אלו מכן שעוקבות אחרי הבלוג באדיקות יודעות שאחד הדגשים החשובים אצלי בבלוג הוא הצגת מעצבים מקומיים, או בעלי עסקים קטנים, בוטיקים קטנים ויצרנים מקומיים אבל עד כה לא קראתי לילד בשמו או במקרה שלנו, ילדה ששמה הרשמי הוא "אופנה איטית" (slow fashion) שמשמעותה רומנים ארוכי טווח עם הבגד, תוך הקפדה על ערכים כמו שמירה על הסביבה, מחזור, תנאי עבודה הוגנים ומניעת צריכת יתר. אחת הנציגות הבולטות שמדברות בשבח האופנה האיטית היא מעצבת העל הבריטית ויויאן ווסטווד שהחלה את דרכה העיצובית כשהייתה בת זוגתו של אמרגן ה"סקס פיסטולס" וכיאה לאשת להקת הפאנק המפורסמת ביותר בעולם, אופיין סגנונה האופנתי כסגנון פאנקיסטי רוקיסטי ובאמתחתי עד היום שמלה שחורה של ווסטווד שקניתי לפני שנים רבות במציאות שלפני הריונות ומטעמים סנטימנטליים ובדומה לקושי שלי לשחרר את נערת הפאנק שבי, אני מתקשה לשחרר גם אותה.

אבל חלפו השנים, וגם ווסטווד (שנולדה עוד לפני מלחמת העולם השניה!!) התבגרה ואת עניינה בסיכות ביטחון על בגדי עור שחורים היא החליפה בנושאים מעט יותר בוערים והיא ניסחה את עקרונות האופנה האיטית והיא מפצירה בכולנו לקנות פחות, לבחור היטב ולעשות בבגדים ובתכשיטים שימוש במשך זמן ארוך.

אופנה איטית

איכותי, על זמני, אלגנטי. כך ניישם את עקרונות האופנה האיטית slow fashion

איכותי

כדי שבגד יהפוך מסטוץ לרומן ארוך טווח כדאי שהוא יחזיק מעמד קצת יותר מעונה אחת. כדי שזה יקרה, הוא צריך להיות איכותי ותפור היטב. במקביל כדאי שלא לאתגר אותו יתר על המידה ולא לבדוק האם התפירה האיכותית תחזיק מעמד גם בטיפוס על עצים עם הילדים באוגוסט…. וטיפ קטן למטיבות לכת: אם אפשר, לכבס ביד. זה שומר על הבגד ומאריך משמעותית את משך חייו. התצטיידי בגיגית, ג'ל ומרכך. וכבונוס, תזכי ברגע של נוסטלגיה על הדרך.

אופנה איטית כך תעשי את זה נכון

בגזרת התכשיטים העדיפי תכשיטים שנעשו ביצור מקומי ואל תתביישי לשאול מאיזה חומר הוא עשוי, האם הציפוי עתיד להתקלף ואם כן, האם תוכלי להחזיר אותו כדי שיצפו שוב.

למה חשוב לבחור באופנה איטית

נוח

מזה שנים שאני נודעת בחיבתי הרבה לפיאטים. אבל בגדי פיאטים עשויים לעיתים להיות כבדים ואת שמלת הפיאטים המנצנצת ביותר שלי אני שומרת לאירועים מיוחדים, קצרים, ועתירי מזגן. כשמדובר על בגדים שאמורים לשמש אותנו ביום יום, מוטב שיהיו רכים, נעימים ועשויים מחומרים טבעיים.

גם בגזרת התכשיטים נוחות היא ענין שאין לזלזל בו ואם ימייך מלאים בשלל משימות, חוויות ושאר ירקות הדורשות ממך לבלות ימים שלמים מבוקר עד ליל מחוץ לבית ייתכן שכדאי לוותר בימים שכאלה על עגילי השנדליר מושכי האזניים ולבחור בעדיים עדינים שלא תחושי על גופך במהלך היום.

מחמיא

מדובר בסעיף חמקמק כי בהנחה שהבגד אמור לשרת אותנו לפחות עשור, יש סיכוי לא רע שבמהלך העשור הזה הגוף שלנו ישנה כמה וכמה מצבי צבירה: לרוב ממוצק לנוזל ואם ממש התמזל מזלך וניחנת בשליטה עצמית וחיבה לריצות למרחקים ארוכים בחמש וחצי בבוקר, ממוצק למוצק יותר. לכן מה שהחמיא למצב צבירה אחד לא בהכרח ייטיב עם האחר. אבל אם ללכת על הצד הבטוח, גזרות קלאסיות ולא צמודות מידי כנראה ישרדו קצת יותר מהריבועים בבטן וימשיכו להעניק לך אהבה גם כשהביקיני כבר לא…

גם לתכשיטים שמור כוח על להחמיא ולהוציא החוצה את הטוב והיפה שבנו. אישה אישה ומעלותיה.

פרקטי

ערה אני לעובדה המצערת שמרבית הפעולות היומיומיות אינן מצריכות לבישת פיאטים או שמלות טול מתנפנפות. הדרך לשימוש ארוך בבגד עוברת דרך מימד הפרקטיות ולכן רגע לפני שאת שולפת את הארנק (שרכשת ממעצב מקומי כמובן) תשאלי את עצמך את שאלת מיליון הדולר (או לפחות זאת שכששואלים אותה מספיק עשויה לחסוך מיליון דולר במהלך החיים…) והיא: "האם אני באמת אלבש\אענוד את זה, ומתי….".

יפה

הכלל הוא פשוט: או שהבגד מספיק יפה כדי שתתאהבי בו או שהבגד מזכיר לך כמה את יפה ועוזר לך להתאהב בעצמך. כל דבר אחר, just say no גם אם המוכרת נשמעת ממש משכנעת כשהיא עושה כמעשה אורי זוהר ואומרת "יבוא לך, יבוא לך".

האופנה הישראלית ומעצבות האופנה הישראליות שבפוסט

Galush תכשיטים מפוסלים

בחודש מאי חגגתי יומהולדת וחברה שמכירה אותי היטב הביאה לי מתנה זוג עגילים עדינים אך מלאי נוכחות וכך התוודעתי לראשונה לתכשיטים של Galush. בהמשך התחלנו בדיאלוג מפלרטט באינסטוש שהוביל לעבודה המשותפת בפוסט הזה ובתקווה שגם בבאים אחריו….

מעצבות התכשיטים שעומדות מאחורי Galush מגדירות את עצמן כ"שלוש נשים דעתניות" שבמקרה חולקות את אותה האמא שעובדת יחד איתן במותג המשפחתי המקסים הזה. הסגנון שמאפיין את התכשיטים של Galush הוא על קו התפר שבין הנקי למהודר מתוך מטרה לייצר תכשיטים מחמיאים שלא נשענים אל טרנדים כאלה ואחרים.

התכשיטים מיוצרים בטכניקת פיסול משעווה ויציקה, או חיתוך ושיוף ושימוש בחומרים איכותיים ובעיקר, יפים. את התכשיטים אפשר לרכוש בחנות אונליין וממליצה בחום לעקוב גם אחרי חשבון האינסטגרם היפהפה ועמוד הפייסבוק.

הבגדים של Vered Grebelsky

את הבגדים הנפלאים של ורד גרבלסקי יש לי הזכות לצלם פעם שלישית ומפעם לפעם אני הולכת ומתמכרת לבדים הרכים, הטבעיים והנעימים שלה שמצליחים לגרום לחום יולי אוגוסט להראות ובעיקר להרגיש הרבה פחות מאיים. הקולקציה החדשה שצילמנו בהפקה הזו מורכבת כולה מבדים טבעיים, קלילים ומאוד נעימים כאשר חלק מהשמלות עשויות מבד טטרה (כן, ההוא של התינוקות 😉 ) ושמלות המעטפת עשויות מבד קופרו שהוא אריג שהגרעין שלו הוא כותנה שעוברת עיבוד מיוחד שמוסיף לה רכות וברק. חולצת המעטפת עשויה מבד פשתן דק וקליל.

חלק מהפריטים של ורד אפשר למצוא באתר ובחנות אונליין שלה אבל הפינוק האמיתי (וגם המבחר) הוא בסטודיו הבייתי של ורד שפתוח בתיאום מראש ואפשר להגיע לבד או לבוקר של כיף עם חברות ולהנות על הדרך גם ממלוא המבחר וגם מייעוץ סטיילינג אישי שלה. הסטודיו ממוקם ברחוב פרחי הבר 12, יהוד מונוסון ואפשר לתאם עם ורד בטלפון 052-5602164. ורד משתתפת גם בלא מעט ירידים, מכירות בייתיות ומכירות פופ-אפ ומוזמנות לעקוב בעמוד הפייסבוק ובאינסטוש שלה. 

אפשר לשמור איתך על קשר?

אם נהנית עד עמקי נשמתך מהפוסט, או לפחות לא סבלת

אם את אוהבת להכיר מעצבים ומעצבות חדשים, ולתמוך באופנה מקומית ובעלות עסקים קטנות

אם את רוצה לקבל ישירות למייל הודעה על מבצעים, הנחות, הגרלות ומתנות שמיועדות לקוראות הבלוג

מזמינה אותך להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" כאן עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה.

ואשמח גם ל"לייק" מפרגן מהסוג שמחמיא לעור הפנים גם לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ומחכה לך גם באינסטוש הצבעוני שלי.

ואם הגעת עד כאן, והענקת לעצמך כמה דקות של פינוק, למה שלא תתפנקי עם עוד איזה פוסט או שניים כמו אלו שמוצגים ב"כתבות קשורות" על ידי האלגוריתם שמכיר אותנו טוב מכפי שאנחנו מכירות את עצמנו 😉

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת