כבר הרבה זמן שמדגדג לי לצאת בסדרת פוסטים שהם מחווה לנשים מעוררות השראה שכולנו מכירים היטב, ולספר דווקא על הפרטים ההירואיים והפחות מוכרים שבביוגרפיה שלהן. התמזל מזלי להכיר באינסטגרם את רלי שינה בעלת הבוטיק AUDRY BY RELY שכולו בהשראת אודרי הפבורן ורלי שעליה ועל בוטיק הוינטאג' המיוחד שלה כבר כתבתי בבלוג בפוסט בשם "אופנה עילית – קווים לדמותה", היא החזון והכוח המניע שמאחורי ההפקה הזו שכולו מחווה לאודרי הפבורן וקרם עור וגידים ביחד עם המאפרת רבקה אברהם, המאפרת ומעצבת השיער שני לב, אספנית התכשיטים העתיקים איריס חריש שאוספת תכשיטי זהב, יהלומים ואבנים טובות מהמאות ה- 18, 19 ותחילת המאה ה-20 ומכניסה את כולנו לרומן של ג'יין אוסטין והצלמת ורד פרקש שביחד הצליחו לקחת את רעמת תלתלי, פני העגולות ומעט סנטימטרי ולהפוך אותו לדבר הכי קרוב לאודרי הפבורן שאפשר להוציא ממני…

למה ואיך הפכתי לאודרי הפבורן ליום אחד

אודרי ואני – המפגש הראשון שלי עם אודרי

סביבות גיל 6 התחלתי לרקוד בלט קלאסי ועם השנים זנחתי את הפליה והרלווה לטובת המחול  המודרני, ג'ז והגראנד פינלה היו לימודי סטאפס כשכבר הייתי בחטיבה. ולכן אין זה מפתיע, שביחד עם גיבורי ילדות כמו אביב גפן ודיוויד בואי, הערצתי רבות גם את פרד אסטר והקפדתי לראות כל סרט בכיכובו איזוטרי ככל שהיה. וכך ראיתי גם את הסרט "פנים מצחיקות" על צלם אופנה (אסטר) שמגלה מוכרת ספרים ביישנית ולוקח אותה לפריז לצילומים שבה (איך לא) השניים מתאהבים. 

שם נחשפתי לראשונה לאודרי "מוכרת הספרים הביישנית" והוקסמתי מהמראה הברבורי שלה והחיוך הממזרי וחיפשתי עוד סרטים בכיכובה ובספריית הווידאו היבנאית מצאתי גם את "סברינה", "חידון בחרוזים" ו"גבירתי הנאווה", דווקא את סרטה המפורסם ביותר "ארוחת בוקר בטיפאני" לא הכרתי והתוודעתי אליו לראשונה רק שנים אח"כ בעקבות השיר של להקת DEEP BLUE SOMETHIG (זוכרים אותו??). רק כשהייתי בת עשרים וקצת ראיתי לראשונה את הסרט וכמובן שהתאהבתי סופית. 

הביוגרפיה המרתקת של אודרי הפבורן

מה אנחנו יודעים על אודרי הפבורן? היא הייתה שחקנית מצוינת שעשתה שירות מצוין לבית האופנה ג'יבנשי שהיה אחראי על השמלה השחורה המפורסמת אותה לבשה בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" אבל מה שהופך את אודרי להשראה כל כך גדולה הוא החלק הפחות מוכר בביוגרפיה שלה שמתחיל בדומה למקום שבו מתחילים גם סיפורי השורשים שלי – במלחמת העולם השניה. 

אודרי נולדה בבלגיה וכשפרצה מלחמת העולם השניה החליטה אמה לעבור להולנד לכפר קטן בתקווה ששם יוכלו להעביר בשקט יחסי את שנות המלחמה. אבל במלחמה כמו במלחמה לא היה "שקט" וגם לא "יחסי" ובגיל שבו רוב בנותינו מתכננות את מסיבת הבת מצווש צפתה אודרי לראשונה בטראנספרים של היהודים ההולנדיים מה שהוביל אותה בגיל 13 להצטרף למחתרת ההולנדית שנלחמה בנאצים בה התמנתה לתפקיד העברת כרוזים וידיעות. בנוסף, השתמשה אודרי בכישורי הבלט שהיו לה והייתה רוקדת ברחובות ואוספת מטבעות מעוברים ושבים ואת הכסף הייתה מעבירה לפעילות המחתרת. 

המלחמה הסתיימה ואודרי עברה להתגורר באמסטרדם והקדישה את ימיה ללימודי הבלט שתרמו רבות למראה הברבורי שלה (ולצערי למה משנה כמה ניסיתי למתוח את הצוואר בצילומים האלו עדיין רחוק המרחק בינינו כרחוק יבנה מאמסטרדם…). בהמשך עברה ללונדון שם החלה לשחק גם בקולנוע וגם בתאטרון ותפקידה ההוליוודי הראשון היה בסרט "חופשה ברומא" לצידו של גרגורי פק שזיכה אותה באוסקר. 

הימים עברו והתפקידים זרמו אולם ככל שחלפו השנים ובעיקר לאחר שאודרי בעצמה הפכה לאמא היא החלה להמעיט בתפקידיה הקולנועיים ובחרה במקום זאת להקדיש חלק גדול מזמנה לעבודה הומינטרית למען ילדים ממדינות עניות במטרה שלא יסבלו מאותו הרעב שסבלה ממנו היא בתקופת המלחמה. השראה, כבר אמרנו? ;-). 

רלי שינה מספרת מה אודרי בשבילה

ההפקה הזו היא פרי חלומה וחזונה של רלי שינה בעלת הבוטיק Audrey By Rely שקרוי (איך לא) על שם אודרי הפבורן. וזה מה שיש לרלי לספר:

"חלמתי שיהיה לי בוטיק קטן. 

כל כך קטן כך שבכל פעם אוכל לפגוש רק לקוחה אחת ונהיה אני והיא. 

היה לי ברור שהבוטיק יהיה בהשראת אודרי, קוקו שאנל, פריז, פשטות והידור יחד.  

כשהייתי נערה היינו הולכות לקנות בגדים ברחוב ביאליק ברמת גן שהיה רחוב הומה בוטיקים אבל תמיד הרגשתי שאני לא מוצאת בו את מקומי. העדפתי לחפש פריטים בארון של אמא שלי שבו מצאתי חולצות לבנות עם סלסולים או תחרות וגזרתי אותן ואפילו צבעתי אותן. בהמשך למורת רוחה של אימי, קניתי מכנסי ג'ינס שאותם טבלתי באקונומיקה ושילבתי אותם עם סוודרים גדולים שהיו של אבי.  

בשנת 2009 יצא הסרט "קוקו לפני שאנל" בכיכובה של אודרי טוטו שבו מוצגת גבריאל שאנל בשנותיה הראשונות. הסרט השפיע עלי עמוקות גם בסגנון האסתטי שלו אבל בעיקר בגלל הסיפור מעורר ההשראה של שאנל שהייתה פורצת גבולות ובאמצעות נחישות והמון יצירתיות יצרה סגנון אופנתי חדש שמשלב פשטות עם הידור. בדומה לה, גם אודרי שמרה תמיד על סגנון של פשטות והידור קלאסיים ועל זמניים."

איפה אפשר למצוא את רלי שינה והטבה מיוחדת לקוראות

הבוטיק הקסום שלי רלי ממוקם בביתה ברחוב שער העמקים 15א' הוד השרון ואפשר להגיע בכל יום, כמעט בכל שעה, בתיאום מראש בטלפון: 054-4454611.

אפשר כמובן גם למצוא את רלי בעמוד הפייסבוק של הבוטיק ובחשבון האינסטגרם המיוחד והסגגוני שלה. 

ויש גם הטבה מיוחדת לקוראות: כל מי שמגיעה לבוטיק ומספרת לרלי שהגיעה דרך "תלתלים", מקבלת גרביון מתנה על כל קניה של שמלה, תיק או נעליים. 

התכשיטים העתיקים של איריס חריש

אני חובבת גדולה של אקססוריז ובעוד שאת זוגות הנעליים שבארוני אני נאלצת לסנן באופן תמידי נוכח בעיית נדל"ן שלא נופלת מבעיית הנדל"ן של מרכז תל אביב, לפיסת אקססוריז קסומה תמיד ימצא מקום בקופסה ובעיקר, בלב. התכשיטים המקסימים ויוצאי הדופן שמככבים בהפקה הזו הם קסומים במיוחד משום שכולם פרי יצירות מקוריות של צורפים ואמנים מהמאות ה- 18, 19 ותחילת המאה ה-20. 

וכך מספרת איריס על מרכולתה במילותיה שלה:

"זו הרגשה מיוחדת לענוד תכשיט עתיק. אני לא יכולה להסביר את זה אבל זה שונה מסתם תכשיט רגיל. המחשבה שאני עונדת משהו שענדה אישה לפני מאה וחמישים או מאתיים שנה בזמן אחר, במקום אחר, בעולם אחר, היא הדבר הכי קרוב שיש למסע בזמן. הרומנטיקה והיופי של המאות ה-18 וה-19 היו הרקע וההשראה לאינספור סיפורים וסרטים רומנטיים מספריה של ג'יין אוסטין ועד לאאוטלנדר של דיאנה גבלדון. כשאני עונדת תכשיט כזה, אני אוהבת לעצום עיניים ולהפליג לדמיון שבו אני מסתובבת בנשפים עם שמלה מפונפנת ותכשיט מיוחד ובעל משמעות." 

איפה אפשר למצוא את התכשיטים העתיקים של איריס חריש

כל מי שאוהבת לחזור אחורה בזמן ורוצה להכיר וללמוד עוד על איריס חריש ועל התכשיטים העתיקים שהיא אוספת, לא צריכה למרבה השמחה להרחיק עד סוחרי תכשיטים עתיקים בסקוטלנד (קר שם!) ויכולה להגיע לסטודיו של איריס בגבעתיים ברחוב סירקין 15א' ובתיאום מראש בטלפון 052-6210468. 

מוזמנות לעקוב אחריה (במובן המפרגן והחוקי 😉 ) גם בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם

איפרו וסירקו אותי כמו אודרי

למרבה הצער בחיי היום יום אינני נראית ולו במעט דומה לאודרי הפבורן, וכשאני צועדת ברחוב בדרכי למכולת או לגינה לא נרשמת סביבי התרגשות מיוחדת. לכן אין לי אלא להסיר את הכובע (כלומר, הבארט) בפני שני לב נחמיה, מאפרת ומעצבת תסרוקות שאחראית לתסרוקת המופלאה שמתנוססת כאן על ראשי ולרבקה אברהם המאפרת התותחית שהצליחה להפוך אותי לאודרי ליום אחד. 

שני לב Makeup & Hair היא הבעלים של סטודיו איפור ותסרוקות ומתמחה באיפור להסתרת כהויות, פיגמנטציות, עור בוגר ותסרוקות בשילוב תוספות. חוץ מזה, היא עושה סרטונים מעולים בפייסבוק וממליצה בחום להכיר ולעקוב. 

רבקה אברהם פוליטי הצליחה לקחת את פני העגלגלות ולהפוך אותן ליצירת האומנות שבפוסט, היא מאפרת בעלת נסיון של למעלה מעשור. היא התמקצעה בשיטת האיפור באירבראש שהפכה לשיטה המובילה בעולם האיפור משום שהיא מאפשרת ליצור מראה אחיד ונטול פגמים ובהתאמת גוונים מושלמת לגוון העור. רבקה מתמחה גם באיפור כלות וגם באיפור לאירועים ומאפרת גם בהפקות אופנה שונות. חוץ מזה היא כנראה האישה עם העיניים הכי יפות בארץ ואולי בעולם. 

מוזמנות לקבל עוד קצת ממנה בעמוד הפייסבוק שלה ובחשבון האינסטגרם ולפרגן לה כיד המלכות שאנחנו ;-). 

 

רוצה להמשיך לשמור על קשר?

כבר הרבה זמן שאני חולמת ליצור סדרת פוסטים שמבוססת על נשים מעוררות השראה ולספר את הפרטים הפחות מוכרים בביוגרפיה שלהן. הפוסט הזה הוא הסנונית הראשונה של החלום הזה והפרויקט הבא כבר קורם עור וגידים… אז אם נהנית והפוסטים שלי הם בדיוק הגילטי פלז'ר שבא לך טוב עם כוס היין של הערב אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" פה עוד קצת למטה בחלונית להרשמה. 

וואם את חשה עצמך נדיבה במיוחד, אשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראותך אותך גם בפיד  האינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי. 

וכמובן שאי אפשר לסיים הפקת מחווה לאודרי הפבורן בלי לשחזר את אחת התמונות המפורסמות ביותר שלה. אהבת? ספרי לי בתגובות. 

 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת