אם בדומה אלי גם אתן אוחזות בחיבה גדולה לשהייה ממושכת ברשת, לשיטוט מתמיד באינסטגרם, לביקור בפייסבוק בקבוצות שעוסקות בחיבתנו לאופנה או שאתן צופות בתכנית "הצינור", סבירות לא רעה בכלל שיצא לכן להיתקל באישה, פני הבובה, השרשראות והאגדה – טל דדון.

תכירו את מעצבת התכשיטים המסקרנת טל דדון

כל מי שלא מכיר (ובעצם, גם מי שכן), תגידו שלום לטל דדון, בת 29, מעצבת רבת כישורים שבין היתר מעצבת שרשראות שלא דומות לשום דבר אחר שראיתן מימיכן ויש שיאמרו שייתכן שיש לבצע פניה מרוכזת לאקדמיה ללשון כדי שימציאו את השם הציוני הראוי ליצירות האומנות האלה שמייצרת טל.

אחרי תקופת פלרטוט בת כמה שנים ברשתות (הפור פליי הארוך ביותר שהיה לי…), החלטנו להפגש באחד הלוקיישנים המעניינים לצילום – "כיכר לבנה" של הפסל דני קרוון (ובעלות הזכרון הארוך אולי יזכרו שכבר צילמתי פה לפני כמעט שנתיים במפגש עם הצלם דורון עופר בפוסט שהוקדש לתכשיטים של FRIDA Handmade Jewelry), להצטלם יחדיו עם הקולקציה החדשה שלה, לשוחח קלות, ובעיקר להזמין אתכן הקוראות לבוא לפגוש את טל ואותי באירוע השקת הקולקציה החדשה שלה שיתקיים ב- 10.12.18 בשעה 19:00 בערב בפרוג ושות' ברחוב ארלוזרוב 29 ברמת גן. עוד קצת פרטים על האירוע השווה בהמשך.

איך הכל התחיל

איך הגעת לתחום העיצוב?

"תמיד אהבתי לעצב וזה פשוט קרה. במהלך השנים עבדתי בשלל עבודות סטנדרטיות אבל תמיד בסוף חזרתי לעיצוב. היו לי במהלך השנים תוכניות ללמוד עיצוב תעשייתי וגם חינוך או טיפול אבל בסוף תמיד חזרתי לעצב. כנראה שזה חזק ממני."

איך התחלת לעצב שרשראות?

"לפני כמעט שלוש שנים חיפשתי לעצמי אקססוריז יוצאי דופן, בעלי נוכחות וצבעוניים ולא מצאתי את מה שחיפשתי. היה לי אוסף של צעצועים בבית ותכשיטים תמיד יצרתי מאז שאני ילדה והתחלתי לחבר צעצועים לשרשראות וככה זה התחיל מ-4 שרשראות שהכנתי לעצמי וכל פעם שהלכתי איתן אנשים היו עוצרים אותי ושואלים עליהן. אחרי חצי שנה כזו הבנתי שכנראה שלא מדובר רק בי ושיש כאן משהו שיש לו ביקוש אמיתי והחלטתי להתחיל לעשות את זה בצורה מקצועית.

בהתחלה העלתי תמונות של שרשראות בפייסבוק ומי שרצתה פנתה אלי בפרטי וקנתה ממני באופן ישיר ועכשיו אני בונה אתר חדש. הדבר הכי מענין בסיפור הזה הוא שפתאום נהייתה קהילה סביב מה שנקרא "השרשראות של טל דדון" כולל נשים שלא עונדות את השרשראות אבל נהנות ממה שאני מעלה וכותבת ברשתות. אני מאוד נהנית מתחושת הקהילה. היום בדרך לצילומים העלתי סטורי וקיבלתי כמה הודעות פרטיות בסגנון "בהצלחה" ו"שיהיה לך כיף" ואני כל כך נהנית מזה. אני מרגישה שיש לי שותפות בדרך וזה נותן לי דרייב להמשיך כי יש ימים מאוד קשים."

מה הכוונה "ימים קשים"?

"מספיק שיש חודש שהוא מלא בחגים והתחום שלי ננטש ואני נשארת בלי הכנסה וזה קשה ומפחיד. אבל יש חודשים שהם יותר טובים ויותר מתגמלים."

איך קורה הקסם

יש משהו מאוד ייחודי בעיצובים שלך. ספרי קצת על תהליך היצירה מרגע איסוף הפריטים ועד השרשרת המוגמרת.

"השפה העיצובית שלי מגיעה מרצון שלי להנכיח את השרשרת ולהפוך אותה למשהו דומיננטי וצבעוני. רציתי את כל הבלגן, השמח והצבעים. את השרשראות הראשונות הכנתי מאוסף צעצועים שלי שאספתי בשקיות בבית וזה התגבש לקולקציה ראשונה. בהמשך התחלתי להסתובב בשווקים יד שניה ולקבל פריטים מאימהות של ילדים. גם נושא הקיימות הוא ערך שחשוב לי לקדם וכשהקולקציה היא קולקציה של צעצועים ולא של נושא מסוים אני עושה את כל המאמצים שהחלקים יהיו יד שניה ולא חלקים שאצטרך לקנות יד ראשונה. יש קולקציות שזה יותר קשה לשמור על הערך הזה כי כדי שהקולקציה תהיה חלק מקולקציה ולא אוסף של פריטים רנדומאליים צריך איזה חוט מקשר שלפעמים אין ברירה אלא לקנות. מה שכן, אני לא משתמשת בחלקים שהגיעו מן החי ולא עובדת עם עורות. הלקוחות שלי אומרות שה"טל דדון" של השרשרת זאת האריגה של השרשראות האחת בתוך השנייה והרבדים השונים של השרשרת. לפעמים השרשרת כל כך מורכבת מבחינת הרבדים שאי אפשר לתפוס את זה בצילומים. צריך למשש ולחשוף את השכבות והפרטים ביד והרבה פעמים אני שומעת מנשים שכמה שהשרשראות מרשימות בצילום, הן הרבה יותר יפות במציאות."

מאיפה את משיגה את כל הרכיבים לשרשראות?

"הליקוט של הפריטים שמרכיבים את השרשרת זה החלק הכי מורכב בעשייה של שרשרת וזה לוקח כמה חודשים. אני משוטטת הרבה באינטרנט ומחפשת שם מה שאני צריכה. הכי מורכב זה לחפש פריטים שמרכיבים נושא מסוים כמו למשל את הפוקימונים שלקח לי חודשים לאסוף. אבל זה בעיני גם החלק המרתק. לצורך יצירת הקולקציה הנוכחית פניתי למוזיאון היפני בחיפה  – מוזיאון טיקוטין והלכתי לראות את התערוכה של הפורצלנים היפנים שנתנה לי המון השראה לקולקציה. ממש צללתי פנימה וחקרתי את עולם הפורצלן היפני שהוא עבודת אומן של ממש שהתחיל ביפן סביב 1419. יש להם סטים של פורצלנים עם סוג של קומיקס כך שכל סט כזה מספר סיפור של ממש והתחברתי לזה מאוד כי אני גם סטוריטלרית ואני מרגישה שאני מספרת את הסיפור שלי דרך השרשראות וליקוט הפריטים לשרשרת הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור. אני גם מאוד מתעניינת בלמה אנשים קונים את השרשראות שלי. מה מדבר אליהם, ואני תמיד שואלת אותם את זה."

מה התשובה הכי מעניינת שקיבלת?

"הגיעה אלי מישהי בת 76 שהגיעה אלי מרמת הגולן לרמת גן וקנתה שרשרת של מיקי מאוס והתרגשה עד דמעות כשסיפרה לי שזה מזכיר לה את הילדות שלה ואת אמא שלה שהייתה קונה לה בילדותה בובות של מיקי מאוס."

מי הלקוחה שקונה שרשרת של טל דדון?

"קשה לאפיין טייפ קאסט אחד אבל בגדול נשים חזקות ודומיננטיות. יש לי גם הרבה לקוחות נשות עסקים שלא חוששות לשלב שרשרת שלי עם חליפת עבודה. יש הרבה נשים שמסתכלות בהתלהבות אבל אומרות שהן לא מסוגלות ללכת עם כזה דבר וגם אם הן לא קונות, אני שמחה מאוד לפגוש אותן וזמינה אותן פשוט לחוש בידיים את השרשראות ואפילו לנסות לענוד אותן גם אם רק לרגע. ובכלל, אני אוהבת לפגוש אנשים בכלל ונשים בפרט. "

ספרי לנו קצת על הקולקציה החדשה שלך שאותה צילמנו

"הקולקציה החדשה מאוד מרגשת אותי כי היא שונה ממה שעשיתי עד היום. אני מרגישה שהיא יותר נשית לעומת הקולקציות הקודמות שהיו ילדותיות יותר. אני מרגישה שאם בקולקציות הקודמות יותר חיפשתי את עצמי והיה בהן תהליך של ניסוי וטעיה, לקולקציה הזו כבר הגעתי מאוד מגובשת וגם בשליטה מלאה בטכניקות של יצירת השרשרת כך שהצלחתי לייצר באופן מדויק את מה שהיה לי קודם לכן בדמיון.

שלא כמו קולקציות קודמות, את הקולקציה הזו ראיתי קודם בדמיון באופן מאוד מפורט, ורק אחרי שהיה לי ברור איך היא תראה, התחלתי לעבוד עליה ופעם ראשונה שהיו לי את הכלים לבצע בדיוק את מה שהיה לי בראש. זאת גם אחת הסיבות שלכבוד הקולקציה הזו החלטתי להרים אירוע השקה להציג את הקולקציה ולהזמין ובעיקר, לפגוש ולהכיר פנים מול פנים את כל מי שרוצה לבוא."

אירוע השקת הקולקציה החדשה – וכולן מוזמנות להגיע

השקת הקולקציה תערך באירוע חגיגי ופתוח לכולן ולכולם ביום שני ה- 10.12.18 נר שמיני של חנוכה בפרוג ושות' ברחוב ארלוזרוב 29 ברמת גן החל משעה 19:00. האירוע יתחיל בהדלקת נרות וילווה גם במוזיקה טובה.

האירוע פתוח לכולן וכולם וטל ואני נחכה לכן שם ונשמח מאוד מאוד לפגוש את כולכן פנים מול פנים.

מוזמנות להמשיך ולעקוב אחרי טל (במובן הכי מפרגן ולא סטוקרי שיש 😉 ) גם בפייסבוק.

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית, ואת רוצה לשמוע גם על אירועי השקה אחרים, להכיר מעצבים חדשים, לקרוא את הפוסטים שלי ולשמוע על מבצעים, מתנות והגרלות שמוצעות לקוראות הבלוג, אשמח מאוד אם תרשמי לרשימת דיוור של "תלתלים". עוד קצת למטה ותמצאי חלונית להרשמה.

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת