בחודש מאי האחרון חגגתי יומהולדת 39 ואת משבר גיל ה-40 (שהתחלתי לתכנן כבר בגיל 34…) אני חווה במלוא העוצמה. מעבר לשינוי הגדול שעשיתי בחיים, העבודה שעזבתי כדי להיות בלוגרית ויוצרת תוכן עצמאית, אני מתמודדת עם שאלות קיומיות קלישאתיות ונכונות כמו איפה אהיה עוד חמש שנים, האם אני רוצה עוד ילד (לא!), מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה ועד איזה גיל אסתובב בעולם עם חולצות פיאטים וחצאיות טול. כידוע, אין חכם כבעל נסיון ולכן נפגשתי את הסבתוש הכי מדליקה באינסטוש ואולי בעולם לשיחה על גיל, אמהות, קריירה ואופנה בגיל השלישי. 

תגידו שלום לאירית אמבר שבחורף הקרוב תחגוג 69 חורפים. נשואה, אמא ל-4 וסבתא ל-6. מנהלת ובעלת חברת הפקות, מרצה הרצאות השראה לנשים, כותבת בלוג בסלונה, פאשניסטה בועטת ומדגמנת תוכן ויזואלי מרהיב בחשבון האינסטגרם שלה. אה, ולפעמים היא גם ישנה. אבל רק לפעמים ;-). 

אופנה לגיל השלישי

ספרי לנו קצת עליך

כבר 49 שנים אני עובדת בטלוויזיה ובתקשורת. כיוון שאני מאד אוהבת היסטוריה למדתי באוניברסיטה היסטוריה כללית. עבדתי 22 שנים בערוץ 1. הייתי חלק מצוות ההקמה של "קשת" בערוץ 2, וכשהם זכו במכרז על הפעלת הערוץ הצטרפתי אליהם. ניהלתי את ערוץ ביפ – ערוץ הצחוק והייתי סמנכ"לית ההפקות של שידורי קשת. בניתי קריירה ענפה בטלוויזיה ובמקביל  הקמתי משפחה וגידלתי 4 ילדים נהדרים.

אני בת 39 ורק בשנה האחרונה הבנתי שאני רוצה להיות פול טיים בלוגרית כשאהיה גדולה. מתי את ידעת מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה והאם את יודעת כבר היום מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?

כבר בגיל 20 ידעתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה. רציתי לעבוד בטלוויזיה ובתקשורת ומימשתי בענק את הרצון שלי. היום אני ממשיכה בתחום הטלוויזיה, ובמקביל רוצה להיות בלוגרית. אני חושבת שאני בכיוון הנכון.

איך היית מגדירה את הסגנון האופנתי שלך?

התספורת הקצוצה שלי מכתיבה לי את הסגנון- סוג של תום בוי אבל צבעוני, אחר ומעניין. הייתי מגדירה את עצמי כאקלקטית שאוהבת שילובים של פריטים מכל מיני ז'אנרים ותקופות, אלמנטים בגזרות מעניינות, עם חיבה גדולה לתכשיטים גדולים שהם STATEMENT.

צילום: ענת קזולה; איפור: עדי מרמור, עינבר סלע; אירית לובשת: חולצה – אמה, נעליים – אלדו; אני לובשת: חולצה – שוגרדדי, מכנסיים- סלון ברלין, נעליים- ג'פרי קמפבל, שרשרת- רני כספי; צמיד- נטע ליבנה 

איך השפיעה האמהות על הסגנון שלך ובהמשך הסבתאות ובכלל איך את רואה את השינוי שחל בך ובסגנון במהלך השנים?

לא האימהות וגם לא הסבתאות השפיעו על סגנון הלבוש שלי. בגיל 5 אמא שלי אמרה לי: את לא יפה את נחמדה … המשפט הזה גרם לי להיות מי שאני. רציתי להיות יפה, אבל אחרת. כבר מגיל צעיר מאד הייתי שונה בסגנון שלי. בגיל 11 הלכתי להסתפר וחזרתי עם התספורת הקצוצה שמלווה אותי עד היום. את יכולה לדמיין איך הגיבו ההורים הייקים שלי…

מה שכן, אני מקפידה לא ליפול למקום של קורבן אופנה. אני מאמצת פריטים או צבעים שמעניינים אותי כדי לעשות את השילובים שלי. יש לי בארון פריטים מאד זולים, ממש עשרות שקלים, ולעומתם פריטים יקרים יותר ואני משלבת ביניהם בכל אאוטפיט ובכל יום.

השנה היא השנה האחרונה שלי בתור בת שלושים ומשהו, והיא מביאה איתה הרבה מחשבות ותהיות. בין היתר מתגנבת לה המחשבה עד מתי אמשיך לשוטט בעולם ובבלוג שלי לבושה בפיאטים וחצאיות טול והאם יש שלב שבו זה יהפוך מחינני לפתטי. מוכרות לך המחשבות האלה?

אני מקפידה מאד על התזונה שלי ולא מפספסת אימוני ספורט. הולכת, רצה ומתאמנת בחדר כושר  ולכן אני יכולה ללבוש הכול. אבל, יש בגדים שאני היום כבר לא לובשת. לא רוצה להיראות פתטית. סוגים שונים של גופיות, סוגים מסוימים של מכנסיים. לובשת חצאיות מיני רק בחורף בגלל שאפשר ללבוש אותן עם גרביונים. אבל ממעיטה ללבוש מיני. ואם אני לובשת מיני זה חייב להיות מאד מכובד.

מצד שני, אין לי בעיה ללבוש פאייטים, חצאיות טול ובגדים יוצאי דופן. לא מרגישה בזה פתטי.

את חיבתי לאופנה וסגנון יחודי התחלתי לפתח בחטיבה ובתיכון נתתי לעצמי דרור יצירתי מלא, אבל ביבנה בה גדלתי זה לא התקבל בהרבה הבנה וסבלתי מהרבה הצקות ובדיחות עד כדי כך, שאני עדיין לא מסוגלת ללכת לכנס מחזור שהשכבה שלי עושה בספטמבר הקרוב. 

"לי זה לא מוכר. תמיד הייתי מובילה בתחום הזה. כבר בגיל צעיר חיקו את סגנון הלבוש שלי. החיפוש שלי והעיסוק בביגוד הגיע מהמקום בו רציתי להוכיח לאמא שלי שאני יפה. והיום כשהיא לא פה אני מסתכלת לשמיים אומרת לה: אמא אני יפה!!

לפני הרבה שנים, כשהתחלתי לעבור כעורכת דין צעירה במבטחים, הגעתי לאחת מישיבות הדירקטוריון עם חולצה חצי מחויטת בצבע ירוק זרחני. אחד הדירקטורים העיר על זה לבוס שלי וביקשו ממני להגיע בצורה יותר מכובדת… בתור אשת קריירה שהגיעה כל כך רחוק בעולם התקשורת, מה את חושבת על "לבוש עסקי" לנשים?

אני חושבת שאנשים לא נמדדים בלבוש שלהם. לא במבנה הגוף, ובוודאי לא בצבע שהם לובשים. הם נמדדים במי שהם.

אין סיבה להגיע לפגישות עסקיות עם גופיות חשופות או חולצות חשופות. כלומר, גזרות שעשויות להיתפס כלא הולמות. אבל- להעיר על צבע של חולצה, לא מקובל עלי!!

יש משהו שלא תלבשי אף פעם?

אני לא מתה על שמלות, אבל בשנים האחרונות התחלתי להתחבר אליהן. השמלות  צריכות להיות אחרות : שמלות א- סימטריות באורך ובגזרה  גב פתוח וכו. הן לא יכולות להיות רגילות.

מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון והאם הוא הצדיק את ההוצאה?

פריט הלבוש שאני מוציאה עליו הכי הרבה הוא נעליים. כל הוצאה על כל זוג נעליים הצדיקה את עצמה! יש לי פטיש לנעליים מכל המינים, הסוגים, הצבעים, הגוונים, והטקסטורות וכל מה שיעלה על הדעת.

על איזה פריט לא תוותרי?

יש לי שניים:

 1.המשקפיים שהם מבחינתי תכשיט לכל דבר. יש לי מספר זוגות בצבעים שונים.

2.עגיל STATEMENT שאני עונדת תמיד רק על אוזן אחת. יש לי אוסף ענק של עגילים. לעיתים, אנשים עוצרים אותי ברחוב אומרים "אוי איבדת עגיל!"…

מה המסר שלך לנשים אחרות גם לצעירות וגם לסבתות (ולצעירות ברוחן)?

המסר שלי לנשים – תאהבו את עצמכן ואל תקשיבו לקולות מבחוץ. תאהבו את המראה שלכן. שאף אחד לא יכתיב לכן שילובי צבעים, אורכים של פריטים, חיבורים של אקססוריז- הכול מתאים, אם זה מתאים בעיניכן.

הילה, עכשיו תורי לשאול אותך שאלה. יכולתי להיות אמא שלך. גם הבנות שלי וגם הכלה שלי לובשות את הבגדים שלי. מה את חושבת על זה?

נראה לי מאוד טבעי ואפילו מתבקש. אמא שלי הייתה אושיית סטייל מהיום שאני זוכרת אותה. אמנם לא לקחתי ממנה בגדים כי לא היינו באותה מידה אבל תכשיטים ותיקים לקחתי ממנה כל הזמן. לצערי היא נפטרה בטרם עת לפני עשר שנים ואת הבלוג שלי הקמתי בהשפעתה ולזכרה. מבחינתי רוחה מרחפת מעליו ובכל חולצת פיאטים שיש לי בארון. 

נהנית (אפילו קצת)? בואי נמשיך…

אם נהנית מהפוסט והוא העלתה חיוך על שפתייך, ותרצי לקרוא עוד בהמשך

אם את נהנית להכיר מעצבים חדשים, לקרוא על טיולים עם ילדים או טוב יותר, בלעדיהם 😉

אם את רוצה לדעת על הנחות, מתנות והגרלות בלעדיות לקוראות

מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים". עוד קצת למטה, תמצאי חלונית להרשמה. 

אם את חשה עצמך נדיבה במיוחד אשמח ל"לייק" בעמוד של "תלתלים" ומחכה לך גם בחשבון האינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי. 

ואם הגעת עד כאן ונהנית מהקריאה, לא תמשיכי לעוד "כתבות קשורות" שמציע האלגוריתם שמכיר אותנו טוב משאנחנו מכירות את עצמנו? 😉

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת