כמה שאני אוהבת את הגליל…. אחד האזורים היחידים שאפשר ונעים לטייל בהם גם בחודשי הקיץ בעיקר באזור הגליל העליון. הפעם החלטנו לארוז את הילדים, זוג חברים נוסף עם שני ילדיהם, ולהצפין לשלושה ימים בבית ג'אן שבגליל העליון, יישוב דרוזי מקסים הממוקם ממש מול הר מירון. 

בית ג'אן

מה יש לעשות בבית ג'אן

כמה מילים על בית ג'אן ואיפה אפשר ללון

היישוב בית ג'אן הוא יישוב דרוזי יפהפה הממוקם בגליל העליון מול הר מירון. היישוב בנוי על צלע הר ולכן הנוף הנשקף מכל נקודה מנו הוא פשוט מרהיב ומזג האוויר היה נפלא ובלילה אפילו קר. בחורף אגב, קר מאוד ויש גם לא מעט רוח. היישוב בית ג'אן יוסד כבר במאה ה-18 והאווירה הכללית בכפר הוא שילוב של ישן עם חדש עם הרבה כבוד למסורת ולמטבח הדרוזי.

ביישוב אפשר למצוא לא מעט וילות להארחה, לזוגות או למשפחות עם ילדים. אנחנו נסענו שתי משפחות עם ארבעה ילדים בסך הכל ומצאנו את "לה וילה", וילה מושלמת עם שתי יחידות הורים, חדר שינה אחד גדול לארבעת הילדים ששמחו מאוד לישון יחד, סלון, מטבחון, גפן עם הענבים המתוקים ביותר שאכלתי מימי ובריכה מחוממת במפלס נפרד. כל מה שמשפחה עם ילדים קטנים צריכה בשביל חופשה מושלמת. 

מחפשים מלון, צימר או ווילה באזור הר מירון? כאן תמצאו את הרשימה המלאה

איפה אפשר לישון בבית ג'ן

אוכל וטיולים באזור

בכל הנוגע לאוכל, בכפר אפשר למצוא לא מעט מסעדות מקומיות של אוכל מקומי, מסעדה לבנונית וגם פיצריה מקומית. המלצה חמה על בית קפה חדש ומעוצב להפליא בעיצוב שנראה שנלקח היישר ממגזיני העיצוב של היום, בית קפה בשם LAMAR שמשלב מתוקים טריים וטעימים ממיטב המטבח הדרוזי וביניהם בקלוואות וכנאפה חם וטרי לצד אספרסו איטלקי, קינוחים מהמטבח הצרפתי וגלידה בעבודת יד. ממליצה להציץ גם בחשבון האינסטגרם של בית הקפה, המלצה שמגיעה עם אזהרת טריגר "התמונות עשויות לעורר צורך בלתי נשלט במתוק" ;-). 

מי שמחפשים לטייל באזור יכולים להנות מתצפית נהדרת שממוקמת בכפר עצמו וממנה אפשר לראות את רמת הגולן במלוא יופיה ואת הכנרת במלוא הדרה. אפשר לטייל גם בתוך הכפר עצמו רק קחו בחשבון שכל הסיור הוא עליות וירידות תלולות.  

לא רחוק מבית ג'אן נמצא הר מירון שמציע מסלול קליל לכל גיל של סובב הר מירון – מסלול מעגלי של כ 1.5 ק"מ. הר מירון הוא ההר השני בגובהו בישראל (אחרי פסגת החרמון) ולכן טיול מסוג זה הוא מושלם לימי סוף הקיץ בואכה סתיו כשמזג האוויר נעים והרוחות אינן עזות מידי.  

באינסטגרם המתולתל שלי כבר ביקרת? 

בדרך הבייתה, עוצרים בכינרת

החלטנו לסיים את החופשה המשפחתית בכינרת, ולכן למרות שלא הוגבלנו בשעת פינוי הוילה, בבוקר מיהרנו לארוז ולפנות, לאכול משהו ומשם המשכנו לכינרת, נסיעה של כשלושת רבעי שעה, תלוי כמובן בחוף אליו נוסעים. בהמלצת חברה, הזמנו מראש מקומות בחוף בורה בורה, חוף פרטי קטן, מסודר ונעים להפליא, שאוסר על כניסה של מנגלים, רמקולים ומגברים. בחוף יש שירותי מסעדה עם אוכל בסיסי יחסית אבל יופי של קוקטיילים, ושירותים ומקלחות מסודרות. הגישה למים נוחה מאוד ויחסית לחופי הכנרת, אין יותר מידי אבנים. בתוך המים אפשר למצוא גם מיטות שיזוף ומגוון מקומות שהילדים יכולים לקפוץ מהם למים שוב ושוב (ושוב ושוב ושוב…;-) ). החוף הנעים הזה הוא לגמרי מקום שאפשר להעביר בו בכיף יום שלם של אכילה, שתיה ורביצה נעימה במים, שהם בעיני המרכיבים החשובים ביותר לחופשה מושלמת. לא ככה? 😉  

שנשמור על קשר?

את נהנית מהפוסט והסקירה, ותרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים,

אם את אוהבת לקרוא ולהכיר יוצרים מקומיים ומעצבי אופנה ישראלים, 

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות והגרלות המיועדות רק לקוראות הבלוג, 

אז מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אשמח לראות אותך גם באינטסגרם המתולתל והצבעוני שלי, ואשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים". ואם יש לך טיקטוק, מוזמנת להציץ בטיקטוק החדש והמשעשע שלי

4 תגובות

  1. ענת

    בית גאן…
    עשה לי חשק לבקר (:

    אגב,יופי של תמונות צילמת
    אהבתי 🤩

    השאר תגובה
    • הילה בן חנוך-לוי

      תודה רבה ענת. כיף לשמוע!

      השאר תגובה
  2. עינבר

    פוסט מקסים, ממש עושה חשק לטיול

    השאר תגובה
    • הילה בן חנוך-לוי

      איזה כיף לשמוע. תודה מותק

      השאר תגובה

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת