אלו מביניכם שעוקבים אחרי הבלוג באדיקות או לפחות אחרי קטגוריית ה"טיולים עם ילדים" בבלוג עשויים לזכור את שני הנסיונות האחרונים והכושלים שלנו לבלות קצת זמן איכות עם עוללינו ברחבי מדינת ישראל ולטעת בהם (ובנו….) את חדוות הטיולים שאיננה רק הטיולים לדיוטי פרי. הפעם האחרונה שנעשה נסיון שכזה הייתה בחול המועד פסח כשנסענו לטייל במאגר גלעד, טיול שלעד יזכר כאחת מנקודות השפל של חיינו המשפחתיים. לכן לא מיהרנו לשוב ולתור את הארץ ובחודשים שחלפו מאז הטיול הכי משמעותי שעשינו היה לגינה בקצה השני של העיר…. חלפו להם החודשים, התאוששנו מנסיונות העבר והחלטנו לעשות נסיון נוסף, הפעם במסגרת טיול קהילה שכלל כמה וכמה משפחות משכונתנו בהרצליה והיעד שנקבע היה מערת התאומים שבאזור הרי ירושלים. 

במשך כמה שבועות התכוננו נפשית, רגשית ופיזית לטיול ועל סיפו של התקף חרדה הגענו לנקודת הפתיחה של הטיול ביום שבת בשעה 9:00 בבוקר. וכדאי להרגיע את רמות המתח והציפייה שלכם ולא להשאיר אתכם במתח, אקפוץ ישר לספוליר ואספר שמחה שהטיול היה מוצלח ביותר. ועכשיו אפשר לעבור לפרטים. 

טיול במערת התאומים לכל המשפחה באזור הרי ירושלים

איפה נמצאת מערת התאומים ומה כולל המסלול

מערת התאומים ממוקמת באזור הרי ירושלים מה שאומר שמבחינת מזג האוויר מדובר באזור מעט יותר ממוזג ויבש מאזור מישור החוף והשרון. יחד עם זאת מסלול ההליכה ברובו אינו מוצל ולכן כדאי להתחיל את הטיול בשעה מוקדמת יחסית ולהמנע מהמסלול בימי חמסין חמים במיוחד. 

המסלול הוא כ 1.5 ק"מ לכל כיוון (המסלול אינו מעגלי ואחרי שמגיעים למערה הדרך היחידה לחזור היא באותה הדרך שבה הגענו) אבל מרבית הדרך היא מעברים בין סלעים ולכן קחו בחשבון שמדובר בקילומטר וחצי בקצב איטי במיוחד וכדאי לעשות את המסלול עם נעלי הליכה שמחזיקות טוב את הרגל ואת הקרסול. 

המערה נקראת "מערת התאומים" בשל האגדה על אישה עקרה שלא נכנסה להריון עד שגילתה את מי המעין הקסומים שבתוך המערה ששתייתם גרמו לה להרות עם תאומים. אבל רגע לפני שמישהי שוקלת כצעד מקדים לטיפולי פוריות לבדוק את אותם המים שבאגדה, אזכיר שמדובר במים עומדים כ-2,000 שנה וסביר להניח שיותר מאשר הריון יעניקו המים סלמונלה…

המערה עצמה חשוכה לגמרי וכדאי להצטייד בפנסים. המערה ממוזגת מאוד ונעימה והמדריך שלנו אמר שבכל השנה הטמפרטורה בה נעה בין 18 ל-22 מעלות. המערכה לחה מבפנים ובחלקים רבים יש מים על הרצפה ולכן צריך לצעוד בזהירות ולהיזהר שלא להחליק. המערה משמשת כביתם של עטלפים שמלווים אותנו בטיול במערה לקול התלהבותם של הילדים. בנוסף במערה אפשר למצוא כמה נטיפים אבל הם כמובן לא מרשימים כמו אלו שנמצאים במערת הנטיפים. 

מה עוד כולל המסלול של מערת התאומים

אטרקציה נוספת שממוקמת ממש צמוד למערה היא מגלשת אבן טבעית שבה יכולים להתגלש ילדים ומבוגרים ביחד או לחוד. המגלשה לא מאוד מהירה או תלולה ולכן מתאימה גם לילדים קטנים אם כי במקרה של קטנים ממש עדיף שיתגלשו עם ההורים. 

"אורחים" נוספים שליוו אותנו ככל שהתקרבנו לאזור המערה וככל שהשעה נהייתה מאוחרת יותר הן דבורים וצרעות שהריכוז הגבוה ביותר שלהם היה באזור של מגלשת האבן. בהתחלה הילדים נבהלו מהם ואחר כך הם התרגלו לנוכחותם ובקבוצה שלנו לא נרשמו עקיצות אבל בהמשך הדרך בקבוצה אחרת שמעתי אישה שנעקצה ולכן אם יש רגישות מיוחדת לנושא כדי לשקול האם המסלול מתאים. 

מתי כדאי לטייל באזור מערת התאומים ולאיזה גילאים הטיול מתאים

המערה משמשת כביתם של עטלפים והעטלפים כך גיליתי, נמים שנת חורף ולכן בהתאם להנחיית רשות הטבע והגנים אסור להכנס למערה בין החודשים נובמבר עד אפריל כדי לא להפריע לשנת היופי שלהם. בעיני העונה המוצלחת ביותר לטייל בה בעיקר בגלל העובדה שמרבית המסלול אינו מוצל, היא בדיוק התקופה הזו של הסתיו ואם אפשר, עדיף לבחור ביום מעונן (ואז גם יוצאות תמונות טובות יותר. רק אומרת 😉 ). 

המסלול אמנם לא מאוד ארוך (כ-1.5 ק"מ לכל כיוון) אבל תנאי הדרך שכוללים בעיקר מעבר בין סלעים הופכים אותו למאתגר ואת ההליכה למאוד איטית. את המסלול התחלנו בשעה 9:30 והגענו חזרה לרכב באזור שעה 13:30 ובחצי השעה האחרונה הקטן שלנו (בן שלוש וחצי) וקטנים אחרים בגילאים דומים לשלו כבר היו מאוד עייפים והתקשו להמשיך ברגל. בגלל המעבר בין סלעים שמצריך בחלק מהפעמים שימוש בידיים, קשה לעשות את המסלול ובמקביל להחזיק ילד על הידיים אבל אפשר בהחלט לעשות את המסלול כולו עם מנשא. 

לסיכום, מבין שלל הטיולים שעשינו עד היום עם הילדים בארץ היה זה הטיול המוצלח ביותר עם מינימום קיטורים מצד הילדים ואפילו אנחנו הצלחנו להנות בין טיפוס לדבורה. רק דבר אחד לסיום, לצערי הנוף הסגור יחסית שחזר על עצמו לא סיפק את הרגעים הפוטוגניים שהייתי רוצה שיהיו וכדברי הגברת הראשונה של עולם התרבות השרה רגב: "מה שווה טיול אם אי אפשר לתעד ולתייג אותו?" ;-). 

אשמח לשמוע מה חשבתם על הטיול ועל הפוסט כאן למטה בתגובות ואשמח לשמוע (כלומר, לקרוא) כל תוספת או הערה שיש לכם להוסיף על שלל המידע שמסרתי פה. 

ואם נהנתם מהפוסט ותרצו לקרוא גם את הפוסטים הבאים, לקרוא על עוד טיולים (ממש ממש בקרוב יעלה פוסט מפורט על אמסטרדם) ועל לייף סטייל ואופנה ויצירה מקומית, מוזמנים להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אם שורה עליכם מצב רוח נדיב במיוחד, אשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אתכם גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי שאוטוטו בזכותכם מגיע כבר ל-20,000 עוקבים. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת