בואו נודה על האמת: עם כל הכבוד ליציאת מצריים, סיפור ההגדה, אינספור הארוחות המשפחתיות, המצות, המציות ויש שיאמרו – העצירות, התפקיד האמיתי של פסח, הוא להכין אותנו ההורים לדבר האמיתי – חודש אוגוסט הגדול (והנורא…)! כי מה מבטא יותר יהדות וישראליות מאשר קיטורים אינסופיים על הילדים שבחופש, מקומות העבודה שעדיין עובדים, העלות המופרזת של הקייטנות וכמויות האנשים והמטיילים שמציפים כל אתר קטן כגדול בארצנו הקטנטונת. לכן זה הזמן לערוך מיני ניסויים על אתרים, אטרקציות לילדים בפסח ומסלולי טיול כדי לבחון, לתכנן ולבחור בקפידה כיצד לבלות את ימי החופש הגדול עם רמת הוצאות סבירה, רמת הנאה בין סבירה לסבירה מינוס ורמת פוטוגניות בין גבוהה לגבוהה פלוס כדי שלא משנה כמה גרוע יהיה הטיול לפחות באינסטוש ובפייס הכל יראה נוצץ ומושלם. לא ככה? 😉

מה עשינו עם הילדים בפסח

האקווריום בירושלים

על אף שנסיון הצלילה היחיד בחיי בגיל 18 עם בן זוגי דאז שהיה מדריך צלילה הסתיים בהתקף פאניקה במעמקים (כלומר – 2.5 מטר עומק….), מאז ומעולם גיליתי ענין רב בנעשה מתחת למים. לכן, מהיום בו נפתח האקווריום בירושלים הייתי להוטה ללכת אבל כל פעם שניסיתי להזמין כרטיסים הוא היה בתפוסה מלאה. הפעם שפר עלינו מזלנו ומצאנו די כרטיסים לחברים ולנו ונהנו משבת שקטה למדי ללא הרבה אנשים. האקווריום עשוי בצורה מרהיבה ועל אף שהשטח קטן בהרבה הוא לא נופל בעיני מהחוויה במצפה התת ימי באילת והפלוס העיקרי הוא שהכל במתחם סגור, ממוזג ורחוק מעין השמש. 

באקווריום אפשר בהחלט להעביר שעתיים בכיף למבוגרים ולילדים כאחד ואם מזג האוויר נעים, אפשר לרבוץ עוד קצת על המדשאה היפה שבכניסה ולערוך פיקניק בזמן שהילדים מטפסים ומשתוללים על מה שאמור להיות זנב של סוסון ים אבל בינינו נראה יותר כמו איבר גברי שמתחרז עם ביצים ;-).

טיול עם ילדים בפסח

איפה וכמה עולה

האווקריום ממוקם בירושלים על יד גן החיות התנ"כי כקילומטר ממנו. הכניסה אליו היא בהרשמה מראש בלבד והעלות היא 54 ש"ח למבוגר, 45 לילד ועד גיל 3 הכניסה היא חינם. בעיני מדובר במחיר סביר בהחלט ואעז לומר שאפילו לא יקר ביחס לחוויה המרהיבה אבל היות שישראלים אנחנו והרי לא יתכן שנגלה בדיעבד על קיומה של הטבה מבלי שמימשנו, מציעה לפני רכישת הכרטיסים לחפש באלוהי הגוגל "אקווריום ירושלים 1+1" או "אקווריום ירושלים קופון" ואולי לדוג על הדרך גם הנחה לתפארת.  

אטרקציות לילדים בפסח
פעילויות לילדים בפסח

טיול במאגר גלעד

המסלול הזה צריך להגיע עם אזהרת מסע נוסח "התמונות להמחשה בלבד ואין בהן כדי להוות התחייבות להנאה" ;-).  וכל זאת למה? משום שעל אף התמונות היפות שלפניכם שמשדרות משפחתיות, אהבת ארץ ישראל והנאה (לכאורה), עבורנו היה זה לא פחות מסיוט, אם כי יש להקדים ולומר כי לא משום האתר או האטרקציה אלא משום ילדינו שלנו… 

מאגר גלעד ממוקם לא הרחק מקיבוץ גלעד באזור רמות מנשה. מדובר במאגר מים יפהפה שמתמלא לתפארת במהלך החורף ולכן התקופה האידיאלית לטייל בו היא בדיוק עכשיו כשהאגם מלא במים קרירים ואפילו צלולים. הירוק מסביב והתכלת בשמיים בהחלט פסטורלים הרבה מעל המצופה ולשבריר שניה אפשר לדמיין את טוסקנה, עד שמתחילות סביב הצעקות בעברית… 

מסלול ההליכה מתחיל מחניון העפר לכיוון האגם שמורכב משתי בריכות גדולות האחת ליד השניה. ניתן לעשות את הסיבוב הגדול שמקיף את שתי הבריכות או את הסיבוב הקטן דרך שביל העפר שבין שתי הבריכות שמתאים יותר להליכה עם ילדים קטנים שבכל רגע נתון שבו אין להם ממתק ללעוס מקטרים שכואבות להם הרגליים…. המסלול הוא מסלול מעגלי שמקיף את הברכות (שתיהן או אחת מהן לפי בחירתכם) במסלול לא ארוך של כ-2 ק"מ. החלק המאתגר היה חלקו האחרון של הטיול כי חלקו האחורי של האגם לא כל כך ידידותי למטייל וכולל הליכה בסבך צפוף ומעט קוצני. מדובר בלא יותר מ-200 מטר כאלה אבל בצעידה עם שני ילדים עייפים זה הרגיש כמו 20 ק"מ לפחות… 

המים היו קרים שלא לומר קפואים, אבל לא היה נראה שהקפאון מפריע למרבית המטיילים שקפצו למים והשתכשכו בהם בהנאה וסיפקו לי למרבה אדיבותם רגעים פוטוגנים להפליא מהסוג שהאלגוריתם של אינסטגרם אוהב ;-). 

אתגר נוסף איתו נאלצנו להתמודד הוא שיעור קטן בחינוך שניסינו להרביץ בגדולה (בת 6 וחצי בואכה 16…) והסתיים בשיעור שהיקום העביר לנו. כשהילדים התכוננו לטיול פקדנו עליהם לשים נעלי ספורט נוחות. יורשת העצר לבית לוי רצתה לנעול את סנדליה החדשים והוורודים ועייפים ממלחמות החלטנו שלא להתווכח מתוך מחשבה שאם יהיה לה לא נוח יהיה זה לקח בשבילה והיא תזכור תמיד שכדאי לנעול נעליים. הלקח אכן עבר. אלינו ההורים. ולמדנו שלהבא עדיף להתעקש מאשר לנסות לחנך….

ואם לסכם את החוויה: המקום מרהיב ביופיו, ונוח לטיול עם ילדים קטנים בפסח. אלא אם מדובר בילדים שלנו…

סיור בפלורנטין, אוכל מקסיקני והגלידה הכי טובה בעולם

אחרי שהתאוששנו מאתגר טיול השטח במאגר גלעד, החלטנו ביום שאחרי להיות פחות הרפתקנים וללכת על משהו בטוח והחלטנו לקחת את הילדים (שמבקרה הזה היו רק התירוץ 😉 ) לאכול את הגלידה שבעינינו היא הגלידה הכי טעימה בעולם  – גלידת אניטה.  לגלידריה המשובחת הזו שני סניפים: האחד בשכונת פלורנטין והשני בנווה צדק שניהם בתל אביב. כשיצאנו מהרצליה תכננו להגיע לנווה צדק, להאכיל את הילדים בגלידה, לגרום להם לרוץ בין הסמטאות כדי לפרוק את כל הסוכר ועל הדרך להנציח במצלמתי את הילדים על רקע אחת השכונות היפות בתל אביב ואעז לומר – בעולם. אבל בעודנו עומדים בפקקים בדרום תל אביב החלה בטננו למודת הפחממות, הקניידעלך ושאר מציות להשמיע את קולה והחלטנו לשנות את היעד לשכונת פלורנטין ולהתחיל בבר מסעדה מקסיקני – מסקל ולקנח עם גלידת אניטה בסניף פלורנטין. 

אחרי אינספור סיבובי חניה במסגרתם פלטנו מצבור קללות באנגלית א-לה not in front of the children מצאנו חניה וצעדנו בחשש תוך נסיונות התחמקות עם הילדים משלל ה"מוקשים" המאפיינים את השכונה שבה מספר הכלבים למטר הוא הגבוה בעולם והגענו למסעדת מסקל שהיא גן עדן מקסיקני קטן, שמח וחמוד לכל חובבי הז'אנר. בהיותנו צמחונים התענגנו על טוסטאדס קלאסי ונא'צוס סופרים עם גבינת צ'דר מותכת עד דלא ידע. בשעות הערב המוקדמות היה לנו די מקום אבל אם לשפוט לפי גודלה הקטן של המסעדה, נראה כי כל מי שמבקש להגיע לשם אחרי השעה 19:00 מוטב שיזמין מקום. משם המשכנו מרחק קצר לגלידת אניטה ברחוב פלורנטין 3 והתענגנו על הגלידה הטעימה ביותר בעולם כשהטעם האהוב עלי הוא הקוקימן שהוא לא פחות מאלוהי.   

גינה לי

לפעמים הפתרון הנכון ביותר הוא גם הפשוט ביותר ובין כל נסיונות חיפוש האטרקציות, החידושים והריגושים היה נדמה שגינות המשחקים בהרצליה היו עבורם האטרקציה המהנה ביותר במינימום מאמץ ואפס עלויות….

makes you wonder…

אפשר לשמור על קשר?

אם נהנית מהסיפור, האינפורמציה, ההגיגים והקיטורים

ותרצי לשמוע גם על הטיולים, בילויים ואטרקציות נוספות

ונהנית לקרוא או לכל הפחות לא מאוד סבלת,

אשמח מאוד לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים". עוד קצת למטה, יש חלונית להרשמה. 

אשמח לראות אותך גם בפיד האינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".  

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת