לפני שנתיים מינוס כמה ימים, עמדתי מול ארון הבגדים שלי ותכננתי את הלוקים שלי לשבוע האופנה של 2020. בחדשות כבר דיברו על מקרי קורונה בודדים בישראל ואני שקעתי בתוך אסקפיזם מתעלמת מרעשי רקע מטרידים. ימים בודדים אחר כך, התקבלה ההודעה ששבוע האופנה ידחה עד יעבור זעם, או וירוס, מה שיעבור קודם 😉

שנה שעברה התקיים שבוע האופנה במתכונת מצומצמת מאוד ואני כמו כמעט כולם, ראיתי אותו מרחוק דרך המסכים…. והנה חלפה לה עוד שנה פלוס עוד כמה אסונות בדרך, והוא חזר במתכונת האהובה והרגילה עם ארבעה ימים של שכרון חושים צבעוני ויפהפה שכולו שיר הלל לאופנה ישראלית, מעצבים ישראלים וקיימות. 

שבוע האופנה קורנית 2022 – ארבעה ימים של חגיגת אופנה ישראלית 

היום הראשון

סבינה מוסייב

סבינה מוסייב היא כבר שנים אחת המעצבות האהובות עלי וגאה לומר שבמהלך השנים רכשתי ממנה מגוון שמלות, חצאיות ומכנסיים. לכן שמחתי מאוד לפתוח את חגיגות שבוע האופנה עם התצוגה המקסימה שלה שנוצרה בהשראת היצירה Ruined Polaroids  של הצלם וויליאם מילר, סדרת תצלומים אשר נעשתה באמצעות מצלמת פולרואיד שבורה משנות ה- 70. הקולקציה נראתה והרגישה כמו גן קסום של בדים יפהפיים מתנפנפים שהביאו איתם את ניחוחות האביב ותחושה של חופש. 

צילום: אבי ולדמן

SEVEN SEVENTY

מותג אופנה אורבני וסופר מגניב (עוד מגניב להגיד "מגניב"? 🤔) שפועל כבר עשר שנים, ומציג לראשונה בשבוע האופנה. על המסלול הוצגו 34 דגמים משגעים של סטריט סטייל לנשים וגברים מהסוג שעשה לי רצון עז לחזור אל ימי המסיבות התל אביביים שלי (לו הן היו מתחילות בשעה ההגיונית 20:00….  😉). סגנון הלבוש שהוצג נע על הטווח שבין הסגנון היפני הכה אהוב עלי, לעולמות הגיימינג, בצבעים שחור, לבן ואדום. הקולקציה יוצרה בשיתוף חברת Twine Solutions ויחד הם יצרו בד וחוטים בטכנולוגיה אקולוגית שמאפרת צביעת חוטי תפירה באופן מידי ובכל צבע.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

צילום: אור גפן

שחר אבנט

שחר אבנט היא אחת המעצבות האהובות עלי ואני גאה ללבוש את העיצובים שלה מאז הקולקציה הראשונה שהיא הוציאה שגם נראו לא פעם כאן בבלוג. התצוגות של שחר הן תמיד משהו מיוחד לא רק בזכות האופנה והצבעוניות אלא גם בזכות ההפקה והסיפור מסביב. הפעם התרגשתי במיוחד כי הסיפור של שחר והתצוגה היה דומה מאוד לסיפור שלי יותר מעשר שנים אחורה, כשאמי חלתה בסרטן. הסרטן שלי אמי היה סופני מרגע הגילוי ובעלי ואני מיהרנו להתחתן כדי שהיא תזכה להיות בחתונה. חודש אחר כך, היא נפטרה.

סיפור דומה מאוד עברה שחר ממש לאחרונה כולל החתונה ואחריה הלוויה של אמה, ותצוגת האופנה שלה נפתחה בקטע ארט ווידאו עם טקסט שהוקדש לאמה ובו נאמר ש"בחייה היא לימדה אותה איך לחיות, ובמותה, איך נכון למות." התצוגה נקראה "על החיים ועל המוות", היא נעשתה בהשראת מעגל החיים ובאחת הסצינות בה, יצאו שתי דוגמניות לבושות שמלות טול האחת לבנה והשניה שחורה, ושתיהן חלפו זו האחת על פני השניה. זאת הייתה הנקודה שבה אני פרצתי בבכי והרגשתי איך סיפור חיי שזור בתוך התצוגה היפהפיה הזו. 

מה לבשתי

יומיים לפני תחילת שבוע האופנה עברתי דירה ולכן כמעט כל הבגדים שלי היו עדיין בארגזים. חשבתי שאני חכמה מספיק כדי להכין מראש את הבגדים לשבוע האופנה כדי שלא אצטרך לחפש בין ארגזים אלא שכל מה שבחרתי ללבוש התאים לימים קרירים בהרבה בעוד שמזג האוויר בשבוע הזה הגיע עד 30 מעלות…. לכן, מצאתי את עצמי פותחת ארגזים במהירות מסחררת ומעיפה לאוויר כל טוב טקסטיל עד שהגעתי לפריטים קיציים וראויים להילבש לאירוע שכזה. 

הפריטים שנבחרו ליום הראשון הם חצאית של שחר אבנט, בגד גוף של אלון ליבנה, שרשרת של אפרת קסוטו ותיק של לארה רוזנובסקי ששירת אותי נאמנה גם בשבוע האופנה של 2019

התכשיטים של אפרת קסוטו

באינסטגרם המתולתל שלי כבר ביקרת? גם אופנה משובחת וגם מצחיק שם. רק אומרת 😉

היום השני

משכית

יש לי חלום, ובחלומי, אני מסתובבת בעולם עטויה באוברולים, שמלות וגלביות של משכית…. עד שזה יקרה, שמחה שלפחות אני זוכה להתבונן בהם מקרוב בשבועות האופנה. הקולקציה שהוצגה נעשתה לזכרה של מייסדת בית האופנה המיתולוגית רות דיין, ובהשראת טיול קייצי בערי חוף בניינטיז. בתצוגה הוצגו שני הקווים של משכית: הקו היומיומי והנגיש יותר MbyMaskit והקו היוקרתי של משכית. על המסלול הוצגו מגוון שמלות רקומות המאפיינות את המותג מיום היווסדו, מגוון שמלות עם הדפסים מרהיבים וקולקציית הג'ינסים שנעשתה בשיתוף פעולה עם המותג יו טי אר. 

צילום: אבי ולדמן

Upcoming Designers 1

הקונספט של תצוגה אחת שמשלבת בין כמה מעצבים צעירים הוא קונספט שאהוב עלי במיוחד והתצוגות הללו תמיד מגוונות ומעניינות. השנה, כדי לתת במה לעוד מעצבים מוכשרים כאלה, חילקו את התצוגה לשתי תצוגות שבכל אחת מהן הוצגו שלושה מעצבים. בחלק הזה, הציגו אהרון גניש, דניאל מריאש למותג The Meriash studio ורותם שאול. 

הקולקציה של אהרון גניש נוצרה בהשראת נופי ילדותו מבני ברק והיא הודפסה על גבי הטקסטיל בהדפסה דיגיטלית בקורנית שהייתה אחראית על כל שבוע האופנה. 

צילום: אבי ולדמן

הקולקציה של דניאל מריאש הורכבה מ-13 מערכות לבוש מרהיבות עשויות בדי קטיפה, אורגנזה, רשתות ובדים. כל פריט היה חגיגה לעיניים ולגוף. 

צילום: אבי ולדמן

הקולקציה של רותם שאול התאפיינה בבדים קלילים וצבעוניים שהביאו את האביב למסלול ולפיד האינסטגרם שלי 😉 הבדים היו מעוטרים בהדפסים דיגיטלים מיוחדים בהשראת פירוק והרכבת אריחי האמבטיה של סבתה של המעצבת. 

צילום: אבי ולדמן

סיגל דקל

סיגל דקל היא אחד השמות הוותיקים והמוכרים באופנה הישראלית והיה כיף לראות אותה במקום הראוי לה בשבוע האופנה הישראלי. הקולקציה שהוצגה על המסלול הודפסה גם היא בקורנית דיגיטל ולכן התאפיינה בחיבור בין כתב ידה המוכר לבין הדפסים רעננים ויפים. 

צילום: אבי ולדמן

מה לבשתי

ליום השני בחרתי שמלה שחורה לגמרי לא קטנה 😉 עם שרוולים רחבים וחצאית רחבה באורך מידי. השמלה היפהפיה בעיצובה של CLOTHE משמשת אותי כבר כמה שנים ונראתה כאן בבלוג בהפקות שונות וגם בסיקור שלי על שבוע האופנה של תל אביב ב-2018

היום השלישי

 

שנקר

כמה שאני אוהבת את תצוגות האופנה של שנקר…. בזכות העובדה שבוגרי שנקר נהנים מהחירות היצירתית שמאפיינת רק את אלה שעדיין לא צריכים להתעסק בזוטות כמו "מסחריות" ו"שיווק"😉, מאז ומעולם תצוגת האופנה של שנקר היא התצוגה הכי יצירתית בכל היבט אפשרי: מהעיצובים המרהיבים שכל אחד מהם הוא יצירת אומנות של ממש ועד הקומפוזיציה של הדוגמניות והדוגמנים והאווירה השמחה הכללית. 

במסגרת תצוגת האופנה של שנקר בשבוע האופנה קורנית תל אביב, הוצגו עבודותיהם של סטודנטים משנים ב', ג׳ ו-ד׳ מכל קשת הקורסים וביניהם בגדי גברים, חולצה לבנה, ,Genderless ,מה אכפת לי, תרבויות עולם, מישהו לרוץ איתו, הלבשה תחתונה Old and Fashion סריגים, Ready to wear, תלבושות לבמה, מחויטים, מחויטות, בגדי עור, שמלה שחורה, כור היתוך, ההיסטוריה של המחר, Fashion Tech ,יוצא מן הכלל, על משמעות ואופנה, ג'ינס, F43D, איתחול אופנה ועוד.

צילום: עדי סגל

עידן לרוס

התצוגה המרהיבה של מעצב שמלות הכלה והערב עידן לרוס הייתה הפוגה נעימה מכל הטירוף והצבע עם קולקציה לבנה יפהפייה במיוחד שעשתה לי חשק להתחיל ולתכנן כבר מעכשיו את חתונת הכסף שלי רק בשביל הזכות ללבוש את אחת השמלות היפות הללו…. 😉

אליאנה תדהר יפהפייה בעידן לרוס. צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

Upcoming Designers 2

בחלק השני של תצוגת ה- Upcoming Designers הציגו גולן פרידמן ואדי גברילידיס למותג House of Jaffa, אבירם פימה ודקלה לבסקי למותג IÇIÀLÀBAS וג'ניפר קים. 

הקולקציה של House Of Jaffa היא קולקציה שנוצרה בעקבות שינוי התפיסה המגדרית והיא מיועדת ללבישה על ידי כל המינים והמגדרים ללא הבדל. הבדים הקלילים והנעימים התאפיינו בהדפסות ורקמות יפהפיות. 

ג'ניפר קים הציגה קולקציית בגדי מסיבות וקלאבינג מרהיבה עם מגוון דגמים עשויים וייניל ולטקס עם תחרה ובדי שיפון. 

צילום: אבי ולדמן

התצוגה המרהיבה של אבירם פימה ודקלה לבסקי למותג IÇIÀLÀBAS התחילה בעבודת ווידאו ארט מרהיבה ואחריה נכנס למסלול רוכב אופניים לבוש במעין חליפת אוברול צמודה עם הדפסים מרהיבים מכף רגל עד קודקוד. הקולקציה כולה אופיינה בחומרים לא שגרתיים והדפסים מרהיבים במגוון צבעים. 

צילום: אבי ולדמן

מה לבשתי

אחרי יומיים של טוטאל לוק שחור חשקה נפשי במנת גלאם ונצנוץ ובחרתי את שמלת הפיאטים המנצנצנת ביותר בארון שלי, שמלה של המעצבת MEWS גל שינפלד שבעצמה כיכבה כאן בלא מעט שבועות אופנה וגם אצלי בארון. לשמלה ציוותתי תיק תאום לא זהה לתיק מהיום הראשון, גם הוא של המעצבת לארה רוזנובסקי שיוצא מהארון בדיוק פעם בשנה לאירוע הזה. 

צילום: גלעד ארצי

היום הרביעי

NANIG בעיצוב שיר גולדשטיין

המותג NANIG שייך למעצבת הצעירה שיר גולדשטיין, והוא נולד מתוך אהבה ותשוקה לאופנה בת קיימא. המותג מחבר בין עולמות ישנים וחדשים, שואב את השראותיו מאירופה של שנות ה -40 וה -50, מזיכרונות וסיפורים השזורים בילדותה של המעצבת ומשלבם בעיצובים בעזרת טכנולוגיות חדשות ועדכניות. קולקציית הביכורים המקסימה שהוצגה על המסלול נעשתה בהשראת סבתה של שיר, שגם נולדה ב 6.4 – היום שבו הוצגה התצוגה. הקולקציה היפהפייה מורכבת מפריטים על זמניים: שמלות, אוברולים וחליפות קיציות עשויים משי וכותנה בצבעים פסטלים ואביביים. 

צילום: אבי ולדמן

מה לבשתי

ביום האחרון הצטרפה אלי שחקנית חיזוק ובאופן בלתי משוחד לחלוטין 😉 אני יכולה לומר שהיא לגמרי גנבה את ההצגה. כלומר, התצוגה. סתיו בחרה ללבוש שמלה שחורה משגעת ואני הלכתי על חליפה של מאיה בש עם סניקרס נוחים של אסיקס. 

ככה נראית נחת של אמא 😉

שנמשיך?

אם נהנית מהפוסט, והגיגי, ואת אוהבת להכיר מעצבים ישראלים ויוצרים מקומיים

אם את אוהבת לשמוע על עסקים אקולוגים, והמלצות על טיולים

אם תרצי לדעת על הטבות, הנחות והגרלות במיוחד לקוראות הבלוג

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה 👇

אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים", ולראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי, ובטיקטוק המשעשע. 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת