בדומה לפריטים אייקונים אחרים (כמו למשל "השמלה השחורה הקטנה"), גם חליפות הנשים, הן הרבה יותר מסתם פריט לבוש, בעיקר אם נזכרים בעובדה המעט מביכה שעד שנת 1993 נשים בסאנט האמריקני לא הורשו להגיע עם חליפת מכנסיים. תודו שזה פריט טריוויה שנשמע הרבה יותר כמו "סיפורה של שפחה" מאשר הדמוקרטיה של המעצמה הגדולה בעולם. מודה שפריט הטריוויה הזה הפתיע אותי אז ביחד עם הזמן שהתפנה לי והיעדר העבודה (והפרנסה… אבל היי, שאני אקטר?? 😉 ), מצאתי את עצמי נוברת בנבכי ויקיפדיה ואלוהי הגוגל ובולשת אחרי ההיסטוריה של החליפות בכלל והחליפה הנשית בפרט. ואחרי שקראתי את הכל, חשבתי לעצמי, למה ליהנות לבד? אז עמלתי והכנתי את הפוסט שסוקר את ההיסטוריה של החליפות והוא מלווה איך לא, במגוון תמונות נפלאות של חליפות מהבוטיק של מי שבעיני היא מלכת החליפות הנשיות – בוטיק LUNA

מכנסי ברמודה מחמיאים

חליפות לנשים – הסיפור המלא

איך הכל התחיל

החליפה התחילה את דרכה בבריטניה של סוף המאה ה-19 כלבוש גברי ליציאה לאזורי כפר. לאט לאט החלה החליפה הגברית לצאת מגבולות בריטניה והפכה ללבוש פופולארי עבור גברים.

נשים לבשו שמלות וחצאיות בעוד שמכנסיים נחשבו מאז ומעולם פריט גברי בלבד. בתחילת המאה ה-20 כאשר רכיבה על אופניים הייתה אחד מאמצעי התחבורה הנפוצים, החלו לעצב מעין חצאית מכנסיים רחבים שיקלו על נשים לרכב. היה זה סממן ראשון המבשר על תחילתו של שינוי.  

חליפה קלאסית שחורה

בשנת 1925 עיצבה אלמונית אחת – גבריאל קוקו שאנל את חליפת שני החלקים מתוך ראיית עולם מהפכנית שגם נשים צריכות להתלבש בצורה נוחה ופרקטית ובאופן שיקל עליהן את החיים. אין ספק שהמהלך היה פורץ דרך, אלא שגם אצל שאנל הפרקטית עדיין נשמרה החצאית המסורתית. 

חליפות לנשים בייבוא מאיטליה

בארצות הברית השמרנית הרבה יותר מאשר פריז, עד מלחמת העולם השניה, נשים נשואות לא הורשו לעבוד והצורך שעלה בזמן המלחמה להתגייס ולהחליף את הגברים בעבודתם (עם פוסטר ה WE CAN DO IT המפורסם) הביא עימו עידן חדש. הנשים נקראו להחליף את הגברים כמעט בכל ענפי הצווארון הכחול וחצאיות העפרון ההדוקות של שנות הארבעים התחלפו במכנסי עבודה. 

אבל המלחמה הסתיימה, הבנים שבו הביתה והנשים שבו לחצאיות ולשמלות המתנפנפות של שנות ה-50 וגם בפריז הציג בית האופנה "דיור" את השמלות הנפוחות שהוצגו תחת השם ה"ניו לוק" וכך נדמה היה שבמחי טול נמחקה ההתקדמות האדירה שהושגה. 

ואז הגיע איב. 

ג'קט עם כתפיים מורמות של אימפריאל

חליפת המכנסיים של איב סאן לורן

המעצב הצרפתי איב סאן לורן התחיל את דרכו בבית האופנה "דיור" ובשנות ה-60 אחרי שהחלים מהתמוטטות עצבים ואובחן כסובל מהפרעה דו קוטבית, פתח את בית האופנה YSL שהפך פופולארי בין לילה בזכות החדשנות שהייתה כל כך שונה מזו של "דיור" והתאפיינה בעיבוד אופנה היפית ביטניקית לאופנה עילית וחליפת המכנסיים לנשים שעיצב הפכה לאחד מסימני ההיכר שלו.

חליפה לבנה של אימפריאל

חליפת המכנסיים חוללה שינוי גדול בלבוש הנשי ובזכות סאן לורן מכנסיים מחויטים הפכו בן לילה לפריט לבוש לגיטימי ומבוקש עבור נשים. בהמשך יצר סאן לורן היסטוריה נוספת כשהיה למעצב הראשון שהעסיק דוגמניות שחורות בתצוגות שלו. 

חליפות מכנסיים פסטליות

צילום: ענת קזולה; שרית "LUNA" ההורסת ואני עם בגדים: בוטיק LUNA

מה קורה היום?

במאה ה-21 חליפות לנשים ובעיקר חליפות מכנסיים הן פריט לבוש לגיטימי ופולארי ובין היתר מסמל שוויון ואפילו כוח ואין שגרירה טובה יותר מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שארונה משופע בשלל חליפות מכנסיים במגוון גזרות ומגוון צבעים רחב הרבה יותר מאשר השחור\\אפור\\כחול שמאפיינים את החליפה הגברית. 

חליפת מכנסיים של הרשת האיטלקית אימפריאל

חובבות החליפות ישמחו למצוא מגוון נאה שלהן בבוטיק LUNA של חברתי היקרה שלצידי כאן בצילומים שרית לוי. שרית בוחרת בפינצטה את החליפות בעצמה באיטליה ומביאה אותן לארץ לבוטיק הבייתי שלה בראשון לציון. לכבוד שבועות יצאה שרית במבצע על כל החליפות שבבוטיק שנמכרות עכשיו במחיר של 750 ש"ח במקום 1,100 ש"ח. 

מוזמנות להציץ במגוון שלה גם בעמוד הפייסבוק וגם בחשבון האינסטגרם המשגע שלה. 

חליפות נשים איכותיות

שנשמור עוד קצת על קשר?

אם נהנית מהפוסט ומהתמונות, ותרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים שהולכים מצוין עם הקפה של הבוקר או היין של הערב, 

אם את נהנית להכיר מעצבות, מעצבים ובעלות בוטיקים קסומים,

אם תרצי לשמוע על הטבות, מבצעים והגרלות שניתנות רק לקוראות, כמו ההגרלות השוות שבפינת "הארון השווה שלי",

בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה.

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולראות אותך באינסטגרם המתולתל שלי, ואם את במקרה עצמאית, ומשתמשת ברשתות החברתיות כדי לקדם את העסק שלך, מוזמנת מאוד להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי "מגשימניות חיות רשת", קבוצת למידה, שיתוף ידע, פרגון הדדי ותמיכה בעצמאיות ברשת. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת