יום קייצי אחד אי שם בשנות ה-80 בשעתם היפה ביותר של הפרמננט, כריות הכתפיים, חותלות ועגילי קליפס בצבעים זרחניים, ביליתי יום כיף עם סבתא שגרה בלוד והחליטה לקחת אותי לבקר את אחותה שאני הכרתי בשם "דודה שרה" בדירתה רחבת הידיים ברחוב רמב"ם שבאזור נחלת בנימין בתל אביב. היה חם כמו שרק קיץ ישראלי יכול להיות, ונסענו בשלושה אוטובוסים לא ממוזגים כדי להגיע למחוז חפצנו. כשהגענו, חצינו את שוק הכרמל היישר אל המבנים הגותים שברחוב רמב"ם. עלינו במדרגות ודלת עץ גבוהה וציורית נפתחה ונכנסו אל תוך מבנה רחב ידיים, עם תקרה גבוהה שכמותו לא ראיתי מעולם. הרגשתי שהגעתי ללא פחות מאשר ארמון.

הפקת אופנהצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל; נעליים: Ellen Ruben

הפקת אופנה בניחוחות של יפו

סבתי נפטרה אי שם בסוף האייטיז כשהייתי בת 8, דודה שרה זכתה להאריך ימים אחריה ואני זכיתי לשוב ולחזור עוד כמה וכמה פעמים מלווה באימי לאותו ארמון רחב ידיים, רחב קירות וגבה תקרה שריגש אותי כל פעם מחדש. בגלל שכל הנפשות הפועלות בזכרונות האלה וביניהם אמי נפטרו מוקדם מידי (לפחות בעיני), נדחקו הזכרונות הללו הרחק הרחק מאחור עד שהשבוע פרצו בשצף מרגש בעקבות מפגש עם מעצבת האופנה, מעצבת התכשיטים ואושיית הסטייל הססגונית קארן פרנקל שגרה ויוצרת בסטודיו קסום ביפו, עם מרצפות מצוירות, חלונות עץ ומרפסת אבן עגולה ומאוורר שלקוח היישר משנות ה-80 (או ה-70 אבל מי סופר…).

שיער מתנפנף ברוחצילום: ורד פרקש; שמלה, שרשרת ושרשרת שהפכתי לצמיד: קארן פרנקל

קארן הססגונית מעצבת שמלות ומעצבת תכשיטים בכשרון רב וגרה ופועלת מתוך הדירה שהיא גם הסטודיו שלה בבנין ציורי ביפו שהוא בעיני לא פחות מאשר "הבית של מיץ פטל" – גרסת הפאשניסטות: כניסה ציורית לבנין, מרצפות ציוריות בדירה, מרפסת אבן מעוגלת שפונה אל הרחוב, כורסאות פרחוניות צבעוניות ובכל מקום בדירה\סטודיו אוצרות קטנים וגדולים: שרשראות רבות שאין האחת דומה לשניה, שרשראות בהתהוות, חרוזים גדולים ויפים, ומבחר שמלות מרהיב, הכל פרי ידי הזהב של קארן.

חנות קטנה ומטריפהצילום: ורד פרקש; בגדים ותכשיטים: קארן פרנקל

שרשרת פנינים בצבע אפורצילום: ורד פרקש; בגדים ותכשיטים: קארן פרנקל

קצת על קארן

קארן היא בוגרת מגמת טקטסיל בשנקר, יוצרת תכשיטים ומעצבת בגדים במידות 38-52, והיא מוכרת וידועה בקרב נשים שלובשות פלאס סייז ובהחלט הגיע הזמן שבשורת קארן, שמלותיה ותכשיטיה הנהדרים יחצו את גבולות הקהל גם למי שאינה לובשת מידות גדולות כי כפי שתראו בתמונות שכאן, שמלות במידות גדולות שתפורות היטב הן נפלאות גם לנשים במידות קטנות יותר שאוהבות את מראה האוברסייז ואם אפשר לשלב עליו תכשיטי סטייטמנט נפלאים, החגיגה רק גדלה.

שמלת פסים אדומה למידות גדולותצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

בשיחה עם קארן, היא מספרת שלא היה זמן בחייה שלא עסקה באופן כזה או אחר באמנות או עיצוב. "מגיל 12 כשקיבלתי את מכונת התפירה הראשונה שלי תפרתי לעצמי בגדים ולמזלי בורכתי בהורים יוצאי דופן שנתנו לי להסתובב עם הנסיונות הנוראיים שלי מבלי להגביל אותי למרות שלרוב הם היו מזועזעים מנסיונות הצביעה שלי והגזרות שיצרתי מסדינים ווילונות ישנים. יש לציין שעם השנים חל שיפור בנושא ;-)" מספרת קארן.

צמיד גדילים בצבע כתוםצילום: ורד פרקש; שמלה וצמיד: קארן פרנקל

אופנת רחובצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל; נעליים: Ellen Ruben

אחרי הצבא פנתה קארן ללימודי אומנות באוניברסיטת תל אביב ובמקביל החלה לעבוד בתחום היודאייקה, לבני נשים, לימודי צורפות ואף עבדה כאסיסטנטית בסטודיו לפיסול. מתוך המסלול המפותל הזה החליטה קארן לחזור לספספל הלימודים הפעם  בשנקר ושם סיימה ארבע שנות לימוד במגמת הטקסטיל. מספסל הלימודים עברה לעבוד בעיצוב תלבושות וקצת בפרסומות אולם בעקבות הגעגוע לצורפות החלה לעבוד בחנות לאבני חן ופנינים ועבדה מול מעצבים וסייעה בבניית קולקציות ומתן פתרונות טכניים.

שרשרת סטייטמנט שחורהצילום: ורד פרקש; שמלה ושרשראות: קארן פרנקל; טבעות (משמאל לימין): darios, FRIDA handmade jewelry

גלביה צבעוניתצילום: ורד פרקש; שמלה ושרשראות: קארן פרנקל

אלא שהעבודה בצורפות הובילה לגעגוע לעסוק שוב בטקסטיל ולפני כשנתיים החליטה קארן לאחד את שתי האהבות הללו יחד ולצאת בצעד אמיץ לחיי העצמאות כמעצבת של בגדים בעיקר למידות גדולות ותכשיטים ואקססוריז, וכך נולד לו מותג הבגדים והתכשיטים "קארן פרנקל" שפונה לקהל של נשים שלא פוחדות מצבע, ומחפשות אמירה אישית בהופעתן בכל גיל וכל מבנה גוף.

גלביה צבעוניתצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

שמלה אדומה ותכשיטים צבעוניים

אישה יושבת על ספהצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל; גרביונים: זהרה; נעליים: Ellen Ruben

תיבת אוצרות קסומה

הסטודיו הבייתי של קארן מעוצב להפליא, עמוס בייחודיות ססגונית ושיטוט בו הוא שיטוט בתיבת אוצר שאינה נגמרת. קארן עובדת עם מגוון עצום של חומרים: אבני חן טבעיות, פנינים, טקסטיל, אוספים של אקססוריז שונים שלוקטו משווקים ברחבי העולם, רהיטים, ענתיקות, צעצועים שחלקם משמים ליצירת הפריטים וחלקם שם כדי להעניק השראה.

שמלות למידות גדולותצילום: ורד פרקש; גלביה ותכשיטים: קארן פרנקל; נעליים: Ellen Ruben

בגזרת הבגדים, תפסו את עיני הגלביות המיוחדות של קארן שמתאימות למידות 36- 50 ועשויות מבדים נעימים וצבעוניים. לקארן יש מגוון מכובד ביותר של גלביות וקימונואים וניתן גם להזמין עיצוב בהתאמה אישית. למתעניינות, מחירי הבגדים נוחים למדי והם נעים בין 149 ש"ח ל – 399 ש"ח.

הפקת אופנהצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל; נעליים: Ellen Ruben

סטיילינג לצילומי אופנהצילום: ורד פרקש; תכשיטים: קארן פרנקל

התכשיטים של קארן עשויים ממגוון של חומרים: אבני חן טבעיות, פנינים, חרוזים, מתכות, תליונים ושאר טובין ומטעמים ואין אחד שדומה לשני. מחירי התכשיטים נעים מ-150 ש"ח ועד 1,500 ש"ח בהתאם לחומרים ורמת המורכבות.

אישה עם כובעצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל; גרביונים: זהרה; נעליים: Ellen Ruben

שרשרת עלים גדולהצילום: ורד פרקש; שמלה ושרשרת: קארן פרנקל

הכנות לצילומי אופנהקארן ואני. צילום: ורד פרקש

שרשראות אדומות ארוכותצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

אירועים שלא תרצו לפספס

הנה כמה אירועי אופנה מסקרנים שקארן לוקחת בהם חלק:

  1. אירוע "שוות מתלבשות" שיתקיים בין ה- 10,5 ועד ה-12.5 בתל אביב ופונה בעיקר לנשים במידות 40 ומעלה. באירוע ישתתפו מעצבות טובות ונפלאות וביניהן גם מותג השמלות Onchiq שהתארחה פה בבלוג. מוזמנות לקרוא עוד פרטים על האירוע השווה באיוונט בפייסבוק.
  2. סטודיו פתוח אצל קארן שיתקיים לקראת שבועות בין ה- 17.5-20.5 בסטודיו הציורי של קארן בשדרות ירושלים 109 ביפו. תוכלו לעקוב אחרי הפרטים בעמוד הפייסבוק של קארן.

צילומים בסגנון וינטאג'צילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

צילומים ביפוצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

שרשרת עלים ממתכתצילום: ורד פרקש; שרשרת: קארן פרנקל; טבעת כסף:  FRIDA handmade jewelry

סגנון תקופתיצילום: ורד פרקש; תכשיטים: קארן פרנקל

שרשרת חרוזים סגולים גדוליםצילום: ורד פרקש; שמלה ותכשיטים: קארן פרנקל

אם אהבתן ונהנתן, מוזמנות להמשיך ולעקוב אחר המעצבת המוכשרת, הססגונית והייחודית הזו ולפרגן בלייק לעמוד הפייסבוק שלה, ולעקוב אחרי חשבון האינסטגרם שלה.

קיר פסיפס צבעוניקארן ואני. צילום: ורד פרקש; שמלות ותכשיטים: קארן פרנקל

שרשרת חרוזים כחולים וצהוביםצילום: ורד פרקש; שמלה ושרשרת: קארן פרנקל

אשמח לראות אותך גם בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטגרם השוקק שלי. ואם עדיין לא נרשמת לרשימת הדיוור של "תלתלים" אז זה הזמן, כי בימים אלו אני שולחת מידי שבוע הודעה על מתנות והגרלות ייעודיות לקוראות הבלוג ולמנויות במייל. רק עוד קצת למטה ותמצאי חלונית להרשמה.

לבוש בסגנון צועניצילום: ורד פרקש; גלביה ותכשיטים: קארן פרנקל

Summary
Review Date

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת