הגנה מפני השמש פנים רבות לה 🌞, וכל אחת מהן, חייבת להיזהר ולהישמר מפני השמש 😉

זה לא סוד שישראל היא מדינה רווית שמש ובקיץ יותר מתמיד, הגיע הזמן שנשים את מקדם ההגנה על סדר יומנו ומנגד עינינו (גם כשהן מכוסות במשקפי שמש) ונלמד דבר או שניים על הקרם החשוב הזה. גם הפעם, מי שעזרה לי עם החומר המקצועי היא הקוסמטיקאית דנה טל, וגם הפעם, יש הטבה שווה 🎁 שמחכה בסוף הפוסט. 

מה זה מקדם הגנה

מהו מקדם הגנה

מקדם הגנה הוא תכשיר הנמרח מעל פני העור שמטרתו לספק הגנה זמנית מפני קרינת השמש. ככלל אפשר לחלק את החומרים במקדמי ההגנה לשתי קבוצות: 

  1. חומרים פיזיקאלים – אבקות לבנות או כאלה שנצבעו בפיגמנט עם גווני עור שונים (דמי מייקאפ) והן גורמים להחזרת השמש כמו אפקט מראה.
  2. חומרים כימיקאלים – חומרים שהם לרוב שקופים, והם גורמים לספיגת השמש ופיזורה בחומר עצמו. 

מרבית מקדמי ההגנה מכילים את שני סוגי החומרים. 

 

להתמרח בלי לפגוע בסביבה

מה זה SPF ומה משמעות המספרים

המונח SPF הוא ראשי תיבות של Sun Protection Factor והוא משמש מדד פורמלי ליעילות מקדם ההגנה כנגד קרינת UVB. ככלל ככל שה-SPF גבוה יותר, ככה ההגנה גבוהה יותר אבל עד גבול מסוים. 

תכשיר של 15 SPF נותן כ 93% הגנה מפני קרני UVB. תכשיר של 30 SPF נותן כ- 97% הגנה. תכשיר של 50 SPF נותן כ- 98% ותכשיר של 100 נותן כ- 99%. מרבית החברות גובות יותר עבור תכשיר SPF 50 ביחס ל SPF 30 למרות שמדובר בסך הכל בתוספת זניחה של 1%. בהחלט חומר למחשבה רגע לפני ששולפים את הכרטיס…🤔

מה זה מקדם הגנה

לכמה שעות ההגנה מספיקה

ה-SPF עוזר לנו לחשב לכמה שעות הקרם מספק הגנה. כך למשל מקדם הגנה SPF30 מספק הגנה של 7.5 שעות. אבל…..

הנתון הזה הוא נתון של תנאי מעבדה ובחיים האמיתיים, חשוב להביא גורמים נוספים בחשבון:

1. האם נמרחה כמות מספיקה של קרם.

2. פעולות כמו רחצה במים, פעילות ספורטיבית, טיול בחוץ שגורם להזעה מרובה, מצמצמים את משך ההשפעה של המקדם.

3. סוג העור של האדם.

4. פירוק פוטוכימי של המרכיבים עקב חשיפה שלהם לשמש. 

לכן חשוב להתנהל באופן שונה עם מקדם ההגנה בהתאם לפעולות שלנו באותו יום וככלל אם אנחנו מבלים בחוץ, מזיעים, נכנסים לים ולבריכה או עוסקים בפעילות ספורטיבית, כדאי מאוד לחדש את הקרם אחרי 4-5 שעות לכל היותר. 

להתמרח בלי לפגוע בסביבה

לא לשכוח גם משקפי שמש. צילמה: ורד פרקש 

לחות או לא להיות

תכשירים קוסמטיים רבים מציגים את עצמם כמקדם הגנה שכולל גם קרם לחות לפנים. הענין הוא, שכל מקדם הגנה בעל מרקם קרמי מכיל גם קרם לחות שמעניק לו את המרקם הקרמי. לרכיבים שמייצרים את מקדם ההגנה יש מבנה מוצק ואבקתי ובלי החיבור לקרם, אי אפשר יהיה למרוח אותם על הפנים. לכן רגע לפני שאתן מתלבטות אם להשקיע בקרם לחות עם מקדם הגנה, או רק ב"מקדם הגנה", דעו שכל מקדם הגנה במרקם קרמי הוא גם עם קרם לחות. 

רוצה לדעת מה זה קרם לחות ומה הפעולה שהוא עושה? הנה הפוסט שיעשה לך בזה סדר

עם או בלי צבע

לאחרונה ראיתי לא מעט דיונים בפייסבוק שעסקו בשאלה האם כדאי או לא כדאי להשתמש במקדם הגנה שכולל גם צבע (קרמי BB למיניהם כתחליף למייקאפ). מכיוון שמקדם הגנה במרקם קרמי כולל כבר קרם לחות, הוספת גוון היא קלה, פשוטה ונוחה, והיא לא מפחיתה מההגנה מפני השמש. 

אני אישית משתמשת כבר שנים בקרם BB שכולל גם מקדם הגנה וגם גוון כתחליף למייקאפ. לקרם ה-BB של דנה טל עברתי לפני כמה חודשים ואני מאוד אוהבת את הכיסוי העדין שהוא מעניק. העור נראה אחיד יותר וקורן אבל הכיסוי הוא עדין והמראה לגמרי טבעי. הקרם מתאים לעור רגיש, נספג היטב על העור ומי שבכל זאת רוצה, יכולה בקלות למרוח עוד שכבת מייקאפ מעל וליהנות מהלחות הנעימה וההגנה הטובה מפני השמש. 

צילמה: ורד פרקש

ויש גם הטבה…

כדי לא לצאת בידיים (או פנים 😉) ריקות, נשות "תלתלים" מקבלות הטבה שווה 🎁 15% הנחה על קרם ה- I AM SUNNY – קרם לחות עם מקדם הגנה SPF 30 וגוון דמי מייקאפ קליל.

את ההטבה תוכלי לממש עם קוד הקופון HIla15 באתר. שימי ❤️ שכדי לבצע רכישה באתר, תצרכי קודם כל לעבור שאלון התאמת סוג עור עם כמה שאלות פשוטות שיעזרו לך (ולדנה…) להתאים את המוצר שהכי מתאים לעור הפנים, כדי שלא תרכשי בטעות מוצר שלא מתאים לך. 

לאתר של דנה טל

טרנד הקוסמטיקה המינימליסטית

שנמשיך?

אם נהנית מהסקירה, מהכתיבה, מהבלוג,

אם את אוהבת להכיר עסקים מקומיים ואקולוגיים, ומעצבי אופנה חדשים,

אם תרצי לדעת ולקרוא על כל ההטבות המיועדות לקוראות הבלוג,

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה 👇

אשמח לקבל ממך "לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים", ובואי ותצטרפי אלי גם לאינסטגרם המתולתל ולטיקטוק המשעשע באופן מיוחד. 

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת