בעוד שג'ון לנון טען כי "החיים הם מה שקורה בזמן שיושבים ומתכננים תכניות" אני סבורה כי "החיים הם מה שקורה בזמן שיושבים ומחכים לטיול הבא לחו"ל" והיות שאין טובה כבעלת נסיון, אחרי תקופה אישית ומקצועית מאתגרת שדרשה ממני לחיות מידי יום כאילו מונה כל יממה 35 שעות לפחות, הגיעה חופשונת קצרה ונטולת ילדים בת 4 ימים בברצלונה. ייאי. את ארבעת הימים הקסומים הללו ביליתי לצידה של חברתי טלי שהשאירה בבית את שלושת בניה לבד עם בעלה והרבה הרבה זנקס ;-).

ארבעה ימים בברצלונה
שמלה: sroty; שרשרת: ליאת גינזבורג; תיק: מייקל קורס שנקנה בברצלונה – יש למטה המלצות 😉

כל מה ששווה לעשות בברצלונה

היום הראשון – המלון ומסביב לו

אמי ז"ל הייתה מאמינה גדולה בכך שיש למצות עד תום כל חוויה ובעיקר מהסוג שמשלמים עליה, ולכן נמנתה עם חובבי טיסת הלילה מז'אנר ה"ככה מרוויחים עוד יום". גן זה פסח עלי ואני דווקא נמנית אם אלו שמעדיפים להגיע מאוחר, אחרי שנת לילה סבירה (כי מאז חיי האמהות שינה "סבירה" היא המקסימום שאני יכולה לייחל לו) ועם אנרגיות לטרוף את המקום החדש. אולם כידוע, בעולם החבילות, הצ'ארטרים והנופשונים לא תמיד ניתנת לנו הבחירה והטיסה שלנו נקבעה לשעה שש וחצי בבוקר וכך נחתנו בברצלונה לאחר מעט שעות שינה (אם כי במקרה שלי, לא הרבה פחות מהרגיל) עייפות אך מרוצות.

נמל ברצלונה מלמעלה
נמל ברצלונה מחלון המטוס

טיול לברצלונה

מה שתרם משמעותית להיותנו מרוצות על אף העייפות (למעט המובן מאליו שאנחנו בחו"ל נטולות ילדים…) הוא המלון המפתיע והמקסים HOTEL CONDES שהתגלה כמלון בוטיק מעוצב ונעים עם חדרים מרווחים והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. המלון ממוקם ברחוב Passeig de Gràcia, 73 שהוא אחד הרחובות שיוצאים מכיכר קטלוניה והוא מאופיין במגוון רחב של חנויות יוקרה לצד הרשתות המוכרות כמו מנגו, זארה ושאר ירקות ספרדים.

מחפשים מלון בברצלונה? כאן תמצאו את הרשימה המלאה של כל המלונות בעיר.

אחרי שפרקנו מעט מהמזוודות שנראו כאילו ארזנו לחופשה בת חודש ולא ארבעה ימים בברצלונה הרגשנו בשלות לסקור את האזור שסביב המלון ולהבין קצת מי נגד מי.

התחנה הראשונה שלנו הייתה לחפש קפה ולשמחתנו הרבה מצאנו ממש מתחת למלון בית קפה בשם COSTA שאמנם לא היה הקפה המשובח ביותר ששתיתי מימי (בעיה שחזרה על עצמה בכל הטיול לצערי) אבל התאפיין במגוון רחב מאוד של תחליפי חלב: מסויה ועד שקדים ושיבולת שועל ולכן הפך לקפה הבית שלנו שבו התחלנו וסיימנו כל אחד מהימים.

איפה לשתות קפה בברצלונה
הפסקת קפה ב COSTA

משם המשכנו לשוטט על רחוב Passeig de Gràcia עד לנקודת החיבור שלו עם כיכר קטלוניה כשבדרך הלא מאוד ארוכה עצרנו כמעט בכל חנות שנקרתה בדרכנו בגלל (או בזכות, ענין של פרספקטיבה) השלטים המפתים שבישרו על הנחות של עד 70% שהתנוססו על כל חלון ראווה. ברחוב אפשר למצוא מגוון רחב מאוד של חנויות: גם מותגי על כמו רולקס, פורלה, ומיו מיו ולצידן רשתות מוכרות כמו זארה, מנגו וסטרדיווריוס ובין לבין חנויות בוטיק ספרדיות, איטלקיות וצרפתיות שבעיני הן המעניינות ביותר.

נקודה מעניינת בגזרת השופינג היא פסאז' קטן נסתר מעט מהעין ומהרחוב הראשי שיש בו חנויות אאוטלט של מותגים כמו ולנטינו, ורסאצ'ה ומייקל קורס וחובבות הנבירה יכולות למצוא שם אוצרות במחירים סבירים ואפילו זולים. החנויות נקראות OUTLET BERCELONA והכניסה לפסאז' נמצאת ב- Passeig de Gràcia 55.

מקום שווה לשופינג בברצלונה

בין חלון ראווה אחד למשנהו, נגלה בנין בולט בעיצובו שעוצב כמובן על ידי האיש, האגדה והטירוף בעיניים – גאודי.

גאודי ברצלונה
אדריכלות נוסח גאודי

היום השני – מוזיאון פיקאסו, רובע אל בורן והרובע הגוטי

מוזיאון פיקאסו

אינני שוחרת אומנות ומאז ומעולם האומנות היחידה שידעתי להעריך הייתה מהסוג שתולים יפה בארון ;-). יחד עם זאת לפיקאסו יש בי יראת כבוד מימי ילדותי שבהם העתק גדול של אחת מתמונותיו המוכרות הייתה תלויה אצלנו בסלון ושנים הייתי בטוחה שמדובר בפורטריט יוצא דופן של אמי…לכן על אף שלרוב אין בי את הסבלנות הנדרשת לסייר שעות במוזיאונים, למוזיאון של פיקאסו, דווקא הלכתי בשמחה.

למוזיאון שהיה מרוחק מעט מהמלון הגענו ברכבת התחתית אחרי שהזמנו כרטיסים מראש באינטרנט וכך חסכנו לעצמו המתנה שהייתה בקלות יכולה להיות ארוכה מאוד. את ההזמנה ביצענו מראש עם אזניות להסברים באנגלית והאופן בו בנויה התערוכה (בסדר כרונולוגי בהתאם להתפתחות האומנותית של פיקאסו) בצירוף ההסברים הפיחו רוח חיים של ממש בקירות המוזיאון.

מוזיאון פיקאסו בברצלונה
טיול בברצלונה

רובע אל בורן

משם הלכנו לשוטט בסמטאות הציוריות של רובע אל בורן שממוקם בין המוזיאון לבין הרובע הגותי, ומאופיין בסמטאות קטנות, חנויות בוטיק קטנות וייחודיות, בתי קפה ומסעדות. הנה 3 נקודות מעניינות שתפסו את תשומת ליבי:

Le Swing Vintage – חנות וינטאג' לבגדי מעצבים

שמלה שחורה בחלון הראווה תפסה את תשומת ליבי של חנות הבוטיק הייחודי הזו שהתגלתה כתיבת אוצר של פריטי וינטאג' של מעצבי קוטור כדוגמת איב סאן לורן, דולצ'ה וגבאנה, שאנל, מארני, ועוד רבים וטובים מוכרים יותר או פחות. כיאה לחנות שמוכרת מעצבי על, המחירים אינם לכל כיס וטווח המחירים נע בין 100 ל-,3,000 יורו.

Le Swing Vintage, C/Rec 16, Barcelona

4 ימים בברצלונה
בחנות Le Swing Vintage
שופינג בברצלונה
אני והרכש החדש: שמלה של איב סאן לורן; שרשרת: ליאת גינזבורג

Celler de la ribera – טפאס בר

כשביקשנו המלצה מבעל חנות הבגדים על מקום נחמד (וממוזג, ענין שאינו מובן מאליו בעיר) לאכול בו הוא המליץ לנו על המקום הזה שנמצא כ-100 מטר מהחנות וטען כי בעיניו זה המקום הטוב ביותר בברצלונה. ואכן את פנינו המיוזעות קיבלה סנגריה קרה ומתוקה ומבחר מרשים וטעים של טפאסים צמחוניים בשבילי ועוד כמה עם פירות ים לשותפתי למסע.

Celler de la ribera, Place de les Olles 6, Barcelona

לחובבי הסניקרס – UOLKER

ממש ממול המסעדה נתגלתה לנו חנות סניקרס ססגונית וצבעונית עם מגוון מותגים כמו קמפר, אדידס, ניו באלנס ונייקי, ומגוון לא פחות מרשים של רובוטי צעצוע שמקשטים בחינניות את החנות ;-).

UOLKER, de les Olles 9, Barcelona

חנות נעליים שווה בברצלונה
חנויות בוטיק ברובע אל בורן

הרובע הגוטי

הרובע הגוטי הוא אחד הידועים והמוכרים בברצלונה אולם בשלב זה של היום כבר היינו עייפות מההסתובבות וגם היה לנו חם והרובע הגוטי שימש בעיקר כנתיב חזרה למלון ולכן לא השתהנו בו יותר מידי בדרכנו חזרה למעט עצירות קטנות לצלם כמה פנינות ברצלוניאיות מוכרות.

הרובע הגותי בברצלונה
הפסיפס ברובע הגותי

היום השלישי – רכס הפרינאים

אחד הדברים שלמדתי מהנסיעה שלי לפראג לפני כמה חודשים הוא שיש משהו מאוד מרענן בלצאת מהעיר ליום אחד ולשטוף את העיניים במעט ירוק. אמנם בהתחלה היה לי לא פשוט לשכנע את שותפתי למסע לאתנחתא הירקרקה והקרירה אבל גם היא הודתה שזה היה ללא ספק אחד הרעיונות המוצלחים של הטיול. לטיול יצאנו עם חברת Art Tourism שאספה אותנו היישר מהמלון ולקחה אותנו לעצירה קטנה באאוטלט מעצבים La Roca Village ומשם לנסיעה של כשעה ורבע עד לתחנת הרכבת שמובילה לרכס ההרים כשאת הדרך הנעים לנו המדריך רועי עם סיפורים על ההיסטוריה באזור ומאבקי השליטה והכל בלשון קלילה ומשעשעת שגרמה אפילו למי שאינה מגלה ענין רב בעידן הפרה- שאנל להקשיב בקשב רב.

טיול בפרינאים

לאחר כשעה ורבע של נסיעה הגענו לתחנת רכבת ההרים שמטפסת אט אט מעלה כשמסביב נוף ירוק ומרגיע. ירדנו בתחנה השלישית למה שנראה כמו הסט שבו צילמו את הסרט "צלילי המוזיקה". מזג האוויר הקריר ואוויר הפסגות הריחני ששאפנו היטב לריאות עשה אותנו רעבות ולכן החלטנו שבמקום לטפס על ההרים מסביב נקנה במעדניה שנמצאת סמוך לתחנת הרכבת גבינות, יין וחטיפים והתיישבנו לפיקניק מול האגם המשגע.

טיול ברכס הרי הפרינאים
האגם בהרי הפרינאים

בהמשך חזרנו למלון והחלטנו להמשיך ולהנות מאותה אווירת רוגע שאחזה בנו ולהתפנק קצת בנחת בברכה שממוקמת בגג המלון עם נוף מרהיב לעיר.

הבריכה במלון בברצלונה

ולקינוח היום הזה סיימנו במסעדת טפאס מצוינית ששכנה ממש ליד המלון ושעליה קיבלתי המלצות עוד מהארץ. המסעדה Cerveceria Catalana הייתה כנראה המסעדה הטובה ביותר שאכלנו בה בביקור הזה ואם אתם באזור אל תוותרו על מנת האספרגוס פטריות (מתאימה כמובן גם לטבעוניים) וקרם הברולה המצוין. טיפ קטן: במסעדה יש תור בכל שעות היום ולא ניתן להזמין מקום. המיקום שלה מרכזי ולכן כדאי לעבור שם, להירשם, לטייל קצת ולחזור.

Cerveceria Catalana, Carrer de Mallorca 236, Barcelona

היום הרביעי – לה פדררה, שופינג וסיאסטה

את היום האחרון של הטיול החלטנו לקחת ברוגע ונחת ולבלות אותו באטרקציות בקרבת המלון כדי שנוכל לחזור לנוח אימתי שרק נרצה ולשמור כוחות לטיסת הלילה המייגעת ולילדים מלאי האנרגיות שהמתינו לנו בבית כנראה קצת יותר ממה שאנחנו המתנו להם…;-)

אני מאוד רציתי לטייל באחד המבנים היפים ביותר בעיר שנשקף גם ממרפסת המלון שלנו – בנין לה פדררה שנבנה על ידי גאודי כבנין מגורים.

גאודי לה פדררה

לה פדררה
לה פדררה, מבט מלמטה

הבניין היפה נבנה כבנין מגורים ובנייתו הסתיימה אי שם בשנת 1910 והוא משמש היום מוזיאון שתחילת המסע בו בגג הבניין המרהיב שבנוי כמו שרק גאודי יכול לבנות והמשכו אל לב הבניין ואל הדירות שמתעוררות לחיים בסיור הקסום שמחזיר אותנו בזמן היישר לשנות ה-20 העליזות ומספק חוויה אותנטית במלואה כולל היעדר המיזוג או האוורור בדירה (או בכלל…).

על גג הלה פדררה
על גג הלה פדררה. חולצה: מעיין פז; מכנסיים: Clothe

בתוך הלה פדררה
מוזיאון הלה פדררה

את שארית היום בחרנו לבלות באחד ממטרות הטיול הלא מוצהרות: שופינג ושוטטנו באזור כיכר קטלוניה מבלי לוותר כמעט על אף חנות מעניינת שנקרתה בדרכנו בין אם כדי למדוד ולרכוש, בין אם כדי לנוח ולספוג קצת מזגן ובין אם כדי לצלם את האדריכלות המעניינת שבפנים:

סניף מסימו דוטי על הרמבלס
המדרגות בסניף מסימו דוטי בכיכר קטלוניה

לאחר שאספנו "שופינג בגס" שלא היו מביישות את סצינת ה- "big mistake, huge" מהסרט "אישה יפה", עשינו כמעשה כל ישראלי טוב והלכנו לחפש את עמדת ה- tax refund הקרובה.

טיפ קטן על tax refund בברצלונה

תהליך ה- tax refund בברצלונה מעט מורכב יותר מאשר במדינות אחרות. כל הרשתות הגדולות נותנות tax refund וגם חנויות במקומות שמיועדים לתיירים כמו חנויות המוזיאונים ובכל מקרה שווה תמיד לשאול בכל חנות שקונים בה.
יש כמה חברות בברצלונה של החזרי מס ועל גבי כל מעטפה שתקבלו מהחנות רשום איפה יש להם סניפים. שימו לב שאם ביצעתם קניה מעל 150 יורו אתם זכאים להחזר מס של 10% במזומן ויכולים לקבל אותו ביד באחד הסניפים שמפוזרים ברחבי ברצלונה (יש כמובן סניפים גם בכיכר קטלוניה). אם ביצעתם רכישה בסכום נמוך יותר, תהיו זכאים להחזר רק בשדה התעופה.
החזר המס בברצלונה מורכב משום מה משני שלבים שונים: שלב בדיקת הקבלות והחתמתם שנמצא בכניסה לשדה ונעשה במקביל לצ'ק אין ושלב ההחזר הכספי שנמצא יותר פנימה ואפשר להגיע אליו רק אחרי הצ'ק אין והבידוק הביטחוני. אם בחרתם לעשות את הכל בשדה התעופה, תאלצו להמתין בכל אחד מהתורים בנפרד. אנחנו המתנו שם בסך הכל קרוב לשעתיים….אם החלטתם ללכת לאחד הסניפים שבעיר, תוכלו לחסוך בשדה את התור הראשון שבו בודקים את הקבלות ותוכלו לקבל במזומן את ההחזר על קבלות בסכום העולה על 150 יורו. אם הסכום נמוך יותר, תוכלו לקבל את ההחזר רק בשדה התעופה אבל זה עדיין יחסוך לכם את המתנה בתור הראשון ותוכלו לגשת ישר לדלפק של ההחזר הכספי שנמצא כבר בתוך השדה אחרי הבידוק הביטחוני.
אם החלטתם ללכת לאחד הסניפים שבעיר, אל תשכחו לקחת איתכם דרכון.

עמוסות בשקיות ותהיות על אוברוויט במזוודה המשכנו לדבר החכם ביותר שעשינו כל הטיול הזה: לייט צ'ק אאוט. במקום למהר לעשות צ'ק אאוט עד שעות הבוקר המאוחרות ולהעביר את שאר היום בלי יכולת לנוח כמו שצריך לפני טיסת הלילה המייגעת, הוספנו 80 יורו (40 יורו כל אחת) בשביל הזכות המפנקת לעשות צ'ק אאוט בשעה 20:00 וכך הגענו לטיסה רעננות וריחניות, תחושה שלצערי פגה אחרי כרבע שעה בשדה התעופה בברצלונה שבו בילינו מתור אחד לשני במשך כשלוש שעות בלי מזגן או מאוורר….אבל היי, זאת רק סיבה טובה יותר להתחיל ולתכנן את החופשה הבאה הפעם במקום קריר וצונן שבו המזגן היחיד שצריך להפעיל הוא לצרכי חימום. אז תמשיכו לעקוב כי עוד שבועיים החופשה המשפחתית השנתית שלנו בבודפשט הפעם עם הילדים ;-).

מפה של ברצלונה

לכל המעונין והמעוניינת, עמלתי והשקעתי במפה של ברצלונה שבה מסומנים כל אחד מהמקומות שציינתי בפוסט. מי שרוצה לקבל את המפה למייל שלו, מוזמן ומוזמנת להכניס כאן את המייל ולקבל את המפה.

עוד קצת סיפורים ומידע על ברצלונה

לעוד מידע על ברצלונה ממליצה בחום לקפוץ לבלוג הטיולים "רואה עולם" לפוסט המאוד מפורט "עיר השנה – ברצלונה" ולקרוא על היצירות של גאודי, סיור טעימות בעיר, גלידה מומלצת ורשימת מלונות מעוצבים.

המדריך המקיף לברצלונה בבלוג הטיולים "הכל על".

אפשר להציע לך חברות?

נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים, להמשיך לטייל איתי עם הילדים או עם חברות ולהכיר מעצבים חדשים ולשמוע ראשונה על ההנחות הכי שוות? בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג.

מוזמנת גם לפרגן ב"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולהצטרף ל-17,000 העוקבים שלי באינסטגרם.