yאם בא לכם לטייל בגליל עזבו אתכם ממקל או תרמיל כי מה שבאת תצטרכו זאת מצלמה. הגליל המערבי משתרע פחות או יותר בין נחל קישון לאזור ראש הנקרה, ואפשר לבלות בו בטיולים, סיורים וכן, גם צילומי אופנה כי אין אקססורי שווה יותר מנוף ציורי. הטיול הזה הוא שיתוף פעולה של קהילת אינסטגרם ישראל+ שיזמה לפני כמה שנים את אירועי ה"דוגמנים ליום אחד" שבהם נפגשים 8 צלמים וצלמות עם 8 אינסטגרמים ואינסטגרמיות. בעקבות הקורונה והפגיעה בתיירות הפנים, התחילו שיתופי פעולה נפלאים בין הקהילה לבין עמותות תיירות שונות שמארחות כיד המלכה. כל אחד ואחת מחברי הקהילה יכולים להירשם חינם אין כסף לאירועי ה"דוגמנים ליום אחד". ההודעות על האירועים מתפרסמות בקבוצת הפייסבוק

את האירוע בגליל המערבי, הפיקה טל לביא, בלוגרית, אשת שיווק ויזמית בתחום התיירות שגם מדריכה טיולים מופלאים בגליל ממנו היא מגיעה. טל מנחה הדרכות וסדנאות סטור ומובילה ברחבי הצפון את מיזם סיורי 'הגליל זה STORY', סיור מגבש, טעים וחווייתי להכרות עם מיזמים, תיירנים, מארחים ואנשי ונשות הגליל על שלל הגוונים ופינות החמד וכולל גם את הסיור בקיבוץ אילון והקירות בשתולה. חוץ ממנו, תוכלו למצוא עוד 6 סיורי דגל שונים, שמשלבים טעימות, קולינריה, אמנות, יצירה – חגיגה של צבעים וטעמים וסיפורים מרגשים דרך עדשת הנייד והמשקפיים הוורודים שבהם טל בוחרת להתבונן על החיים. הסיורים מתאימים לארגונים וקבוצות ומתקיימים בתיאום ובהתאמה אישית.               

בימי שישי אחת לכמה שבועות טל מעבירה סיורים פתוחים של 5 שעות לקהל הרחב שמתאימים למי שרוצה ללמוד לצלם בצורה חווייתית, ואיך לספר סיפור דרך תמונות. הסיור כולל כיבוד מפנק והדרכת עריכה, צילום ותרגול. הסיור הפתוח הבא יתקיים ב 21.7.23. 

לאתר של טל לביא

 

וילה חלומית, אוכל גלילי נהדר, מיזם שמשלב אנשים עם מוגבלויות ואתרים שכיף לטייל בהם 

מסעדת בנחלה

כל הורה לילדים קטנים מכיר את הקונפליקט שבין הרצון שלנו ההורים ליהנות במסעדה מאוכל טוב בנחת אל מול הצורך הביולוגי של הילדים לסיים לאכול מהר ולהגיד כמה שיותר פעמים על פני כמה שפחות זמן "משעמם לי". במסעדת הנחלה בנהריה פיצחו את הענין. המסעדה ממוקמת בלב גינה גדולה עם מתקנים לילדים ומדשאות להשתולל בהן. ארוחת הבוקר במקום מצוינת ומאוד עשירה ואפשר לערוך במקום גם אירועים פרטיים. בבוקר התפריט חלבי ומשעות הצהריים מתחלף התפריט לבשרי. ליד המסעדה יש חנות גדולה לרהיטי גינה ופריטי הום סטיילינג במחירים ממש נוחים. בקיצור, אם תגיעו לאזור, ממליצה בחום לעשות שם הפסקת קפה ונשנוש ואם תהיו ילדים טובים, אולי תזכו לביקור מדיירת המקום הביישנית – סוסה בשם שלי.

לאתר המסעדה

חנות לעיצוב הבית בנהריה

החנות לעיצוב הבית שצמודה לבית הקפה

סיור בקיבוץ אילון

קיבוץ אילון ממוקם דרומית לנחל בצת והוא חלק משמעותי בסיורי הדגל של טל בשם "899 על המפה". שטח הקיבוץ מרשים בגודלו וכולל חורשה, שרידים של חקלאות קדומה ואפילו אתרים ארכיאולוגים שהולכים אחורה עד התקופה הפרהיסטורית. הסיור בקיבוץ נתפר לצרכי כל קבוצה והוא כולל מפגש עם העסקים המקומיים והמרתקים, סדנת צילום בסלולאר, אפשר לשלב גם עם רכיבות על ריינג'רים ומסלול טיול בנחל בצת.

המדריכה וקיסרית הגליל טל לביא. צילום: מירב ג'יאן

סיור מודרך בקיבוץ אילון

אחד המוסדות המעניינים בקיבוץ הוא קשת אילון, מרכז מוזיקה ותרבות תוסס שמקיים מופעים, הצגות, אנסמבלים וגם פסטיבלים שלמים. שווה לעקוב בעמוד הפייסבוק. 

בגזרת הקולינריה תמצאו את "הכריכייה אילון" שהיא מעדניית גבינות ויין שמציעה כריכים בשריים, כריכי גבינות וכריכים טבעוניים, לצד מגוון מרשים של יין. רותם הבעלים, במקור מנהרייה וניהל שם כמה מקומות בתחום קולינריה וחיי הלילה. כשהחליט להאט את הקצב, עבר עם משפחתו לקיבוץ ופתח את הכריכייה ולא רחוק ממנה פיצריה עם פיצה מצוינת ומי שפיצה היא לא כוס המוצרלה שלו, יכול ליהנות גם מחומוס מצוין. שני מקומות נוספים בקיבוץ הם "קפה מיקה" ו"ביסטרו 899". 

בית קשת אילון

בית קשת אילון

צילום: מירב ג'יאן

לישון בוילה מטע וכרם

וילת מטע וכרם במושב אלקוש היא ללא ספק הוילה המפנקת ביותר שהתארחתי בה. הוילה בנויה משלוש קומות שכל קומה היא סוויטה ענקית בפני עצמה עם חדרי שינה, מטבח מרווח ומאובזר וסלון. אפשר לשכור את הוילה כולה שמכילה עד 34 אורחים ואורחות, או לשכור סוויטה אחת שמתאימה למשפחה אחת גדולה או שתי משפחות קטנות. 

ארון בגדים הצעת הגשה. צילום: מירב ג'יאן

בנוסף לחדרים, הוילה מאובזרת בבריכה גדולה אל מול נוף מושלם, ואפשר לקרות אותה לבד עם קירות נפתחים כשמתחיל להיות קריר יותר בלילה. ליד הברכה יש ג'קוזי ענק מפנק, ולאונג' ענק עם מטבח מאובזר, סלון גדול ושולחן אוכל ענק שמתאים לעשרות סועדים. פינוק, כבר אמרתי??

לאתר וילה מטע וכרם

מטעמי המטבח הדרוזי 

חילוני קרניבור, דתי שומר כשרות וטבעוני נסעו לטייל בגליל. איפה הם יאכלו? 😉

תכירו את חווית האירוח המדהימה של אבתסאם פארס שמזמינה להתארח אצלה בבית ביישוב חורפיש, ולפנק במטעמי המטבח הדרוזי – ויש לה אפילו תעודת כשרות. את רזי המטבח הדרוזי היא למדה מאמא שלה ואת הניסיונות השונים של המתכונים ערכה על בעלה וחבריו הסטודנטים באוניברסיטת חיפה וכשהתחילו להגיע התגובות הנלהבות, היא החליטה לפתוח עסק משלה. התפריט שהיא מציעה עשיר ומגוון וכולל גם מנות בשריות וגם מנות צמחוניות וטבעוניות וקינוחים מיוחדים מהמטבח הדרוזי שמשלבים טעמים מתוקים עם תבלינים אקזוטים. לאחרונה אבסתאם התחילה לקיים גם סדנאות בישול אז כל מי שמחובבות וחובבי הז'אנר, מומלץ בחום. 

לאתר של אבסתאם

לאינסטגרם של אבסתאם

מערת קשת

השילוב בין נוף מרהיב שמספק המון רגעי סלפי שווים, למסלול קצר ונגיש גם לעגלות וכיסאות גלגלים הפכו את מערת הקשת בצדק, לאחד האתרים הפופלארים בגליל. המערה ממוקמת בלב פארק אדמית בשמורת בצת בגליל המערבי. למרות השם – הקשת, היא לא מערה והיא מפרידה בין שני צידי נוף: מצד אחד החורשה והפארק ומהצד השני מפרץ חיפה והיישובים בצד המערבי שלה. המסלול מוביל מעל הקשת ואין אפשרות לרדת למטה בהליכה. חובבי האתגרים יוכלו לרדת למטה באמצעות סנפלינג אבל רק עם מדריך מורשה וציוד מתאים. כדי להגיע לאתר תרשמו "פארק אדמית" בוויז ותגיעו ישר לחניון שבתחילת המסלול. 

מערת הקשת

מרכז מארג בכפר ורדים – קפה, מאפה, ומשהו יפה

מרכז מארג בכפר ורדים, מבוסס על מודל שיקומי וקהילתי שמטרתו העיקרית לשקם, לשלב ולספק תעסוקה לנשים ואנשים עם מוגבלויות. המרכז הוא מתחם יפהפה שמורכב מבית קפה, חנות והסדנאות שבהן מיוצרים המוצרים. הסדנאות הן בתחומי הטקסטיל, קרמיקה, נגרות ועץ, הדפסים וחיתוכי לייזר והמוצרים פשוט מדהימים, וההכנסות עוברות ליוצרים וליוצרות. לא התאפקתי וחזרתי הבייתה עם כמה תמונות משגעות וכמובן, עציץ חדש עשוי פח ממוחזר וצבוע כי אין דבר כזה יותר מדי עציצים. את המוצרים אפשר לרכוש גם אונליין אבל אם אתם מגיעים לאזור, ממליצה מאוד להגיע פיזית וליהנות מהאוכל הנפלא והאווירה הקסומה במקום. 

לאתר מרכז מארג 

קפה מארג בכפר ורדים

גם העציצים והתבלינים למכירה

קירות מדברים, שתולה

חטיפת החיילים אודי גולדווסר ז"ל ואלדד רגב ז"ל בשנת 2006 היה רגע כואב ומכונן בזכרון הקולקטיבי ובין היתר הוביל למלחמת לבנון השניה. במושב שתולה בגליל שליד הגבול הצפוני הסמוך למקום החטיפה, הוקמה כמעט בין לילה חומת בטון אדירה בגובה 4 מטרים שנראתה כאילו נלקחה היישר מהסרט "החומה". 

מירב עוזיאל וורקנך שעוסקת בטיפול וליווי נפגעות ונפגעי טרור ושכול, בעצמה אחות שכולה, רצתה להפוך את הקיר האפור והקר ליצירה שמבטאת תקווה. היא חברה לעמותת Artist 4 Israel, ובמאי 2018 הגיעו 8 אמנים מכל העולם והפכו את הקיר ליצירה ססגונית וצבעונית מתוך אמונה אמיתית שיצירה יוצרת תקווה, וממנה יוצרים חיבור שמוביל לשינוי. כדי להגיע למקום כותבים בוויז "קירות מדברים, שתולה".

חוף אכזיב

האזור של חוף אכזיב הוא אחד מרצועות החוף היפות בארץ. הוא כולל גם את אזור הלגונות, רצועת חוף לא מוכרזת שלא מתאימה לשחיה אבל מאוד מאוד פוטוגנית 😉 והחוף עצמו, חוף מוסדר ויפהפה ליד שרידי העיר המקראית "אכזיב", עם מסעדה ובר, כסאות ים, וליד כפר הנופש שמציע בקתות על המים ואהלי גלמפינג. החניה בחוף היא ללא עלות וגם הכניסה היא ללא תשלום ויש אפילו WIFI. 

המסעדה בחוף אכזיב

המסעדה בחוף

שנשמור על 🪢?

 אם נהנית מהפוסט, הסיפורים והתמונות, 

אם את אוהבת לקרוא ולהכיר מעצבות מקומיות, עסקים קטנים וסיפורים מעניינים,

אם תרצי לדעת על הנחות, הטבות והגרלות רק לקוראות הבלוג

אז…. אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית להכנסת המייל 👇

מחכה לך גם באינסטגרם הססגוני שלי עם הרבה המלצות, סרטונים משעשעים וסטוריז שתמיד מעלים חיוך, בטיקטוק הפרוע שלי, ואשמח גם ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".  

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת