שבוע שעבר חוויתי אירוע קשה מהסוג שמערער את סדרי העדיפויות בחיים וגורם לחשבון נפש: במסגרת תהליך דיאטה ושינויי הרגלי אכילה שהתחלתי אצל אילנית וודינסקי – יועצת לאורך חיים בריא, נצטוויתי לשתות מידי יום (מוכנים?) 12 כוסות מים ולמקרה שתהיתם (או שזאת רק אני…) יין לא יכול לשמש תחליף ;-). כדי לעמוד בגזירה העמדתי כוס מים קבועה לידי ובין כתיבה, ל"לייק" ועריכת תמונה לגמתי מהכוס, מילאתי שוב וחוזר חלילה. כך קרה הנורא מכל וברוב גשמיותי שפכתי את כוס המים על הלפטופ שהחזיר את נשמתו, ולוח Mאו לבורא. למעלה משבוע נותרתי נטולת לפטופ ועם נמלולי פנטום בקצות האצבעות. לכן את השבוע ללא המחשב ביליתי בפעילות שטח אמיתית ויצאתי לסיור בוטיקים ברחבי תל אביב חמושה בלית ברירה במחברת ועט במסגרת "סיורי תרבות ואופנה בתל אביב" שאליו אני מודה יצאתי בחשש מה שמא יהיה לי חם, שלא יהיה לי כוח, ואפילו התגנבה לליבי מחשבה מגלומנית שבהיותי בלוגרית אופנה מה כבר אפשר לחדש לי. מעולם לא שמחתי כל כך לטעות….;-)

מעצבי אופנה ישראלים וסיור תרבותי באזור נחלת בנימין

מעצבת הנעליים גל שוקרון והמותג boota

הסיור התחיל בסטודיו של גל שוקרון שאחראית במידה רבה על  ענף  עיצוב הנעליים בישראל בתור מי שפתחה לפני כמה שנים את בית הספר לעיצוב נעליים "הגילדה". אחרי כמה וכמה שנים מוצלחות של ניהול בית הספר, התגעגעה גל לעיסוק בחומר וחזרה לעסוק בעיצוב עם מותג נעליים שהקימה בשם boota. הרעיון לקולקציה הראשונה נולד מהשראה שקיבלה שוקרון לאחר שקראה כתבה בטיים אאוט תל אביב שנכתבה על ידי כותבי טיים אאוט רמאללה על אופנה פלסטינאית. במסגרת הכתבה התוודעה גל לרקמה הפלסטינאית שנראית כמו כתב סתרים ומכילה 3 סמלים שחוזרים על עצמם: פרנסה, בריאות ואהבה. גל רצתה לתת פרשנות משלה לשלושת הסמלים וכך נולד הרעיון לקולקציה. 

בוטיקים בתל אביב

כדי להרים את הקולקציה גייסה גל כספים במסגרת פרויקט מימון המונים ואחרי שהגיעה ליעד ופנתה לשלב הייצור החליטה לשלב גם ערך חברתי והציעה למפעל הנעליים בחברון שאליו פנתה כדי לייצר את הקולקציה לייצר אצלו בתנאי שיעסיק נשים וכך נולדה קולקציה שגם מספקת פרנסה לנשים וגם מביאה איתה סיפור וחיבור בין עולמות: העולם הפלסטיני פוגש את האורבניות התל אביבית. ממליצה בחום להמשיך ולעקוב אחרי המותג הנפלא הזה ולהציץ גם לקולקציה הבאה שהולכת להיות טבעונית למהדרין מבד האמפ מצמח הקנאביס. תודו שנשמע מסקרן ;-). 

לפייסבוק של boota

לאינסטוש של boota

סיור בוטיקים בתל אביב

במסגרת הסיור שכולל גם תרבות ולא רק אומנות נעצרנו ליד המלון הורוד ברחוב נחלת בנימין שכיום משמש כמלון נורדוי וקיבלנו רגע מרתק של היסטוריה שבה שמענו על קורותיו מאז הקמתו אי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת. 

בוטיקים שווים בתל אביב

התיקים של Lydia Rener

התחנה הבאה הייתה חנות התיקים Lydia Rener workshop, חנות וסטודיו לעיצוב תיקים טבעונים, צבעוניים ובמחיר נגיש בעיצובה של לידיה הצבעונית והאנרגטית שמייד כשהציגה את עצמה אמרה "אני כמו קוסברה" ועל כך אין לי אלא לחלוק כי בעוד שהעולם מתחלק לאלה שעבורם קוסברה היא החיים לבין אלה שלא יכולים לשאת ניחוחה של הקוסברה, בלידיה אי  אפשר שלא להתאהב ;-). 

לידיה סבורה שיש שבשוק האופנה המקומי שלנו יש מקום לכולם: גם למעצבים הקטנים וגם לרשתות הגדולות אבל הסימביוזה יכולה להמשיך ולהתקיים רק אם אנחנו הצרכניות נשכיל לשלב לצד רכישה של פריטים זולים ברשתות הגדולות והזולות גם רכישת פריטים של מעצבים מקומיים ולהבין שלפערים במחיר יש סיבה כי יצור מקומי ובכמויות קטנות עולה יותר אבל מצד שני זוכים בפריט ייחודי, בולט ועם אמירה. 

בין החנויות והסמטאות בנחלת בנימין נמצאת פינת חמד שצמודה לחנות צמר של אמנית הרחוב ליזה ממלי שעובדת בחנות הצמר ועושה יצירות אומנות המוכרות בדרום תל אביב ובעיקר בשכונת פלורנטין, כולם פרי סריגתה. 

יצירותיה הסרוגות של ליזה מקשטות פינות חמד רבות בתל אביב ואני ממליצה מאוד לעקוב אחרי פועלה גם באינסטגרם ולמקרה שתהיתם, אפשר (וכדאי 😉 ) להזמין ממנה יצירה בהזמנה. 

מעצב האופנה IGOR

את מעצב האופנה IGOR יצא לי להכיר לפני שנים רבות, בתקופה שמעבר להרי החושך בימי רווקותי התל אביביים העליזים אותם הייתי מבלה בשיטוט בבוטיק המעצבים בימי שישי בדיזנגוף סנטר שבו התקבצו מידי שבוע מעצבים צעירים ומוכשרים שמכרו אופנה ייחודית במחירים סבירים. בוטיק המעצבים החזיר כבר מזמן את נשמתו לבורא אבל המעצב המוכשר IGOR למרבה השמחה יוצר ובועט היישר מהסטודיו שלו בנחלת בנימין וכשנכנסנו אליו הוא קיבל את פנינו בחום ועם מבט מצועף של גילוי אישי חדש שבער בו לספר לנו. 

בעיניים נוצצות סיפר IGOR שהשבוע הגיעה לסטודיו לקוחה חדשה שמאוד אהבה את העיצובים שלו וקנתה כמה שמלות. היא הראתה לו תמונות של אומנות קלאסית של נשים שהידיים שלהן בתנועת חיבוק ואמרה לו שיש משהו בשמלות שלו שמתחבר לה לציורים האלה. ואז נפל ל- IGOR האסימון וזכרונות ילדות התחילו להציף אותו, זכרונות שבהם הוא ילד קטן שרץ אל אימו לחיבוק והיא לא מחבקת חזרה. הצורך האנושי והקמאי הזה של ילד שזקוק לחיבוק מאמא יצא החוצה באופן בלתי מודע בעיצובי "השמלות המחבקות" (והמחמיאות) של IGOR. כשהוא סיפר את הסיפור הזה, לא נשארה עין יבשה, אבל כמובן שנכחיש אם תצטטו ;-).  

השמלות המחבקות של IGOR

העולם המופלא של גיא גיל

כשפתחתי את הבלוג בקול תרועה לפני חמש וחצי שנים, עוד בטרם ידעתי לכתוב, לצלם או להצטלם, הקדשתי את אחד הפוסטים הראשונים בבלוג ליוצר ומעצב כשרוני וחדש ולחנות הקסומה שלו ששמה הכה הולם היה (ועודנו) "העולם המופלא של גיא גיל". חלפו השנים וגיא ואנוכי המשכנו לעקוב ולפרגן האחד לשניה בדיגיטל וצמחנו אט אט במקביל. למרות הפרגון ההדדי ברשתות לא יצא לנו לשוב ולהפגש מאז ולכן המפגש המחודש במסגרת סיור האופנה הזה היה כל כך מרגש עבורנו ולווה בחיבוקים עזים והתרגשות אמיתית. 

החנות "העולם המופלא של גיא גיל" ממוקמת ברחוב ברנר בתל אביב אבל המילה "חנות" אינה מדויקת מספיק כדי לתאר את החוויה שחווים בה. מדובר בכניסה לעולם מקביל שכל כולו צבע, שמחה וערמות של כישרון. בזמן ששהינו בחנות נכנסו ויצאו יוצרות, מעצבות ולקוחות מכורות שבאו לבדוק מה התחדש וכך הפכה החנות הקטנה לאתר עליה לרגל לכל מי שחשקה נפשה במעט שמחה ויצירתיות. 

חוץ מאשר בחנות, אפשר לרכוש את היצירות של "העולם המופלא של גיא גיל" גם בחנות אונליין ב- etsy וכדאי ואף מומלץ לעקוב אחריו גם בפייסבוק ובאינסטוש הלא פחות צבעוני שלו.   

הבוטיק של מעצב התכשיטים איתי לפיד

התחנה הבאה בסיור הייתה הבוטיק המקסים של מעצב התכשיטים המוכשר איתי לפיד שמשמש גם בית וחנות למעצבי אופנה ישראלים אחרים וכך אפשר למצוא אצלו בבוטיק שממוקם ברחוב טשרניחובסקי 11 בתל אביב את התכשיטים המשגעים שבעיצובו ולצידם בגדי מעצבים ישראלים צעירים במחירים נוחים. הבוטיק קיים כבר שבע שנים וחורט על דגלו עיצוב ישראלי ותמיכה במעצבים ישראלים. העיצובים שבבוטיק עשויים מבדים שמותאמים לאקלים הישראלי (שיש לומר, אקלים לא פשוט בעיתות הקיץ…) ולפיד גאה לומר שההכנסות תומכות בכלכלה הישראלית ובטיפוח בעלי מקצוע מקומיים ותיקים שאלמלא התמיכה המקומית בהם עשויים למצוא את עצמם ללא עבודה בגלל השתלטותן של הרשתות הגדולות. 

בנוסף לבוטיק הממוקם ברחוב טשרניחובסקי 11 בתל אביב. בנוסף כדאי לעקוב (במובן החוקי כמובן… 😉 ) אחרי הבוטיק גם בפייסבוק ובאינסטגרם

הבוטיק של איתי לפיד

צמר רפאל של פרידה רפאל

המשכנו לרחוב גאולה 42 לבוטיק ייחודי ומקסים של פרידה רפאל שהדגימה לנו כיצד היא סורגת ומלבדת (נשבעת שיש כזו מילה 😉 ) ויוצרת חולצות, בדים, שמלות וצעיפים כל כך רכים שאין לי ספק שכל הלובשת אותם הופכת בין רגע לאדם שמח, מעניק ואופטימי. 

הבוטיק של פרידה ממוקם ברחוב גאולה 42 בתל אביב ואפשר למצוא אותה גם בפייסבוק

בוטיק הוינטאג' "משהו ללבוש" – VANITI boutique

התחנה האחרונה בסיור הייתה בוטיק הוינטאג' "משהו ללבוש" VANITI boutique של אורנה שאול ברחוב גאולה 51 בתל אביב. אורנה שאול בעלת הבוטיק שיתפה אותנו בחיבתה הרבה לוינטאג' ובמסעות שלה אליהם היא יוצאת ומהם חוזרת עם אוצרות הוינטאג' שבחנות שמגיעים בעיקר מאיטליה. שאול מאמינה בתמחור הוגן ועושה את כל המאמצים כדי שהבגדים שהיא מוכרת יהיו נגישים לכל כיס וטווח המחירים שלה בהחלט נוח. 

סוכריות קוטור. מתוך עמוד הפייסבוק VANITY boutique

הבוטיק ממוקם ברחוב הפלך 4 בתל אביב וכדאי להכיר ולעקוב גם באינסטוש

סיורי אופנה ותרבות בתל אביב עם זויה

אני מודה שחששתי מעט מההזמנה לסיור אופנה בתל אביב הלחה בחודש יוני אבל למרות שהסיור הוא כשלוש וחצי שעות וכולו ברגל המרחק בין התחנות השונות קרוב מאוד ואת מרבית הסיור מבלים בתוך החנויות וכך יצא שאפילו ג'ינג'ית שכמותי שמאדימה תוך 30 שניות מרגע שעולות הטמפרטורות צלחה את הסיור בחינניות. 

אבל enough about me והגיע הזמן להציג את זויה בת ה-39, האמא הגאה לשלושה ילדים ולמיזם הנהדר הזה של סיורי האופנה והתרבות בתל אביב. במקור זויה היא מהנדסת תעשיה וניהול שהחליטה לפני כמה חודשים לוותר על חיי השכירות הנוחים לטובת הגשמת החלום וכך נולד ילדה הרביעי – מיזם סיורי האופנה והתרבות בתל אביב

זויה המקסימה

המטרה של המיזם היא לחשוף כמה שיותר נשים למעצבים ישראלים, לספר את הסיפור של כל מעצב ומעצבת ולהראות שעיצוב אופנה היא אומנות לכל דבר. עוד פרטים על סיורים אפשר למצוא בעמוד הפייסבוק סיורי אופנה ותרבות ואפשר להצטרף לסיור קיים או לאסוף כמה חברות או משפחה ולהזמין סיור במיוחד.  

רוצה לשמוע עוד קצת ממני?

אם נהנית מהסיור, הסיפור ואפילו התמונות

אם תרצי לקרוא ולהכיר סיורים, טיולים, מעצבים ובוטיקים שווים גם בהמשך

מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" כאן למטה בחלונית. 

אשמח מאוד לשמוע בתגובה מה חשבת על הפוסט

ואם את חשה עצמך נדיבה, "לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" יעשה אותי המאושרת בנשים. חוץ מזה מחכה לך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי שבו אני מציגה רגעים יומיומיים פוטוגניים ובסטורי תוכלי למצוא גם את הרגעים הפחות פוטוגניים של החיים ושלי ;-). 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת