לפני חודש חוויתי את אחת החוויות הקשות שבלוגרית יכולה לחוות ואחרי שברוב כשרוני שפכתי כוס מים על מחשב הלפטופ, נותרתי נטולת מחשב, נטולת יכולת לכתוב פוסטים בבלוג ועם עקצוצי פנטום בקצות האצבעות. כל מי שאומר "לא בוכים על חלב שנשפך, לא שפך אותו על המחשב…" אז התחלתי למלא את הלו"ז בפעילויות שלא דורשות מחשב ואחרי שהעשרתי את עצמי עם חווית סיור האופנה ותרבות בתל אביב, עברתי לחוויה הבאה ואתגרתי את שתי הידיים השמאליות שלי, אותן ידיים שאחראיות על היעדר המחשב, והשתתפתי בסדנת צורפות של נעמה גילה בדרום תל אביב, שרדתי כדי לספר, ואפילו הצלחתי להוציא תחת ידי שרשרת חד קרן מתנה לסתיו שלי שאמנם כבר ילדה גדולה שעולה לכיתה ב' (עם אדיטוד של בת 14….) אבל לעד תיזכר אצלנו עם השאלה האם לחד קרן קוראים חד קרן כי הקרן שלו חדה….  

סדנאות הצורפות של נעמה 

הסדנה היא סדנת צורפות חוויתית שבה באים לעבוד: לנסר, לחתוך ליצור ולצאת עם תכשיט עשוי פליז ומצופה זהב או כסף לפי בחירה מעשה ידינו. וזה עובד גם עם ידיים שמאליות. מנסיון.

הסדנה נפתחת בתרגול טכניקת הניסור. את התכשיט יוצרים מפליז ומתרגלים את ניסור הפליז עם הכלים בעלי השם החמוד קשתית ומסורית.

בהמשך, אחרי שמרגישים מספיק בנוח עם המסורית, ובעיקר, אחרי שמפסיקים להתרגש מלקרוע אותה לפחות 4 פעמים, תוך כדי הניסור, בוחרים מה ליצור. התכנית המקורית והמגלומנית שלי הייתה ליצור תליון שבדמות הצללית המתולתלת של הלוגו שלי אבל די מהר הבנתי שזה שאפתני מידי לפעם הראשונה (או עשירית) והחלטתי לפנק את הגדולה\קטנה שלי חובבת חדי קרן וקיבלתי שבלונה של חד קרן שאותה מצמידים לחתיכת הפליז כדי להתחיל לנסר לפי קווי המתאר של השבלונה  וליצור את הצורה. 

השלב הבא היה לעבור באיטיות אך ביסודיות על הצורה, לנסר לפי הצורה של השבלונה ובהמשך לשייף כדי לקבל קווי מתאר עדינים יותר. הופתעתי לגלות עד כמה זה מדיטטיבי ומרגיע ונעמה המקסימה הייתה שם כל הזמן כדי לעודד, לרומם ולהחליף כל פעם מיתר במסורית כשהיא נקרעה….

לבסוף, אחרי ניסור, החלפת מסורית, עוד ניסור, ניעור ידיים, שוב ניסור, שיוף, הצלחתי באופן מפתיע להוציא תחת ידי המגושמות תליון לא רע בכלל שאפילו עושה קולות של חד קרן, אם כי אני לא בטוחה איך חד קרן אמור להשמע…

בשלב האחרון, בוחרים ציפוי מבין שלל הציפויים האפשריים והשרשרת נשארת אצל נעמה לפינישים אחרונים, ליטוש בשביל הברק, ציפוי וחיבור התליון לשרשרת. המוצר המוגמר מגיע הבייתה אחרי כמה ימים בדואר רשום. וככה נראה המוצר הסופי על הגברת הראשונה לבית לוי שלא מוכנה להפרד ממנה מהרגע שקיבלה אותה. 

נעמה גילה – האישה שעומדת מאחורי סדנאות הצורפות

לאישה שעומדת מאחורי סדנאות הצורפות החוויתיות האלו קוראים נעמה גילה וכמו שאתן יכולות לנחש, היא לא עובדת כרואת חשבון…;-). היא צורפת במשך למעלה מ-8 שנים ולעסק הצורפות שלה קוראים Goldfinger. לצורפות היא הגיעה בין היתר כי היא כבדת שמיעה ובתור כבדת שמיעה היא מצאה בעולם הצורפות מקום לבטא את עצמה באופן מלא ללא מוגבלויות או גבולות והיא גם ידועה בתכשיטי "שפת הסימנים" שהיא יוצרת. 

הרעיון לסדנאות הצורפות נולד לפני שלוש שנים מהרצון של נעמה לפגוש עוד אנשים ולעבור יחד איתם תהליך של יצירה במסגרת צורת בילוי כייפית ופרודקטיבית ועל זה אין לי אלא להגיד בפה מלא שאם אני הצלחתי, כל אחד יכול. 

בסדנה אפשר ליצור תליון שרשרת או טבעת חותם והיא אורכת כשלוש שעות, את התכשיט מקבלים הבייתה בדואר אחרי שנעמה מצפה אותו בזהב או כסף לפי בחירה ומחברת לתליון את השרשרת. 

נעמה בפעולה

חלק מהסדנאות הן סדנאות פתוחות כמו זו שאני השתתפתי בה ואפשר לעקוב אחרי הסדנאות שנפתחות בעמוד הפייסבוק של goldfinger וחלק הן סדנאות שאפשר להזמין מראש לקבוצה סגורה או אפילו לזוג. וכן, זה לגמרי מתאים גם לגברים בעיקר כאלה שחולמים להכין לעצמם טבעת א-לה שר הטבעות….

עוד פרטים על סוגי סדנאות הצורפות תוכלו למצוא באתר של Golfinger ומוזמנים ומוזמנות להמשיך לעקוב, לתמוך ולפרגן לנעמה גם באינסטוש ולהנות משלל היצירות שהיא ומשתתפי הסדנאות צורפים.  

יצירות של תלמידים מוכשרים בקורסי הצורפות של נעמה. מתוך האינסטגרם של Goldfinger

אפשר לשמור איתך על קשר?

 

אם הופתעת והוקסמת עד עמקי נשמתך מיכולות היצירה והצורפות שלי, או שפשוט נהנית לקרוא ולעבור איתי את החוויה

אם את נהנית להכיר מעצבות חדשות, יוצרות צעירות ורוצה לסייע ולתמוך ביצירה מקומית

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות, מתנות והגרלות בלעדיות לקוראות הבלוג 

אז רשימות הדיוור של "תלתלים" היא התשובה ;-). עוד קצת למטה תמצאי חלונית להרשמה. 

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח ל"לייק" קטן ומפרגן בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובחשבון האינסטוש הצבעוני שלי שכבר מתקרב ל-20,000 עוקבים. 

ואם כבר הגעת עד כאן, ונהנית לפחות מהרוב, למה שלא תקדישי עוד דקה או שתיים לאחד הפוסטים שמציע לנו האלגוריתם ב"כתבות קשורות" :-). 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת