מבין אינספור הפחממות המסתובבות להן במחוזותינו, המתוקות שביניהן הן החביבות עלי ביותר. היום אני רוצה לחלוק אתכם ממתק אמיתי לגוף ולא פחות, לנפש, ולהציג לכם את יצרנית הממתקים עדי אנדולט, יוצרת ממתקים בעבודת יד וגם שכנה וחברה שלמרבה השמחה פתחה ממש לאחרונה חנות ממתקים שכמוה טרם נראתה באזורינו (שלא לומר ארצנו) והיא ממוקמת בפסאז' קטן ושקט ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה מרחק פסיעות בודדות מביתי.

ממתקים בעבודת יד

החנות "ממתקים של פעם" ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה. צילום: אורטל אקרמן

ממתקים איכותיים בעבודת יד

לרגל המאורע המשמח שמעלה בעיני את ערך הנדל"ן ההרצלייני בכמה עשרות אחוזים לפחות, אספתי איתי את הצלמת אורטל אקרמן – הרצליינית גאה בעצמה (שגם התארחה אצלי בבלוג וענתה על השאלון האופנתי שלי) והגענו לביקור בחנות שנקראת "ממתקים של פעם" לצלם, לשאול את עדי שאלות ובעיקר, ללקק את האצבעות.

עדי ואני בחנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81, הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

איך הגעת לעסוק דווקא בממתקים?

"האמת היא שיש לי בכלל תואר בכלכלה ובסטטיסטיקה ובמקביל תמיד אהבתי לעסוק גם ביצירה ואפילו למדתי עיצוב חלונות ראווה וכשסיימתי את הלימודים הלכתי ללמוד איור אופנה בשנקר ועוד כל מיני לימודי חוץ שכאלה ואפילו ציירתי על צעיפים ממשי ומכרתי אותם לרשת "המשביר לצרכן" של פעם. במקביל עבדתי מעט ככלכלנית ובעיקר הייתי עם הילדים. יום אחד לפני כ- 18 שנה נסענו לטיול בצפון אנגליה והגענו לביקור אצל יצרן ממתקים בזמן שהוא עובד וכל כך התלהבתי ממה שהוא עשה (סוג של טופי אנגלי) וחשבתי לעצמי שאם הוא יודע למה אני לא?

שוקולד בעבודת יד

שאלתי את יוצר הממתקים ממה זה עשוי והוא ענה "זה רק סוכר" וחשבתי לעצמי שזה לא יכול להיות. זה היה כל כך קראנצ'י כמו סוג של מרנג וחזרתי ללונדון והתחלתי לחפש בחנויות ספרים מתכונים ולא מצאתי והסיבה שאין בספרים המודרנים מתכונים על ממתקים היא משום שממתקים הפכו למאוד זולים ולכן לא הייתה שום סיבה להכין אותם בבית ולכן במהלך המאה ה-20 הם יצאו מספרי הבישול. לכן חיפשתי ספרים ישנים בחנויות יד שניה. מצאתי מתכון שנראה כמו טופי אנגלי אבל הוא לא הצליח לי: נשרף לי ונדבק לי והבנתי שזה ממש מדע מדויק למרות שזה מורכב בסך הכל משלושה מרכיבים: סוכר, גלוקוזה וסודה לשתייה. הבנתי שיש פה משהו שהוא מעבר והתחלתי לקרוא על הפיזיקה והכימיה של הסוכר ולמדתי איך המולקולות שלו מגיבות לחום ולקור ולמזג האוויר ואז התחילו להצליח לי הממתקים והתחלתי להמציא מתכונים משלי שגם התאימו למזג האוויר שלנו פה."

בחנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן; שמלה: COS; טבעת: FRIDA handmade jewelry

מטעמים בעבודת יד בחנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן; טבעת מצופה זהב: FRIDA Handmade Jewelry

מה השלב שבו הכנת ממתקים בעבודת יד הפך מתחביב בייתי למשהו מסחרי?

"נתתי בגן של הבן שלי בסוף שנה קופסה מלאה בממתקים שעשיתי, והתגובות היו מאוד נלהבות ונשים שאלו איפה אפשר לקנות את זה. זה דרבן אותי להתחיל והתחלתי לעשות בקטנה ולאט לאט התרחבתי ובהמשך החלטתי להעביר סדנאות וזה נמשך כמה שנים. במקביל נסעתי לאנגליה כל כמה חודשים כדי להמשיך ולתרגל ולשכלל את הטכניקות לייצור ממתקים בשיטות הקלאסיות. אחרי שכבר היו לי מספיק מתכונים החלטתי לשתף את כל הידע הזה ולפני שנתיים הוצאתי ספר בשם "ממתקים של פעם" שאפשר לרכוש גם ברשתות סטימצקי וצומת ספרים וגם אצלי בחנות. בספר יש 100 מתכונים בכמה רמות קושי כולל הדגמות שאפשר לראות באמצעות סריקה ב QR."

מרשמלו בשלל טעמים בחנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

הספר "ממתקים של פעם" זמין לרכישה בחנויות סטימצקי וצומת ספרים ובחנות "ממתקים של פעם" בסוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

מתי החלטת לפתוח מקום משלך?

"לפני בערך שנה וחצי החלטתי להפסיק לעשות את הסדנאות על אף הפופולריות הרבה שלהן והתחלתי לחלום על מקום משלי. בהתחלה חברתי ליצרן אחר בסוג של שיתוף פעולה עד שהרגשתי שאני בשלה למקום לגמרי שלי והתחלתי לחפש מקום כשהיה ברור לי בראש איך אני רוצה שהוא יראה ואני מאוד מרוצה מהתוצאה."

החנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

מאיפה שאבת השראה לעיצוב של המקום?

בעיקר מהדמיון. כל חנות ממתקים שראיתי באנגליה רק גרמה לי לחשוב ולדמיין איך אני הייתי מעצבת את החנות לו הייתה שלי. אני תמיד "שוברת קירות" בראש גם כשאני נכנסת לבית ומעצבת אותו בדמיוני."

החנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

מהם חומרי הגלם שאיתם את עובדת?

"אני מקפידה על חומרי גלם מקוריים: הממתקים עם הפירות עשויים ממחית פירות אמיתית, הקפה הוא באמת קפה כמו שהיו מכינים פעם. אין אצלי כמעט תמציות, פה זה הדבר האמיתי והכל פה גם טרי. גם המרציפן שלי עשוי ממש משקדים ומחיות כאלה ואחרות. גם השוקולד שלי טרי ואני מאוד אוהבת להכין פלטות גדולות ולשבור אותן. שיהיה פראי ולא מסודר מידי. בהמשך יהיה פה גם פאדג' אמיתי: ממתק על בסיס שמנת שהוא מאוד קרמי ונמס בפה עם חיי מדף קצרים ולכן אני מחכה שיהיו פה יותר לקוחות כדי שאוכל להכין אותו."

פלטת שוקולד טריה בחנות "ממתקים של פעם" ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה. צילום: אורטל אקרמן; שרשרת: חן אסולין

בחנות "ממתקים של פעם, סקולוב 81, הרצליה. צילום: אורטל אקרמן

מה הכי כיף בלהיות בעלת חנות ממתקים?

"שאני יכולה כל פעם להכין ממתק חדש. זה נורא כיף כי זה משהו מאוד יצירתי. לפעמים אני רק משנה את הצורה שלהם, לפעמים משלבת בין ממתקים ונוצר בעצם ממתק חדש כי שילובי טעמים או שילובי מרקמים יכול ליצור משהו אחר לגמרי.

בחנות "ממתקים של פעם" ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה. צילום: אורטל אקרמן; שמלה ורודה: COS

יש לי גם סדרת ממתקים שאני קוראת להם "ממתקים נוסטלגיים" מבוססים על הטעמים והריחות של ממתקים שאהבתי בילדותי. אחד מהם הוא ממתק ג'לי כזה על בסיס סוכר שלקח לי הרבה זמן להגיע למרקם שלו. הוא עשוי מבסיס מחית פירות וסוכר וקראתי לו מעדן פירות.

ממתק נוסף שאני מאוד אוהבת הוא תות שוקולד שבאמת עשוי משוקולד תות ושוקולד מריר. בנוסף יש ליין של ליקרים שהוא פרייבט לייבל שמכינים עבורי שהם בעיני מוצר משלים נהדר."

מה את מתכננת לנו לחנוכה?

"לחנוכה אני מתכננת מטבעות שוקולד איכותיים ומיוחדים בעבודת יד עם כל מיני תוספות מיוחדות עליהם ומארזים מיוחדים לחג שאפשר לתת כשי לחג. חוץ מזה תמיד אפשר להזמין אצלי מגשי אירוח של בערך 100 יחידות למגש לכל אירוע בתיאום מראש כמובן וחשוב לציין שהכל כשר."

הכל את מייצרת כאן בחנות. יש שעות שאנשים יכולים לבוא ולראות אותך בפעולה?

"בשעות הבוקר בדרך כלל אני מכינה את הדברים ומי שמגיע בשעות האלה בימים ראשון ושני או שישי יכול גם לראות אותי בפעולה. לפעמים אני מפרסמת בעמוד "ממתקים של פעם" פייסבוק שביום מסוים ובשעה מסוימת (בדרך כלל ביום שישי) אני אכין ממתק מסוים ומזמינה את מי שרוצה לבוא לראות וכמובן, לטעום."

בחנות "ממתקים של פעם" סוקולוב 81 הרצליה. צילום: אורטל אקרמן; שמלה: COS; טבעת: FRIDA Handmade Jewelry

איפה אפשר למצוא את הממתקים של "ממתקים של פעם"

את הממתקים אפשר למצוא בחנות "ממתקים של פעם" ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה (בתוך הפסאז'). החנות פתוחה משעה 9:00 עד 17:00 בימים ראשון ושני, 9:00 עד 19:00 בימים שלישי עד חמישי ובשעה 9:00 עד 14:00 בימי שישי וערבי חג.

בנוסף, אפשר להזמין מגש אירוח של ממתקים בשלל טעמים וצבעים למגוון רחב של אירועים פרטיים. חשוב לציין שהכל כשר.

גם חברות וארגונים מוזמנים ליצור קשר עם עדי ולהזמין לשלל אירועים או אפילו באופן קבוע אם יש חדר אוכל או חדר ישיבות פעיל.

אפשר ליצור קשר עם עדי טלפונית: ‭09-8309540‬ או במייל: Handmade.fudgecandy@gmail.com.

וכמובן שאיך אפשר בלי קצת פייסבוק ואינסטגרם שם אפשר להציץ ב"מאחורי הקלעים" של העשיה של עדי ולהזיל קצת ריר מידי בוקר כשהיא מעלה תמונות חמות מהתנור.

אשמח לשמוע בתגובות מטה מה חשבת על הפוסט ומבטיחה להשיב על כל שאלה, תהיה או הרהור קיומי ;-).

בנוסף ואם את חשה עצמך נדיבה, אשמח לפרגון קטן ב"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אותך גם בחשבון האינסטגרם הצבעוני והמתולתל שלי.

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים ולקרוא סיפורים על בעלות עסקים מעניינות,

אם את רוצה להכיר יוצרים מקומיים, לדעת על מבצעים, ולהשתתף בהגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג,

בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של “תלתלים” (עוד קצת למטה, יש חלונית להרשמה) ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג. ואם החלטת שלא, לא לא, אל תרגישי רע, זה לא שאני נעלבת או משהו…;-)

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת