מי שהחליט שהשיר האייקוני של בנזין "חופשי זה לגמרי לבד"  הוא שיר על בדידיות, כנראה לא היה הורה לילדים קטנים….

לפני כמה שנים קראתי על תופעה בשם Day off שהמציאו נשות קריירה עסוקות במיוחד שפעם בשבוע או פעם בכמה שבועות, לקחו לעצמן יום של חופש מהעולם באמצע השבוע באיזה מלון מפנק בלי מחשב, בלי עבודה, בלי הילדים, בלי בעל או אישה. מאז שקראתי את זה אני משתעשעת ברעיון אבל לאור העובדה שאני רחוקה מלהיות אשת קריירה ניו יורקית מרחק הרצליה מניו יורק, הרעיון מעולם לא יושם. כשהוצע לי לנסוע לסקר את מלון הספא "קדם" עבור מדור התיירות באתר של רשת 13, החלטתי שזה כנראה יהיה הדבר הכי קרוב שיהיה לי לנתק של 24 שעות למעט עניין העבודה, המחשב והצילומים אבל למה להיות קטנוניים…. לקחתי את ההצעה בשתי ידיים וארגנתי לי יומיים לבד באזור הכרמל שכללו חוץ מהמלון גם סיורים, בילויים, אוכל טוב וקצת שופינג לנשמה.

מלון קדם – ביקורת וכל מה שיש לעשות באזור

בדרך למלון עוצרים בבית יהושע

כבר תקופה ארוכה שאני שומעת על המתחם ההולך ומפתח שליד תחנת הרכבת בית יהושע, מתחם הכולל עגלת קפה וחנות לעיצוב הבית של מוסקט, בוטיק המעצבים "הפרלמנט של עתר", חנות לעיצוב הבית של פלורליס, הבוטיק בייסיק, משק שרון לפירות וירקות ועוד האנגרים וחנויות שונות. החלטתי לנצל את הנסיעה והשקט ולהתחיל בעצירה קצרה במקום שהתגלה כפינת חמד של ממש.

התחלתי עם קפה, כריך וכדור שוקולד בשביל הנשמה (והתמונה 😉) בעגלת הקפה של מוסקט. משם המשכתי לחנות העיצוב המקסימה של מוסקט שבה יש מגוון רהיטים לבית, נברשות נהדרות, ועוד דברים שעושים נעים בלב ובעין. יצאתי משם עם מגוון מתנות לבנות יום ההולדת בסביבתי.

עגלת הקפה מוסקט בבית יהושוע
מה יש לעשות במתחם בית יהושע
מתחם בית יהושע המקום הכי חם בשרון

ממש ממש ליד נמצא בוטיק המעצבים "הפרלמנט של עתר" שבנוי משתי קומות: בקומה הראשונה מגוון נפלא של פריטי מעצבים ותכשיטים. בקומה השניה יש גלריה ופופ אפים מתחלפים. ממליצה  לעקוב אחריהם באינסטגרם ולהתעדכן בפופאפים השווים. למקרה שתהיתן גם משם לא יצאתי בידיים ריקות ועכשיו אני הבעלים הגאים של שרשרת כסף ארוכה סרוגה בטכניקת קרושה בעיצוב קטיה אלפא.

משם המשכתי עוד בוטיק אחד ליד, הבוטיק של בייסיק שממנו יצאתי מצויידת בעציץ חדש כי ידוע שאין דבר כזה יותר מדי עציצים…

בגדי מעצבים בבוטיק "הפרלמנט של עתר"
מעצבים תכשיטים ישראלים בפרלמנט של עתר

מלון קדם

מלון קדם ממוקם בטירת הכרמל ואני מודה שהרגשתי איך נופלת עלי תחושת רוגע כבר מהחניה. מלון קדם הוא מלון ספא שממוקם בין יערות הכרמל לבין הים, על צלע הר והוא מעוצב מבפנים ומבחוץ בצורה שמשתלבת היטב עם הנוף המשגע. במלון יש 61 חדרים, בריכה מחוממת (ומקורה בחורף), ספא, סאונות, חמאם טורקי, חדר כושר ומגוון חוגים ופעילויות ספורט ווולנס. המלון מקיים גם סדנאות, הרצאות וערבים מוזיקליים, אז שווה להתעדכן באתר.

קדם מלון ספא יוקרתי
מלון קדם - בית לגוף ולנשמה
מה יש באזור מלון קדם

הגעתי למלון לבד במטרה ליהנות מהשקט והשלווה, אבל חייבת להודות שבשעות הערב\לילה היה לי מעט שקט מדי… המלון ממוקם על צלע הר ומסביב אין מה לעשות במרחק רגלי בעיקר עכשיו עם שעון החורף כשמחשיך מוקדם ומסביב הכל חשוך. השהות שלי במלון הייתה על בסיס ארוחת בוקר בלבד אז החלטתי לנצל את ההזדמנות כדי לאכול ארוחת ערב במסעדה האיטלקית המצוינת VIVINO בחיפה (יש לה סניפים נוספים ברחבי הארץ). חיפה ממוקמת כעשרים דקות נסיעה מהמלון אבל בשעות הערב העלייה לעיר עשויה להיות פקוקה. אבל זה לגמרי מצדיק את הנסיעה כי בעיני היא אחת המסעדות האיטלקיות הטובות בארץ, ולא משנה מה הזמנתם לאכול, תשאירו מקום לקינוח. מבטיחה שתודו לי על זה 😊

מסעדת ויוינו האיטלקית הכי שווה
איפה כדאי לאכול בחיפה

מה יש לעשות במלון

המלון מוגדר כבית לגוף ונפש וחלק גדול מהאטרקציות שלו הן פעולות שלוות שקשורות במיקום של המלון. בסביבה שלו יש הרבה שבילים ומסלולי טיול שונים. אם זה חלק מהחופשה המתוכננת שלכם, קחו בחשבון שמזג האוויר עשוי להפתיע, כמו שקרה אצלי והגשם לא הפסיק לרדת. לכן נשארתי רק אם הפעילויות שאפשר היה לעשות במלון. לצערי בגלל שהבריכה עדיין לא הייתה מקורה, לא זכיתי ליהנות ממנה ונשארו רק התמונות…. זה השאיר אותי עם הספא, הסאונות והחמאם הטורקי. בספא בחרתי עיסוי קלאסי  וחייבת להודות שקיבלתי מעסה מדהימה ונשארתי משוחררת מלחצים וכאבים באזור העורף והגב הרבה הרבה אחרי שהעיסוי הסתיים. חובבי הסאונות, ייהנו מסאונה יבשה, סאונה רטובה וחמאם טורקי שזה הזמן להגיד בקול (כלומר, בכתב…) שלא הצלחתי להבין במה הוא שונה מהסאונה… 🤔.

מה יש לעשות במלון קדם
הנוף ממרפסת מלון קדם

הלובי המעוצב והמשגע של המלון כולל גם בר ומטבח שפתוח עד שעות הערב ויש בו תפריט בשרי ותפריט חלבי וגם מנות טבעוניות. מי שרוצה גם ארוחת ערב במלון, צריך להירשם מראש כי ארוחות ערב מתקיימות רק אם יש מספיק נרשמים. ואם בקולינריה עסקינן, חייבת להגיד שארוחת הבוקר הייתה פשוט מעולה. שפע גדול של אוכל אבל בלי להגזים, והכל טרי וטעים. מגוון גדול של סלטים טריים ואפילו קפה הפוך על שקדים שזה בעיני הבסיס לתחילת יום מוצלח ;-).

ארוחת בוקר מצוינת במלון קדם טירת הכרמל

באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי כבר ביקרת?

כיף שם. רק אומרת….

לסיכום החוויה בסך הכל מדובר במלון מיוחד, נעים, מרגיע ושלו, רק קחו בחשבון שאם אתם כמוני, כאלה שלא יודעים לשבת בשקט, כדי שתתכננו מראש מה לעשות בשעות הערב\לילה. ולסיום עוד דבר אחרון, השקט הפסטורלי מסביב עשוי להיות סוג של רעש למי שרגישים לרעשים כי את רעש הכביש, האופנועים ומשאיות הזבל מחליפים מגוון רעשים אחרים: נביחות של כלבים מהיישוב ליד, יללות של תנים ובבוקר אפשר לשמוע תרנגולים ששמחים מדי  לבשר על בוא הבוקר. אבל למרות הכל, לשתות בבוקר קפה אל מול הנוף המשגע הזה בלי לשמוע אפילו מכונית אחת על הכביש פשוט שווה את הכל.

להזמנת מקום במלון קדם

חיפה חיפה עיר תחתית

אחרי אינספור כוסות קפה על המרפסת מול הנוף הפסטורלי וצ'ק אאוט בשעה 12, עוד לא הייתי בשלה לסיים את החופש והחלטתי להמשיך למתחם "עיר תחתית" בחיפה שאני מאוד אוהבת ולא הייתי בו שנים. אזור העיר התחתית הפך לפני כשלוש עשרה שנה לאחד האזורים השוקקים והמיוחדים בעיר (ואולי בארץ) עם אדריכלות מעניינת, אומנות רחוב, בוטיקים ממגוון סוגים, מסעדות ובתי קפה. בלילה נפתחים גם הפאבים ואפשר לבלות בהם עד השעות הקטנות של הלילה. בין הבוטיקים השווים תוכלו למצוא שם תכשיטים של ליאת ולדמן והבוטיק של קרן שביט.

את האזור הזה של העיר התחתית גיליתי במקרה בסבב החיים הקודם שלי כשעוד הייתי עורכת דין, ונסעתי ברכבת לבית המשפט בחיפה. מתחם העיר התחתית ממוקם בדיוק בין תחנת הרכבת לבית המשפט, וכך התחיל בינינו הרומן. מאז, אני מקפידה להגיע לביקור כל פעם שאני באזור. בכל ביקור אני מחדשת מלאי של פולי קפה מקפה סמי – הפולים שיש הטוענים (כלומר, בעלי פיינשמקר הקפה בבית) שהם הטובים בארץ ומשתדלת להגיע מספיק רעבה כדי ליהנות ממגוון המסעדות השוות שם. הפעם ישבתי לקפה ובראנץ' בקפה יאפה הטעים והיפה.

ממליצה לקרוא על עוד המלצות על עיר תחתית בבלוג Travel Tula

שוק הפשפשים

לא רחוק ממתחם עיר תחתית, נמצא שוק הפשפשים של חיפה. שלא כמו המתחם בתל אביב, אם אתם אוהבים לנבור בעתיקות ולחזור עם שלל, לכאן כדאי להגיע מוקדם כי בשעות הצהריים המוקדמות מרבית הדוכנים מתחילים לסגור. לצערי הגעתי מאוחר יחסית ולכן מה שנשאר פתוח בשלב הזה הם החנויות המסודרות. שני מקומות שאני ממש ממליצה להגיע אליהם אם אתם באזור הם חנות העיצוב "מפעם", חנות עיצוב מקסימה עם פריטים לבית ורהיטים בסגנון וינטג' וכאלה שעשויים מחומרים ממוחזרים. החנות השניה נקראת "בובה זהבה", חנות בגדי וינטג', יד שניה ואופנה ממוחדשת משגעת ויוצאת דופן. אחרי "בובה זהבה" אני עוקבת כבר שנים באינסטגרם ושמחתי על ההזדמנות להגיע ולהתחדש בכותנת משי משגעת וצווארון שנתפר על ידה שעוד יככבו כאן בהפקות אופנה.

"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (ד"ר סוס)

שנמשיך?

נהנית ותרצי לקרוא עוד ממני? אוהבת להכיר מעצבים ויוצרים מקומיים?

אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" ותוכלי ליהנות גם מהטבות ומבצעים ייחודיים לקוראות הבלוג. ההרשמה במייל עוד קצת למטה 👇

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי, בעמוד הפייסבוק של "תלתלים" שבו עולות גם הרבה המלצות וסקירות של מוצרי טיפוח שונים ובטיקטוק שלי שהוא בדיוק כמו האיש הכחול "בכלל מסיפור אחר"…

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת