לפני כמה חודשים החלטתי לעשות את הצעד שאיתו פלירטטתי במחשבותי ודמיוני המתולתל והפרוע אינספור לילות ואפילו ימים והחלטתי לצאת לעצמאות ולהתפרנס מיצירת תוכן בבלוג ובאינסטגרם ומהרצאות במסגרת הבלוג הפיננסי שלי "פנסיה בסטילטו". אחרי כל כך הרבה שנים כשכירה, מיותר לציין שהצעד לווה בהתקפי חרדה (לא) קלים, כאבי ראש מאינספור מחשבות טורדניות של "מה יהיה" והעיגולים השחורים הנמצאים דרך קבע תחת עיני מאז הפכתי לאם, עשו את הבלתי יאמן והפכו לשחורים ועמוקים יותר. כחלק מאסטרטגיית ההתמודדות (ביחד עם יין אדום, שוקולד ועוד מנחמים שכאלה) הזכרתי לעצמי כי על אף שאני נוטה לעיתים ללקות בחשיבות עצמית מופרזת, עיגול הפיאט לא הומצא על ידי ורבות וטובות עשו זאת לפני ויעשו זאת אחרי וכדי לשאוב מעט נחת והשראה חברתי לשתי נשים עצמאיות ומעוררות השראה שעברו דרך מלאה שיעורים והישגים בדרך לדרכן העצמאית בתחום האופנה. האחת, נעמי דוד, מעצבת תכשיטים ובעלת המותג Naomi D. Design והשניה היא זיוי ברקי, סטייליסטית ובעלת בוטיק בגדי מעצבים בשם Styleme.

הרבה קשקשת זרמה לה ברשת מאז התחלנו הצלמת ורד פרקש ועבדתכן הנאמנה והמתולתלת לאחד כוחות ולעבוד יחדיו ולכבוד פוסט חגיגי זה שמוקדש ליציאתי לעצמאות, החלטנו לחזור ולצלם בלוקיישן שבו צילמנו יחד בפעם הראשונה בהפקה המשותפת שלנו לפני כמעט שנתיים, במתחם "7 טחנות" בפארק הירקון ברמת גן. והרי התוצאה לפניכן.

נשים עצמאיות ויצירתיות

מעצבת התכשיטים נעמי דוד

נעמי דוד עסקה כבר בגיל צעיר בתחומים שונים של יצירה ואמנות ועסקה בפיסול, קרמיקה, מקרמה, סריגה ותפירה וזה ביום חלש ;-). בגיל שבו רוב הבנות עסוקות בלתכנן את הבת מיצווש, נעמי הלכה ללמוד תפירה והתחילה להכין לעצמה את הבגדים שדמיינה בעיני רוחה וכך הבינה שהחלום שלה הוא להיות מעצבת אופנה.

נשים עצמאיות

חדורת מטרה וכשרון, היא נסעה אחרי הצבא לניו יורק והתחילה ללמוד בקולג' היוקרתי לאופנה FIT (Fashion institute of technology) וסיימה כבוגרת מגמת עיצוב אופנה. בהמשך עבדה כמעצבת אופנה בחברות שונות בארץ ובחו"ל במשך 20 שנים שבמהלכן הקימה מותג אופנה עצמאי עם קו של עיצובים.

נשים עצמאיות בשטח

החלום הבא של נעמי היה להמשיך ולהרחיב את תחומי היצירה שלה וכשסיימה את עבודתה האחרונה באחת מחברות האופנה בארץ התחילה לעצב תכשיטים ובשנת 2013 הקימה את קו התכשיטים שלה תחת השם Naomi D. Design.

העיצובים של נעמי מאופיינים בקווים נקיים וההשראה מגיעה מעולם הארכיטקטורה, עיצוב פנים, קווים וצורות גיאומטריות וה"אני מאמין" העיצובי שלה הוא לחבר חלקים וחומרים שונים שיחד יוצרים מראה ושפה אסתטיים שמתכתבים עם תחומים שונים בעולם העיצוב.

אישה עצמאית בשטח

נעמי מספרת שהתהליך שממנו מתחילה כל קולקציה מתחיל בחיפוש אחר חומרים וצורות שמבטאים את מה שהיא אוהבת בעיצוב וגם משתלבים עם איך שנשים מתלבשות. החיבור שבין החומרים השונים שבהם נעמי משתמשת יוצר תכשיט עם נוכחות שמתאים מאוד לנשים חזקות, נשים קרייריסטיות ונשים אורבניות שבין היתר אוהבות להביע את עצמן ואת מי שהן באמצעות מה שהן לובשות ועונדות ותכלס, מי מאיתנו לא כזאת??

צילום: ורד פרקש; בגדים: Styleme; תכשיטים: Naomi D. Design; משקפי שמש: רזילי; נעליים: עמנואל

צילום: ורד פרקש; בגדים: Stylemeתכשיטים: Naomi D. Design; נעליים: שני בר

איפה אפשר למצוא את התכשיטים של נעמי דוד

את התכשיטים של נעמי אפשר למצוא בחנות שלה ב- Etsy.

הסטייליסטית ובעלת הבוטיק StyleMe זיוי ברקי

זיוי ברקי היא סטייליסטית ובעלת בוטיק אופנה בכפר סבא, ומאמינה ש"הבגדים מגדירים את הגבולות שלנו מבחוץ." זיוי בעלת תואר במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע עבדה בהייטק במשך 25 שנים אבל החיבה לסטיילינג ואופנה לא הרפתה ובמשך למעלה מחמש שנים עסקה בשני התחומים במקביל.

המחשבה על עצמאות מלאה הגיעה דווקא כתוצאה מאילוץ כי בעלה היה באותה תקופה "בין עבודות" והם רצו עוד קצת "כסף כיס". גם זיוי, בדומה אלי, מספרת שהצעד היה מלווה בהרבה מאוד פחדים וחששות אבל מצד שני היה לה ברור שבסופו של דבר זה מה שהיא רוצה לעשות ומזה כשנה וחצי היא עוסקת אך ורק באופנה וסטיילינג היכן שנמצא ליבה (והיכן שנמצא טעמה הטוב בבגדים תנאי חשוב לכל הדעות לצעד שכזה …;-) ).

במהלך השנים שבהן עבדה כסטייליסטית ראתה זיוי כי עבור הרבה נשים קניית בגדים היא תהליך לא נעים שיושב על מה שאנחנו לא אוהבות בעצמנו ולכן היא מרגישה שהעיסוק הנוכחי הוא סוג של שליחות כדי להסב אושר ללקוחה כשהיא פתאום מרוצה מאיך שהיא נראית ונהנית ואוהבת את מה שהיא רואה. לזיוי חשוב להדגיש שהיא לא דוגלת בכללי ה"עשי ואל תעשי" של עולם הסטיילינג של פעם משום שאי אפשר להגדיר נשים ולחלק אותן לקטגוריות של מבנה גוף או צבע שמותר או אסור ללבוש. כל אישה היא עולם שלם בפני עצמה ומה שעובד לאחת, לא בהכרח יעבוד לאחרת גם אם לכאורה גוון העור שלה או המשקל שלה דומה לשל אחרת.

תרים יד כל מי שמכירה את הנטיה להחזיק בארון בגדים שקשה לנו להפרד מהם. אני למשל עוד לא הצלחתי להביא את עצמי להפרד מחלק מהבגדים היפים שיש לי עוד מלפני ההריונות כשהייתי 7 קילו פחות… זיוי אומרת (ובצדק) שסטיילינג זה שילוב של תהליך אישי, התאמת בגדים ואימון רגשי ולכן זה לא מפתיע שמרבית הלקוחות שמגיעות אליה בפעם הראשונה הופכות להיות לקוחות קבועות שחוזרות שוב ושוב כי מי אינה חפצה לקבל "שניים במחיר אחד" של בגד יפה וטיפול (כמעט) פסיכולוגי? 😉

מה אפשר למצוא בבוטיק StyleMe?

בבוטיק StyleMe אפשר למצוא מגוון רב של סגנונות מלבוש יומיומי שכולל טישירטס מגניבות, ג'ינסים, מכנסיים חצי מחוייטים ועד שמלות ערב. הבגדים שזיוי מלקטת הם בגדי מעצבים ישראלים ובין היתר תוכלו למצוא שם את לונדון 88, joyame, cacao וגם פריטים מיובאים מאיטליה, אנגליה וארצות הברית.

טווח המחירים נוח ונע בין 70 ש"ח ועד 500 ש"ח לשמלות ערב חגיגיות. טווח המידות ידידותי לא פחות ונע בין מידת Y (המקבילה ל-34 שהיחידה שכנראה עוד לובשת אותה היא הקוראת האדוקה רותם סלע ;-)) ועד מידה 3.

איפה תוכלו למצוא את הבגדים של זיוי ברקי

הבוטיק של זיוי ממוקם בביתה שברחוב הר נבו 6 בכפר סבא וניתן להגיע בתיאום מראש בטלפון 052-6007280 בכל ימות השבוע ואפילו בימי שבת.

תוכלו למצוא אותה בפייסבוק ולהתעדכן שם על מכירות מיוחדות ואירועים שווים שנערכים בבוטיק.

אני 🙂

מהיום שלמדתי לכתוב אי שם בבית הספר היסודי חטאתי בכתיבה. לפני קצת יותר משנה כשנפרדתי מבית ילדותי ביבנה ופיניתי את החדר שלי מצאתי את מחברת השירים שלי מהיסודי ואת היצירה הראשונה שכתבתי על פרח לוע הארי שפרח אצלנו בגינה, וזה הלך ככה: "פרח פרח לי אורח, פרח פרח יש לו ריח, פרח פרח הוא עוזר, פרח פרח לי חבר". אמנם אין זו יצירה בסגנון "ביאליק פוגש באלתרמן" אולם היא בהחלט משקפת את חיבתי להגג על הזוטות הקטנות שסביבי בחן מסוים.

השנים חלפו והגיעה העת לבחור מקצוע ואחרי שבביתי הפולני למהדרין הטילו וטו על לימודי ה"ספרות כללית והשוואתית" שבה חשקה נפשי, נתבקשתי לבחור מקצוע והלכתי על לימודי משפטים שנראו לי קרובים מספיק לספרות בגלל ריבוי המילים ;-).

צילום: ורד פרקש; בגדים: Styleme; תכשיטים: Naomi D. Design; משקפי שמש: רזילי; נעליים: שני בר

שנים צעדתי בתלם, התמחתי בפרקליטות האזרחית בתל אביב ומשם עברתי למשרד גדול שממנו גם ברחתי כל עוד נפשי ובעיקר, נשמתי בי ומשם עברתי ללשכה המשפטית של מנורה מבטחים פנסיה וגמל  שהייתה עבורי בית מבטחים אמיתי במשך כל כך הרבה שנים ועל הדרך עוד הספקתי להתייסר עם לימודים לבחינת ה GMAT שאותה צלחתי בקושי רב ועשיתי תואר שני במנהל עסקים. אבל הנפש לא שקטה ולפני חמש שנים (בקרוב הבלוגולדת) פתחתי את הבלוג כתחביב של אמא טריה שמתקשה לג'נגל בין חיי האמהות לחיים בכלל. הבלוג ביחד עם האינסטגרם שלי תפסו יותר ויותר תאוצה ובשנתיים האחרונות עבדתי 200% משרה בכל אחת מהעבודות הללו וזאת בנוסף ל- 900,400,578,900% משרה שדורשת האמהות ;-). לפני כמה חודשים כמעט בספונטניות ובצעד שהפתיע אפילו אותי הרגשתי שהגיע הזמן לפרוש כנפיים, לקחת נשימה עמוקה, להניח בצד את שלל החרדות (ואלוהים יודעת כמה כאלה יש…) ולעוף ;-).

אשמח מאוד לשמוע מה חשבת ואשמח אם תשתפי כאן למטה בתגובות אם גם לך הייתה חווית "יציאה לעצמאות" בכל תחום שהוא.

ואם את חשה עצמך נדיבה במיוחד, אשמח אם תפנקי את עמוד הפייסבוק של "תלתלים" ב"לייק" קטן נחמד ואשמח גם לראות אותך באינסטגרם המתולתל שלי.

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית ואת רוצה לקבל למייל גם את הפוסטים הבאים ולהכיר מעצבות ומעצבים ישראלים חדשים,

אם את רוצה להכיר יוצרים מקומיים, לדעת על מבצעים, ולהשתתף בהגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג,

בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של “תלתלים” (עוד קצת למטה, יש חלונית להרשמה) ותהיי הראשונה לדעת על הנחות, מבצעים והגרלות שמוצעים רק לקוראות הבלוג. ואם החלטת שלא, לא לא, אל תרגישי רע, זה לא שאני נעלבת או משהו…;-)

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת