יום האהבה אמנם מאחורינו, אבל עם איך שהכל נראה כאן, קצת אהבה לא תזיק וכנראה, שקצת לא תספיק… בינתיים, זאת הזדמנות מצוינת לחזור לסרטי האהבה הטובים ביותר בכל הזמנים (לפחות בעיני), כאלה שעושים נעים בלב בכל ימות השנה וכיף לחזור ולראות גם שנים אחרי.

סרטי האהבה הטובים ביותר בכל הזמנים

יפה בוורוד – Pretty in Pink (1986)

בקיצור: מולי ריינגולד בתפקיד אנדי וולש, תלמידת תיכון עם אבא מובטל מהחלק הפחות ורוד של העיר. היא מתאהבת בבליין המוצלח והעשיר והפערים ביניהם מובילים לחיכוכים. בין לבין, היא חולמת להיות מעצבת אופנה, ומעצבת לעצמה את השמלה לנשף הסיום, שמלה אייקונית בצבע וורוד.

למה כדאי לראות: אנדי היא לא דמות טיפוסית. היא שובת לב מהרגע הראשון. הסרט הוא גן עדן לחובבות וחובבי האייטיז ועוד לא דיברנו על החבר הכי טוב שלה, דמותו האייקונית של דאקי. אה, וגם ג'יימס ספיידר ("הרשימה השחורה") מגיח בסרט ומראה לנו שמאז ומעולם, הוא כל כך טוב בלשחק את הרע.

ציטוט לפנתיאון: (דאקי) “Drinking and driving don't mix. That's why I ride a bike”

החתונה של החבר שלי – My Best Friend`s Wwdding (1997)

בקיצור: קומדיה רומנטית מז'אנר החברים הכי טובים + אהבה חד צדדית. ג'וליה רוברטס משחקת את ג'וליאן פוטר, מבקרת מסעדות ניו יורקרית, שמקבלת טלפון ממייקל – חבר טוב שלה שהיה מאוהב בה במשך שנים, ומזמין אותה לחתונה שלו עם חברתו החדשה קימי (קמרון דיאז). ג'וליאן מבינה לראשונה שהיא מאוהבת בו ויוצאת למסע שכל מטרתו להביא לביטול החתונה.

למה כדאי לראות: מבלי לעשות ספוליר למי שטרם ראו, אציין שזה אחד הסרטים החתרניים בז'אנר. חוץ מזה, יש כאן משחק מעולה, חינני ומשעשע של כל השחקנים ובעיקר של ג'וליה רוברטס, קמרון דיאז ורופרט אוורט בתפקיד ג'ורג' – הידיד הגיי של ג'וליאן.

ציטוט לפנתיאון: (ג'ורג') "It's amazing the clarity that comes with psychotic jealousy"

סרטי האהבה שתמיד כיף לראות

הכי טוב שיש – As good as it gets (1997)

בקיצור: ג'ק ניקולסון הוא מלווין יודול, סופר מצליח ומוערך שאוהב לכתוב על אנשים אבל פחות אוהב אנשים עצמם. ביום יום הוא חסר רגישות, חסר סבלנות, בלתי נסבל באופן כללי וסובל מהפרעה כפייתית טורדנית OCD. האדם היחיד שהוא מצליח לסבול היא קרול (הלן האנט), מלצרית קשת יום אם חד הורית לילד שסובל מאסטמה קשה. במהלך הסרט, אנחנו חוות יחד עם מלווין את השינוי וההתפתחות שהוא עובר ומתחילות לפתח אליו סימפטיה.

למה כדאי לראות: קודם כל כי כל סרט שג'ק ניקולסון מופיע בו הוא יצירת מופת. אבל גם כי למרות שמדובר בקומדיה רומנטית, יש לא מעט קטעים מעוררי מחשבה בסרט: תקיפה, הומופוביה, ההתמודדות של מלווין עם OCD והרצון הלא פשוט להתגבר עליו ולחיות חיים קצת יותר נורמליים.

ציטוט לפנתיאון: (מלווין לפציינטים שמחכים לתור אצל הפסיכולוג) "?What if this is as good as it gets"

סרטי אהבה הכי טובים וכייפים

הנסיכה הקסומה – (1987) The Princess Bride

בקיצור: סיפור האהבה של באטרקפ (רובין רייט הנהדרת) עם ווסלי שנגדע בתחילת הסרט כשווסלי עוזב את החוה כדי להרוויח כסף ולחזור להתחתן עם באטרקפ. הוא לא חוזר ובינתיים חולפות השנים ובאטרקפ מתארסת לנסיך הממלכה. רגע לפני החתונה, היא נחטפת על ידי שודדים ומשם הסיפור מסתבך ומשתפר בו זמנית. בממלכה הקסומה שבה מתרחש הסיפור יש טובים, רעים, מכשפים, מפלצות וביצות טובעניות.

למה כדאי לראות: גם פנטזיה, גם סיפור אהבה לא דביק מדי ובעיקר הרבה מאוד הומור. סרט שככל שרואים אותו יותר, ההנאה רק הולכת וגוברת. וזה עוד לפני שדיברנו על בילי קריסטל האדיר בתפקיד הקוסם "בעל הנס".

ציטוט לפנתיאון: (פזיק לאיש במסכה השחורה תוך כדי דו קרב) "I just want you to feel you're doing well. I hate for people to die embarrassed"

הסרט הנסיכה הקסומה

סיפור נישואים – Marriage Story (2019)

בקיצור: על אף השם, הסרט "סיפור נישואים" הוא לכל אורכו הארוך מאוד, סרט על גירושין. צ'ארלי (אדם דרייבר) הוא במאי תיאטרון ניו יורקי מצליח. אשתו ניקול (סקרלט ג'והנסון), שחקנית עבר שמקבלת הצעה לתפקיד בלוס אנג'לס. היא עוברת לשם עם הבן המשותף, מהלך שמתחיל את הליך הפרידה והגירושין.

למה כדאי לראות: כי צריך מדי פעם לראות גם מה קורה ביום שאחרי ה"וחיו באושר ועושר". וגם, כי הסרט עוסק בצורה רגישה ועמוקה, בשלב המורכב של פרידה וגירושין, מבלי להטיל אשמה באף אחד מהצדדים ועם יכולת להזדהות ולהתחבר לכל אחד מהם. אם ההמלצה נשמעת לך מוכרת, זה כי המלצתי על הסרט קצת אחרי שהוא יצא בפוסט המלצות הצפייה הזה.

ציטוט לפנתיאון: (ניקול בתהליך גילוי עצמי) "I did'nt even know what my taste was because I was never asked to use it"

חיי נישואין סרט חובה

כשהארי פגש את סאלי – When Harry Met Sally (1989)

בקיצור: האמא המייסדת של כל הקומדיות הרומנטיות באשר הן, וכזאת שלא מפסיקה להיות רלוונטית ומהנה. הסרט עוסק ביחסיהם האפלטוניים של הארי (בילי קריסטל) וסאלי (מג ראיין) במשך 12 שנה, מהרגע שהכירו בנסיעה אקראית בצעירותם ולאורך השנים כשהם חולקים האחד עם השניה את מערכות היחסים השונות שלהם.

למה כדאי לראות: כי זה פשוט סרט טוב, כייפי, אינטלגנטי ומשעשע. על הדרך, לימד אותנו הנשים כמה קל לזייף אורגזמה ואת הגברים שהם אף פעם לא יכולים להיות באמת בטוחים…

ציטוט לפנתיאון: (האישה במסעדה שישבה בשולחן ליד סאלי אחרי שסאלי סיימה את קולות האורגזמה) "I`ll have what she is having"

קלאסיקות סרטי אהבה של כל הזמנים

שנמשיך?

נהנית מהסקירה ותרצי לקרוא גם את הפוסטים הבאים?

אוהבת לשמוע על מסלולי טיולים, להכיר עסקים קטנים ומעצבות אופנה מקומיות?

תרצי לדעת על הנחות, הטבות, מבצעים והגרלות רק לקוראות הבלוג?

אז בואי ותצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עם המייל עוד קצת למטה בחלונית ⬇️

מחכה לך גם באינסטגרם עם הרבה תמונות כיפיות, סרטונים משעשעים וסטוריז שווים שעולים כל יום, בטיקטוק המצחיק שלי שכבר חצה את קו ה-40,000 עוקבות ועוקבים, ואשמח לקבל ממך גם "לייק" בעמוד הפייסבוק של "תלתלים".

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת