לפני כשבועיים חלקתי אתכם כאן את החלטתי לעזוב אחרי שנים את הנוחות והבטחון של ה Day job לטובת רכבת ההרים של חיי העצמאות ולהיות בלוגרית אופנה (בין השאר) ויוצרת תוכן עצמאית במשרה (כמעט) מלאה. מאז שנטלתי החלטה זו הפכו חיי להתקף חרדה מתמשך אולם דווקא כשהאימה הקיומית משתלטת עלי בגלל זוטות כמו "פרנסה", "משכנתא" ושכמותיהם, אני חוזרת לבסיס ומזכירה לעצמי את שלל הסיבות והגורמים שגרמו לי לקחת את ההחלטה הזו ובתור שותפי הותיקים למסע, אני רוצה לשתף אתכם בשלל הסיבות שהביאוני עד הלום. המסע כדרכו ילווה בשלל אופנה ססגונית והפעם קולקציית החורף של המעצב אסף פלג והנעליים שמעצבת המעצבת רייצ'ל טובי (שאודותיה עוד יסופר בהמשך הפוסט).

בלוגרית אופנה
בלוגרית אופנה בבגדים של אסף פלג

למה לבחור לעבוד כבלוגרית?

כדי לא להיות בודדה

הבלוג "תלתלים" נפתח בקול ענות חלושה בדצמבר 2013 שנה לאחר שהפכתי לאמא. האמהות לא באה לי בקלות. עזבתי את תל אביב ועברתי להרצליה, ובהתחלה, הרגשתי בדידות גדולה. מידי ערב מצאתי את עצמי לבד בדירה ובעיר שעוד לא הרגישו לי כבית, כשסתיו הקטנה חרפה עמוק כבר משעה 19:30 וישנה טוב כל הלילה (כן, חיי היו טובים…;-), ובעלי היה חוזר מאוחר מהעבודה. מידי ערב חשתי שבויה בבית עבד לטלוויזיה רחוקה שנות אור מחיי החברה שהיו מנת חלקי קודם. יותר מהכל, רציתי לחוש חברתם של אנשים בדיוק בשעות הבדידות האלה. השיחות הוירוטאליות שניהלתי באמצעות הבלוג הפיחו היטב את תחושות הבדידות הללו ולפתע נחשף בפני עולם חדש שלא הכרתי קודם של אינספור אנשים ובעיקר נשים שמנהלות חיים ברשת וניגלה לפני עולם האינסטגרם במלוא הדרו. מאותה בדידות, נולדה קהילה שוקקת וזכיתי במעל 18,000 עוקבים באינסטגרם עוד אלפי עוקבים אחרי עמוד הפייסבוק ומנויים לניוזלטר, שמלווים אותי בשלל הפעילויות היומיומיות, מגיבים למאורעות בחיי קטנים כגדולים ושואלים לשלומי כשאני או מי מילדי חולה. מומחים רבים מדברים על הניכור שברשת אבל על אף היעדרותם של תארים בפסיכולוגיה ברזומה שלי, אין לי אלא לספר שאני מרגישה מוקפת חברה יותר מאי פעם.

בלוגרית אופנה מחייכת

כי רציתי להפסיק לכתוב למגירה ולהתחיל לכתוב לאנשים

מהיום שלמדתי לכתוב אי שם בבית הספר "מעיין" שבפאתי יבנה, חטאתי בכתיבה. זה התחיל מכתיבת שירה על פרח לוע הארי שצמח בגינתנו, בהמשך שיר חיבה למר "אהרון והעיפרון הסגול" אחד מספרי הילדות האהובים עלי, ובהמשך חטאתי בכתיבה מעט יותר קודרת שמאפיינת את ימי גיל ההתבגרות החשוכים. בהתחלה, כתבתי במחברות וחוברות והקראתי בכיתה ובהמשך לסביבתי הקרובה. ככל שבגרתי, הייתה הכתיבה מנת חלקה של השידה שליד מיטתי בלבד ובהיותי אדם אוהב קהל (ויש שיאמרו מעט מוחצן, לא שברור לי מה מקור מחשבה זו…;-) ), רציתי לשוב ולהשמיע הגיגי בפני אזניים קשובות. היות שבעלי אדם עסוק, וילדי עוד אינם מגלים ענין בכישרונות החבויים של אמא (וספק אם אי פעם יגלו), לא נותר לי אלא לחפש במה אחרת שתרצה להקשיב להגיגי. וכך מצאתי מזור בבלוג, פייסבוק ובאינסטגרם.

למה הפכתי לבלוגרית אופנה
למה בחרתי להיות בלוגרית אופנה

כי זה כיף

בשנים האחרונות עבדתי בלשכה המשפטית של מנורה מבטחים פנסיה וגמל. העבודה הייתה מתגמלת, מספקת, מאתגרת ומרחיבת אופקים. זכיתי לעבוד עם שלל אנשים מוכשרים ורכשתי חברות יקרות. אבל בגלל שחלק ניכר מתפקידי היה לעסוק בפניות ציבור של מבוטחים ותביעות משפטיות שלהם, חלק מהסיפורים היומיומיים שבהם נפגשתי היו סיפורים של כאב, אובדן, מחלות ומחסור כלכלי. נוסיף לכך את העובדה שהחיים במדינתנו הייחודית  רווי קשיים בעצמם, לאט לאט ניבט בי החשק שהפך לצורך עז לעסוק יותר ויותר בתחומים אסקפיסטים, צבעוניים, ומעוררי שמחה וחיוך. אין ספק שהעיסוק הזה מעורר בי חיוך כמעט מידי יום. אין לי אלא לקוות שאותו החיוך מתעורר גם בכם קוראי היקרים.

כי אני מרגישה חלק מהמהפכה

העולם השתנה. בתור בלוגרית אופנה שחיה ברשת אני שמחה ונרגשת לראות שלצד דוגמניות ופרזנטוריות שנראות כמו שרובנו לעולם לא נראה ובעיקר, כמו ששום אמא שעברה הריונות וחייה אינם נסובים סביב מאמני כושר פרטיים וסדנאות ניקוי רעלים אפשר לראות יותר ויותר מה שמכונה "נשים אמיתיות" ומה שאפילו נחמד יותר זה לראות שבניגוד לתחזיות ולחששות של רודני עולם האופנה, כניסתן של אותן נשים לצד הדוגמניות הקלאסיות לא מדיר את רגליהן של הלקוחות, לא מרחיק אנשים ממסלולי תצוגות האופנה ולא פוגע במכירות. והנה גם אני, אישה הנושקת לגיל 40, בגובה ממוצע למדי, שרחוקה קילוגרמים רבים ממשקל הבסיס שבו אחזתי לפני ההריונות ועם פגעי זמן נוספים כמו סימני מתיחה, צלוליט ואי אלו עודפי עור באזור הבטן זכר לבטן הענקית שהייתה לי בהריון השני  עם גור, מככבת כיום בלא מעט חשבונות אינסטגרם, עמודי פייסבוק, אתרים וחנויות אונליין של טובי מעצבינו. באיזה עוד עולם דבר כזה יכול היה לקרות למעט העולם הווירטואלי?? 😉

כמה מילים על קולקציית החורף של המעצב אסף פלג

לא כל כך מזמן הצגתי פה את קולקציית הסתיו של המעצב אסף פלג שהתאפיינה בהרבה השפעות יפניות. קולקציית החורף שמוצגת כאן בפוסט מאופיינת בלא מעט דוגמאות גאומטריות ופסים בשלל צבעים וגוונים והבגדים עשויים בדים רכים וצמריריים בחלקם שנותנים חיבוק מפנק בדיוק מהסוג שמנחם אותי בחורף.

הקולקציה כוללת חוץ מחליפת הפסים המשגעת שהצגתי כאן, גם מגוון נאה של שמלות חורפיות בשלל גזרות וצבעים, שכמיות וג'קטים בצבעים ססגוניים ששוברים את האפרוריות המאפיינת את החורף.

את הקולקציה אפשר למצוא בחנות של "אסף פלג" ברחוב הרצל 175 ברחובות, בקניון "רננים" ברעננה ובטיילת "המלך שלמה" באיילת. חובבות השופינג אונליין שכמותי, יוכלו למצוא את הפריטים גם בחנות אונליין.

תכירו את מעצבת הנעליים רייצ'ל טובי

הנעליים שהצגתי בתמונות בפוסט עוצבו על ידי המעצבת רייצ'ל טובי ובעלת הבוטיק "בוטיק רייצ'ל" שממוקם ברחוב וייצמן 25 בנס ציונה.

רייצ'ל למדה עיצוב אופנה עוד בשנות ה-80 ובזמנה הפנוי גם מפסלת ומשחקת בקרמיקה. אחרי 30 שנה בהן החזיקה רייצ'ל את בוטיק האופנה שלה היא הרגישה בחסרונה של נישת נעליים צבעוניות ואיכותיות בארץ. היא התחילה ללמוד את התחום ולחקור את עולם העורות (מתנצלת מראש בפני הקוראות הטבעוניות באשר הן…) ולמצוא בעלי מקצוע טובים. בהיותה דוברת טורקית, הגיעה רייצ'ל לטורקיה והכירה מפעל שבו בעלי מקצוע שלמדו את אומנות ייצור הנעליים בעבודת יד מאב לבן  ונדלקה על התחום. כיום היא נוסעת לשם מידי כמה חודשים ודואגת לקשט את תוצרת ארצנו בשלל נעליים צבעוניות כולל מוקסינים בגזרות קלאסיות אך בפרשנות ססגונית משלה, ומגפיים ומגפנים בשלל צבעים ומרקמים.

מוזמנים לעקוב אחריה (במובן החוקי והלא סטוקרי 😉 ) גם בפייסבוק ובאינסטגרם.

אושיית הפייסבוק שירלי טמיר ואנוכי רוצות להזמין אתכם להוציא החוצה את חיית הרשת שבכם

שירלי טמיר היא בלוגרית אמהות בעלת עמוד תוסס בפייסבוק והאדם המצחיק ביותר ברשת ומחוצה לו. הכרנו במקרה באינסטגרם, נפגשנו, התחברנו, עשינו כמה תכניות לייב יחד, כמה סטוריז, חלקנו פחממות ואפילו נופש טריפל דייט עם האינסטגרם האסבנדס של שתינו והילדודס בקיץ האחרון במלון פסטורל כפר בלום. לאט לאט נרקמה לנו תכנית ואחרי לא מעט עבודה ותכנונים אנחנו שמחות להשיק קורס אונליין בשם "איך בלוג נולד" שנועד לכל מי שרוצה להוציא החוצה את חיית הרשת שבו ולהעמיק את ידיעותיו בפייסבוק, אינסטגרם, אתר חיצוני ולקבל כלים ליצירת סרטונים ועריכת תמונות דרך תוכנות חינמיות. הקורס יתנהל בקבוצת פייסבוק סגורה שבה מידי שבוע נעלה בשידור לייב לשיעור השבועי ושאר השבוע ישמש לתרגול, שאלות ודוגמאות לנושא שדובר בשיעור.

הקורס צפוי להתחיל ב- 1.1.19 והמחיר שלו הוא 240 ש"ח. לרגל המאורע המרגש וכדי לתת עוד כמה פרטים, הכנו סרטון קצר ובסופו אתנחתא קומית ;-).

אז אם את בענין, או מכירה מישהי שבענין, הנה קישור לקורס עם כל הפרטים שדרכו אפשר להרשם, ואפשר גם לפנות אלי עם שאלות או תהיות קיומיות דרך המייל hila@taltalimi.com. 

וחוץ מזה כמו תמיד, אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט או החיים בכלל, ואשמח מאוד אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" פה למטה בחלונית ההרשמה.

ואם את חשה עצמך נדיבה, "לייק" לעמוד של "תלתלים" בפייסבוק ישמח לבב אנוש. ;-).

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת