיטים שלנו וקונות אותם.

אנחנו מתכננים להמשיך ולפתח את התחום הזה ומבטיחים לכולן עוד הרבה הפתעות מרגשות בהמשך הדרך!"


עגילים של דנון תכשיטים
עגילים: 99 ש"ח

משקפי שמש של רזילי
שרשרת: 239 ש"ח

איפה אפשר למצוא את התכשיטים והמוצרים לבית של דנון תכשיטים

כך הסתיים לו הסיור שערכתי לכן לאורך ההיסטוריה של אחד המפעלים הוותיקים והיצירתיים בתחום האופנה, דרך הצוות המקסים שאירח אותנו נפלא והשיב באופן מפורט לכל שאלה מקטנה עד גדולה.

כל מי שאהבה תשמח לשמוע על מועדון הלקוחות המפנק של דנון תכשיטים שמקנה 20% על הקניה הראשונה וגם צבירות נקודות, הטבות והנחות בלעדיות. מוזמנות להצטרף דרך הקישור הזה.

חנות המפעל וחלל התצוגה נמצאים בבניין פנורמה, דרך בן צבי 84, קומה 5 אולם 503 בימים א'-ה' בין השעות 9:00-17:00.

חנות אונליין של התכשיטים.

חנות אונליין של המוצרים לבית ולמשרד.  

תערוכת "סגנון ועיצוב" שתתקיים בין ה-31.7 עד ה-2.8 במרכז הירידים בגני התערוכה.

חנות פופ אפ שתפעל במתחם שוק הפשפשים בין התאריכים 26.8 עד ה-1.9.

עמוד הפייסבוק וחשבון האינסטגרם של דנון תכשיטים.

טבעות בציפוי זהב של דנון תכשיטים
צילום: ורד פרקש; טבעות: דנון תכשיטים
תיק פיאטים
צילום: ורד פרקש; טבעות: דנון תכשיטים; תיק יד שניה של miu miu: האתר mine online

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט בתגובות למטה ואם אהבת או אפילו רק סימפטת ;-), יעזור לנו מאוד אם תגיבי גם בפייסבוק ותשתפי אצלך בעמוד כדי שנשים נוספות יוכלו להחשף ולתמוך ביצירה ישראלית מקורית ובתכנים האיכותיים עליהם אנחנו עובדות כל כך קשה.

אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" ואת רוצה להמשיך ללוות ולתמוך גם בבלוג וגם במעצבות מקומיות מיוחדות, להחשף לאופנה ישראלית ולהיות הראשונה ששומעת על ההנחות הכי שוות, הנה החלונית להרשמה:

דנון תכשיטים

צילום: ורד פרקש; דנון תכשיטים

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת