במדינתנו המשוסעת, קשה להגיע להסכמה רחבה וגורפת. יוצאים מן הכלל הם: איזה כיף שישראל זוכה באירוויזיון, איזה מזל שישראלים המציאו את הוויז, וכמה כיף לטייל בארצנו באביב. כידוע, אין לי שליטה על הזוכים באירוויזיון ולצערי גם לא מניות בוויז. אבל על טיולים באביב ובכלל, יש לי איזו מילה או שתיים לתרום. הפעם, הוזמנתי מטעם מועצה אזורית עמק יזרעאל ליומיים חוויתיים בעמק יזרעאל עבור כתבה לרשת13 אליהם הצטרפה גם סתיו, בתי בת ה-10, ויחד חזרנו  עם המלצות וגם, דיסהמלצה אחת כי בינינו, זה לא פחות חשוב.

אוכל טוב, יקבים, הסליק בנהלל והכדור שלא פרח – האטרקציות השוות של עמק יזרעאל

לשתות יין ולנשנש דבש במשק אופיר

אחד הדברים החביבים עלי בטיולים, הוא שאפשר, ואפילו רצוי, להתחיל את היום עם כוס יין ועמק יזרעאל הוא מקום מושלם לזה, עם היצע של 13 יקבים שונים. אחד מהם, הוא משק אופיר, משק משפחתי שהתחיל כעסק לרדיית דבש ועם הזמן התפתח לגידול זנים שונים של ענבים והכנת יין מהם. במקום ישנו מרכז מבקרים שבו אפשר לטעום כל אחד מהדבשים הטעימים ולרכוש אותם ואת היין. אפשר להגיע למקום לסיור בין הכרמים ובמרכז המבקרים וכמובן לטעום סוגים שונים של יין ודבש. המלצת בת ה-10: אל תוותרו על דבש האבוקדו ודבש פרחי הבר.

מחירים:

כוס יין אחת ופלטת גבינות בעלות 90 ש"ח לאדם. סיור מודרך עם טעימות יין ובראנצ' בעלות 130 ש"ח לאדם. סלסילת פיקניק זוגית עם לחם, מטבלים, גבינות, בקבוק יין וכוסות בעלות 290 ש"ח.

לאתר משק אופיר

הלחם של רוני

על אף חיבתי הרבה לאוכל גורמה מושקע, בסתר ליבי הייתי שמחה לחיות על הלחם (והקפה) לבדו. בעיקר כשמדובר בלחם טרי שאך יצא מהטאבון. וזה בדיוק מה שתקבלו ב"לחם של רוני", שעזב את עולם ההייטק הנוח לטובת חלום שאפה במו ידיו. מאפיית הבוטיק ממוקמת במושב עדי והיא מציעה לחמי מחמצת שכל החומרים בהם הם מרכיבים איכותיים וטבעיים כמו אבקת אפונה, כורכום ומאצ'ה. במקום מתקיימות גם סדנאות אפייה אינטימיות שבה כל משתתפת ומשתתף מקבלים בצק מוכן ומוסיפים לו תוספות לפי הטעם והקיבולת. והו הטעם…..

חובבות האקססוריז ייהנו גם מהסטודיו של אשתו של רוני הממוקם במקום, ובו היא מכינה תכשיטי זכוכית מקסימים ומדגימה את הטכניקה הזו שתמיד כיף לראות וכן, גם לצלם. לא התאפקנו ורכשנו לבת ה-10 שרשרת משגעת עם תליון זכוכית של כלב.

לאתר הלחם של רוני

ערמות של השראה – סיור בנהלל

לא מפתיע שהיישוב היפהפה נהלל הוציא כל כך הרבה אנשי ונשות רוח (מאיר שלו, יהונתן גפן): השילוב של היסטוריה מפוארת עם נופים מעוררי השראה הם תמיד מתכון מנצח. אחד האתרים המפורסמים הוא סליק אבידוב שגם שימש השראה לסליק הספרותי של מאיר שלו ב"הדבר היה ככה" ו"רומן רוסי". הסליק הוקם בשנת 1943 בחצר ביתו של יעקב אבידור והוא הוסווה כבור לאגירת שתן פרות מהרפת ליד. הסליק משמש כמוזיאון עם כלי הנשק המקוריים והוא בעומק של כ-5 מ"ר ואפשר לרדת ואפילו לגעת בכלי הנשק.

הזמנות לסיור בסליק אפשר לעשות מכאן.

לוקיישן מפורסם נוסף בנהלל הוא בית העלמין שבו נקברו לאחרונה מאיר שליו ז"ל ויהונתן גפן ז"ל, שניהם בני המקום. גם אילן רמון ז"ל, בנו אסף רמון ז"ל ורונה רמון ז"ל ביקשו להיקבר ביישוב שכל כך אהבו למרות שלא נולדו בו.

שימו שמן

ערן גלילי, מבעלי בית בד גלילי, הוא אחד מטועמי השמן המומחים בעולם וכן, זאת התמחות אמיתית. הוא מכהן כשופט בתחרויות בינלאומיות ואת כל הידע שלו, הוא מביא אל תהליך הפקת השמן בבית הבד שמייצר שמן במגוון טעמים כבר למעלה מ-30 שנה. לצד פיתוחים קולינריים ויצירת שמנים בטעמים שונים, הביא ערן לבית הבד גם טכנולוגיות חדשניות ומקיימות במיוחד שעוזרות בהפיכת השמן לבריא יותר עם ערכים תזונתיים גבוהים. אפשר לסייר במקום, ליהנות מיופי המטעים, לטעום סוגים שונים של שמן וכמובן לרכוש בחנות שמנים ומוצרי קוסמטיקה טבעיים.

לאתר בית בד גלילי 

הפנינה האיטלקית – מסעדת בלה

מסעדת בלה האיטלקית, הוקמה לפני 11 שנה ביישוב בית שעריים על ידי צמד החברים עידן ליפשיץ וליאור גולן שהתנסו ועבדו בחיי הקולינריה התל אביבים, והחליטו לחזור הבייתה לעמק ולהביא את הקסם הקולינרי לשם. המסעדה משלבת בין המטבח האיטלקי המסורתי למטבח ים תיכוני עם מגוון מנות נפלאות כמו פיצות טריות ישר מהטאבון, ארטישוק בשמנת איולי, פסטות טריות במגוון רטבים מעניינים וכמובן, קינוחים נהדרים.

להזמנת מקום במסעדת בלה

לינה בכפר הנופש מזרע במחיר נוח

כפר הנופש מזרע בקיבוץ הוותיק שנוסד לפני כמעט 100 שנה, הוא מקום נעים, נוח ולא יקר. בכפר יש מגוון של חדרי נופש זוגיים או משפחתיים וכולם מצוידים במטבחון. החדרים ממוקמים בלב הקיבוץ בין מדשאות ופינות מנוחה, יש אזור מנגלים, פינת חי והאורחים והאורחות נהנים מבריכת הקיבוץ. טווח המחירים משתנה בהתאם למועד האירוח ומתחיל מ-400 ש"ח ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר.

לאתר כפר הנופש מזרע

המלצה על כפר הנופש מזרע
החדרים בכפר הנופש מזרע

תמונות יח"צ

כי מה שעולה, צריך גם לרדת…

אחת האטרקציות המיוחדות והמרגשות בעמק יזרעאל היא טיסות בכדור פורח. גם עבורנו זו הייתה אטרקציה שמאוד חיכינו לה, בעיקר בת ה-10 שלי. ההכנות לטיסה מעט מאתגרות וכוללות הגעה למקום המפגש קצת לפני השעה 5 לפנות בוקר, נסיעה קצרה לאתר ההמראה וקבלת תדריך. אחר כך מתחילים לנפח את הכדור ובסך הכל לוקח כשעתיים עד שממריאים. עברנו את כל התהליך וחיכינו בהתרגשות רבה שיסיימו לנפח את הכדור כדי לפרוח יחד איתו למרומים. אלא שרגע לפני שעלינו, הודיע המפעיל שיש רוחות חזקות מדי באתר הנחיתה ומטעמי בטיחות הוא בוחר שלא להעלות…

ולמה אני מספרת את זה? כי חשוב לדעת שדברים מהסוג הזה יכולים לקרות ולהערך בהתאם ולעדכן את הילדים והילדות שכנראה ממש יתאכזבו באותו הרגע. הכנה מראש יכולה לצמצם מעט את מפח הנפש. אנחנו המרנו את את מפח הנפש למאפים והמון שוקולד כי בואו נודה על האמת: לפעמים אכילה כפיצוי רגשי היא דווקא כן הפתרון 😉.

נהנית? אפשר לשמור על קשר

אם נהנית מהפוסט ותרצי לקרוא גם את ההמלצות הבאות,

אם את אוהבת להכיר מעצבות, מעצבים ויוצרים מקומיים,

אם תרצי לדעת על הנחות, הטבות והגרלות שוות שמיועדות רק לקוראות הבלוג,

אז בואי ותצטרפי לרשימת התפוצה עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה במייל 👇

כיף אצלי גם באינסטגרם עם המון תמונות צבעוניות, רילס מצחיקים וסטוריז צבעוניים וכייפים. ואם הצטרפת כבר לשגעת הטיקטוק, אנחנו ממש חייבות להיפגש שם. ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת