אם את אמא ויש לך פייסבוק סביר להניח שיצא לך להתקל באחת המאמיבלוגריות (כן, יש מילה כזאת), המצחיקות, המוכשרות ויש לומר, גם היפות שיש – קרן איתן הלוא היא "אמא כמוך". את קרן הכרתי לראשונה לפני כמה חודשים באירוע "בוקר לאמא כמוך" שהיא ערכה לאמהות והזמינה את שותפתי שירלי טמיר ואותי ברוב נדיבותה, פרגונה ורוחב ליבה, לספר לאורחות האירוע על הקורס שלנו "חיות ברשת". באירוע שנפתח בסיפור האישי והמרגש של קרן, הצטרפתי ל- 25,000 העוקבות בבלוג שלה שמתנהל בעמוד הפייסבוק שלה ובאינסטגרם, ונחשפתי לאחד מסיפורי האמהות המרגשים והכנים שיש והבנתי שלמרות שקרן בחרה בשם "אמא כמוך", יותר משהיא "אמא כמוני", היא האמא שהייתי רוצה להיות. 

ואחרי הפתיח הדרמתי, אפשר לעבור לסיבה לשמה התכנסנו ולהכנס לארון (ולנשמה) של קרן.

קרן איתן בלוגרית האמהות "אמך כמוך" מכניסה אותנו לארון

מי את קרן איתן?

"אני קרן איתן, בת 35, אשתו של אסף, אמא של ארבל ירדן וינאי. במקור אני מורה, באה מתחום החינוך, יש לי שני תארים בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ותעודת הוראה בהיסטוריה. לימדתי שמונה שנים בחטיבת ביניים בתל אביב.

לפני שנתיים יצאנו לשליחות של משרד החוץ בעקבות העבודה של בעלי, אנחנו גרים עכשיו בגאנה שבאפריקה, ובעוד כמה חודשים עוברים לבואנוס איירס בארגנטינה. אני בעצמי גם עובדת בשגרירות.

מהרגע שידענו שאנחנו יוצאים לשליחות לפני קצת יותר משנתיים, ידעתי שארצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להגשים חלום ולפרסם את מה שאני כותבת. התחלתי בהקמת קהילת ההורים לתאומים ושלישיות בישראל אותה אני מנהלת היום עם שותפתי גלי לויטה ליבוביץ, ובהמשך פתחתי את "אמא כמוך" – הבלוג שלי בפייסבוק ובאינסטגרם, וממש החודש אני משיקה את המיזם ״שבט אמהות״.

אף על פי שתמיד כתבתי מעולם לא פרסמתי שום דבר עד הלידה של הבנות שלי. הבנות נולדו מוקדם ובהפתעה גמורה בשבוע 24, ובמהלך תקופת הפגייה כתבתי בלוג בסלונה, שנקרא "אמא על תנאי" ובו שיתפתי את קורותינו שבוע אחר שבוע. החיבוק הוירטואלי שקיבלתי היה מטורף, הבלוג הפך להיות אחת הסיבות המרכזיות שהתקופה הזו עברה בשלום מבחינתי, ואולי אפילו האנרגיות שנתן לי עברו לבנות שצלחו כנגד כל הסיכויים את 11 השבועות האלה בשלום. לא הצלחתי לכתוב כשהן הגיעו הביתה (לא היה לי זמן לאכול אז לכתוב?? 😉 ) אבל שנתיים אחרי, החלום התגשם."

צילום: שמרית הלל

מה המקום של אופנה בחיים שלך?

"לפני שהייתי מורה הייתי דיילת ב"אל על" במשך חמש שנים (שם הכרתי את בעלי אנחנו הקלישאה המהלכת של דיילת ומאבטח). כדיילת נחשפתי לאופנות ושווקים בכל העולם, והאמת שהתאהבתי. השהיות ברחבי העולם לימדו אותי לקנות נכון, לאו דווקא מותגים, לשלב סגנונות, ולדעת איפה למצוא את האקססוריז המדליקים שישדרגו לי את הלוק. יש לי חדר ארונות ענק עם מלאאאאא בגדים ומיליון נעליים ואני פשוט אוהבת להתלבש!"

איך היית מגדירה את הסגנון שלך?

"לא יוקרתי, עממי ואקלקטי. אפשר למצוא אצלי באותו הלוק גופייה מ- H&M, חצאית של מעצבת ישראלית מיוחדת, עגילים מהודו ונעליים מ- PAY LESS. הדגש שלי הוא בעיקר על אקססוריז, צעיפים, שרשראות עגילים, שתמיד מוסיפים עניין ללוק. אני חובבת גדולה של צבע וכמעט אף פעם אף פעם לא תראי אותי לובשת שחור."

צילום: שירינקה

האם האמהות שינתה משהו בסגנון שלך?

"לגמרי. אחרי הלידה של השלישי לא הצלחתי לחזור למשקל שלי וממש התבאסתי שכל המכנסיים צמודים עליי וגם אם קניתי מידה גדולה יותר, פשוט לא אהבתי איך שאני נראית. אז במקום להתבאס עברתי ללבוש אך ורק שמלות או טוניקות עם טייטס. יש שיאמרו שזה להכנע אבל חייבת להגיד שעפתי על זה, כי יש לי מיליון שמלות מהממות שמסתירות בדיוק את איפה שעגול ואף אחד בחיים לא ניחש שאני בכלל מידה 44 במכנסיים!! היום, שלוש וחצי שנים אחרי שהקטן נולד, אני מתחילה לחזור לעצמי ואפילו ללבוש מכנסים מדי פעם ולהיות מרוצה 🙂

ועוד דבר שהשתנה מאז שאני אמא – הפסקתי ללכת על עקבים. די, יש גבול :)".

צילום: שורט אנד סימפל

אם אפתיע אותך באמצע היום, מה אמצא אותך לובשת?

"בעבודה אני לובשת שמלה, נעליים שטוחות, שרשרת ארוכה ועגילים צבעוניים. בבית – גופייה ותחתונים. הדבר הראשון שאני עושה כשאני מגיעה הביתה זה מתפשטת. אז תצלצלי לפני שאת באה כדי שאספיק להתלבש :)"

צילום: שירינקה

יש נשים שהסגנון האופנתי שלהן מעורר בך השראה?

"שלך, הילה" (נשבעת שלא ביקשתי ממנה להגיד את זה – ה.ל. 😉 ). "את מאד ורסטילית, ונראה תמיד שאת לא לוקחת את עצמך יותר מדי ברצינות אז גם דברים ממש יוקרתיים לא נראים עלייך פלצניים, אני מתה על זה!

חוץ מזה מתה על השיק הניו יורקי של אושיית האינסטגרם הישראלית שחיה בניו יורק דקלה גורן."

כי הייתי חייבת לשים גם תמונה של עצמי אחרי שהיא הזכירה אותי ;-). צילום: ורד פרקש; איפור ושיער: תמי מרגלית; שמלה: בוטיק Luna; תכשיטים: נטע ליבנה

יש מעצב או חנות שאת אוהבת במיוחד ואיפה את אוהבת לקנות?

"אין מישהו אחד ספציפי כי יש לי את הכשרון הזה (או כוח העל 😉 ) למצוא משהו נחמד כמעט בכל מקום. פשוט צריך לחפש! אני לרוב לא מוצאת את עצמי בקניונים, דווקא בשווקים יש לי אחלה מציאות."

איך מתלבשות אמהות שסביבך ובמה הן שונות מאמהות ישראליות?

"האמהות הישראליות פה בגאנה לובשות בעיקר בגדי ספורט וגורמות לי להרגיש עצלנית 🙂 רוב הנשים כאן לא עובדות ויש להן זמן להשקיע בספורט אז תמיד כשאני רואה אותן כוסיות בבגדי ספורט אני מקנאה ואז נזכרת שאני שונאת ספורט אז אין לי מה לקנא 🙂

שאר האמהות הזרות בגאנה הן לרוב כמוני עובדות בשגרירויות ולובשות מחוייט. מניחה שגם אני אמורה לבוא מחוייטת לעבודה אבל אני ממש ממש לא מתחברת לסגנון הזה. מה שכן יש כאן לא מעט אירועים רשמיים שאנחנו הולכים אליהם וקוד הלבוש הוא תמיד תעלומה עבורי. מה אני אמורה להבין מזה שכתוב על ההזמנה smart casual? אלוהים תהיו ברורים ותחסכו לי את הגיגול…."

 

צילום: שירינקה

מה הפריט הכי חרוש בארון שלך?

"עכשיו אני חורשת חריש עמוק על השמלות של ליליגרייס, חנות תל אביבית מדהימה שהיא בול הסגנון שלי. יש לי שמלה של kirna שאני מאד מאד אוהבת, ותתפלאי, יש לי איזה שלוש שמלות בייסיק של פוקס, שאני זורקת מעליהן עליונית ותכשיטים מגניבים, וזה תמיד עובד."

מה הפריט הכי יקר שאי פעם קנית והאם הוא הצדיק את המחיר?

"מגפי UGG שלגמרי הצדיקו את המחיר. אני מהגועליים שהולכים איתם בלי גרביים, ובחורף, אני נועלת אותן 24/7, כולל בבית. זה פשוט הדבר הכי מושלם, מפנק, אוהב ומעניק בעולם."

צילום: שירינקיה

שבט נשים גם יחד

בימים אלה את משיקה את קהילת "שבט האמהות". ספרי לנו קצת עליה. 

"שבט האמהות מיועד לנשים אחרי לידה והמטרה שלו היא לענות על מה שבעיני ומתוך החוויה האישית שלי ושל הרבה אמהות שסביבי הם שלושת הצרכים הגדולים בשנה הראשונה שאחרי הלידה:

1. להיות חלק מקהילה מכילה של אמהות כמותן, שבה אפשר לשתף ולתמוך כשמובילת הקהילה היא אמא מנוסה. 

2. לקבל ייעוץ מקצועי מנשות מקצוע בתחומים שונים. 

3. לקבל מתנות והנחות על מוצרים ושירותים לאמא ולתינוק. 

כל הדברים האלה כלולים במיזם שלי "שבט האמהות" והיתרון הוא שמקבלים את כל אלו ממש על מגש של כסף בלי להעלות פוסטים בקבוצות ענקיות שאת לא יודעת מי חברה שם ולאן זה יתגלגל, בלי לחפש קופונים ומבצעים על המוצרים שאמהות בשלב הזה צריכות ובלי לשלם עוד כסף על ייעוץ מקצועי. 

אחת לחודש נפתחת קבוצה שמוגבלת ל-15 משתתפות שעוברת תהליך משותף שאורכו חצי שנה. הקבוצה מתנהלת בקבוצת ווטסאפ ובקבוצת פייסבוק סודית רק לבנות השבט. כל קבוצה כזו מובלת על ידי, עם הניסיון שלי בהנחיית קבוצות וניהול קהילות אמהות.

הקבוצה מלווה על ידי 6 יועצות מקצועיות: יועצת שינה, הנקה, התפתחות, זוגיות, תזונת תינוקות וסטייליסטית לאמהות. היועצות זמינות אונליין (ברשת, בטלפון או וואטסאפ) לשאלות חברות השבט במהלך כל החודשים שבהם השבט פועל. 

בנוסף, כל חברת שבט מקבל מתנות הצטרפות בשווי 500 שקלים ממטרנה, האגיס, מיננה, וולדה ו-MyGur.

העלות החודשית היא 58 ש"ח לחודש כלומר כל החצי שנה עולה 348 ש"ח, שזה אפילו פחות משווי המתנה שמקבלת כל חברה. בקיצור, כדאי ;-). כדי לראות ולהבין בדיוק איך זה הולך להתנהל ומה עוד מקבלת כל חברת שבט תוכלו למצוא בקישור הזה." 

צילום: שורט אנד סימפל

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית להכיר את קרן, או אפילו רק חיבבת, ותרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים ולהכיר עוד אמהות מעניינות

אם את נהנית לקרוא על טיולים עם הילדים, או יותר טוב, בלעדיהם ;-), ורוצה לקבל רעיונות ולשמוע רשמים

אם את נהנית להכיר מעצבים חדשים, רוצה לדעת על הגרלותף מבצעים והטבות רק לקוראות הבלוג

אז רשימת הדיוור של "תלתלים" מחכה רק לך ;-). עוד קצת למטה ותמצאי חלונית להרשמה. 

אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובהפרעת הקשב החביבה עלי – האינסטוש שלי ;-).

ולמקרה שלא שמעת ולא ידעת, לשירלי טמיר ולי יש קבוצת פייסבוק חדשה שבה אנחנו חולקות מהידע שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם, מעודדות שיתופי פעולה בין חברי הקבוצה, ויש גם שרשורי פרגון והגברת חשיפה יומיים לפייסבוק ולאינסטגרם וממש נשמח לראות אתכן בקבוצה

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת