פסח כידוע הוא זמן לנקיונות. אז אמנם תתקשו למצוא אותי מרוקנת ארונות, מצחצחת פינות חבויות או מבעירה חמץ (אלא אם כן הדלקת נרות בריח פטשולי נחשב 😉 ) אבל אני בהחלט אוהבת לנצל את הזמן הזה בשנה שגם סמוך תמיד ליום ההולדת שלי (39 שאלוהים יעזור לי….) כדי לבצע נקיונות מהסוג המנטלי יותר. 

איך לנקות את הנפש לקראת פסח

נקיון באינסטגרם

מפלצת האינסטגרם השואבת (או כמו שאני אוהבת לקרוא לה: "הפרעת הקשב האהובה עלי" 😉 ) היא כבר מזמן לא רק המקום הזה שבו אנחנו מעלים תמונות בכיף שלנו ורובנו ובעיקר אם האינסטגרם הוא חלק מהעסק שלנו, עוקבים אחרי הרבה יותר מידי אנשים. הנה הזדמנות מצוינת להוריד את כמות העוקבים וכדי להקל ולו במעט על המשימה, הכנתי לכם קטגוריות לתפארת:

קטגוריית ה"היא שפעם הייתי איתה בצבא ולא נעים לי כי היא עושה לי לייקים" – כולנו מכירות את הזא'נר ולכולנו יש כאלה בנעקבים. אלו יכולים להיות אנשים שהיו איתנו בבית ספר\בצבא\מילצרנו יחד\עשינו צ'ילומים בהודו לפני עשר שנים והרשימה עוד ארוכה. נכון, נוסטלגיה היא ענין מהנה ולא תמיד נעים לנו להפסיק לעקוב אבל כמה אפשר להמשיך לעשות לייקים לתמונות הסלפי החתוכות, לצילומי הלילה המגורענים ולעוד כמה מאות צילומי ילדים (חמודים, חמודים) שלא פגשנו וסביר להניח שלעולם גם לא נפגוש? 😉

קטגוריית ה"חשבונות שנותנים לי השראה, אבל מהסוג שחוזרת על עצמה" – אינסטגרם עבורי הוא מקור להשראה. בתור יוצרת תוכן ויזואלי בעצמי, אני נהנית למצוא חשבונות שמעוררים בי השראה ועוזרים לי לחשוב על הקריאיטיב להפקות שלי, לפיד שלי או לחיים בכלל. הבעיה מתחילה כמו תמיד כשהאיכות הופכת לכמות. כי בינינו, כמה חשבונות השראה צריך אדם אחד? כנראה שאין באמת צורך לעקוב אחרי 574 בלוגריות אופנה מרחבי העולם, 628 פידים של אוכל ו-1,000 צלמים שונים. נשמע לכם מוכר? כנראה שהגיעה העת לסנן לסנן לסנן. 

קטגוריית ה"חשבונות האלה יפים אבל עושים לי יותר רע מאשר טוב" – בואו נודה על האמת: מתחת לפרגון ואינספור מחמאות ה"מו מוש מושל מושלם ברמות" כולנו קטנוניים וקנאים. גם כאן הסוד הוא במינון. אם החשבון מעורר בנו את המפלצת הירוקה אבל נותן לנו יותר השראה, ערך לימודי, הנאה או כל ערך אחר זה לגמרי בגבולות הסביר. אבל אם אנחנו עוקבות אחרי הכלבה שמיררה את חיינו בבית ספר, ההוא ששבר לנו את הלב או המעצבנת ההיא מהעבודה ומתמרמרים לראות את חייהם המושלמים או לפחות, את הפיד המושלם, זה הזמן להעיף. רחוק מהעין זה רחוק מהלב!

לנקות את הארון

אביב זה הזמן הזה בשנה שמסדרים את הארון, מקפלים את בגדי החורף ומורידים למטה את בגדי הקיץ. זאת הזדמנות נהדרת לפנות מקום בארון (ובלב) ועל הדרך לשקם את הזוגיות ולהעניק לבן הזוג שכבר מזמן דחקנו הצידה למדף וחצי ועוד חצי מגירה, את מקומו ה(כמעט) שוויוני בנדל"ן יקר הערך שבארון. 

הכלל שאני פועלת לפיו הוא כזה: כל בגד שלא לבשתי בשתי העונות האחרונות יוצא החוצה מהמחזור. ככל כלל גם לכלל הזה יש יוצא מן הכלל ואם מדובר בפריט שהוא מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מיוחד, אני נוטה לשמור ולחכות להזדמנות הנכונה לרענן אותו. 

זה גם הזמן להפרד מכל אותם בגדים שהיינו לובשות לפני ההריונות\הלידות\בימי הרווקות הרחוקים\כל התשובות נכונות ולהשלים עם העובדה שהגוף שלנו השתנה ולהפסיק להתייסר בהמתנה ליום שבו ג'ינס הדיזל מידה 26 יחזור לעלות עלינו שוב…. את המקום שהתפנה בארון אפשר למלא בכיף עם פריטים חדשים, מחמיאים וכייפים שיכבדו, יהללו ויחבקו את הגוף שלנו כפי שהוא היום. בפוסט הזה (ובבלוג בגלל) תוכלו למצוא שלל אפשרויות כאלה כי גם אני העלתי מאז שהפכתי לאמא 9 קילו (4 קילו בעקבות ההריון הראשון, עוד 5 קילו מאז לידתו של גור) ולצערי לא יכולה לשפוך כאן קלישאות נוסח "מחבקת את השינוי" או "מקבלת את הגוף הזה שיצר חיים והשינויים שעבר באהבה" אבל בהחלט מרשה לעצמי אופנה משובחת יותר ואיכותית יותר מאשר ימי מידות ה-34-36 אותן ביליתי בזארה, מנגו ושאר חבריהם. 

מה עושים עם הבגדים?

אפשרות אחת היא מסיבות החלפות בגדים. אתם יכולים לחפש אחת כזאת בפייסבוק או אפילו להרים אחת בעצמכם ולשלב בה את המרכיב החשוב ביותר בעיני שעוזר לחבר בין אנשים ולגרום לעולם להראות מקום טוב יותר: אלכוהול! 

אפשרות שניה היא לתרום. אפשר לתרום ולהציע דרך הפייסבוק, קבוצות הוואטסאפ השכונתיות או ארגונים שונים שקיימים בכל יישוב ועושים עבודת קודש עם התרומות הללו כמו הביגודית של ויצ"ו.  

אפשרות שלישית היא לגזור קופון. ארגנו מכירת בגדים או השתתפו באחת כזאת, או שתעבירו את הבגדים לחנויות יד שניה שימכרו אצלן את הבגדים ויעבירו לכם תשלום קטן או קופון לרכישה אצלם. אחת החנויות שאני אוהבת במיוחד היא של "הבגדים של איתמרה" ברחוב הארבל 2 בכפר סבא. 

מה לא לעשות עם הבגדים?

לא לזרוק. תמיד יש מישהו שימצא בהם ערך ולעשות טוב לאחר עושה טוב לעור הפנים אפילו יותר מפרגון ;-).  

נקיון פייסבוק

אם אינסטגרם היא הפרעת הקשב האהובה עלי, הפייסבוק מבחינתי הוא רע הכרחי שבתור עצמאית ויוצרת תוכן אני נזקקת לשירותיו. אבל בין אם אתם מחובבי הענק הכחול הזה או שיחסכם אליו דומה לשלי, נסכים כולנו כי כמות האנשים המוגדרים כ"חברים" שלנו, הקבוצות בהן אנחנו חברים, וכמות הלייקים המטורפת שעשינו לשלל עמודים עסקיים הזויים ככל שיהיו, עולה בהחלט על הסביר. 

אז מה עושים, אתם שואלים? סוגרים, מנקים חוסמים, יוצאים. 

כל מי שהחברות איתו לא נותנת לנו ערך, מבטלים. 

כל קבוצה שלא ביקרנו בה כבר שנה, יוצאים. 

כל עמוד עסקי שלא נותן לנו דבר, מנקים. 

ואולי, יקרה הבלתי יאמן ופתאום נרגיש שהפייסבוק מתחיל להרגיש לנו מקום חביב ואפילו (רחמנא לניצלן) האלגוריתם יחייך אלינו מעט בחזרה. 

נקיון הנפש

לכל אחד מאיתנו יש את המשהו הזה בחיים שאנחנו יודעים שיותר משהוא מכניס לנו אנרגיות, הוא שואב אותן מאיתנו. זה יכול להיות "חברים" שכבר מזמן לא באמת חברים, עבודה שעושה לנו ממש, אבל ממש רע, לקוחות שכמות האנרגיה שהם שואבים מאיתנו עולה בהרבה על הערך מההכנסה מהם, הרגלים רעים והרשימה עוד ארוכה. מבין כל הנקיונות אין ספק שהנקיון הזה הוא הקשה מכולם אבל אם יש נקיון אחד שיש לו את הסיכוי האמיתי להוציאנו מעבדות לחרות הרי שזהו האחד. 

האופנה המשובחת שבפוסט

האופנה הנהדרת שלפניכן שייכת לשתי נשים נפלאות שמכניסות הרבה צבע וחיוך לחיי ולא פחות חשוב, לבלוגי הן שרית בעלת הבוטיק LUNA ומעצבת התכשיטים נטע ליבנה

בוטיק האופנה LUNA

את החיבור הנפלא ביני לבין שרית בעלת בוטיק האופנה LUNA עשתה הצורפת הנהדרת גל אברהם בעלת מותג התכשיטים DEGALO שכיכבה בהפקת האופנה הקודמת בבלוג. הבוטיק LUNA שנקרא כך על שם אמה המנוחה של שרית, ממוקם בביתה שבראשון לציון וכל הפריטים שבו מגיעים מבירת האופנה איטליה ונבחרים אחד אחד על ידי שרית שגם דואגת להביא מספר מצומצם מאוד מכל פריט. מהשלמה הזו למשל שהיא לא פחות מאשר החומר ממנו עשויים חלומות, היא הביאה רק שתיים ואחרי שהודעתי לה שאני משאירה אותה אצלי נשארה רק אחת אחרונה ממנה למהירת ההחלטה ברת המזל 😉

הסטודיו ממוקם בביתה של שרית ברחוב ששת הימים 32 בראשון לציון ולכבוד חג הפסח המתקרב הוא יהיה פתוח ביום שבת משעה 8:30 עד 23:00 ואפילו תינתן 20% הנחה על הקולקציה החדשה שאת חלקה צילמנו בפוסט הזה. 

מוזמנות לעקוב אחרי בוטיק LUNA בעמוד הפייסבוק וגם בחשבון האינסטגרם

התכשיטים של נטע ליבנה

את מעצבת התכשיטים נטע ליבנה אני מכירה כבר שנים עוד מהימים שהבלוג היה בחיתוליו, על פלטפורמה חינמית של בלוגר, עם תמונות מגורענות שצילמתי בחוסר כשרון רב ועיצוב גרפי שהיה נראה כלקוח מימי הדוס…אבל למרות שלל המגרעות האמורות, נטע הייתה מהמפרגנות, ואחרי שנים של פלרטוטים הדדים ברשתות זכינו סוף סוף להפגש, ואני התחדשתי לי בכמה פריטים חדשים לתפארת תיבת התכשיטים (שבינינו לא הייתה ריקה עוד קודם…). 

נטע ליבנה היא אמנית ומעצבת תכשיטים כבר 13 שנה. יש לה מגוון מכובד של תכשיטים וחלק מהקולקציה היא קולקציה של מנדלות שנטע ציירה בעצמה.  נטע מאמינה שהמטרה של התכשיטים היא לסייע בחיבור האישי והפנימי לעצמנו וכל מה שיש לי לומר הוא שלפחות לגבי היא הצליחה לחבר אותי לעגילים האלה שלא רציתי להוריד וחזרו איתי הבייתה (וגם עולים רק 70 ש"ח). אם זה לא חיבור לעצמנו אז אמרו לי מה כן ;-). 

אפשר לשמור איתך על קשר?

נהנית מהפוסט, מההגיגים, מהאסקפיזם, מהאופנה ומהצבעים?

אוהבת להכיר ולגלות עוד מעצבים ומעצבות, בוטיקים וסגנונות חדשים?

רוצה לקבל למייל הטבות והנחות לקוראות הבלוג, ולדעת על הגרלות שנערכות כל הזמן (כמו למשת הגרלת ביוטיבוקס לכבוד האביב שנערכת ברגעים אלו ממש)?

אז רשימת הדיוור של "תלתלים" היא בדיוק מנת האסקפיזם הורדרדה שאת צריכה לצד כוס היין! עוד קצת למטה, תצאי חלונית להכנסת המייל. 

וגם אשמח לראות אותך באינסטגרם הורדרד והמתולתל שלי וגם אשמח לפינוק קטן וחינמי ב"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים"

 

Summary
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת