את נטע ווינשטוק מעצבת התכשיטים והתיקים ובעלת הגלריה הקסומה FRIDA Handmade Jewelry במתחם שוק הפשפשים ביפו אני מכירה כבר כמה שנים. למעשה אנחנו מכירות כמעט מתחילת דרכו של הבלוג ולעד אשמור לנטע חסד נעורים על האמון המלא שלה בי ובעבודה של הבלוג עוד בימים בהם הטראפיק באתר (תנועת הגולשים) עמד על מספר חד ספרתי….

לרגל יום הולדתה ה-60 של נטע, הסיפור האישי המיוחד שלה ובעיקר כי אני אוהבת אותה ואת היצירתיות הנהדרת שלה וכן, גם בזכות התלתלים, ביקשתי לראיין אותה בפוסט מיוחד לבלוג כדי שגם אתם תתודעו לאישה הנהדרת הזאת, בעלת סיפור חיים קשה ושמחת חיים מדבקת.

מעיראק לישראל והדרך לעיצוב תכשיטים

הבריחה החפוזה מעיראק בגיל 12

  ספרי לנו קצת עליך

"נולדתי בעיראק לפני 60 שנים, לאבא סוחר בדים ואמא עקרת בית. אופנה הייתה חלק בלתי נפרד מהבית גם בגלל העבודה של אבא וגם משום שלאמא היה חוש אופנה מפותח, והבית היה מלא בבדי משי ובדים טובים אחרים

אבל למרבה הצער האידיליה המשפחתית הסתיימה כשהייתי בת 12 אחרי שהוציאו את אחי להורג באשמת ריגול לטובת ישראל. נאלצנו לברוח מהר מהר ועלינו לארץ ללא אמצעים. בשלב הזה כל מה שרציתי היה לרצות את אמי שעברה כל כך הרבה ולכן בחרתי במסלול שכל אמא הייתה גאה בו, נרשמתי לעתודה בהנדסת מכונות, סיימתי את לימודי והשתחררתי מהצבא בדרגת סגן. בהמשך התחתנתי, ילדתי שלושה ילדים והתחלתי לעבוד במקצוע שבו אני עובדת עד היום כמהנדסת מכונות. 

אבל היצירה מעולם לא עזבה אותי ובמקביל תמיד הכנתי תכשיטים, תיקים ונעליים. נרשמתי לחוג יצירה, למדתי צורפות ועיצוב תעשייתי. לפני שלוש שנים בעלי היקר שלמה החליט להגשים לי את החלום ולפתוח גלריה ביפו בה אציג את כל יצירותי. לגלריה קראנו "פרידה" על שם אמו." 

איך הסיפור והחוויות הלא פשוטות שחווית כילדה, משפיע על היצירה שלך?

"כבר בגיל 10, כדי להתמודד עם הקשיים שחוויתי בבית, סיגלתי לעצמי חשיבה חיובית. עוד הרבה לפני שהמושג "הכל לטובה" הפך לסוג של קלישאה (קלישאה אמיתית כמובן), הוא זרם אצלי בוורידים וזאת תחושה שמלווה אותי בכלל בחיים וגם בתהליך היצירה. זה מתבטא באופן שבו אני יוצרת ואני לא מתכננת מראש מה ליצור. אני נגשת למתכת ונותנת לה להוביל וזורמת איתה. לכן לא רואים אצלי ביצירות קווים חדים או זוויות אלא קווים מעגליים וסוג של חוסר שלמות טבעי. אני מאמינה שהאנרגיה החיובית הזאת זורמת מתוכי אל תוך התכשיט."

אופנה היא אומנות לכל דבר

מה המקום של אופנה בחיים שלך ואיך את מגדירה את הסגנון האופנתי שלך?

"לאופנה יש מקום מאוד מרכזי בחיים שלי. מבחינתי אופנה היא אומנות לכל דבר ולהרכיב טוטאל לוק שלם זה כמו לצייר על בד ואומנות שילוב הפרטים לא שונה בעיני מכל יצירת קומפוזיציה אחרת. 

הסגנון האופנתי שלי הוא אקלקטי, רך, מפתיע, מענין וזורם."

איך השתנה הסגנון שלך עם השנים?

"עם השנים וההתבגרות, יש לי היום יותר מה להסתיר, אבל תמיד אני אומרת שהכל לטובה, והיצירתיות שלי רק מתגברת. היום אני הולכת הרבה יותר עם עליוניות ארוכות שמתאימות לגוף שיש לי היום בגיל 60 ומאפשרות לי לשחק הרבה עם צבע."

צילום: ורד פרקש; תכשיטים ותיקים: FRIDA Handmade Jewelry

אם אפתיע אותך באמצע היום, מה אמצא אותך לובשת?

"בבית אני בעיקר עם חולצה בלויה ומכנסיים קצרים כי הסטודיו שלי בבית וכשאני בבית ויש לי זמן אני יוצרת תכשיטים בסטודיו."

מאיפה את שואבת את ההשראה לתכשיטים שלך?

"אני חושבת על זה לא מעט בתקופה האחרונה (כנראה חלק מחשבון הנפש של גיל 60….) והאמת היא שזה מאוד מגוון. ההשראה יכולה להגיע מהרבה מאוד כיוונים. לפעמים ההשראה מגיעה אלי מלקוחות שנכנסות לגלריה ומעוררות בי משהו. לפעמים זה מגיע מהתבוננות באביזר אקראי או חומר כלשהו ולפעמים אפילו אני לא יודעת להגיד מאיפה, כי הידיים פשוט מתחילות ליצור מעצמן."

מי ההשראה שלך באופנה? 

"שרה ג'סיקה פארקר ו – OOTD magazine."

יש מעצב או חנות שאת אוהבת במיוחד? 

"אני אוהבת את anthropology,  urban outffiter אבל בעיקר אני אוהבת וינטאג' ויד שניה. אני אוהבת למצוא פריטים מבדי משי איכותיים, כאלה שמזכירים לי את הילדות והבית." 

מה הפריט הכי חרוש שלך?

"גופיות לבנות שיושבות טוב ומשמשות בסיס כמעט לכל האאוטפיטים שלי."

מה הפריט הכי יקר שאי פעם קנית והאם הוא הצדיק את המחיר?

"עליונית קטיפה מ- JOHNNY WAS שקניתי בשנה שעברה. בגלל מזג האוויר עוד לא הייתה לי הזדמנות ללבוש אותה. אני מחכה שיתקרר קצת ואז אני בטוחה שאחרוש עליה היטב."

לרגל חגיגות ה-60 שלך, והנסיון שצברת, איזה טיפ את יכולה לחלוק איתנו? 

"אני הולכת להסתכן בלהשמע קלישאתית אבל מה לעשות שלפעמים הקלישאות הן כל כל מדויקות. לפני הכל, חשוב בעיני להיות אדם טוב כי כשאתה טוב לסובבים שלך, הטוב חוזר אליך ובכלל לזכור תמיד שהכל לטובה, בעיקר ברגעים הקשים שקשה לראות את זה."

נטע, תלתלים ואופטימיות. צילום: ורד פרקש

איפה אפשר למצוא את נטע וגלריית FRIDA HANDMADE JEWELRY

הגלריה המשגעת FRIDA Handmade Jewelry נמצאת ברחוב רבי פינחס 4 ביפו במתחם שוק הפשפשים הפסטורלי. חלק מהתכשיטים אפשר לרכוש גם בחנות אונליין אבל בעיני שום דבר לא משתווה לחוויה של להגיע לביקור בגלריה ביפו ולאחרונה נכלל הביקור בגלריה גם בסיורי האופנה והתרבות בתל אביב הנפלאים שעורכת זויה. בנוסף,קבלו המלצה מאחת שיודעת ובואו לעקוב גם אחרי האינסטוש המשגע של נטע וחובבות הפייסבוק מוזמנות למצוא אותה גם שם

אשמח מאוד לשמוע מה חשבת על הפוסט ועל נטע המקסימה והאופנה המשגעת שבפוסט כאן למטה בתגובות. 

הסנדלים המעניינים שצילמנו שייכים למותג מקומי מקסים בשם LILU BY LIAT LUKATCH שמעצבת בעצמה ובעבודת יד נעליים כל כך יפות שהיו גורמות אפילו לסינדרלה לזנוח את נעל הזכוכית המפורסמת לטובת סנדל שכזה. מוזמנות להכיר עוד קצת מליאת והמותג המקסים הזה באתר האינטרנט שלה ובאינסטוש

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית עד עמקי נשמתך מהפוסט, או שנהנית ברמה סבירה ;-), ותרצי לקרוא עוד קצת ממני,

אם את אוהבת להכיר מעצבים ויוצרות מקומיות חדשות, לשמוע את הסיפור שלהן, להחשף ליצירה שלהן, לסייע ולתמוך באופנה, עיצוב ויצירה מקומית;

אם את רוצה לשמוע על הנחות, הטבות, מתנות והגרלות מיוחדות רק לקוראות הבלוג

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" כאן למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי ואשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

ואם הגעת עד כאן, מזמינה אותך לעוד 2 דקות של אסקפיזם באחד הפוסטים שמציע לנו האלגוריתם כאן ב"כתבות קשורות".

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת