בעקבות הנסיון המוצלח של הטיול הקודם עם הילדים – הטיול למערת התאומים הרגשנו בשלים, ואפילו אעז לומר – מצפים, לטיול משפחתי נוסף עם הילדים והפעם נבחר הלוקיישן של שמורת הסטף באזור הרי ירושלים. גם הפעם כמו בטיול הקודם, יצאנו לטיול במסגרת טיול מאורגן של הקהילה בשכונה שלנו בהרצליה ולכן הילדים היו מוקפים בחברים מה שעזר מאוד למוטיבציה שלהם ובעיקר של הקטן (בן שלוש וחצי) להחזיק יפה במהלך המסלול בלי לבקש (כמעט) ידיים, מה שהאשיר לי אותן פנויות מספיק כדי לצלם ;-). 

מטיילים עם הילדים – טיול לשמורת הסטף

איפה נמצאת השמורה ומה כולל המסלול

שמורת הסטף ממוקמת בצד המזרחי של הר איתן באזור הרי ירושלים וניתן לעשות אותו כמסלול של הלוך חזור עד הנקבה ובחזרה, או מסלול לכיוון אחד. אנחנו בחרנו באפשרות השניה שאורכה כ -3 ק"מ רובה במגמת ירידה. במסגרת המסלול הזה מגיעים עם הרכב עד החניון העליון של שמורת הסטף (בוויז מכניסים "סטף – החניה העליונה") אבל בסוף המסלול צריך שימתין רכב גם בחניון התחתון כדי שאפשר יהיה לחזור למכוניות שבחניה העליונה. 

המסלול היפה שמתחיל בחניון העליון עובר בין טרסות ומטעי עצי זית שלוקחים אותנו במנהרת הזמן היישר לתקופות קדומות שבהן לא היה ולו מסך אחד לרפואה (האימה!!). המסלול הציורי ממשיך ככה עד הנקבה שממנה זורמים המים לבריכה קטנה שמתאימה לקטנים עם מים שמגיעים עד מתחת לברכיים. אפשר גם לעבור בנקבה מצד אחד לצד שני ובשביל זה צריך להצטייד בפנסים אבל קחו בחשבון שאת הנקבה אפשר לעבור רק בכפיפה אז המעבר לא מומלץ למי שסובל מבעיות גב.  

אחרי שהילדים סיימו לעבור 764,983 פעמים בנקבה ואנחנו היינו מרחק פסיעה מפריצת דיסק, המשכנו בחלקו האחרון של המסלול שכלל ירידה במדרגות עד לחניון התחתון של המסלול וזה בעיני החלק המאתגר ביותר בטיול. על פניו לסיים מסלול בירידה נשמע קל יותר מלסיים אותו בעלייה אבל במקרה הזה הירידה כללה מאות של מדרגות, תלולות בחלקן ושרירי התאומים בהחלט עובדים שעות נוספות בצירוף העובדה שצריך לתת לילדים הקטנים יד כי בקלות אפשר גם להחליק. אבל מה שכן, המדרגות בהחלט סיפקו שלל רגעים פוטוגניים ובינינו, זה לא מה שהכי חשוב? 😉

מתי כדאי לטייל באזור שמורת הסטף ולאיזה גילאים מתאים הטיול?

המסלול אמנם נמצא באזור הרי ירושלים הקרירים באופן יחסי אבל הוא כמעט כולו בשמש ולכן כדאי להתחיל לטייל בשעה מוקדמת או לבחור ביום מעונן ובכל מקרה נראה לי שלטייל שם באזור יולי, אוגוסט ואפילו תחילת ספטמבר עשוי להיות קשוח במיוחד. אורכו של המסלול שאנחנו עשינו (כלומר מהחניון העליון ועד החניון התחתון) הוא כ-3 ק"מ בתנאי שטח נוחים יחסית ולכן המסלול ידידותי לילדים וכמובן שאפשר לעשות אותו גם עם מנשא. בחלקו האחרון של המסלול שמורכב ממדרגות תלולות, כדאי לשמור על הילדים הקטנים ולהחזיק להם את היד בגלל סכנת ההחלקה. מה שכן תתכוננו ליומיים ואפילו שלושה שיהיה לכם קשה מאוד לטפס ולרדת אח"כ במדרגות…. שלא תגידו שלא הזהרתי ;-). 

אחרי שסיימנו את המסלול עייפים אך מרוצים ובעיקר רעבים, החלטנו לעצור באבו גוש שנמצאת כרבע שעה מהחניון העליון מתוך תחושה מבוססת שאת הפחממות האלה הרווחנו ביושר! אך למקרה שאתם תוהים, זה היה מצב הצבירה של הילדים בשלב הזה…

נהנית? בואו נשמור על קשר

אם נהנית מהפוסט ותרצי לקרוא עוד קצת ממני, 

אם את רוצה לקרוא גם על הטיולים הבאים עם הילדים או אפילו טוב יותר, בלעדיהם 😉

אם תכני לייף סטייל הם בדיוק מה שחסר לך בבוקר שבת לצד כוס הקפה (או היין, לא שופטת 😉 ), 

אז אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "תלתלים" כאן למטה בחלונית. 

ואם שורה עליך מצב רוח נדיב במיוחד, אשמח ל"לייק" לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ואשמח לראות אותך גם באינסטגרם הססגוני שלי שבשעה טובה חצה את קו ה-20,000 עוקבים. 

מה כתבו מטיילים אחרים על טיולים באזור הרי ירושלים?

הבלוג "לטייל עם נילי ומעין" ממליץ על "טיול פסח ביער עמינדב ובאבו גוש"

Summary

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת