במהלך 42 שנות קיומי הספקתי להעביר את ימי כיפור במגוון רחב של אופנים: היו שנים שצמתי באופן מלא, היו שנים שצמתי באופן חלקי, היו שנים שהייתי בחו"ל, והיו שנים שביליתי זמן משפחתי בשקט בבית. אבל דבר אחד תמיד היה שם: ספרים. אני תולעת ספרים מהיום שלמדתי להבדיל בין אותיות דפוס לכתב אבל עם השנים, החיים, המסכים והילדים אני קוראת הרבה פחות מבעבר. אבל יום כיפור מאז ומעולם היה עבורי זמן לקרוא. יממה של שקט, בלי נסיעות, ניקיונות, בישולים ועבודה זה הזמן המושלם לשקוע על עולמם הקסום של הספרים.

אז רגע לפני שהוא מגיע, הזמנתי קוראות, עוקבות וקולגות לשתף בהמלצות הקריאה שלהן ולהרכיב יחד את רשימת הקריאה המושלמת ליום כיפור, ולחיים בכלל.

המלצות קריאה לנשים ובכלל

הספר שכל אישה חייבת לקרוא

את חיבתי לסטנדאפיסטית והיוצרת המוכשרת רויטל ויטלזון-יעקבס כבר חלקתי כאן בעבר כשהמלצתי על הספר המשעשע הקודם שלה "למה דווקא אני" בפוסט שכולו הוקדש לדברים שלמדתי מנשים חכמות. ספרה החדש "פי שניים" הוא רומן שעוסק באחת הסוגיות הכאובות והשכיחות מדי שגם אני חוויתי על בשרי בעבר (ואולי גם בהווה….): גברים שעל אותה עבודה כמו שעושות הנשים, מרוויחים יותר…. בזכות יכולת הביטוי הקלילה והייחודית של ויטלזון, גם את הנושא המאוד כואב הזה היא כותבת בצורה קלה ונעימה, אבל מבלי להפחית בגרם אחד של רצינות. את הספר אפשר למצוא ולרכוש במגוון מקומות, אבל ברוח ה"אישה לאישה מלכה", תוכלו לרכוש אותו ישירות מויטלזון-יעקבס באתר שלה ולהקטין לה את עמלות התיווך…

הספר פי שניים של רויטל ויטלזון

צילום: אבישג שאר יישוב

הספר שיסחוף גם כאלה שלא חובבי ז'אנר המדע הבדיוני

נעמה אורבך, בעלת הבלוג ״סימני דרך״ וסטודיו ״נעמה מגשימת מתנות״ לעיצוב מתנות מיוחדות ממליצה על פרויקט הייל מרי / מאת אנדי וייר / הוצאת הכורסא:

"ריילנד גרייס מתעורר משינה עמוקה ומוצא עצמו בחללית, בלי שום ידע או הבנה מה הוא עושה שם.
לצידו הוא מוצא שתי גופות ורובוט שלא מפסיק לקשקש. כשהוא מתחיל להתאושש הוא מבין את גודל המשימה המדעית שעומדת בפניו: להציל את האנושות. בקטנה.
בתור קוראת שמעדיפה ספרות ריאליסטית – מדע בדיוני הוא לרוב ממש לא כוס התה שלי. הספר הזה הוא מדע בדיוני מושלם גם למי שלא מתחבר במיוחד למדע בדיוני.
הסיפור בו כל כך סוחף שמצאתי את עצמי גונבת כל רגע אפשרי כדי להמשיך לקרוא כמה עמודים.
מושלם להעברת הזמן ביום כיפור.
לאנדי וייר יש עוד שני ספרים שתורגמו לעברית, ושניהם לא פחות סוחפים ומצוינים."

צילום: מאיה חבקין, מתוך הספר "פינה משלך" מאת עמנואלה בינר

הוותיק והחדש

לילו שלו, סטודנטית לעבודה סוציאלית, אמא, ומהממת באופן כללי, ממליצה על שני ספרים: אחד קלאסיקה ששום ספריה בייתי אינה שלמה בלעדיו ואחד חדש ופחות מוכר:

"ותיק – "יש ילדים זיגזג" של דויד גרוסמן, שהוא ספר על מסע התבגרות (אבל גם להשאיר משהו מהילד שבנו כבוגרים) מדהים מדהים מדהים.

חדש יותר – "בכייה לדורות: חרטה על אימהות" של אורנה דונת. נושא כבד ללא ספק, והיא מביאה ראיונות מרתקים עם נשים שונות ומגוונות בצורה מאוד מונגשת, מכבדת ומעניינת."

גם לה יש שם של סופרת: לילו שלו

לכל מי שמחפשת השראה

שיר שנהב דואק, מעצבת גרפית, ממליצה על הספר "שום דבר אינו שחור" של קלר ברסט:

"ספר שעוסק בחייה של פרידה קאלו, שהתחילה לצייר במהלך התקופה הארוכה שהייתה מרותקת למיטתה, אחרי תאונת דרכים מזעזעת. הספר מגולל את מערכת היחסים המסובכת שלה עם דייגו ריברה – הצייר המפורסם ביותר במקסיקו באותה תקופה.
כל פרק בספר מקבל צבע ואת הרגש שבא לידי ביטוי בצבע הזה. למרות שחייה של פרידה היו ממש קשים – הספר מצליח לספר אותם דרך העיניים של פרידה מלא בצבעים, תשוקות ורגשות סוערים."

הספר שעוזר להבין מהו אושר

אביבית ירקוני כהן, מאמנת ומלווה נשים להצלחה והתפתחות אישית ממליצה על הספר "חושבים טוב: להעז לחיות את החיים המתאימים לך" של יהודית כץ:

"מכירים את האנשים שמחכים שהילדים יגדלו? שהם יהיו רזים? שהם יצאו לפנסיה?

אלה שבטוחים שהאושר נמצא "שם"? אני כמעט בטוחה שיש כמה כאלה בסביבתכם ואולי אפילו אתם מחכים.

אני לא מחכה. אני פועלת באופן יומיומי כדי לחיות את החיים שאני רוצה, כדי להיות מאושרת.

כדי להבין שאני מאושרת ושהחיים הם "כאן ועכשיו" הייתי צריכה לחוות אובדן של אחות יקרה, זה הכניס אותי לפרופורציות וגרם לי להבין שיש לי את כל מה שאני רוצה באמת.

ההבנה והידיעה הזאת גרמו לי להתחיל לחקור אושר ולחתור אליו.

קראתי הרבה מאוד ספרים בנושא, השתתפתי בסדנאות והרצאות, הוספתי לחיי ריטואלים מגבירי אושר

ווואלה, אני מאושרת.

זה לא אומר שאין לי מטרות, חלומות ויעדים וזה גם לא אומר שאני לא שואפת לעוד בתחומים מסויימים בחיי. אבל אני יכולה לומר בפה מלא שאני מאושרת מהחיים שיצרתי לי.

היום אני מאמנת ומלווה נשים בדרך אל המטרות והאושר שלהן ואני גם מאוד פרקטית. אוהבת תכל'ס.

זו הסיבה שהתחברתי מאוד לספר של יהודית כץ.

בספר יהודית מביאה תכל'ס כלים מעשיים ודוגמאות מהשטח בתחום הפסיכולוגיה החיובית.

הספר כתוב בצורה ברורה וקולחת והוא מלווה בסיפורים אישיים ודוגמאות מעשיות שמנגישות את עולם הפסיכולוגיה החיובית לכל מי שקורא.

הספר "חושבים טוב" הוא בעצם מסע שעוזר לכל מי שקורא אותו לבדוק מה חשוב לו, לקבל החלטות, להתגבר על הפחד ולצאת לדרך יצירתית יותר.

קראתי אותו בשקיקה ממש ותוך כדי קריאה הרגשתי רעיונות ויישומים קופצים לי בראש כמו פופקורן.

חזרתי לקרוא אותו שוב (כמו רוב הספרים שמרתקים אותי), להעמיק בחלק מהכלים והרעיונות ולהביא אותם אל עולמי.

ספר נהדר לתחילת שנה חדשה, ספר שהוא סוג של מתנה לחיים של כל אחד מאיתנו."

אביבית ירקוני כהן, צילמה: אפרת הלר

ספר שהוא עיסוי ללב

 נה גנות אדמנית, עובדת סוציאלית, מאמנת טיפולית ומדריכת הורים ואנשי מקצוע לתאומים ממליצה על הספר "מושלמים כמו שאנחנו" של ד"ר ברנה בראון:

"'מושלמים כמו שאנחנו״ הוא כמו עיסוי ללב. לרגשות, למחשבות. כל מילה בספר זורקת לחשיבה מעמיקה אבל גם מאוד יומיומית.
ד״ר ברנה בראון עובדת סוציאלית במקצועה (כבר חיבור ראשון אליה 😉 חקרה את נושא הפגיעוּת, ומתייחסת בספר הזה אל כל מה שצריך כדי לקבל את עצמנו, מושלמים כפי שאנחנו.
איך ניתן לחיות חיים בלב שלם דרך הכרות עם הרגשות שלנו, חיים באותנטיות, חמלה, אומץ.
מעין ספר לטיפול עצמי (כמובן שלא באופן מלא. האחריות על הקוראת בלבד), שמאפשר לחזור אליו שוב ושוב. בכל פעם לחלק אחר. זה שמתאים לך באותו זמן.
אני נהנית להקריא חלקים ממנו, או לצלם קטע רלוונטי מתוכו, למתאמנת או לקבוצת אימון. אוהבת לצטט משפט ולשים כתזכורת, עבורי. איך להיות שלמה יותר מבפנים."

חנה גנות אדמנית. צילמה: אפרת כהן

פנינה רוזנטל מזרחי מאמנת להרזיה מהראש ולתזונה מותאמת אישית Master Trainer NLP ממליצה על הספר: ""הרגלים אטומיים" של הסופר ג'יימס קליר:

"למי מאיתנו אין רשימת הרגלים אותה הייני רוצים לשנות? בתחום הירידה במשקל, יש לנו המון הרגלים מעכבים. אם רק היינו יכולים לשנות…. וזה נכון לגבי כל תחום בחיים. הספר "הרגלים אטומיים" של הסופר ג'יימס קליר ייתן לכם מענה להטמעת הרגלים טובים, בקלות ובפשטות. לי זה עזר. אני ממליצה לכם לקרוא ולהתחבר לשיטה פשוטה יחסית וליצור עבורכם הרגלים טובים. אני גיבשתי בעזרתו תוכנית פעולה שעובדת. הספר מתובל בסיפורים, בתרגולים ובכלים טובים לחיים, תהנו, תתרגלו ותצליחו."

שנמשיך?

אם נהנית מהסקירה, מהפוסט ותרצי לקרוא גם פוסטים אחרים שלי,

אם את אוהבת לקרוא ולהכיר מעצבים, יוצרים ועסקים מקומיים קטנים ומיוחדים,

אם את רוצה ליהנות מהטבות, הנחות, מבצעים והגרלות שמיועדים רק לקוראות הבלוג,

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה 👇

מחכה לך גם באינסטגרם הססגוני והמצחיק שלי, בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ובטיקטוק הממש ממש מצחיק.

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת