שמעו סיפור.

לפני עשר שנים חגגתי יום הולדת 32 עם בטן הריונית קטנה והתרגשות של הריון ראשון. את חגיגות יום ההולדת חגגתי עם בעלי במתחם שתמיד היה אהוב עלי במיוחד: מתחם גן החשמל בתל אביב שבשעתו היה מעוז בוטיקים מיוחדים של מעצבים ומעצבות. למתנת יום הולדת רציתי לרכוש שרשרת מבוטיק תכשיטים מעניין במיוחד בשם lilianadesign עם תכשיטים ששילבו דמויות קסומות של נשים וילדים בשילובים מעניינים על שרשראות. 

את פני קיבלה מעצבת ג'ינג'ית עם חיוך ממיס וברק בעיניים ולא יכולתי שלא להתאהב 😍

כאן התחיל הרומן ארוך השנים שלי עם המעצבת ליליאנה סלומון, האישה והחיוך שעומדת מאחורי מותג התכשיטים lilianadesign ובמהלך השנים, נשארנו בקשר חברי ועסקי וחווינו האחת את השינויים בחייה של השנייה עם שיתופי פעולה שונים, שאלות, בקשות ותמיכה הדדית כיד המלכה 👑

ליליאנה השיקה קולקציית תכשיטים חדשה ומשגעת של תכשיטי זהב 14K ותכשיטי כסף בהשראת הים ובסגנון גולמי בדיוק מהסוג שאני אוהבת, וזאת לגמרי סיבה למסיבה 🥳 ולפוסט חדש ולראיון. אה, ותוכלו מעכשיו לשריין את התאריכים 13.3.22 – 26.3.22 ולהגיע לחנות הפופ אפ ברחוב שינקין 30 בתל אביב שבה תחכה לכן ליליאנה והחיוך, יחד עם עוד שתי מעצבות נפלאות

מגוון טבעות זהב

צילמה: עמית אופק; דוגמנית: נור תבור; איפור שיער: גיטלה ברושל

זאת אני בשנת 2009 בתמונה שליליאנה צילמה ביום שנפגשנו 🙃

צילמה: שלי אברהם

ליליאנה היא צורפת תכשיטי זהב וכסף

מתי ידעת שאת רוצה להיות מעצבת?

"כשהייתי ילדה דווקא חלמתי להיות רופאה, אבל בערך מגיל 10 התחלתי לצייר סקיצות לעגילים ובגיל 14 לפני שנכנסתי לתיכון, כבר ידעתי בוודאות שאני הולכת להיות מעצבת וזה לא השתנה מאז. עשיתי בגרות בעיצוב תעשייתי בתיכון (שפעל בחסות המכון הטכנולוגי בחולון). שנים פיסלתי בחימר ובאקדמיה למדתי עיצוב תקשורת חזותית. במקביל, היה לי דוכן בנחלת בנימין של תכשיטים שפיסלתי וצבעתי בחימר סינטטי, וכך מימנתי את לימודי. עוד לא היה אז אינטרנט והיה קשה להתקבל למכור במדרחוב."

ליליאנה היא צורפת תכשיטי יוקרה בזהב וכסף

למה דווקא עיצוב תכשיטים?

"היו שנים שהחשבתי את עצמי ״מעצבת רב תחומית״ כי בעצם הייתה לי השכלה רחבה וניסיון בתחומים שונים של עיצוב – עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי – ובתוך העיצוב הגרפי, התמחתי במיתוג אבל למעשה התנסיתי בכל תחום אפשרי בעיצוב הגרפי – עיצוב אריזות, מיתוג ואפילו עיצוב תערוכות. אבל תמיד אהבתי להתעמק בפרטים הקטנים ובאובייקטים קטנים ולכן החיבור לעיצוב תכשיטים היה מאוד טבעי."

טבעת זהב 14K במראה גולמי ויוצא דופן

צילמה: שלי אברהם

 

ספרי על הדרך שעברת מאז, ועד עכשיו

"וואו עברתי דרך ארוכה מאוד עד שהגעתי עד הלום… כשסיימתי את הלימודים, רציתי לעבוד בעבודה ״אמיתית״ ולא לשבת ולמכור בדוכן ברחוב. שנים עבדתי כמעצבת גרפית בסטודיוים שונים, אבל היה לי קשה מאוד לעבוד כל היום מול המחשב וגם הרגשתי שזה לא מספיק לי, רציתי יותר, רציתי להיפגש עם לקוחות, רצית להיות אחראית על שלבי הייצור של המוצר, רציתי להיות חלק מתהליכי קבלת ההחלטות והקריאייטיב וכנראה שלא כולם התחברו לשאיפות הגבוהות שלי ומצאתי את עצמי מפוטרת 6 (!) פעמים ממקומות עבודה. כשפוטרתי בפעם השישית, התקשרה אלי לקוחה של הסטודיו ממנו פוטרתי והיא התעקשה לעבוד רק איתי. רק אז הבנתי שאני בעצם ממש מעצבת מוכשרת 🙂

 עבדתי כפרילנסרית בעיצוב גרפי במשך כמה שנים אבל במקביל הרגשתי דחף עמוק לחזור ולהתעסק בחומר. לעבוד עם הידיים וגם לבטא את עצמי כאומנית – רציתי לפתח רעיונות ולעצב מתוך הבטן שלי (בניגוד לעיצוב וביצוע פרקטי של עבודות גרפיות ללקוחות, בעיצוב דו ממדי באמצעות מחשב).

ואז מצאתי את עצמי שוב מהרהרת על תכשיטים. מצאתי ערימה של זכוכיות שבורות והתחלתי לשלב איורים ועיצובים גרפיים שלי על גבי תכשיטים. הם התפתחו למדליוני פליז שבהם הייתי שותלת תמונות ויוצקת מעליהן יציקה פולימרית שקופה. ידעתי שזו תהיה הצלחה כשהתכשיטים נכנסו לבוטיק המיתולוגי של חיה ניר בדיזינגוף ״כתומנטה". במקביל, התחלתי למכור אותם גם לבוטיקים ברחבי העולם ביניהם חנות מוזיאון חואן מירו בברצלונה. 

ואכן, התכשיטים האלה היו הצלחה מסחררת ובזכותם פתחתי את החנות שהייתה לי ברחוב הרכבת במתחם גן החשמל בתל אביב. עד היום אני רואה מדי פעם נשים שעונדות את המדליונים שלי מאז ואני מתמלאת גאווה 🤩

אבל בתור ג'ינג'ית אני לא יודעת לשבת בשקט לנוח על זרי דפנה ומהר מאוד רציתי לשנות כיוון ולהתנסות בחומרים שונים ובטכניקות שונות ומצאתי את עצמי יוצרת תכשיטים בחיתוך לייזר (בתקופה שזו הייתה הטכנולוגיה הכי חדשנית). התכשיטים האלו הצליחו מאוד ופתחו בפני את הדלת לשוק המעצבים האגדי של ים ואידה וגם ל"שוק האקססוריז" בתקופת הזהור של ירידי המעצבים. השרשרת שלי של דמות הילדה המתנדנדת על נדנדה, נבחרה להיות הסמל של השוק והתמונה שלה התנוססה בגאווה בתחנות האוטובוסים בפרסומות של יריד המעצבים. 

 

ליליאנה והכרזה לשוק האקססוריז בשדרות רוטשילד בתל אביב בשנת 2012

לצד ההצלחה בארץ, רציתי להיפתח גם לשוק הבינלאומי ונחשפתי ל״אטסי״ כשבקושי הבנתי מה זה אינטרנט ואיזה אימפקט הוא יחולל בחיינו. החנות באטסי חשפה אותי לשוק בחו"ל ובעיקר לשוק האמריקאי וזה מה שעשיתי משנת 2010 ועד היום.

בין לבין הפכתי לאמא ונולדו לי שני ילדי, נסענו לארה״ב, חזרנו לארץ, וכל התקופה הזו והמשכתי למכור באטסי. התקופה הזו הייתה מלאה באתגרים ותהפוכות והרגשתי שאני חייבת להחזיר את עצמי לעצמי ולא להיות רק אמא…

התחלתי לעשות הליכות בים מדי בוקר ב- 5:30 בבוקר. בשלב הזה הייתי אמא כמעט במשרה מלאה ואחרי תקופה ארוכה כמעצבת תכשיטי אופנה ומוכרת באטסי אונליין, הבנתי שאני מתגעגעת לעבודה ולפגישה עם אנשים, עם נשים, ולעצב דברים מיוחדים בחומרים על זמניים. וכך פעם נוספת שיניתי כיוון, למדתי צורפות ויצאתי לדרך חדשה. 

מזה שנתיים, שאני מפסלת את התכשיטים שלי שאותם אני מכינה מזהב 14K או כסף ומשלבת טכניקות מסורתיות עם שיטות חדשות שאני מפתחת תוך כדי עבודה. הקולקציה הראשונה שלי היא בהשראת הים.

מה שמחבר בין כל הקולקציות שלי לאורך השנים היא השאיפה לחלוק עם נשים (וגברים) בצורה ויזואלית ואומנותית, ולהביא  את מה שמעניין אותי בעולם מנקודת מבט נשית ואישית."

שרשרת זהב ארוכה 14K
עגילי זהב צמודים 14K

צילמה: שלי אברהם

צילמה: עמית אופק; דוגמנית: נור תבור; איפור שיער: גיטלה ברושל

איך השפיעה הקורונה על העסק שלך?

"האמת שתקופת הקורונה עשתה לי ולמשפחתי רק טוב. בעלי, שהיה נוסע כל יום מתל אביב לעבודה בירושלים, עבר לעבוד מהבית. עד אז, במהלך השבוע הייתי כמעט ״אם חד הורית״, הוא היה יוצא מוקדם בבוקר וחוזר מאוחר בערב, לעיתים קרובות אחרי שכבר השכבתי את הילדים. זה לא אפשר לי או לקריירה שרציתי הרבה מקום להתפתח.

ואז הגיעה הקורונה וכולנו היינו בבית ואף אחד לא מיהר לשום מקום. הרשיתי לעצמי הליכות ארוכות יותר בים, והים הפך להיות ״המשרד והסטודיו״ שלי. כתבתי המון, הקשבתי להרצאות ולפודקאסטים מעשירים בנושאי שיווק והתפתחות אישית, קיבלתי המון השראה מהים, עשיתי מדיטציות וכל המיינדפולנס הזה גיבש את האמירה השלי, דייק אותה ועשה לי ממש טוב. הרבה מאוד בזכות זה נולד והתפתח הכיוון החדש שלי של יצירת תכשיטי זהב וכסף."

מהי אופנה בעינייך?

"אופנה בעיני היא אמירה אישית של כל אחד ואחת מאתנו. זו הדרך שבה אנחנו מבטאים את עצמנו ומציגים את עצמנו לעולם. בעיני זה חייב לבוא מבפנים החוצה, אבל זה גם עובד הפוך, למשל מישהי ביישנית יכולה לבחור בתכשיטים מוחצנים ובכך לגבש ולסגל לעצמה אישיות חדשה."

טבעת זהב 14K בעיצוב א סימטרי

צילמה: שלי אברהם

צילמה: עמית אופק; דוגמנית: נור תבור

יש תכשיט מסוים שריגש אותך במיוחד להכין?

"יש לא מעט תכשיטים השזורים בסיפורים מרגשים אבל אם בכל זאת אני צריכה לבחור, אז יש שניים שריגשו אותי במיוחד. הראשון היה בתקופה שגרנו בארה״ב ועיצבתי עדיין תכשיטי אופנה. פנה אלי אבא שבתו נרצחה על ידי החבר שלה והיא מאוד אהבה להתנדנד. הוא ביקש להזמין לאזכרה שלה כמה שרשראות שלי של ״ילדה מתנדנדת״ לבנות המשפחה הקרובות. שלחתי להם כמה שרשראות ומפה לשם הם הרחיבו את ההזמנה ומצאתי את עצמי שולחת לבנות המשפחה כמה עשרות שרשראות. הסיפור הזה נורא ריגש אותי, ושימח אותי שיכולתי לעשות משהו למען הורים שכולים שחווים כל כך הרבה כאב.

השני הוא מהתקופה האחרונה – כשיצרתי את טבעת ״ארקנה״. זו למעשה טבעת שתמיד חלמתי עליה – טבעת מיוחדת עם אבן ספיר גולמית ועם טקסטורה עשירה. כשפיסלתי אותה הרגשתי שזה מה שנועדתי לעשות מאז ומעולם. הרגשתי שאני עושה מדיטציה ומשהו גדול ממני מנחה אותי ביצירה שלה. ובעיקר הרגשתי שזה זורם לי בקלות ושכך אנחנו אמורים לחיות – בהנאה, בזרימה ובתחושה שאני מגשימה חלום."

טבעת הזהב הכי יפה שתראי

צילמה: שלי אברהם

מה מאפיין את הקולקציה החדשה שיצרת?

"הקולקציה החדשה נולדה בהשראת הים. אני צועדת כל בוקר בים, צופה בזריחות, בציפורים, בעננים, בגלים ובצדפים. כל בוקר יש משהו שונה בים, לפעמים אני מרגישה כמו חוקרת טבע, אבל זה תמיד מגיע מנקודת המבט האומנותית שלי על העולם.

התכשיטים בקולקציה החדשה מאופיינים בצורות אסימטריות, אמורפיות ואורגניות הנוצרות בהשראת הטבע. יחד עם זאת, אני חיה ויוצרת בתל אביב והיצירה שלי נוצרת בקו התפר המשלב בין טבע גולמי ופראי ובמפגש עם תל אביב הקוסמופוליטית. אני נהנית משני העולמות, אני אוהבת את החיים הטובים, אני אדם שמח ואופטימי מטבעי ואני חושבת שזה מתבטא גם ביצירה שלי. 

היצירה שלי משלבת טכניקות מסורתיות וחדשניות. פיסלתי כל פריט בקולקציה בעבודת יד והיה חשוב לי להנציח רגעים ותחושות באופן ייחודי בחומרים על זמניים כמו זהב, כסף ואבנים גולמיות. אני חושבת שצמד המילים perdectly imperfect (השלמות בחוסר המושלמות) מתאר בצורה מדויקת את הקולקציה שלי."

צילמה: שלי אברהם

תכשיטי כסף איכותיים

צילמה: עמית אופק; דוגמנית: נור תבור; איפור שיער: גיטלה ברושל

איפה אפשר למצוא את התכשיטים הנפלאים של ליליאנה

את התכשיטים המשגעים של lilianadesign אפשר למצוא באתר האינטרנט שלה

 ובחשבון האינסטגרם היפהפה שלה

מציעה לפתוח יומנים כי בין ה-13.3.22 עד ה-26.3.22 תוכלו למצוא את ליליאנה, החיוך והתכשיטים בחנות פופ אפ ברחוב שינקין 30 בתל אביב, ביחד עם Eunoia Design – מעצבת נעליים ותיקים ומעצבת האופנה Gelferdesign. את כל הפרטים על אירוע הפופ אפ והמעצבות הנוספות תוכלו למצוא בעמוד האירוע הזה

עגיל זהב ארוך 14K

צילמה: שלי אברהם

צילמה: עמית אופק; דוגמנית: נור תבור; איפור שיער: גיטלה ברושל

שנמשיך?

אם נהנית מהפוסט, ואת אוהבת להכיר יוצרות ויוצרים, מעצבות ומעצבים חדשים,

אם את אוהבת לקרוא סקירה על מוצרי ביוטי וטיפוח, והמלצות על טיולים ומקומות,

אם את רוצה לדעת על הנחות, הטבות, מבצעים והגרלות רק לקוראות הבלוג,

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה 👇

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והמשעשע שלי, בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובטיקטוק המפתיע שלי

 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת