לאחרונה קיבלתי לא מעט פניות מקוראות שביקשו שאקדיש פוסט שמתמקד בטיפוח הפנים ובעיקר בהסבר אודות תפקידו של הסרום בשרשרת טיפוח הפנים והסבר מניח את הדעת בכל הנוגע להבדלים בין קרם לחות לבין סרום.

היות שכמו שאתן יודעות, אינני דרמטולוגית, הסתייעתי לצורך הכנת הפוסט בסיועה של שלי המקסימה בעלת המותג הישראלי JELIXIR שסייעה לי בהכנת הפוסט וגם מפנקת בהנחה שווה במיוחד לקוראות הבלוג (כל הפרטים בסוף הפוסט).

שנתחיל?

מה זה סרום

מה זה סרום, מה ההבדל בינו לבין קרם לחות ולמה צריך אותו?

סרום – קווים לדמותו

השימוש בקרם לחות ברור כמעט לכולנו – הוא מזין את העור שלנו בלחות. עם השנים, העור שלנו נוטה להתייבש יותר בקלות והוא מושפע גם מתסמינים חיצוניים כמו שינויים במזג האוויר ותזונה. הקרם מזין את העור בלחות וייתכן שבתקופות שונות או החל מגיל מסוים, נזדקק לקרם לחות עשיר יותר.

אז מה זה סרום? סרום הוא סוג של תוסף ללחות ולרוב הוא עשיר בחומרים פעילים, שמטרתם להזין את העור ברכיבים שחיוניים לו ולהכין את העור לקרמים שיבואו אחריו או בשילוב איתו, וביניהם גם קרם הלחות.

בעצם לסרום יש תפקיד כפול: להעצים את הספיגה של קרם הלחות ולעשות את הפעולה שהוא אמור לעשות בהתאם לסוג הסרום שבחרנו: הרגעה, אנטי אייג'ינג, טיפול בפיגמנטציה ועוד שלל סוגים ומגוונים.

מה ההבדל בין סרום לקרם לחות

ממה עשוי הסרום?

שלא כמו קרם הלחות שתמיד מטרתו תהיה להעניק לחות, לסרום אין תפקיד אחד ולכן אפשר למצוא מגוון שלם של סרומים שהתרכיב הייחודי של הרכיבים שלהם הם בהתאם לבעיה שנרצה לפתור. למשל סרום אנטי אייג'ינג שיהיה עשיר בחומצות שונות ופפטידים שאחראים על האלסטיות של העור. סרום להבהרת העור וטיפול בפיגמנטציה שלרוב יהיה עשיר בויטמין C שידוע כרכיב שמבהיר את העור, והמגוון עוד רחב.

הסרום הוא מרכיב משלים חשוב לצד קרם הלחות ולא בכדי הוא קיבל את השם "בוסטר" כי הוא נותן בוסט למרכיבים הפעילים הנוספים שיש גם בקרם הלחות ובאופן כללי "בוסט" לעור.

הבלוגרית "הילה תלתלים"

מתי מורחים סרום ואיך?

העובדה שבסרום יש רכיבים פעילים, הופכת אותו בדרך כלל להיות החומר הראשון שמורחים על הפנים. פעמיים ביום בוקר וערב, על פנים נקיות מורחים את הסרום. מעליו מורחים את קרם הלחות\קרם בסיס ואם יוצאים החוצה, מעל הכל מורחים בסוף מקדם הגנה.

אפשרות נוספת שעלי היא חביבה במיוחד גם כי היא חוסכת זמן וגם כי בתחושה שלי ככה הכל נספג מצוין, היא לערבב על גב כף היד את קרם הלחות והסרום ואז למרוח הכל על הפנים והצוואר.

ואת כל זה עושים פעמיים ביום: בוקר וערב, אולם לרוב נהוג למרוח חומרים שונים לבוקר ושונים לערב. בדרך כלל מומלץ למרוח סרומים עשירים בלילה ולא בבוקר, וכך גם סרומים להבהרה. בבוקר בדרך כלל נמרח סרום קליל יותר כי לרוב נמרח עוד כמה דברים על הפנים (מקדם הגנה, איפור) ואנחנו לא רוצות להכביד עליהם מידי….

סרומים לעור בוגר

באיזה סרומים אני משתמשת בימים אלה?

נתחיל בזה שיש לי שגרת טיפוח שלא הייתה מביישת אף בת למשפחת קרדשיאן ;-). שגרת הטיפוח שלי התחילה כבר בגיל ההתבגרות כשסבלתי מעור מעורב והרבה חצ'קונים ואדמומיות. עם השנים סוג העור השתנה והיום העור שלי יבש ואני מקפידה על שימוש בקרמי לחות עשירים וסרומים עם כמה שיותר חומרים פעילים וחומצות לאנטי אייג'ינג. לצד זה אני משלבת בלילה לפני השינה גם סרום שיטפל בפיגמנטציה (בכל זאת, להיות ג'ינג'ית במדינה רווית שמש כשלנו יש מחיר…). בבוקר אני בדרך כלל משתמשת בסרום עדין יותר אלא אם אני מרגישה שהעור יבש במיוחד ואז אני אשים סרום עשיר גם בבוקר, ואחכה קצת שיספג לפני שאמרח את מקדם ההגנה.

כבר כמה חודשים שאני משתמשת בקרם הלחות של JELIXIR ובבוסטרים מאז שקיבלתי ערכת התנסות אי שם בעיצומו של הסגר הקודם. אני משתמשת בקרם הלחות Divine שאותו אני משלבת בבוקר עם הבוסטר Oasis שהוא סרום עדין שנספג בקלות בעור, ולכן אפשר להתאפר מעליו בקלות, ובערב בבוסטר Bloom שהוא סרום אנטי אייג'ינג עשיר שמאיץ את תהליך חילוף החומרים שעל פני העור ותורם למראה מתוח יותר.

בלוגרית האופנה והלייף סטייל הילה תלתלים

ב – JELIXIR מציעים לנו להתחיל עם שאלון אבחון עצמי שיעזור לנו לבחור את המוצרים שהכי מתאימים לנו. ולא פחות חשוב, מדובר בעסק ישראלי קטן ששייך לשני בני זוג. הכל נעשה בפיתוח וייצור מקומי והמחירים לא יקרים יחסית לז'אנר.

הטבה מיוחדת לקוראות

לכבוד החגים האתר כולו חוגג עם 20% הנחה ואתן הקוראות נהנות מכפל מבצעים עם 15% הנחה נוספים עם קוד הקופון TALTALIM15 שאותו צריך להקליד בחשבון באתר.

לאתר

לעמוד האינסטגרם של JEKIXIR

מתי כדי להשתמש בסרום

שנמשיך את הקשר?

אם נהנית מהסקירה, ותרצי לקרוא ולשמוע עוד,

אם את אוהבת להכיר עסקים מקומיים מתחום הביוטי, הלייף סטייל והאופנה, ותרצי לשמוע גם על הנחות, הטבות ומתנות במיוחד לקוראות הבלוג,

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

ואשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט כאן למטה בתגובות, או בעמוד האינסטגרם המתולתל שלי, ואם את חשה נדיבה במיוחד, אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".

Summary
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת