לראשונה מזה 6 וחצי שנים מאז שהפכנו להורים, קרה הבלתי יאמן והצטרפתי לבעלי היקר לנסיעת עבודה שלו שלשם שינוי הייתה קל"ב באירופה הקרירה ולא שוב לארצות הברית ואפשרה את האיחוד הזוגי המרגש באמסטרדם. בעלי נסע לעניני עבודה כבר ביום שלישי ואני הצטרפתי אחוזת התרגשות ורגשות אשם (שאת מרביתם הצלחתי להשאיר בדיוטי פרי ולסחוב איתי ממש ממש קצת ;-)) ונחתתי בעיר הקרירה בחמישי בלילה לבלות איתו וגם קצת בלעדיו 3 ימים.

מה יש לעשות באמסטרדם – המלצות לקניות, המלצות למסלולים, המלצות למסעדות

באמסטרדם כבר היינו יחד כמה וכמה פעמים ואפילו בגיחה של יום עם הילדים במסגרת טיול בן שבוע שעשינו איתם ברחבי הולנד (מומלץ ביותר), ובביקורים קודמים ביקרנו באטרקציות מהסוג שמסמנים עליהם וי: מוזיאון השעווה, כיכר דאם, בית אנה פרנק, בתי כנסת ברובע היהודי וכמה מוזיאונים. לכן הביקור הזה התמקד בשיטוט איטי חסר תכלית, בלי שצריך להגיע לשום מקום מסוים, ועל הדרך לדגום מסעדות וחנויות מיוחדות.

בגדים: אסף פלג; עגילים: תמרה טראובמן

מחפשים מלון באמסטרדם? כאן תוכלו למצוא את הרשימה המלאה

היום הראשון – רובע 9 הרחובות, מסעדת אבוקדו ומסעדה מקסיקנית

אזור "9 הרחובות" – אזור הבוטיקים האופנתיים

את בוקר שישי ביליתי בגפי כי בעלי היה בפעילות של העבודה ולכן הלכתי לבדוק את אזור הבוטיקים האופנתי שנקרא "the 9 "streets וכמו שמרמז השם מדובר ב-9 רחובות המתפרשים על פני ריבוע ומלאים בבוטיקים של מעצבים מקומיים, חנויות יד שניה ובתי קפה חביבים.

בגלל שהצטרפתי לנסיעת עבודה של בעלי לא בחרנו את המלון והמלון שנבחר על ידי העבודה שלו הוא SIR ALBERT HOTEL שממוקם בשכונת דה פייפ (de Pijp) ממש בסמוך לאחד השווקים המוכרים באמסטרדם שוק אלברט קאופ והמרחק מהמלון לאזור "the 9 streets" הוא כרבע שעה הליכה. מתחם "9 הרחובות" נמצא ממש סמוך לבית אנה פרנק אבל אם תכננתם לשלב את שתי האטרקציות הללו יחד מציעה להתחיל קודם עם "the 9 streets" כי מצב הרוח  אחרי ביקור בבית אנה פרנק הוא לא בדיוק מצב הרוח ההולך יד ביד עם אווירת שופינג ושיטוט בין חנויות בוטיק….

הלובי של מלון SIR ALBERT HOTEL. שמלה: אסף פלג

האזור היה כל מה שציפיתי שיהיה ואכן משופע בבוטיקים מקסימים של מעצבים מקומיים וגם בוטיקים יד שניה שלא בהכרח היו זולים יותר מהבוטיקים של המעצבים. המחירים כצפוי יקרים ולמעט חנות אחת שמייד ארחיב עליה ביתר החנויות (וכן, נכנסתי כמעט לכולן מתוקף תפקידי כבלוגרית 😉 ) תתקשו למצוא פריט שמחירו מתחת ל-100 יורו ונאבקתי קשות עם הרצון  לרכוש חצאית פיאטים סגולה במחיר 150 יורו שלאחר קרב לא פשוט השארתי תלויה על הקולב. חנות נוספת שהתעכבתי עליה היא חנות הלבשה תחתונה מיוחדת ואיכותית בשם Love Stories שגם בה המחירים אינם זולים אבל בתור מי שמתקשה בארץ למצוא הלבשה תחתונה איכותית למידות קטנות, מצאתי בחנות כמה גודיז מתחרה דקה ונעימה שחזרו איתי הביתה בשמחה ובששון.

LOVE STORIES Boutique, Herengracht 298, Amsterdam,

בוטיק צורפות מקסים באזור "9 הרחובות" באמסטרדם

בין שלל החנויות הקסומות צדה את עיני חנות צבעונית במיוחד בשם Lara Design sieraden עם שלל תכשיטים גדולים מעוצבים בשלל צבעים והרבה תכשיטים ובגדים עם דוגמת נמר, דוגמה שמאז ומעולם הייתה חביבה עלי במיוחד. התחלתי לשוטט ולמדוד את העגילים הססגוניים שבחנות והמוכרת המקסימה מרסלה ניגשה אלי וסיפרה שהיא המעצבת של כל התכשיטים בחנות והבגדים הם של מעצבים מקומיים. על הדרך היא סיפרה לי שבעלה הגיע בענייני עבודה לישראל בחודש אוגוסט והתקשה לשרוד את מזוג האוויר ובהמשך פיתחנו את יחסינו אפילו עוד כשלימדתי אותה איך לעשות סטורי באינסטגרם וריפוסט לסטורי שלי כמו דיפלומטית אמיתית ;-).

התכשיטים בחנות נמכרו בטווח שבין 30 ל-80 יורו, משקפי השמש כ-30 יורו והבגדים בטווח שבין 40 ל-70 יורו. השלל איתו יצאתי כלל זוג עגילים ושמלת נמר מתנפנפת שתדרוש עם הגעתי לארץ קיצור רציני כי הגובה הממוצע של הנשים הוא פה הוא סביב ה-1:80….

אני והרכש החדש.

הכל, אבל הכל עם אבוקדו – מסעדת האבוקדו של אמסטרדם

אחרי שהעברתי את הבוקר בגפי הגיעה העת להתאחד עם בעלי ואחד הדברים האהובים עליו ביותר הוא אבוקדו. בנסיעת העבודה הקודמת שלו לניו יורק (כן, החיים שלו קשים…) הוא ביקר במסעדה שהכל בה עשוי עם אבוקדו כולל הקינוחים והתרגש לגלות שיש מסעדת אבוקדו באותו הקונספט גם באמסטרדם בשם the Avocado show ולה כמה סניפים ברחבי העיר. בחרנו את הסניף שברחוב Keizersgracht 449 שממוקם בסמוך לאזור "the 9 streets" והזמנו כמה וכמה מנות כולל גלידת חמאת בוטנים ואבוקדו לקינוח. לסיכום החוויה, מדובר במנות מיוחדות ופוטוגניות אבל הטעם לא היה מלהיב במיוחד ולדברי בעלי, מסעדת האבוקדו בניו יורק טובה בהרבה ואם יש מישהו ששווה להקשיב לו בעניינו אבוקדו הרי שהוא האיש!

משם המשכנו למעוז העליה לרגל של כל תייר ישראלי – חנות primark כדי לסגור את הפינה של בגדי החורף לילדים. החנות שממוקמת במרכז העיר לא רחוק מכיכר דאם ברחוב DAMARK 77 הייתה במרחק של כ-10 דקות הליכה ממסעדת האובקדו וממוקדי מטרה עלינו היישר לקומה האחרונה שהיא קומת הילדים בלי להתפתות לסייר ביתר הקומות והצלחנו לצלוח את המשימה בפחות משעה ויעיד כל ישראלי שמדובר בהישג מרשים למדי.

בגדים: אסף פלג

ויוה לה מקסיקו – מסעדה מקסיקנית מצוינת

המנות המעט מאכזבות במסעדת האבוקדו עוררו בנו חשק לאוכל מקסיקני וחיפשנו בגוגל מסעדות מקסיקניות באזורנו ולאחר שבחנו את ההמלצות של כמה מהן בחרנו במסעדת calle ocho שהייתה ממש בהמשך הרחוב של המלון שלנו ב-  Albert cuypstraat 2661 ודורגה בגוגל עם הציון 4.3. הגענו למסעדה סביב 21:00 והמסעדה שנראתה יותר כמו בר מסעדה שקקה חיים, תיירים יפים משלל מקומות וגילאים, מוזיקה דרום אמריקאית צוהלת והרבה מנות שנראו טובות. המקום עצמו מאוד קטן ומתמלא מהר ונאלצנו לחכות קצת עד שהתפנה מקום אבל הוא בהחלט שווה את ההמתנה והמנות שאכלנו והקוקטיילים ששתינו היו מצוינים.

היום השני – הפנקייקים הכי טובים בעולם ושוק Albert Cuyp Market

בבוקר היום השני בישר לי בעלי כי הוא יוצא לבראנץ' עסקי והציע לי להצטרף אבל לבלות שעתיים עם אנשים שאני לא מכירה, שיהיו עסוקים בשיחות על עבודה והכל מתנהל באנגלית. באופן מפתיע ההצעה נשמעה פחות מפתה ולכן החלטתי לנצל את השעות האלה כדי לבדוק מקום שלא היה לי ספק שלא יענין את בעלי – zara home.

הבלוג אמנם עוסק באופנה מקומית ועיצוב מקומי אבל בכל הנוגע להום סטיילינג, טקסטיל ונרות ריחניים zara home היא היא לגמרי אחות אבל המחירים בארץ, המממ…. קצת פחות. לכן רציתי לפקוד את הסניף המקומי ולבחון את פערי המחירים ומצאתי סניף מרחק של כ-10 דקות הליכה מהמלון ברחוב Van Baerlestraat 25 שנמצא ממש מאחורי מוזיאון הרייקסמוזיאום הגדול והמפורסם. אחרי שרכשתי כמה פיג'מות, סבונים ומפיצי ריח במחירים של כ-30% פחות ממחירם בארץ, החלטתי לבדוק מקום לא רחוק משם שנמצא ממש מול הרייקסמוזיאום שחלפתי על פניו בבוקר הראשון בשם  De Vier Pilaren וכבש אותי מייד עם השלט בכניסה שבישר "This ia a pancke restaurant. This means we make: Pancakes & pancakes &little pancakes". בדקתי בגוגל את ההמלצות וראיתי שתחושת הבטן לא אכזבה והזמנתי לי מנה של פנקייקים קטנים עם שוקולד לבן, שוקולד נוטולה ותותים שלמרבה השמחה היו עוד יותר טעימים ממה שהם פוטוגנים ותסכימו שזה הישג שאין לזלזל בו.

משם המשכתי למלון לפרוק את הרכישות מ- zara home ויצאתי להתאחד עם בעלי לסיור באחד השווקים המפורסמים והמומלצים (מסיבות שאיני מבינה…) בכל ספר תיירות – שוק  ALBERT CUYP Market. השוק נמצא ברחוב ברחוב Albert Cuypstraat ובספר שהבאתי איתי ומטעמי זהירות והעדר מימון להתגונן מפני תביעת לשון הרע לא אנקוב בשם החברה נכתב עליו "שוק שאפשר למצוא בו הכל: מזון, בגדים, כלי בית ואף בתי קפה ומסעדות עם אווירה נעימה הניזונה מהרוגע הירוק של פארק צרפתי סמוך". אסתכן בלהשמע נוסטלגית כשאומר ששוק יבנה שבו גדלתי ורכשתי את מיטב האופנה שלבשתי עד שגיליתי בגיל 16 את רחוב שינקיין, היה מוצלח בהרבה מהשוק הזה… ואם זה לא מספיק, על אף שהסתובבתי עם המצלמה על צווארי ממתינה לפריימים יפים שיקרו בדרכי, לא מצאתי ולו פריים ראוי אחד…

צולם מחוץ לשוק 😉

את ארוחת הערב החלטנו לאכול באחת הרשתות האהובות עלינו wagamama ובחרנו באחד הסניפים שבמרכז העיר כשבדרך אליו (וגם אחריו) עשינו את הפעילות האהובה עלינו בחו"ל, ללכת לאיבוד בין רחובות קטנים, להסתובב בנחת מבלי למהר לשום מקום, לעצור, להתבונן ולשאוף עמוק לריאות אוויר צלול נוסח אמסטרדם ;-).

משקפיים: Private Vintage Collection; שרשרת: גלית רונדין

היום השלישי – שיטוט רגוע בעיר ומנוחה בפארק

היום השלישי שגם היה היום האחרון שלנו יצא ביום ראשון שבו חלק מהמקומות סגורים ואחרים נפתחים מאוחר. את הבוקר פתחתי שוב במסעדת הפנקייק המדהימה  De Vier Pilaren הפעם עם בעלי כי לא יכולתי להשאיר את כל הטוב הזה לעצמי. על אף שהיה בוקר יום ראשון וכולם היו בחופש, התור למסעדה לא היה ארוך ונכנסו כמעט מבלי להמתין. אני הזמנתי את אותה המנה (פנקייקים קטנים עם שוקולד לבן, נוטלה ותותים) ובעלי הזמין אותו הדבר רק במקום תותים בננות, והסכים איתי שאכן מדובר בפנקייקים מהטובים שאכל.

כדי לשרוף את כל הקלוריות האלו (או לפחות חלק מהן…) החלטנו לבלות את היום בהליכה וצעדנו לכיוון רובע יורדן שגובל באזור "9 הרחובות" ובו נמצא גם בית אנה פרנק שאליו לא נכנסנו כי ביקרנו בו בעבר ואין לי אלא להניח שהוא לא השתנה מאז…. אחרי שהתעייפנו קצת מההליכה התיישבנו באחד מעשרות בתי הקפה שבשכונה הזו ונהננו לצפות בעוברים ושבים.

את המשך הזמן שנשאר לנו רצינו לבלות ברביצה באחד הפארקים ובגלל שבביקורים הקודמים שלנו רבצנו להנאתנו בוולדן פארק החלטנו הפעם לגוון וללכת לפארק של הרייקסמוזיאום שנמצא בחלקו האחורי של המוזיאון ואפשר להגיע אליו המכניסה הראשית שלו ב- Museumstraat 1, Amsterdam.

אחרי שנישנשנו סנדוויצ'ים שקנינו בדרך, צדה את עינו של בעלי שהוא מאמן פריסבי לשעבר, משחק פריסבי וכך פנינו שנינו לפעילויות אהובות: הוא לשחק פריסבי עם שחקנים קצת יותר מקצועיים ומיומנים מהילדים שלנו ואילו אני התענגתי על מלאכת הצילום.

את הדרך חזרה למלון החלטנו לעשות דרך רחובות קטנים ולא מהרחוב הראשי כפי שהציע לנו גוגל ובליבה של שכונת מגורים קטנה וציורית תפס את עינינו בית קפה בשם The Corner Bakery ובו שלט שהודיע קבל עם ותיירים: "Calories don`t count when you`re at corner bakery" ועם בילד אפ שכזה לא יכולתנו שלא להסתקרן וכשנכנסו פנימה ראינו שכולם במקום שותים מילקשייקים שהמילה "מושחת" דלה מלתאר…

שירתו של דוד אבידן הדהדה בראשי "עת גברתי על היצר היה נעים להזכר איך עת גבר עלי, היה נעים הרבה יותר" ונכנעתי ליצר והזמנתי לי אחד. אחרי שסיימתי לצלם את הפלא הקולינרי הזה מכל זווית אפשרית, לתעד, להעלות סטוריז ולתייג, התפנתי גם לשתות אותו ושם לצערי נכונה לי אכזבה כי המשקה היה נוזלי מידי ובלי טעם מספיק ייחודי כדי להצדיק את פצצת הקלוריות הזאת אבל היי, תראו איזה יופי של תמונה יצאה ובינינו, זה לא יותר חשוב? 😉

The Corner Bakery, Johannes Vermeerstraat 40, Amsterdam

מה ללבוש לאמסטרדם

כשבדקתי את הטמפרטורות לארבעת הימים האלה ראיתי שהן צפויות להיות בטווח של מ-8 מעלות ועד 22 מעלות שזה פחות או יותר הטווח שיש לנו בארץ בחודשים ספטמבר עד יוני… הצטיידתי בכמה חולצות קצרות אבל סגורות בצוואר, חולצות דקות וקלילות אבל עם שרוול ארוך, עליונית דקה שלא תופסת מקום במזוודה, ג'קטים חמימים יותר ושמלה מוזהבת אחת, הכל מתוך קולקציית הסתיו של המעצב אסף פלג שבקרוב אצלם פריטים ממנה בהפקה סתווית כאן בבלוג.

חלק מהפריטים של הקולקציה החדשה והנפלאה הזו אפשר כבר למצוא בחנות אונליין ואת הקולקציה המלאה אפשר למצוא בחנויות של אסף פלג ברחוב הרצל 175 ברחובות, ב"שדרת המעצבים" בקניון רננים ברעננה ובטיילת "המלך שלמה" באילת.

מפה מסומנת של אמסטרדם

השקעתי ועמלתי על מפה של אמסטרדם שבה מסומנים כל האתרים, הלוקיישנים והמסעדות שציינתי כאן בפוסט וכל המעוניין מוזמן להשאיר מייל כאן למטה בחלונית והמפה תשלח אליו.

אשמח לשמוע מה חשבתם על הפוסט וגם המלצות משלכם לטובת הקוראים שעתידים לנסוע כאן למטה בתגובות, ואם נהנתם מהפוסט אשמח לפרגון קטן בצורת "לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אתכם באינסטגרם הססגוני שלי שאוטוטו חוצה את קו ה-20,000 עוקבים.

עוד מידע על אמסטרדם

מגיעים אמסטרדם עם ילדים? מוזמנים לקרוא את ההמלצות של מיכל מבלוג הטיולים "רואה עולם" שכתבה פוסט מלא המלצות על טיול באמסטרדם עם ילדים.

בבלוג של ענבר שחק, מעצבת ובלוגרית שכותבת על אופנה, עיצוב, וטיולים בחו"ל עם ילדים יש פוסט מצוין לכל מי שמנוסע לטייל בהולנד עם ילדים.

מגיעים לאמסטרדם בקיץ? אל תפספסו את הפוסט "אמסטרדם בקיץ, אין יותר טוב מזה" של בלוגר הטיולים הוד מהבלוג "הוד.נקודה".

יש לכם יותר מארבעה ימים באמסטרדם? כנסו לפוסט "כל מה שאפשר לעשות באמסטרדם בחמישה וחצי ימים" של הבלוגרית "אמא שירה".