לפני חודשיים הייתה לי הזכות לקבל הכרות מעמיקה יותר עם ירושלים ומגוון האטרקציות שלה למבוגרים, ילדים ובני נוער, במסגרת סיור בלוגריות בירושלים שעליו כתבתי בהרחבה. חזרתי מהסיור מוקסמת משפע האטרקציות שיש לעיר להציע ומיהרתי לסגור חופשה משפחתית לנו ולזוג חברים עם ילדות בגילאים דומים לשלנו. כשהזמנתי את החופשה, עוד הייתה אווירת סוף קורונה באוויר. בינתיים, המחלה התפשטה, ואיתה גם ההנחיות החדשות. העובדה שהילדים שלנו הם מתחת לגיל 12 (הגדולה בת כמעט 9 והקטן בו חמש וחצי) ולכן נדרשנו לתו ירוק לחלק גדול מהמקומות, שינתה לנו את התוכניות ונאלצנו להתאים את כל החופשה מחדש כך שהאטרקציות שדורשות תו ירוק יהיו ביום יומיים הראשונים כשהבדיקה בתוקף, וליום השלישי חיפשנו פעילות שלא דורשת תו ירוק. 

אז איך אפשר לבלות עם ילדים בימי קורונה, איפה צריך תו ירוק ומה אפשר לעשות בלי תו ירוק? 

ירושלים עם ילדים
אטרקציות לילדים בירושליים

אטרקציות בירושלים הדורשות תו ירוק וכאלה שלא

איפה ישנו בירושלים

בנסיעה הקודמת שלי לירושלים הכרתי את מלון ארתור מרשת מלונות אטלס ונדלקתי עליו לגמרי. מדובר במלון בוטיק בעיצוב אנגלי אותנטי שנשמר מאז הקמתו בתקופת המנדט, בלוקיישן מעולה בטיילת שבין הרחובות יפו ובן יהודה. המלון ממוקם מרחק הליכה ממרבית הלוקיישנים המעניינים בעיר: שדרת המטריות, שדרת הפרחים, ממילא ושוק מחנה יהודה. רשת אטלס יצאה במבצע קיץ על חדר לילדים ב-50% מה שהפך את השהיה שלנו של שני מבוגרים ושני ילדים למשך שלושה ימים, בעלות סבירה מאוד, בעיקר ביחס לאלטרנטיבות אחרות שבדקנו שהגיעו למחירים מופרזים של אלפי שקלים.

נכון לעכשיו יש להציג תו ירוק בהגעה למלון ובדיקת קורונה שנעשתה בסמוך לצ'ק אין תהיה בתוקף עד סוף החופשה, גם אם חלפו 72 שעות.

המלצה על מלון ארתור ירושלים
ארוחת הבוקר במלון ארתור

האקווריום בירושלים

יומיים לפני הנסיעה, עשינו לילדים בדיקות קורונה. בהתאם להנחיות, הבדיקות תקפות ל-72 שעות ולכן קבענו מראש אטרקציות שדורשות תו ירוק ליום הראשון שבו הבדיקות תקפות. החלטנו להתחיל עם האקווריום שנמצא ליד גן החיות התנ"כי. הזמנו מראש כרטיסים לשעה מסוימת אבל כשהגענו ראינו שלא מקפידים על השעות וכל עוד המקום לא עמוס מידי הם נותנים לכל מי שיש לו כרטיס ותו ירוק להכנס גם אם הכרטיס הוזמן לשעה אחרת. 

מדובר באטרקציה חביבה שלוקחת כשעה וחצי. מי שרוצה יכול לשלב את זה עם גן החיות התנ"כי שממוקם ממש לידו. 

האם מתאים לילדים: כן

נדרש תו ירוק: כן

לאתר האקווריום

מסעדת פיקולינו

השהות במלון כוללת ארוחת בוקר ובין השעות 17:00 עד 19:00 יש במלון happy hour עם יין, שתיה קלה, פירות ונשנושים. לשעות הערב המאוחרות הזמנו מראש מקום במסעדה האיטלקית פיקולינו שזכרתי לטובה מהנסיעה הקודמת שלי. המסעדה ממוקמת בחוץ בכיכר המוזיקה צמוד לשדרת המטריות ובשעות הלילה יש במקום הופעות חיות של להקות משתנות. למרות שהישיבה במקום היא בחוץ, נדרש להציג תו ירוק כתנאי לישיבה במסעדה. 

המסעדה היא מסעדה איטלקית חלבית עם מגוון מנות מהמטבח האיטלקי והיא מתאימה מאוד גם לילדים. 

האם מתאים לילדים: כן

נדרש תו ירוק: כן

לאתר המסעדה

המלצה על מסעדה איטלקית בירושלים

מחכה לך גם באינסטגרם 

מתחם התחנה הראשונה

היום השני שלנו בעיר היה גם היום האחרון שבו הבדיקות של הילדים היו בתוקף. את החצי הראשון של היום החלטנו לבלות במתחם התחנה הראשונה שלכבוד הקיץ הוקמו בו גם מתחם החלקרח ומתחם טרמפולינות ענק סקייג'אמפ. לתחנה הראשונה אין צורך בתו ירוק אבל למתחמי ההחלקרח והסקיג'אמפ כן נדרש תו ירוק. 

אחרי הפעילויות בשני המתחמים שוטטנו להנאתנו במתחם היפהפה שבו ממוקמים דוכני אוכל, דוכני שתיה, מסעדות, ומתקני שעשועים. למתחם אפשר להכנס חופשי ואין צורך בתו ירוק אבל במסעדות במתחם יש צורך בתו ירוק ובדוכני האוכל שבהם האכילה היא בחוץ, אין צורך בתו ירוק. 

האם מתאים לילדים: כן

נדרש תו ירוק: למתחם עצמו לא, למסעדות ולמתחמי החלקרח וסקיי ג'אמפ כן

לאתר התחנה הראשונה

התחנה הראשונה בירושלים

מתחם ממילא

אחר הצהריים החלטנו לצעוד לאזור מתחם ממילא שהיה מרחק של רבע שעה הליכה איטית מהמלון. על המתחם עצמו אין לי הרבה מה לומר, מדובר בסוג של קניון עם חנויות שאפשר למצוא בכל קניון אבל בעיצוב הייחודי של האזור. בשעות הערב המתחם כולו מקושט באורות מה שהופך אותו לחביב מאוד על הילדים. 

המתחם עצמו כולו בחוץ ולכן לא נדרש תו ירוק כדי לסייר בו אבל אם תרצו לאכול במסעדות שבמתחם, תדרשו לתו ירוק. אנחנו וויתרנו מראש על האוכל באזור שבעיקר הרגיש כמו מלכודת תיירים עם מחירים גבוהים במיוחד. לכן אחרי שסיירנו קצת במדרחוב, החלטנו לחזור לכיוון המלון ולעצור בסוג של מזללת טאקוס דרום אמריקאית שראינו בדרך ונראתה לנו אותנטית ונחמדה. המסעדה שנקראת טאקוס לואיז ממוקמת ברחוב שלומציון המלכה 11 אכן הייתה מוצלחת ונהננו ממגוון טאקוס גם לצמחונים וגם לאוכלי הבשר. במזנון אין ישיבה מסודרת וברחבה בחוץ פזורים שולחנות וספסלים ולכן לא נדרש תו ירוק. 

שדרת המטריות

שדרת המטריות המפורסמת היא אחד הלוקיישנים היפים בירושלים והיא ממוקמת לכל אורך מדרחוב יואל משה סלומון. המדרחוב עצמו מלא בחנויות אופנה, חנויות כלי בית ומתנות, מגוון בתי קפה ומסעדות וגם מוזיאון המוזיקה העברי שעליו כתבתי בביקור הקודם שלי בעיר נמצא שם. אפשר לבלות בכיף במדרחוב וברחובות הסמוכים, לשוטט בין החנויות, לשתות בירה ואפילו לשחק כדורגל כמו שהבן שלי החליט :-). 

האם מתאים לילדים: כן

נדרש תו ירוק: לא

מדרחוב יואל משה סלומון

שוק מחנה יהודה

את הסיור בשוק מחנה יהודה שמרנו ליום האחרון כי למרות שהשוק מקורה, מדובר במתחם שנחשב פתוח ולכן לא נדרש תו ירוק. השוק מתפרש על פני כעשרה רחובות והוא מלא וגדוש במגוון סוגי מאכלים ומשקאות. בשוק אפשר למצוא מגוון רחב של מטבחים וחלק מהמקומות כוללים גם מקומות ישיבה. לצערי לא הגענו רעבים מספיק כדי להנות מהמגוון הרחב שיש לשוק להציע אבל הצטיידנו בפירות, קפה ומגוון סוגים של חלווה שלקחנו איתנו הבייתה ונהנינו מכל ביס וביס. 

בשוק אפשר לסייר לבד או עם מדריך ואפשר גם לרכוש "כרטיס טעימות" באתר השוק. 

האם מתאים לילדים: כן

נדרש תו ירוק: לא

לאתר שוק מחנה יהודה

שנשמור על קשר?

אם חשבת לעצמך "איך לא הכרתי את הבלוג הזה קודם??" או שפשוט נהנית מספיק כדי לרצות לקרוא עוד קצת ממנו 😉

אם את אוהבת להכיר מעצבים ויוצרים מקומיים, ונהנית לקרוא על טיולים ועל מוצרי טיפוח מפנקי שיער ואפידרמיס,

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח מאוד לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל שלי, ואם ממש בא לך לפרגן, אשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של תלתלים. מוזמנת גם להצטרף אלי לטיקטוק החדש והמעט מופרע שלי ;-). 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת