ארבעת הפעולות המועדפות עלינו בימי קורונה אלה ולא בהכרח בסדר הזה הם אכילה, סידור הבית, צפיה מרתונית בסדרות מומלצות, ואכילה תוך כדי הצפיה המרתונית ;-). כי מה כבר יש לעשות בימי קורונה אלה חוץ מאשר לסדר את הבית כמו שלא סודר מעולם, לבשל ולאכול כאילו אין מחר (כי בינינו, מה כבר מחכה לנו מחר…), ולעשות את כל הבינג'ים בטלוויזיה שתמיד חלמנו לעשות. 

אז אם גם אתם מרגישים שכבר ראיתם הכל ומחפשים המלצות לסדרות מומלצות לבינג' וסדרות מומלות לבידוד, אספתי לכם המלצות על סדרות שסיכוי טוב שבכלל לא שמעתם עליהם ושיעשו לכם חשק שסגר הקורונה הזה ימשך אולי עוד איזה חודש או שניים. 

סדרות מומלצות לתקופת הקורונה, סדרות מומלצות לבידוד וסדרות מומלצות בכלל

סדרה ישראלית משובחת

לי אורון בעלת סטודיו ובוטיק אונליין לאופנת מעצבים ישראלים ELYA FASHION ומחלקה מיוחדת לבגדי הריון והנקה ממליצה על הבינג' שלה:

"כיאה לתקופההתיישבנו בן זוגי שיחייה ואני, והתחלנו לחפש סדרה למסע הבינג׳התחלנו חמש סדרות שונות שלא סיפקו אותנו מספיק עד שמצאנו את הסידרה ״בתולות״ שפשוט אותנו מהרגע הראשון שלה.   

מדובר בסידרת מתח ישראלית העוקבת אחר שלי רג'ואן (מגי אזרזר הנהדרת), קצינת משטרה קשוחה שגופת אחותה התאומה מתגלה 17 שנים לאחר שכביכול טבעה ביםהכוכבת של הסידרה היא מגי אזרזר המהפנטתיש משהו בסיפור המיסטי הזה שמשך אותי לא לעזוב את המסך. הסיפורים על המכשפה מהיםבערבית ג׳נאת אל באחר״ . זה אפילו גרם לי להתקשר לאבא שלי לתחקר   אותו קצת על הסיפור הזה מעיראקטוב לא רוצה להרוס לכם. 3 עונות 28 פרקים משודרת בהוט ב- vod."

לי אורון ממליצה על "בתולות"

"כובשת בתמימותה"

דנה ישראלי -יזמית, צלמת, מאיירת עורכת וידאו, אנימטורית ומרצה בתחום אמא ל -2, מטורפת על נעליים (כך במילותיה 🙂 ), משתפת אותנו במה שעושה לה נעים בימים אלה:

"יש לי ווידוי: אני מתה על סדרות ישראליות בעיקר דוקו ודרמה. בשנים האחרונות נעשו כמה סדרות טובות אבל הכי מוצלחת בעיני היא "על הספקטרום" של YES, סדרה עלילתית שמספרת על חייהם של צעירים על הרצף האוטיסטי. היא מצחיקה, עצובה, כובשת בתמימותה ובתחכום שלה גם יחד, והמשחק פשוט מעולה."

דנה ישראלי ממליצה "על הספקטרום"

"אחת החוויות הטובות שהיו לי"

יערה אופיר כותבת הבלוג "יערה ממליצה", מורה לספרות ומחנכת בתיכון, מאמנת לאפקטיביות ושינוי הרגלים, ממליצה על הבינג' המועדף עליה:

"אני רוצה להמליץ על הסדרה "סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" בנטפליקס.

לטובת מי שקראו את ספרי דירק ג'נטלי של דגלס אדמס, אפתח ואציין שהם היו השראה בלבד לסדרה. העלילה (המשוגעת והמטורפת שתיכף אגיע אליה) ממוקמת בזמן שלנו, בארצות הברית, והתעלומות הן שונות לגמרי מאלה המתוארות בספרים. 
ועכשיו לסדרה עצמה. במרכז העלילה עומדים דירק ג'נטלי, בלש הוליסטי שלא מתעסק עם רמזים ודדוקציות אלא הולך לאן שהיקום מוביל אותו, וטוד ברוצמן שבלי להתכוון או לרצות הופך להיות העוזר שלו. העלילה היא מסוג ריאליזם פנטסטי, כלומר – ממוקמת במציאות שאנחנו מכירים אבל כל הזמן מפלרטטת עם הבדיוני וחסר ההיגיון – בעונה הראשונה קצת, בעונה השנייה הרבה הרבה יותר. זו סדרה כיפית בטירוף ומשוגעת לחלוטין וכוללת אנשים עם כוחות מיוחדים, אירועים על טבעיים ודמויות ביזאריות ומקוריות. ביחד עם תצוגת משחק פנומנלית של כל השחקנים והומור מעולה, הצפייה בה היא אחת החוויות הטובות שהיו לי לאחרונה. לסדרה יש שתי עונות ולצערי היא בוטלה אחרי העונה השנייה, אבל זה לפחות הופך אותה לחומר מעולה לבינג' קצר וכיפי מאוד."

יערה אופיר – "יערה ממליצה"

געגועים לאן שרלי

 

הצלמת נועה אבהר משתפת בהמלצה שלה:

"הסדרה האחרונה שצפיתי בה עם בת העשר שלי הותירה בי אושר והרחיבה את ליבי. "אן עם הצמות"  סדרה קנדית מופלאה. הסדרה מבוססת על ספרי האסופית של ל. מ. מונטגומרי ומספרת את קורותיה של אן שרלי היתומה במהלך גיל ההתבגרות שלה. על אף העובדה, שהסדרה מתארת תקופה של לפני כמאה שנה, העיבוד מודרני, פמינסטי מאד ובהחלט עכשווי. מהרגע הראשון אן שרלי כבשה אותי. היא פורצת גבולות ומוסכמות באסרטיביות חיננית, היא מלאת בטונות של שמחה ותשוקה לחיים וזאת על אף העבר הלא משהו שלה.

הסדרה מצוינת בכל רמה אפשרית (אפילו שיש בה לא מעט רגעי קיטש). נתחיל מהליהוק המשובח של השחקנים (גם אם לא כולם מוכרים) ומיכולת המשחק שלהם. לא להאמין שהשחקנית הראשית, אמיבת' מקנולטי כל כך צעירה ועם יכולת משחק מרשימה במיוחד. נעבור לשיחזור התקופה שגם הוא מוקפד למדי הביגוד, הריהוט, הנופים הרחבים והנקיים.
מה שהכי תפס אותי בסדרה היה הצילום שלה, בכל זאת, עין של צלמת 😉 
זוויות הצילום יחודיות ופחות סטנדרטיות, שימוש באור, שהוא לא פחות מגאוני, המון פריימים עם אור חלון או אור שבוקע בצד אחד של הפריים והקומפוזיציות המושלמות. הכל נראה חלומי וקסום.

כל אלו הופכים את הסדרה הזו לנהדרת כל כך. גמענו פרק אחר פרק והבת שלי, היתה לא פחות ממרותקת.
ויש לי תחושה, שעוד רגע ונראה אותה שוב.
שלושת העונות זמינות לצפיה בנטפליקס ולדעתי מתאימות לצפיה מגיל 10 ומעלה."

פשוט וואו

גליה נתן אפשטיין, מטפלת אנרגטית וארומתרפיסטית, ומאמנת ילדים ונוער, משתפת בבחירה הבינג'ית שלה:

"מליצה בחום על הסידרה Abstract בנטפליקס.

סדרה חובה!! השפעת העיצוב על כל תחומי החיים.

סדרה מעוררת השראה והשתאות בכל פרק ובכל קטע. לסדרה יש כרגע שתי עונות. בכל פרק מתארח אמן עיצוב אחר: עיצוב מוצר, עיצוב נעליים, עיצוב פונטים, ארכיטקטורה, עיצוב מכוניות ועיצוב תלבושות.

כל פרק בן כ-40 דקות שאתם ממש לא רוצים שהוא יסתיים! 

תחומים מרתקים שלרוב אין לנו גישה אליהם, ואנחנו לא מעורבים בתהליך היצירה, או ערים אליו. יש גם פרק מרתק במיוחד עם הישראלית פרופ' נרי אוקסמן, שמנהלת מעבדה ב-MIT ומשלבת את עולם הרפואה-אדריכלות והנדסה-עיצוב ואמנות.  היא לוקחת אלמנטים מהטבע ולומדת אותם ומפתחת מוצרים שמחקים את הטבע.

באופן אישי – הסדרה נותנת השראה רבה של מה אפשרי, וכמה אפשר ללמוד מהטבע, איך לחפש ולמצוא השראה בכל דבר;

ואיזה דברים מדהימים אנשים עושים בעולם. וואו ממש!!!"

גליה נתן אפשטיין. צילמה: איילה ברק העליון

הקסם של האצולה הבריטית

אלכסנדרה רודשטיין, מעצבת אופנה ובעלת מותג האופנה ALEXANDRA, משתפת בבינג' המועדף עליה: 

"אני רוצה להמליץ על הסדרה "אחוזת דאונטאון המשודרת ב-YES וב-HOT. זאת דרמה תקופתית בריטית בת 6 עונות המתרחשת בין השנים 1912 עד 1925 ואם זה נשמע לכם משעמם אז לא! לא משעמם אפילו לרגע. 

הסדרה מספרת על חייהם של בני משפחת קרולי – משפחה אריסטוקרטית ולצידם, חייהם של המשרתים באותה האחוזה. כיף לצפות בדרמה ובשינויים במהלך השנים האלה שהיו רווים באירועים היסטוריים, שינויים בסגנון הלבוש, בעיצוב הבית ובמוביליות בין המעמדות.  

העונה האחרונה של הסדרה הסתיימה בשנת 2015 אבל מה זה בעצם משנה כשמדובר על סדרה שלוקחת אותנו למאה אחרת. הסדרה היא מסע בזמן גדוש בסטייל והשראה ומתאים במיוחד לאנשים שאוהבים אופנה תקופתית ותרבות בריטית מרהיבה."

אלכסנדרה ממליצה על "אחוזת דאונטאון"

כמויות של הומור ושנינות

צלמת הרחוב אורלי רוט משתפת בבינג' שלה:

"אני ממליצה על הסידרה "שיטת קומינסקי" שמשודרת בנטפליקס.

כמה הומור ושנינות יש בסידרה הנהדרת הזו. מציאות חייהם של זוג חברים מאד לא צעירים, בכיכובם המופלא של מייקל דאגלס ואלן ארקין. הכל נמצא שם – בגידת הגוף, הבדידות, אהבה ומיניות בגיל מבוגר, תסכולים על פספוסי חיים, משפחתיות. ממליצה בחום רב מאד."

אורלי רוט ממליצה על "שיטת קומינסקי"

המלצת בינג' לחובבי סדרות המתח

מעצבת הפנים והבלוגרית תמר מור שהפכה בימי הקורונה גם לאמא ל-4, חובבת את ז'אנר סדרות המתח ומשתפת בבינג' המועדף עליה בימים (או לילות לבנים) אלה: 

"יש לי הפרעה של סדרות מתח ובילוש. ואם אפשר שיהיו כמה שיותר אפלות, מתוחכמות ובעלות עלילה מסתעפת. הסדרה  "The Forest" שמשודרת בנטפליקס היא כזאת, בתוספת השפה הצרפתית הסקסית והיא מתרחשת בכפר ציורי בצרפת. הכפר כביכול תמים ותושביו מכירים אחד את השני אבל כמובן שהכל מסתבך כשתלמידה נעדרת והמשטרה המקומית מתחילה בחקירה. העלילה מותחת ומרתקת, השחקנים מעולים  וגם ויפים, שזה אף פעם לא מזיק ;-). בקיצור כל המרכיבים לבינג' כהלכתו."

תמר מור ממליצה על "The forest"

נהנית? בואי נמשיך את הרומן

אם נהנית מהסקירה, הכתיבה וההמלצות, ותרצי לקרוא עוד קצת מהגיגי,

אם את מחפשת בימים רווי חדשות קורונה אלה, מפלט של אסקפיזם שיזכיר שיהיו חיים אחרי הקורונה,

אם את אוהבת להכיר יוצרות ומעצבות מקומיות, 

אם את רוצה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג, כמו ההגרלות שבפינת "הארון השווה שלי", 

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

זה המקום לכתוב לי בתגובה מה חשבת, ואם יש לך המלצה משלך על בינג' שאסור לפספס, ואשמח להכיר אותך גם באינסטגרם ול"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת