החיים שלנו הפכו להזיה. הזיה ושמה קורונה. 

כמעט בין לילה, הגיע אויב קטן ובלתי נראה, והפך את כל העולם, את הכלכלה, את השגרה, ואת חיי המשפחה. מידי פעם, אני נעצרת בתוך השגרה החדשה של חיי, וקולטת, עד כמה הכל הזוי. הרחובות ריקים, הכבישים ריקים, חוף הים ריק, ומידי פעם חולפות על פני משפחות עם ילדים קטנים כולם עטויים מסיכות. הזיה. 

אז לכבוד ההזיה החדשה שהפכה למציאות חיינו, מה יותר מתאים מאשר להזכר בכמה מסדרות ספרי וסרטי הפנטזיה המומלצים והטובים ביותר ביותר שנעשו, שאפשר לצלול אליהם בדיוק בימים כאלה ולהתענג על זה שלא משנה כמה הזויים חיינו עכשיו, לפחות יש לנו זמן לצלול לאותם סרטים, ספרים וסדרות בבינג' מענג ונוסטגלי. 

וכיאה לפוסט הזייתי, הוא מלווה בתמונות פנטזיונריות לא פחות עם מיטב קולקציית האביב של המעצב אסף פלג והתכשיטים של המעצבת תמרה ובליווי האקססוריז הלוהטים החדשים בחסות הקורונה: כפפות ומסיכה. 

סרטי פנטזיה מומלצים

סרטי הפנטזיה והספרים הבדיוניים שכיף להיזכר בהם בימי קורונה

סרט: המבוך

עוד הרבה לפני שגיליתי את דיוויד בואי המוזיקאי, הכרתי את דיוויד בואי השחקן בסרט "המבוך" בתור מלך הגובלינים שחטף את התינוק טובי מאחותו הטינאייג'רית שרה שמאסה לעשות עליו בייביסיטר. כשראיתי את הסרט לראשונה, הייתי פחות או יותר בגיל של שרה (ג'ניפר קונלי) וחוויתי אותו כסרט ילדים נפלא מבלי שידעתי להבחין בניואנסים שקשורים לנסיונות הפיתוי של בואי (גבר מבוגר) לקונלי.   

אבל גם היום, אני חייבת לומר שמדובר בלא פחות מיצירת מופת! בסרט, שרה נאלצת שוב לשמור על אחיה התינוק ואחרי שהוא לוקח לה את הבובה האהובה עליה היא מתפללת שיבוא מלך הגובלינים ויקח אותה ולפתע מגיח המלך – איך לא, דיוויד בואי, לוקח אותו ואומר לה שאם היא תרצה אי פעם לראות אותו שוב, היא תצטרך להגיע בעצמה אליו ולעבור את המבוך. 

מכאן מתחילה עלילת הסרט שלמעט שרה, טובי התינוק ובואי, שאר הדמויות בו הם בובות והסרט שנכתב במשותף על ידי ג'ים הנסון יוצר החבובות, סופר הילדים דניס לי וחבר מונטי פייטון טרי ג'ונס, הוא מסע קסום, משעשע ושנון שלגמרי מחזיק במבחן הזמן ואפילו הולך ומשתבח. 

ציטוטון לפנתאון: "כי רצוני חזק כרצונך, וממלכתי גדולה כממלכתך – אין לך כוח עלי." (שרה למלך הגובלינים אחרי נסיון פיתוי כושל שלו).

ספר: הקמיע

ההכרות הראשונית שלי עם הסופר סטיבן קינג הייתה עם ספר האימה "זה" שקראתי אי שם בגיל חטיבת הביניים וריתק אותי במשך כל 700 ומשהו העמודים שלו שאותם קראתי בנשימה אחת. בגלל שהוא הצטייר אצלי כיוצר סיפורי אימה, לא מיהרתי לקרוא את ספר ההרפתקאות שלו שהיה אחד מספריו הראשונים "הקמיע", ורק אחרי שחבר בתיכון לא הפסיק להלל ולשבח את הספר החלטתי לקרוא אותו. אחת ההחלטות המוצלחות של חיי. באמא. 

ואם באמא עסקינן, הסיפור מספר את סיפורו של ג'ק סויר בן ה-12 שאמו חולה במחלה סופנית, והוא יוצא למסע הרפתקאות כדי למצוא את הקמיע שיכול לרפא את אמו. כדי להשיג את הקמיע, הוא נדרש לעבור דרך עולם מקביל, שבו כמעט לכל אדם על פני כדור הארץ יש אדם מקביל וכל פעולה שנעשית בעולם המקביל משפיעה באופן כלשהו על העולם שלנו. 

כיאה לכתיבתו של סטיבן קינג (או סטפן קינג, אף פעם לא באמת הבנתי…), גם הסיפור הזה הוא הרבה יותר מספר הרפתקאות והוא רווי פילוסופיה שגורמת לעצור ולחשוב. אז אמנם הספר פחות מוצלח מיצירת המופת הגדולה ביותר של קינג ואחת הגדולות בכלל – "העמדה", אבל מצד שני, בימי קורונה אלה בבחירה בין ספר שעוסק במגפה שמשמידה בתוך חודש 99.9% מאוכלוסיית העולם ("העמדה"), לבין סיפור בהשראת "פרח לב הזהב" הגרסה למבוגרים, אני בוחרת בחפץ לב באפשרות השניה. 

ציטוטון לפנתאון: "אתה לא יכול לסחוב את כל העולם כולו על כתפיך, בן. אתה לא יכול לעשות את זה. אף אחד לא יכול. נסה לסחוב את כל העולם על הכתפיים שלך, והוא ישבור קודם את הגב שלך ואחר כך ישבור את הנפש שלך."

סידרה: זינה הנסיכה הלוחמת

הסדרה "זינה הנסיכה הלוחמת" ששודרה במשך 6 עונות בין 1995 ל-2001 התחילה כספין אוף של הסדרה "הרקולס" ומהר מאוד הצליחה להתעלות עליה ולהפוך לקאלט. בעוד שהסדרה הרקולס עסקה בדמותו הצדקנית והמשעממת של הרקולס שלפי המיתולוגיה היה חצי אל וחצי בן אנוש, זינה הייתה דמות מורכבת בהרבה וקסמה של הדמות היה בהתמודדות שלה לאורך כל הסדרה עם הצד המאוד אפל שיש בתוכה. דבר נוסף שתרם לקסמה של הסדרה היה מערכת היחסים הספק לסבית ספק לא בינה לבין הדמות שתפקדה כמצפן המוסרי שלה – גבריאל. 

בדומה להרקולס גם הסדרה "זינה" מתרחשת ביוון העתיקה ובמרכזה מפגשים ומאבקים בדמויות אנושיות מרושעות, מפלצות מיתיות ואלים מתוך המיתולוגיה היוונית. בהמשך מתפתחת הסדרה גם לזמנים מאוחרים יותר אל עבר תחילתה של הספירה הנוצרית עם דמות שמבוססת על ישו, ימי יוליוס קיסר ובהמשך ימי הביניים. מאפיין נוסף של הסדרה הנפלאה הזו הוא הטון שהשתנה מפרק לפרק ונע על הרצף של דרמטיות מוגזמת לנימה צינית וסאטירית מובהקת. בקיצור, עונג צרוף לימי קורונה ובכלל. 

ציטוטון לפנתאון: "אתה מתכוון לחתוך לעצמך את הגרון ואז לקפוץ? אתה לא חושב שזה קצת מתאמץ מידי"?

סרט: צוללת צהובה

כמי שגדלה וגודלה על המוסיקה של הביטלס עוד בימים שקראו להם "להקת החיפושיות", כילדה הייתי בטוחה שהאלבום (שאז עוד היה בתקליט) "צוללת צהובה" הוא תקליט ילדים. כשהייתי בת 12, ראיתי לראשונה את הסרט ועל אף שעוד הייתי צעירה מכדי להבין את המסע הפסיכדלי נרקוטי שהוא, הוקסמתי לחלוטין. האנימציה, הצבעים, ההומור וכמובן – הפסקול. הסרט המופלא משנת 1968 הוא סרט אנימציה שבמרכזו עומדות ארבעת דמויותיהם של חברי הלהקה בתפקיד עצמם. 

הסרט מתחיל במדינת פפרלנד השוכנת 18,000 מייל מתחת לפני הים שמותקפת יום אחד על ידי הכחלונים המרושעים. הסמל פפר (הלוא הוא "סרג'נט פפר" המפורסם) מצליח לברוח בצוללת צהובה והוא מגיע לליברפול ושם הוא פוגש את ארבעת המופלאים ומשכנע אותם לבוא איתו למסע בצוללת הצהובה לפפרלנד להציל אותה מהכחלונים המרושעים. 

האנימציה המופלאה שהייתה בזמנו חדשנית מאוד וגם ההומור הביטלסי המפורסם לגמרי מחזיקים גם היום ובשילוב של משהו טוב לעשן (כי בינינו, מה עוד יש לעשות בימי קורונה אלה…) ומאנץ' פחממתי מנחם, זה בילוי מושלם לימי קורונה. 

ציטוטון לפנתאון: "אני יכול להשבע שעקבה אחרי צוללת צהובה, אבל זה לא הגיוני, נכון? זה יכול להיות אחד הקאפקייקס האלה שגורמים לעוף או שזה פרי דמיוני, אבל אין לי דמיון…" (דמותו של רינגו סטאר)

סדרה: באפי ציידת הערפדים

מבין ז'אנרי פנטזיית האימה, ז'אנר הערפדים תמיד היה האהוב עלי מכולם. יש לא מעט סדרות ערפדים מצוינות אבל הפינה החמה ביותר בליבי תהיה שמורה לעד לסדרת הקאלט "באפי ציידת הערפדים" שאליה התוודעתי רק בעונה השלישית בימים שעוד הייתי מחכה פעם בשבוע לפרק (הצעירים שנולדו לעולם הסטרימינג לעולם לא יבינו…) והשלמתי את שתי העונות בהמשך בשידורים החוזרים. 

הסדרה עוקבת אחרי חיי היומיום של טינאייג'רית בשם באפי שנבחרה בידי הגורל להלחם בערפדים, שדים ושאר ירקות אפלים בעזרת יכולות גופניות מרשימות. הסדרה נפתחת בכך שבאפי עוברת עם אמא לעיירה הדמיונית סאנידייל לאחר שגורשה מעירה הקודמת משום שהעלתה את אולם הספורט של בית ספרה באש (משום שהיה מלא בערפדים). באפי סבורה שכאן היא תוכל להתחיל דף חדש, נקי ונטול ערפדים אלא שמגלה שהעירייה סאנידייל למעשה ממוקמת בדיוק על סף השאול ובמשך 7 העונות המופלאות של הסדרה קורים שלל דברים משונים והזויים, רווים אומנויות לחימה, דם והרבה מתח מיני. 

בדומה לזינה, גם באפי מעלה על נס את הכוח הנשי ומרבית הדמויות החזקות בה הן דמויות של נשים לוחמות או קוסמות רבות עצמה, עוד הרבה לפני שזה היה פופלארי כמו היום. בנוסף, למרות שהסדרה מתחילה כסדרת תיכון, הבעיות איתן מתמודדות הדמויות רלוונטיות כמעט בכל גיל: בעיות שקשורות לאובדן, דכאון, חרדות, אהבה וזהות מינית וכנראה מדובר באחת הסדרות הראשונות לצעירים שבהן שתיים מהדמויות ניהלו מערכת יחסים לסבית. בנוסף, הדמויות שמלוות את הסדרה, הן דמויות מורכבות. כמעט ואין דמויות קבועות שהן רק טובות או רק רעות ובדומה למציאות, כמעט כל דמות בסדרה, עוברת מנעד של תכונות, תקופות וחשבונות נפש. תוסיפו לזה את השנינות וההומור הפנימי שהלכו והתחדדו מהעונה השניה ואילך ותקבלו ממתק מענג שממשיך להיות רלוונטי גם בימי הזיית הקורונה יותר מ-20 שנה אחרי שהיא יצאה. 

ציטוטון לפנתאון: באפי: "אילו רק ידעת מה עשיתי, מה נתתי לעצמי להיות. אפילו החברים הכי טובים שלי לא יודעים כמה מהדברים שעשיתי להם."

הולדן: "באפי, אני כאן כדי להרוג אותך. לא כדי לשפוט אותך."

האופנה הקסומה שבפוסט

פוסט שעוסק בפנטזיה דורש כמתבקש אופנה ותמונות לא פחות מופלאה מהסדרות, הסרטים וספרי הפנטזיה שסוקרו כאן. הבגדים, התיקים והנעליים הם מתוך קולקציית האביב הקסומה של המעצב אסף פלג, קולקציה שעוצבה בהשראת נצנוץ קרן השמש של האביב ושאת חלקה עוד הספקתי להציג בפוסט שאותו צילמנו יום לפני שהכניסו את כולנו לגבולות ה-100 מטר. את הקולקציה אפשר למצוא בחנות אונליין של אסף פלג ולצד הקולקציה החדשה, יש באתר מחלקת סייל נדיבה ביותר עם עשרות פריטים במחירים 99 ש"ח עד 199 ש"ח. את הפריטים אפשר למצוא גם באינסטגרם ובפייסבוק של אסף פלג.   

התכשיטים המרהיבים שייכים למעצבת התכשיטים TAMARA שאת תכשיטי הסטייטמנט יוצאי הדופן שלה הצגתי כאן בבלוג בפוסט שעלה בתחילת חודש פברואר כשהקורונה עוד הייתה בסך הכל עוד בירה לא מאוד טעימה (על טעם וריח, וזה…) , ושמחה שיש לי הזכות לצלם עוד קצת מהם כי הם לא פחות ממשמיטי לסת. 

כל תכשיט שלה הוא אחד, יחיד ומיוחד וכיאה ליצירת אומנות שהם, אין שניים זהים. את התכשיטים המרהיבים שלה אפשר לרכוש בחנות אונליין שלה, ויש גם מחלקת סייל מפנקת שבה הכל נמכר כרגע ב-50% הנחה כולל השרשרת ההורסת הזאת שעלתה בזמנו 700 ש"ח ועכשיו עולה 350 ש"ח. 

שרשרת בלאק גולד ארוכה. עכשיו ב 350 ש"ח במקום ב-700 ש"ח 

חוץ מאשר בחנות אונליין, אפשר למצוא את TAMARA וממתקיה היפים גם באינסטגרם המהמם שלה ובעמוד הפייסבוק שממתין לקבל מעט אהבת חינם ותשומת לב ;-). 

שנמשיך את הרומן?

אם נהנית מההמלצות, הסיפורים והגיגי באופן כללי, 

אם תרצי לקרוא עוד קצת ממני, ולקבל למייל גם את הפוסטים הבאים,

אם את נהנית לקרוא על אופנה ישראלית והלכיר מעצבים ויוצרים מקומיים, ולשמוע על הנחות, מבצעים, הגרלות ומתנות לקוראות הבלוג, 

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

ואשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, ואשמח גם ל"לייק" קטן בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולראות אותך באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי שמלא באסקפיזם חינני במיוחד לימי קורונה. 

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת