פסח הוא החג שבו כולנו נוטים (ובואו נודה על האמת, בעיקר נוטות) להכנס לשגעת נקיונות, בישולים, סידורים ותכנונים לבלות בין 8 ל-10 ימים נטולי מסגרות, גבולות או פחמימות עם הילדים. לא פשוט. 

אז כדי לשמור על מידה מסוימת של שפיות, עמלתי על מדריך קצר עם שלל טיפים מעשיים, שימושיים וחיוביים שעוזרים לשמור על שפיות כל הדרך אל הפסח. מניסיון. וכן, כשלא מבשלים, מסתבר שיש שפע של זמן לכתוב כאלה מדריכים😉. 

כל הטיפים שיעזרו לעבור את ההכנות לפסח בשלום

לא לעשות היום את מה שאפשר לעשות מחר

פסח הוא חג שבו הילדים, המורים וכל עובדי מערכת החינוך והגנים אכן יוצאים מעבדות לחירות. הבעיה שכל השאר ויותר מכולם – ההורים, נכנסים דווקא מחירות (לכאורה) לעבדות (מלאה). מדובר בתקופה לא פשוטה ומרובת משימות, נקיונות, בישולים והפעלת ילדים ולכן כל מה שאפשר לדחות למחר – לו יהי. ואם אפשר גם למחרתיים, אחרי מחרתיים ועדיף לפסח הבא. 

אאוטסורסינג זה לא מותרות. זה הכרח

לכל אחת מאיתנו יש את אותן פעולות בבית שבסתר ליבנו אנחנו נהנות לעשות ומן העבר השני את הפעולות שנעדיף לעבוד, לריב עם הילדים, לחוות צירי לידה, לדקור את עצמנו עם מזלג וכיו"ב, לפני שנרצה לעשות אותן בדעה צלולה ומרצון. יש מי שחשה ככה כלפי נקיונות, יש מי שחשה ככה כלפי יציאה אל הטבע ויש מי שכמוני חשה ככה כלפי בישולים. הדרך הטובה ביותר לצלוח את רוע הגזרה היא להעביר אותה למישהו אחר ככל העולה על רוחכן: חברה, אמא, אחות, חמה, הילדים וראשון במעלה – בן הזוג! ואם את מתקשה להעביר הלאה את הפעולה שברור לך שתעשה בצורה הטובה ביותר על ידך – זכרי שזה לא ישתחרר אם לא נשחרר. ואמרי אמן! 

אין צורך לשמור את השמלה החגיגית רק לערב החג

מחקרים אינספור הוכיחו את הקשר בין מה שאנחנו לובשים לאיך שאנחנו מרגישים ודי בכך כדי להצדיק יציאה לגינה עם הילדים אחר הצהריים בחול המועד עם השמלה שקנינו כשהחברה הכי טובה שלנו התחתנה ומאז מעלה אבק בארון. ואם תחושי נבוכה אל מול המבטים ההמומים של יתר ההורים, תוכלי תמיד לומר שהמציאות היא כה מאכזבת שהחלטת להתחיל לחיות בסרט באופן רשמי. קבלי מילה מאחת שיודעת: מתרגלים לזה ;-). 

יין זה תמיד רעיון טוב

יש סיבה לכך שבערב החג נצטוונו לשתות 4 כוסיות: בלתי אפשרי לעבור את התקופה המאתגרת הזו, רווית הארוחות, האירועים המשפחתיים והנצח שהילדים בחופש, ללא מערפל חושים כלשהו. ואם כך מורה אותנו היושב במרומים, מה יגידו אזובי הקיר?? 

לקחת רגע לעצמנו

לפעמים ההבדל בין תקופה מאתגרת לתקופה נהדרת הוא כמות הזמן שהצלחנו לבלות בנחת עם האדם שבסתר ליבנו הוא האדם המועדף עלינו בעולם – אנחנו! לכן חשוב לקחת לעצמנו קצת זמן לבד ואולי זה נשמע כמו קלישאה אבל בינינו, זה לא היה הופך לקלישאה אם זה לא היה כל כך נכון…

האופנה הישראלית שבפוסט

האופנה הישראלית הנהדרת שבפוסט שייכת למעצב האופנה אסף פלג שהבגדים הנהדרים והשמלות שאסף פלג מעצב, כבר הופיעו כאן בבלוג כמה וכמה פעמים. התכשיטים הנפלאים שבפוסט הם פרי עיצובה, יצירתה וכשרונה של הצורפת נעמי דוד שגם היא צברה קילומטראג' בבלוג ואין לי אלא לקוות שזוהי לנו רק ההתחלהלהלה.   

הצורפת נעמי דוד 

מותג התכשיטים של נעמי דוד Naomi D Design כבר כיכב פה בבלוג בהפקת אופנה מיוחדת שצילמתי לרגל יציאתי לעצמאות לפני כמה חודשים וגם הופיע כמה וכמה פעמים במדור הפופולארי באתר שמציג תכשיטים ובגדי מעצבים במחירים משתלמים "עודף ממאה". התכשיטים של Nomi D Design מאופיינים בקווים נקיים ועיצוב מינימליסטי, אסתטי שהולך נהדר עם כל סגנון שהוא.

את התכשיטים אפשר למצוא (ולרכוש) בחנות אונליין שלה ב- etsy ולהנות משלל הנחות שיש כרגע לכבוד החג. מוזמנות גם לעקוב אחריה במובן החוקי והלא סטוקרי באינסטגרם וגם להתעדכן אחרי המכירות שהיא משתתפת בהן ברחבי הארץ.  

הטיפ של נעמי

לרגל החג, יתרונותיו וקשייו ביקשתי מנעמי שתנדב לנו טיפ מנסיונה והנה מה שהיה לה לומר בנושא: "אני אדם של רשימות, בעיקר בתקופה של ריבוי משימות ולחץ. ממליצה למי שמארחת ומבשלת להכין מראש רשימה של כל הבישולים וכל המצרכים ולקנות אותם כמה ימים לפני. מה שאפשר לבשל יום יומיים לפני לבשל קודם וזה מאוד עוזר להגיע לחג עם לשון אחת בלבד בחוץ: הלשון של הפרה שבסיר. ;-)"

הבגדים של מעצב האופנה אסף פלג

גם למעצב האופנה אסף פלג קילומטראג' מכובד בבלוג ויש לי הכבוד ללוות את הקולקציות הנהדרות שהוא מוציא כבר כמה וכמה עונות. אופנת האביב הנוכחית מתאפיינת כנדרש למדינתנו החמימה והלחה בגזרות נינוחות, בדים נושמים ורכים, שמלות וטוניקות אווריריות והדפסים של פרחים. הקולקציה מלאה במיטב המסורת הפלגית באלמנטים גאומטריים חדשניים בשילובי צבעים משמחים ובטווח מידות נדיב החל ממידה 38 ועד מידה 44. לצד קולקציית ה- Day to day יש קולקציה מרשימה ומרהיבה של שמלות ערב שמתאימות לעונת החתונות, שבוע האופנה במילאנו או הנחיית טקס האוסקר, כי אין לדעת מתי יקראו לך לדגל  

את הבגדים של המעצב אסף פלג תוכלו למצוא בחנות ברחוב הרצל 175 ברחובות, בשדרת המעצבים בקניון רננים ברעננה או בטיילת המלך שלמה באילת. אפשר למצוא ולרכוש את הפריטים גם בחנות אונליין של אסף פלג וכמובן בפייסבוק ובאינסטוש.

הטיפ של אסף פלג

"פסח הוא חג מיוחד עבורי והוא תמיד מגיע אחרי תקופה אינטנסיבית של עבודה מרובה על קולקציית הקיץ. אני מנצל את חג החירות לקחת חירות אמיתית מהעבודה, לקחת צידנית ואוהל ולצאת לכינרת עם משפחתי היקרה וחברי הקרובים. אנחנו מכבים את הטלפונים ומתנתקים לגמרי מהעולם לארבעה ימים של שקט, שחרור והנאה. ממליץ בחום לכל משפחה לעשות את זה. זה כיף אדיר וממלא בכל כך הרבה אנרגיות."

המאפרת ומעצבת השיער תמי מרגלית

מי שמכיר אותי יודע שאני מתנגדת נחרצות לשימוש בפוטושופ ונמנעת מפעולות כמו הצרת היקפים או ליטוש עור פני. זה כמובן לא אומר שאעלה כל תמונה שלי, זה רק דורש ממני לעבוד קצת יותר קשה כדי להוציא החוצה את הגרסה המוצלחת ביותר שלי החוצה ומי שעוזרת לי במלאכה היא המאפרת ומעצבת השיער תמי מרגלית שמתאימה פעם אחר פעם את סגנון האיפור והשיער לחזון שיש לי בראש באותו הרגע, ומצליחה להוציא אותו לפועל בצורה מדהימה ובתנאי שטח לא פשוטים כי יש לי את הנטיה המולדת הזו שאני לא מסוגלת להפסיק לדבר שהופכת את מלאכת האיפור למאתגרת ….;-). 

הטיפ של תמי

כיאה למי שדוגלת ב"את הכי יפה כסומק לך" בחרה תמי בטיפ מעולם האיפור: "חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לרענן את מראה האיפור שלנו. חג האביב מביא איתו פריחה וזוהר גם למראה הפנים. ממליצה להשתמש בגוונים צבעוניים כמו קורל או אפרסק עם נגיעות של זהב. אפשר להוסיף איילינר לתיחום קו הריסים ומסקרה בנדיבות וגם להוסיף קצת שימור ללחיים למראה פרשי וזוהר. גם לשפתיים כדאי לבחור בגווני ורוד, כתום ואפרסק."

ובנימה אופטימית וססגונית זו, מאחלת לכולנו, חג פסח שמח! נשתמע בסטורי ושיהיה לנו בהצלחה….

אשמח לשמור איתך על קשר

אם נהנית מהפוסט, מהתמונות, מהבגדים ומההגיגים

ואת אוהבת להכיר עוד ועוד מעצבים חדשים, לשמוע על מכירות שוות, הנחות מיוחדות לקוראות הבלוג ולהשתתף בהגרלות 

אז רשימת הדיוור של "תלתלים" היא בדיוק מה שהמייל שלך מבקש, ועוד קצת למטה, תוכלי למצוא חלונית להרשמה.

בנוסף ואם את חשה עצמך נדיבה, אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של תלתלים ואשמח לפגוש גם בהפרעת הקשב האהובה עלי המוכרת יותר בשם "אינסטגרם" ;-).  

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת