לאחרונה חזרה בסערה לחיינו אחת מקלאסיקות הניינטיז הגדולות: בברלי הילס 90210. הייתי בחטיבה כשפרצה הסדרה לחיי שליוותה אותי בשנים הקריטיות של גיל ההתבגרות בימים שעוד קראו לו "גיל הטיפשעשרה". טרם הספיקותי לצפות בפרקים החדשים (אז בלי ספולרים בבקשה) אבל פרץ הנוסטלגיה שתקף אותי חייב התייחסות בכתובים לנושא והרי לכם המניפסט בענין השיעורים, הלקחים והמסרים שהלכו איתי בעקבות הסדרה והכל בליווי קולקציית הסתיו החדשה והנהדרת של אסף פלג והתכשיטים של ליאור ברונשטיין – עלמת ניינטיז גאה בעצמה. 

השמלה המיתולוגית, הילד הרע, פאות הלחיים והבתולים של דונה

אפשר ללבוש שמלה מכוערת ועדיין לזכות בתואר "מלכת הנשף"

הסיטואציה: נשף האביב מתקרב ותיכון ווסט בברלי כמרקחה. קלי, ברנדה ודונה מודדות שמלות לנשף שלעד יזכרו כשמלות הכעורות ביותר שנראו על מסכנו. ברנדה וקלי בחרו באותה השמלה מה שהכניס לז'רגון את הביטוי "תקרית קלי ברנדה" שנשמע הרבה יותר מוצלח מ Bitch stole my look. 

אבל לא התקרית ולא כיעורה של השמלה מנעו מקלי לקטוף את התואר בו חומדת כל אמריקאית – תואר "מלכת הנשף" ואילו ברנדה זכתה בלילה רומנטי ולוהט במיוחד (עד כמה שהפעם הראשונה יכולה באמת להיות "לוהטת"….) בו איבדה את בתוליה עם דילן. 

מסקנה: אפשר לאבד בתולים גם עם שמלה מכוערת. ובכל זאת, אם יש אפשרות, לכי על השמלה היפה….

לא משנה כמה כסף יש לאבא שלך, הוא עדיין ירצה שתהיי בתולה

הסיטואציה: דונה מרטין בתפקיד הבתולה. למה דווקא דונה אתם שואלים? כי טורי ספלינג, הייתה ביתו של מפיק הסדרה האגדי ארון ספלינג שלא היה מסוגל לדמיין את ביתו בשום סצינה שמתקרבת ללהיות לוהטת. 

מסקנה: אם את לא רוצה שאבא יכתיב לך את התפקיד, כדאי שתלמדי לשחק כדי שתוכלי לעזוב את הסדרה של אבא.

החבר שלך יכול לעזוב אותך לטובת החברה הכי טובה שלך, ועדיין תזכרי כ"כלבה"

 

הסיטואציה: ברנדה נוסעת לטיול קיץ בפריז שלימד את כולנו איך אומרים בצרפתית "מוח של עגל", ובינתיים back home, מתלהטים היחסים בין קלי לדילן. כשברנדה חוזרת הם מסתירים את זה ממנה, אבל בסוף הרומן מתגלה. ברנדה וקלי מבקשות מדילן לבחור, ובסופו של דבר, בסצינת ברכה לוהטת במיוחד במסיבה לכבוד שחרורו של אבא של דילן מהכלא, בוחר דילן בקלי. ולמרות כל זאת, נחרטה דמותה של ברנדה כ"כלבה" של הסדרה. 

מסקנה: החיים לא הוגנים, אז לפחות נעביר אותם עם בגדים יפים. אה, והגיע הזמן להוציא את המילה "כלבה" משימוש. 

אישה בת 30 יכולה לשחק נערה בת 16

הסיטואציה: השחקנית גבריאל קרטיס הייתה בת 29 כשהתחילה הסדרה בשנת 1990 מה שלא הפריע לה (או לנו) לשחק נערה בת 16. 

מסקנה: תמיד אמרו לנו ש-30 זה ה-20 החדש. מסתבר שזה בכלל ה-16….

אין כמו bad guy

סיטואציה: ברנדון עולה במדרגות של תיכון ווסט בברלי ורואה בחור עם מעיל עור שחור יושב וקורא ספר. הוא ניגש אליו ומציג את עצמו. באותו הרגע יש קלוז אפ על פרצופו של מקיי שבוחן במבט מלא רצינות וייסורים את פניו של ברנדון ועושה את מה שהוא עושה הכי טוב ושותק בחינניות. ברנדון ממשיך לדבר ומודה לו ואז שואל אם הוא רוצה לבוא לאכול. מקיי עשה את הדבר השני שהוא טוב בו והשיב בציניות "lets do lunch" (את הסצינה המלאה מוזמנים לראות כאן). הילה לוי, בת כמעט 40, עדיין מחסירה פעימה. 

מסקנה: תמיד ישאר מקום בליבנו לילד הרע. ואם אתם לא מאמינים לי, תשאלו את בילי אייליש

מי שמתחיל כחנון, סופו להתחתן עם האישה הכי יפה

סיטואציה: בריאן אוסטין גרין שיחק את דמותו של דיוויד סילבר, שהתחיל את הסדרה כחנון שמזדנב אחרי סטיב ומאוהב בקלי וחולם להיות חבר של כל הקול קידס. במציאות, התחתן גרין עם אחת הנשים היפות: מייגן פוקס וביחד הביאו לעולם 3 ילדים פוטוגניים במיוחד. 

עזבי אותך מבחורים רעים. לכי על שמלה, תיק ועל החנון

מסקנה: אם מציעים לכם לשחק בסדרת נעורים, לכו על תפקיד החנון. כי אך נגמרה גרסת הריאליטי של דילן מקיי כולנו יודעים….

התכשיטים של מעצבת התכשיטים ליאור ברונשטיין

ליאור ברונשטיין תמיד נמשכה לעולם עיצוב התכשיטים וכבר אחרי הצבא היא הלכה ללמוד צורפות אלא שבאותו שלב התייחסה לזה כאל תחביב נחמד ולא יותר מזה. בהמשך, למדה לימודי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי. היא סיימה את הלימודים בשנת 2013 והכלים שהיא רכשה במהלך הלימודים גרמו לה בסופו של דבר לחזור אל עולם הצורפות אבל עם כלים אחרים והסתכלות בשלה יותר ומיומנת יותר. היא החליטה ליצור קולקציה שמצד אחד ניכרת בה עבודת הצורפות ומצד שני משלבת גם את העולם התעשייתי. הרעיון התבשל אצלה במשך כמה שנים והשנה זה סוף סוף קרה ובקול תרועה היא פתחה באופן רשמי את העסק שלה שנקרא Studio UnderLine ואת הקולקציה הראשונה תחת שם המותג הזה.

התכשיטים מאופיינים בקו נקי, טקסטורות גאומטריות וטביעת אצבע ייחודית מאוד מובהקת שמלווה את כל התכשיטים. הטקסטורה והצורה הייחודית של כל תכשיט יוצרת מימד נוסף שגורם להתבונן בו מעוד זווית ולראות מכל זווית משהו קצת אחר. בזכות האפקט הזה שמאפיין מאוד את היצירה של ברונשטיין, גם אם התכשיט קטן ועדין הוא מלא בנוכחות ומוסיף הרבה ענין לכל אאוטפיט שמוסיפים לו אותו. 

 

קולקציית הסתיו של אסף פלג

טעימה ראשונה מקולקציית הסתיו של המעצב אסף פלג נתתי כאן לאחרונה בפוסט על אמסטרדם ועכשיו אתם זוכים לראות חלקים ממנה במלוא תפארתה הקטיפתית. 

הקולקציה מאופיינת בנגיעות יפניות שמתבטאות בחולצות בגזרת קימונו, ג'קטים עם צווארון מעוגל וטקסטילים עתורי פרינט פרחוני שגורם לי להגיע הכי קרוב ליפן שאגיע בשנים הקרובות….עוד קצת מהקולקציה אפשר למצוא באתר של אסף פלג, בחנויות (סניף רחובות ברחוב הרצל 175, בשדרת המעצבים בקניון רננים ברעננה ובטיילת המלך שלמה באילת) ובעמוד הפייסבוק. בנוסף, בחול המועד סוכות בין התאריכים 16.10 ועד ה-18.10 תתקיים בסטודיו של אסף פלג ברחוב הכישור 9 ברחובות מכירת חיסול עודפים שימכרו בטווח שבין 99 ש"ח ל-199 ש"ח בלבד. עוד פרטים על האיוונט השווה תוכלו למצוא כאן. 

תרצי לשמוע עוד קצת ממני?

אם נהנית עד עמקי נשמתך מהפוסט, או שהעלה חיוך קטן על שפתייך (גם זה משהו…) וזה בדיוק הפינוק שחסר לך ביום שבת לצד כוס הקפה

אם את אוהבת להכיר מעצים ומעצבות ישראלים, בעלי עסקים קטנים ויוצרים עצמאיים שלא הכרת

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות ומתנות שוות שמחולקות רק לקוראות הבלוג כמו כל המתנות שאני מחלקת ב"פינת הארון השווה שלי"

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

ואם התעוררת במצב רוח מפרגן במיוחד, אשמח גם ל"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אותך גם באינסטגרם שלי שבשעה טובה חצה את קו 20,000 העוקבים. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת