כבר שנים שאני מפלרטטת במחשבות על לימודי עיצוב על נגזרותיו השונות. ופעם אחת, לפני כך וכך שנים, לקחתי פסק זמן משלל העיסוקים וחברתי למורה לרישום וציור מתוך מטרה לאמן את זוג הידיים השמאליות שלי ולהכין תיק עבודות ראוי איתו אוכל להתקבל (או לפחות לעשות נסיון שאינו פתטי) לאחד מבתי הספר לעיצוב. הנסיון העגום כשל, ומאז אני מגשימה אחר הקלישאה שמי שאינו יודע לעצב, כותב ומעבירה את ימי בקנאה מרירה מתוקה אחר מי ששפר עליהם גורלם ובורכו בכשרון שכזה. טלו לדוגמא את האחיות לבית צור: עשרה קבין של כשרון ירדו אל העולם, תשעה מהם קיבלו תמי צור וייסמן – מעצבת תכשיטים וצורפת ונורית קולקר – מעצבת פנים שאירחה אותנו בביתה היפהפה שבמושב תמרת אי שם בחלקו הצפוני של הוויז ;-). וכך, הצפנו הצלמת ורד פרקש ואנוכי לפגוש את צמד האחיות המוכשרות לשיחה על משפחה, יצירה וכשרון.

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי מור וייסמן; עיצוב פנים: נורית קולקר

כשצורפות ועיצוב פנים נפגשים

ספרו לנו קצת על המסלול המקצועי שעברתן

נורית: "אני בוגרת בית הספר לעיצוב אופנה שנקר ועבדתי כמעצבת אופנה אבל כשהילדים נולדו גיליתי שהרבה יותר מענין אותי לעצב את הבית מאשר בגדים. בהמשך נסענו לארצות הברית לשליחות ושם למדתי קורס ריפוד מסורתי והתחלתי לרפד להנאתי כורסאות. בהמשך עשיתי קורס לצביעת רהיטים וכשחזרנו לארץ עשיתי הסבה מקצועית בטכניון ללימודי עיצוב פנים."

תמי: "במקור אני מורה למחול, עובדת סוציאלית ומטפלת בתנועה. נהגתי להחליף עבודה ומקצוע כל 4 שנים ותמיד העיסוק היה עם נגיעה לריקוד וטיפול. בעבודה האחרונה שלי הייתי מנהלת מחלקת גיוס חברים בתנועה למען איכות השלטון. כשעזבתי החלטתי לשבת קצת זמן בבית ולעשות דברים בשביל עצמי וכך הגעתי למורה לצורפות מהמושב ליד והתחלתי ללמוד אצלה ללא כל כוונה למקצע את התחום. התחלתי ליצור תכשיטים וחברות ביקשו לקנות וכך הדברים התגלגלו וכיום יש לי עסק לצורפות ועיצוב תכשיטים שמתקיים רובו מתוך הבית: הסטודיו בתוך הבית, התצוגה בתוך הבית אני עורכת מכירות בבית ובאופן מפתיע זה העיסוק ש"תקע" אותי כי אני עוסקת בו כבר 10 שנים בלי שום כוונה להפסיק."

צילום: ורד פרקש; עיצוב פנים: נורית קולקר

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן

הגענו מבית יצירתי ואומנותי

אם הייתי צריכה לנחש, הייתי אומרת שכנראה שלא הגעתן מבית של רואי חשבון… 

נורית: "סבתא שלנו חוה שטוק הייתה אחת ממעצבות האופנה הראשונות בארץ. לה ולסבי הייתה רשת חנויות אופנה ירושלמית בשם "שטוק ושות". הרשת הוקמה לפני קום המדינה בתקופת עליית הנאציזם בגרמניה וסבא שלי העלה גם את אחיו ונתן לכל אחד מהם חנות לנהל והוא נשאר עם החנות היוקרתית ביותר בירושלים והם מכרו בגדים לנשות השגרירים ולאשת הנציב האנגלי עוד לפני קום המדינה וגם בהמשך. בשלב מסוים סבתי עיצבה גם עבור אתא."

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן, עגילים: 287 ש"ח

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן; עיצוב פנים: נורית קולקר

תמי: "חלון הראווה של החנות הזו היה שם דבר בירושלים והחנות עצמה הייתה 3 קומות. היום אין כבר חנויות כאלה. אגב, ההורים שלנו דווקא לא עסקו בעיצוב אבל הבית תמיד היה מאוד אומנותי וכילדות סחבו אותנו לכל המוזיאונים האפשריים. אני זוכרת שכשילדות היינו בניו יורק ואמא שלנו סחבה אותנו לכל המוזיאונים האפשריים וכשהייתי בת 14 נעמדתי מול המוזיאון לאמנות מודרנית וצעקתי שאני לא מוכנה יותר להכנס למוזיאונים. הבית היה בית של אומנות ומוזיקה ולכן מאוד אפשר לנו הבנות את העיסוקים הללו וגם אחותנו הגדולה פנתה לכיוון הזה ולמדה בבצלאל וכיום היא מטפלת באמנויות."

צילום: ורד פרקש; עיצוב פנים: נורית קולקר; תכשיטים: תמי צור וייסמן; שמלה: נפתול; נעליים: מסימו דוטי

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן; מצאה את הטלפון ואפילו דאכה שיעבוד: נורית קולקר; חולצה: משפט אחד ביום

תמי: "שתי אחיותי היו מאוד טובות ביצירה עם הידיים ולי אסור היה לעבוד עם הידיים כי תמיד הייתי יוצאת מהקווים. אז פניתי לריקוד והצד האמנותי מהסוג הזה יצא החוצה רק כשהגעתי לצורפת."

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן (מימין לשמאל): צמידים 240 ש"ח ליחידה: טבעת זרקוניות: 605 ש"ח, טבעת אבן: 680 ש"ח, טבעות עם אבני רובי: 487 ש"ח לאחת, צמידים: 259 ש"ח ליחידה

מה היה הטריגר שהוביל אותך פתאום כן ליצור משהו עם הידיים?

תמי: "רציתי ליצור 2 טבעות זהב לעצמי בשביל הכיף. לא העלתי על דעתי שתתפרץ החוצה כל כך הרבה יצירתיות חבויה ושזה יהפוך להיות העיסוק שלי."

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן; עיצוב פנים: נורית קולקר

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן (עגילים: 300 ש"ח, שרשרת חוליות: 440 ש"ח); שמלה: איב סאן לורן מברצלונה 

עם איזה חומרים את עובדת?

תמי: "כסף טהור, זהב טהור, פליז בציפוי זהב, אבנים טובות מסוגים שונים ויהלומים. המוטו שלי הוא שכל אחת יכולה להגיע אלי ולמצוא תכשיט לפי תקציבה: טווח המחירים שלי הוא בין 100 ש"ח לתכשיטי כסף עדינים ועד 6,000 ש"ח לתכשיטי זהב משובצים ביהלומים והמבחר בסטודיו הוא מאוד גדול. אני נהנית מאוד להכין מגוון רחב כזה ולקבל ולהכיר את כל האנשים והלקוחות שמגיעים כל אחת לפי טעמה ורצונה."

נורית: "אירועי המכירות של תמי הפכו להפנינג של ממש והם פשוט חוויה אחת גדולה. האירועים האלו הפכו למסורת וכולם מכירים את כולם. תמיד יש עוד לפחות שתי יוצרות נוספות ויין ובעיקר שמחה."

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן (עגילים: 244 ש"ח); עיצוב פנים (ועיצוב גינה): נורית קולקר, חולצה: משפט אחד ביום; מכנסיים: לארה רוסנובסקי

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן; עיצוב פנים: נורית קולקר

למי את חולמת לעצב תכשיט?

תמי: "אין לי חלומות כאלה. אני מעצבת את התכשיטים שאני רוצה לענוד ומשמח אותי שיש נשים שרוצות גם לענוד אותם."

נורית: "התכשיטים של תמי "שיחקו" בסדרה "יום האם" ב"חנות" של הדמות ששיחקה השחקנית אורלי זילברשץ."

צילום: ורד פרקש; עיצוב פנים: נורית קולקר; תכשיטים: תמי צור וייסמן

מה מאפיין את סגנון עיצוב הפנים שלך?

נורית: "הסגנון שלי הוא סגנון אקלקטי שיכול לשלב גם את הקלאסי, המודרני והכפרי והרעיון הוא ליצור מעטפת עבור מי שגר בבית, שיכולה גם היא להתפתח ולהשתנות עם השנים ובהתאם לשינויים שחלים גם בדיירי הבית. העיצוב הוא עבור בעלי הבית ולא עבור עצמי ולכן התהליך הוא תמיד בשיתוף הבעלים. מה שכן אני מאוד אוהבת שימוש בחומרים טבעיים וברהיטים קיימים וחשוב לי שהעיצוב יהיה בר השגה. אני לא מעצבת לאלפיון העליון אלא למעמד הביניים."

המטבח בביתה של נורית. צילום: שי אדם

צילום: ורד פרקש; עיצוב פנים: נורית קולקר; תכשיטים: תמי צור וייסמן; שמלה: נפתול

מה הדבר הראשון שאת מסתכלת עליו כשאת נכנסת לבית?

נורית: "קודם כל אני רוצה לראות מי הבן אדם שהולך לחיות בו, מה הצרכים שלו, מה הטעם שלו ואז את כל זה אני מתכננת איך להכניס אל תוך החלל."

תמי: "בעיני אחד הדברים שמאפיינים את העבודה של נורית הוא שהבתים שבעיצובה הם בתים של אנשים שחיים בהם. הם לא מוזיאון. יש בהם חיים וזה לא מפריע לעיצוב והעיצוב לא מפריע לחיים וזה מאוד מורגש."

מטבח שעיצבה נורית קולקר. צילום: שי אדם

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן; עיצוב פנים: נורית קולקר

אירועי הבוטיק של מעצבת הפנים נורית קולקר

אם אתם מחובבי אירועי הבוטיק, המיזם הנוסף של נורית שמתפרסם בעיקר מפה לאוזן עשוי לעורר בכם ענין: אירועי בוטיק המשלבים חווית עיצוב וקולינריה המתאימים עד 50 איש בבית במושב תמרת. עיצוב האירוע כולל (אם רוצים) סיור בבית בד, סיור ביקב, שקיות הפתעה ומיתוג של האירוע וכמובן, אוכל נהדר מכל סוג.

המתעניינות והמתעניינים מוזמנים לפנות לעמוד הפייסבוק של Nurit & Lee ולשטוף את העיניים בתמונות מעוררות תאווה שכאלה:

איפה אפשר למצוא את התכשיטים של תמי צור וייסמן

הסטודיו של תמי צור וייסמן ממוקם ברחוב הזית 98 במושב גינתון. פעמיים בשנה עורכת תמי מכירה מיוחדת אחת בראש השנה והשניה בפסח אבל הסטודיו תמיד פתוח לקהל הרחב ואפשר להגיע תמיד בתיאום מראש בטלפון:  050-8482703 או במייל: tamy.zur@gmail.com.

אפשר למצוא חלק מהתכשיטים של תמי גם בחנות האינטרנטית ב Etsy אבל תמי מציעה להגיע דווקא לסטודיו ולא דרך האתר כי המבחר בסטודיו גדול משמעותית וכולל למשל גם את תכשיטי הזהב הטהור והיהלומים.

מוזמנות לעקוב אחרי תמי (במובן הכי לא סטוקרי שיש) גם בעמוד הפייסבוק שם אפשר להתעדכן במכירות המיוחדות שהיא עושה.

וכמובן, איך אפשר בלי קצת אינסטוש לקינוח? ?

צילום: ורד פרקש; תכשיטים: תמי צור וייסמן (עגילים: 300 ש"ח, שרשרת: 440 ש"ח)

איך מגיעים לנורית קולקר

אם גם אתם לא שבעתם מעבודות העיצוב הנפלאות של נורית, מוזמנות (וגם מוזמנים כי טעם טוב אינו בוחל במגדר ? ) להמשיך ולעקוב אחר עבודותיה הנפלאות באתר האינטרנט שלה.

אצל נורית בגינה. צילום: ורד פרקש

אני ממש ממש (ממש) רוצה להמשיך להיות איתך בקשר

אם נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים ולהכיר מעצבות ומעצבים ישראלים חדשים,

אם את רוצה להכיר יוצרים מקומיים, לדעת על מבצעים, ולהשתתף בהגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג,

בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" (עוד קצת למטה, יש חלונית להרשמה) ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג. ואם החלטת שלא, לא לא, אל תרגישי רע, זה לא שאני נעלבת או משהו…;-)

מוזמנת גם לפרגן ב"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולהצטרף ל-17,800 העוקבים שלי באינסטגרם.

צילום: ורד פרקש; עיצוב פנים: נורית קולקר; תכשיטים: תמי צור וייסמן; שמלה: איב סאן לורן

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת