ענין ידוע הוא שמאחורי כל קלישאה עומדת אמת שורשית. אחרת, המשפט לא היה הופך לקלישאה…. אחת הקלישאות המדויקות ביותר היא ש"ירושלים היא כמו חו"ל". האווירה המיוחדת, הארכיטקטורה יוצאת הדופן, המגוון האנושי המיוחד, מגוון השפות שנשמעות בה ואפילו האוויר הופכים אותה לנווה חו"ל קטן בתוך גבולות ישראל ובשנה כמו השנה הנוכחית שקשה עד בלתי אפשרי לנסוע לחו"ל בעיקר עם ילדים, בילוי קייצי בירושלים הוא אחת האלטרנטיבות המומלצות שיש.

אלא שבהיותי אשת מישור החוף מבטן ולידה, ידיעותי בכל הנוגע לירושלים ואטרקציותיה הרבות לוקות בחסר משמעותי. לכן שמחתי מאוד להצטרף לסיור הבלוגריות במסגרת שיתוף פעולה שיווקי של הרשות לפיתוח ירושלים שארגנה הירושלמית מספר 1 – דנה חפצדי בעלת הבלוג "העולם על כך ידנה", במטרה להחשף ולחשוף את מבצע "אם כבר חופש, ירושלים" במסגרתו משתתפים מגוון מלונות בירושלים שמצ'פרים כל אדם שמגיע ללון אצלם בשובר של 40 ש"ח למימוש במגוון אטרקציות בעיר. 

שנתחיל?

קיץ בירושליים
מה יש לעשות בקיץ בירושלים

מלונות בוטיק, שוק אוכל, אומגה אתגרית והכרות מעמיקה עם העיר העתיקה – האטרקציות הכי שוות למבוגרים ולילדים בירושלים

הלינה בירושלים

בתור העיר המתוירת ביותר בישראל, אפשרויות הלינה בירושלים רבות ומגוונות: דירות להשכרה, אכסניות נוער, מלונות גדולים ובינונים והקטגוריה האהובה עלי – מלונות בוטיק. במסגרת שיתוף הפעולה הנוכחי, לנו ברשת מלונות אטלס ואני זכיתי להתארח במלון ארתור המשגע, מלון ששומר על העיצוב והאופי של המבנה המקורי שנבנה בתקופת המנדט הבריטי. 

המלצה על מלון ארתור מרשת מלונות אטלס בירושלים

המלון והחדרים מעוצבים נפלא, כולל מרצפות מצוירות ומרפסת אנגלית משגעת (ופוטוגנית 🙂 ) אבל המיקום המרכזי של המלון על מדרחוב, עשוי להיות חסרון למי שסובלים מרעש ולכן במקרה כזה ההמלצה שלי היא לבקש מראש חדר פנימי שלא פונה אל הרחוב. 

החדרים במלון ארתור בירושלים

גם ארוחת הבוקר מצוינת וראוי לציין את מגוון תחליפי החלב לקפה ההפוך של הבוקר: מסויה ועד חלב שקדים. חדר האוכל המעוצב הופך את חווית ארוחת הבוקר לנעימה במיוחד, ובעיני הכיף הגדול הוא לשבת דווקא בחוץ, חוויה שמתאפשרת  בחודשים יולי אוגוסט רק בירושלים ובחרמון ;-).

הטבות, הנחות ומבצעים במלונות אטלס לקיץ ולחגים

במיוחד לקיץ ועד אחרי החגים, מציעה רשת מלונות אטלס של 50% הנחה על החדר הנוסף לילדים. בנוסף, בהזמנת חופשה משפחתית בירושלים, מקבלים 40 ש"ח לכל אורח למימוש במגוון אטרקציות בעיר.  

החדרים במלון ארתור בירושלים

האטרקציות בירושלים למבוגרים ולילדים

מתחם "אוטו אוכל"

 מיזם קולינרי נהדר הממוקם באזור גיא בן הינום. המתחם מורכב ממגוון משתנה של מסעדות שף ירושלמיות כאשר כל אחת מהן ממוקמת ב"פוד טראק" המציע מגוון מנות כולל מנות בשריות, צמחוניות וטבעוניות, כשרות ושאינן כשרות במחירים של עד 35 ש"ח למנה. המסעדות והמנות המשתתפות מתחלפות מדי שבוע והמתחם עצמו פתוח בימים שלישי עד חמישי בין השעות 18:00 עד 23:00 והוא צפוי לפעול במתכונת הזו עד ה 2.9.21.

חוץ מדוכני האוכל והאלכוהול המפנקים, יש במתחם מגוון פינות ישיבה נעימות, מוזיקה כייפית, מתחם ילדים, יצירה והפעלות. בקיצור חוויה מומלצת לכל גיל!

לעוד פרטים על מתחם "אוטו אוכל". 

המבורגר טבעוני

מנות שף במחיר עד 35 ש"ח במתחם אוטו אוכל בירושלים

"הללויה" – מופע הלילה של עיר דוד

מתחם "עיר דוד" הממוקם לא רחוק מהכותל, הוא אתר ארכיאולוגי מרתק ומרהיב והוא מציע אטרקציה חביבה שמלהיבה מאוד את הילדים: מופע אורקולי מושקע המציג על קירות האתר את ההיסטוריה של האזור בתקופה שמלפני 2,000 שנה עם חורבנה של ירושלים ותחילת גלות בבל ועד הקמתה מחדש 70 שנה אחרי. 

המופע מוקרן בשעות הערב והלילה במהלך הקיץ בימים ראשון עד חמישי. טווח מחירים: בין 51 ש"ח ל-65 ש"ח. 

עוד פרטים וכרטיסים תוכלו למצוא כאן. 

מגדל דוד – מוזיאון + פארק חבלים

מתחם "מגדל דוד" הוא אחד האתרים הארכיאולוגים המעניינים בירושלים משום שהוא מאגד היסטוריה וארכיאולוגיה של תקופות רבות בחייה של העיר. במתחם נמצא מוזיאון עיר דוד וחובבי האקסטרים וילדים מעל גיל 9 (שאצלם המשיכה לאקסטרים היא built in…) יהנו מאטרקציה יוצאת דופן שנפתחת ב 1.8.21 וכוללת פארק חבלים, אומגה, קירות טיפוס וסנאפלינג והכל בין שכבות היסטוריה מרתקות של 4,000 שנה. 

במסגרת הסיור פתחו בפנינו את האפשרות לגלישה באומגה כדי שנוכל לסקר ממקור ראשון את החוויה ועבדתכן המתולתלת הייתה מהראשונות שמיהרו להקשר במטרה לקפוץ אל מול מצלמות הסטורי והרילס ולהשיג לעצמי כמה תמונות גורפות לייקים באופן מיוחד. אלא שרילס לחוד ומציאות לחוד, וברגע האמת, הרגע שבו נדרשתי לשחרר (תרתי משמע…) ולקפוץ, השתפנתי וביקשתי בושה ונכלמת שישחררו אותי כמה שיותר מהר כדי לחזור למטה לקרקע בטוחה… 

אז לצערי לא עמדתי באתגר אבל חוץ ממני, מרבית המטיילות בסיור עשו את האטרקציה ונהנו מאוד ואם תעשו חיפוש בגוגל, תוכלו לצפות במרים פרץ – הפרזנטורית החדשה של העיר, קופצת באומגה, שורדת ואפילו צוחקת כדי לספר. 

טווח מחירים:

כניסה למוזיאון: בין 17 ש"ח ל -38 ש"ח

פארק חבלים: מתחם המשפחות (גילאי 4-9): 40 ש"ח, פארק החבלים (מגיל 9 ומעלה) – 100 ש"ח

יש לרכוש כרטיסים מראש וניתן להזמין אותם מכאן. 

מוזיאון ופארק חבלים במגדל דוד

מסע קולינרי והכרות עם בעלי מלאכה בעיר העתיקה

סמטאות העיר העתיקה הן אחד המקומות היפים והמעניינים ביותר בעולם בעיני. המבנים הקדומים, הריחות, והקרירות שבפנים גם כשבחוץ 35 מעלות, הופכות את האזור למקום שאפשר לבלות בו חצי יום לפחות. אפשר לסייר לבד באזור אבל אם אתם פחות מכירים את המתחם, מומלץ לעשות את הסיור עם מדריך. 

אנחנו זכינו בסיור עם המדריך אמציה ששילב סיור קולינרי עם החומוס הטעים ביותר שטעמתי מעודי (ולא, אני ממש לא מגזימה….), ועוד מגוון מנות טעימות, מעניינות ופוטוגניות!

הסיור הקולינרי שולב עם הכרות עם המקום, ההיסטוריה שלו, ומפגש עם לא מעט בעלי מלאכה מרתקים וביניהם סוחר בדים דור שלישי שהכניס אותנו לעולמו הצבעוני והמרתק שהרגיש כמו מתוך אגדות ה"אלף לילה ולילה". 

במסגרת הסיור עם אמציה הגענו גם לאחת הפינות הקסומות והפחות מוכרות שיש בירושלים: "ההוספיס האוסטרי" שמשמש כיום אכסניה. המבנה המשגע נבנה במאה ה-19 על ידי הקיסרות האוסטרית והעיצוב נשמר בקפידה מאז. במקום ביקר קיסר אוסטריה בכבודו ובעצמו – פרנץ גוז'ף ופינת האוכל שבה אכל נשמרה כמיצג מוזיאוני במקום.  

נקודה נוספת לזכות הסיור בהוספיס, היא התצפית הנפלאה על העיר העתיקה מגג ההוספיס. המבנה קרוב יחסית להר הבית ומאפשר נקודת תצפית על אזורים שלרוב לא מגיעים אליהם כמו כיפת כנסיית הקבר. 

ולסיום המתוק באתר, ממליצה בחום על בית הקפה המקסים שממוקם בקומת הכניסה (כי כבר שתי פסקאות עברו מאז שאכלתי בפעם האחרונה…;-) ) ומלווה בגן שקט ופסטורלי ובשטרודל תפוחים מסורתי, טעים ופוטוגני. 

לעמוד הפייסבוק של הסיורים עם אמציה בעיר העתיקה

לחשבון האינסטגרם של אמציה

"לחיות את התנ"ך"

האטרקציה של "לחיות את התנ"ך" מעירה לחיים את הימים הקדומים של הרובע היהודי בירושלים. האתר מציע שתי אטרקציות ואפשר לרכוש את שתיהן במחיר חבילה או רק אחת מהן: במסגרת הפעילות הראשונה בוחרים מתוך מגוון תלבושות תנ"כיות, מתחפשים לדמויות ומצטלמים במקום באווירה תנ"כית. הפעילות אורכת כ-30 דקות ובסופה מקבלים תמונה צבעונית ומרהיבה למזכרת. 

אני מודה שהתחלתי את הפעילות מלאה בציניות אבל מרגע שמצאתי את התלבושת שאהבתי, נכנסתי חזק לדמות ונהנתי מאוד. אין לי ספק שמשפחות עם ילדים יהנו אפילו יותר כי הילדים בניגוד אלי, ידלגו מראש על שלב הציניות ויקפצו היישר אל ההנאה הצרופה. 

אורך הפעילות כחצי שעה. טווח מחירים בין 15 ש"ח ל-28 ש"ח לאדם. 

הפעילות השניה המוצעת במסגרת האטרקציה היא משחק "בריחה אל העבר" – משחק בריחה אינטרקטיבי ברובע היהודי הכולל פיצוח כתבי חידה בליווי טאבלטים שמסופקים על ידי המקום. הפעילות אורכת כשעתיים.  

לאתר "לחיות את התנ"ך"

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים

נתחיל עם מידע חשוב שכל תייר יודע והוא החשיבות של "לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן". מוזיאון המוזיקה בירושלים ממקום בין כיכר המוזיקה לשדרת המטריות המפורסמת וסמוך לשדרת הפרחים המשגעת, ולכן מושלם לשלב אותו לצד שיטוט נינוח  באזור המרהיב הזה. 

המוזיאון מתמקד במוזיקה עתיקה ומציג את ההיסטוריה של כלי המוזיקה השונים בצורה מרתקת, בשילוב הסברים שיעניינו כל גיל בזכות השילוב באמצעים טכנולוגיים וחוויתיים שיצליחו לעורר ענין אפילו במתבגרים מתמרמרים במיוחד שיוכלו לסייר באופן עצמאי במוזיאון עם טאבלט השולט בתצוגה. 

עוד אמצעי יחודי במוזיאון הוא משקפי המציאות המדומה שמכניסים למסע מוסיקלי בבית המקדש. השיטוט במוזיאון אורך כשעתיים ומתאים כל טווח הגילאים. 

טווח מחירים: 32 ש"ח- 60 ש"ח לכרטיס. 

למידע נוסף ורכישת כרטיסים באתר מוזיאון המוזיקה העברי

מה כתבו בלוגריות הטיולים המובילות בישראל על ירושלים

שנמשיך?

אם כשקראת את הפוסט חשבת לעצמך: "איך איך איך לא הכרתי את הבלוג הזה קודם???" או לפחות נהנית מספיק כדי להתענין גם בפוסטים הבאים שלי ;-),

אם את אוהבת להכיר אומנים ויוצרים מקומיים, ולשמוע על אירועים, מכירות, הנחות והטבות במיוחד לקוראות הבלוג,

אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אם מתחשק לך לפרגן, אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" (כי פרגון עושה טוב לעור הפנים 😉 ), ואשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והמשעשע שלי וגם בטיקטוק הסודי. 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת