נטע ווינשטוק בעלת גלרית FRIDA ביפו עוסקת במחדוש ומחזור אופנה. הגלריה הנהדרת שלה במתחם שוק הפשפשים ביפו, מציגה אופנה בת קיימא, בגדים יד שניה, וינטג' ובגדים חדשים one of a kind מכל העולם ותכשיטים מיוחדים שנטע מעצבת אחד אחד מחלקי מתכות, בדים וחרוזים. זו לא הפעם הראשונה שנטע והיצירות שלה מככבים פה בבלוג וכל פעם אני נהנית מחדש לחבר אופנה משובחת כל כך לערכי הקיימות שקרובים לליבי וארוני וגם להציג את האישיות הססגונית של נטע שהתראיינה לפוסט:

הגלריה למחזור אופנה

אמרו לי שזאת מחלה

ספרי מתי התחיל החיבור שלך ליצירה

"מאז שאני זוכרת את עצמי, היה לי קשה לזרוק דברים. נקשרתי לבגדים, לחפצים, כלי מטבח ורהיטים. עוד הרבה לפני שהתחיל טרנד "המחדוש" האקולוגי ורכישת בגדים מתוך מחזור, הרגשתי שאני חייבת למצוא דרך לתת חיים חדשים לפריטים הישנים. תמיד אהבתי אופנה ועיצוב ולפני כמה שנים במקביל לקריירה כמנהלת בכירה בחברת הייטק גדולה, התחלתי לעצב תכשיטים בשביל הנשמה. זאת הייתה תקופה אינטנסיבית בעבודה והיצירה עשתה לי שקט ונתנה לי אנרגיה. בשלב הזה לא העלתי על דעתי שזה מה שאני אעשה בהמשך באופן קבוע ובעצם, כדרך חיים". 

צילמה: ורד פרקש

איך באה לידי ביטוי האהבה שלך לאופנה?

"במשך הרבה מאוד שנים עבדתי כמהנדסת ובתפקידים בכירים בהייטק, וניסיתי להסתיר את האהבה שלי לאופנה וגם לא לבלוט יותר מדי. אבל כשהאהבה לאופנה התחילה לצאת החוצה זה היה שצף שאי אפשר היה לעצור. היום, אני מצטלמת בגאווה גדולה ומעלה את התמונות שלי ברשת. אני רוצה להאמין שזה נותן מוטיבציה לעוד נשים שכמוני, התביישו להציג את עצמן, להצטלם ולהיחשף ברשתות ואני גם פועלת כל הזמן להעלאת המודעות בנושאי מחזור, שימוש חוזר, מחדוש ויד שניה".

צילמה: ורד פרקש

איך את משלבת ביצירה ובגלריה שלך מחזור ומחדוש של אופנה?

"בשנים האחרונות גדל השיח על הנזקים ל תעשיית האופנה. השימוש החוזר והמחדוש תמיד היו חלק ממני עוד הרבה לפני שהיה לזה שם. הבנתי שהיום העודף בבגדים נהיה מטרד. הראש ההנדסי שלי התחיל לעבוד ומצאתי שיטה לנצל את הבגדים למטרות אחרות: אני עושה מהם עליוניות, תיקים, תכשיטים ונותנת חיים חדשים לנעליים ישנות.
אבל השיא היה שהצלחתי להציל כמה ג'קטים של בעלי שכמעט נזרקו לפח עם כתמים שלא ירדו. מכל כתם עשיתי קישוט מדהים והג׳קט הבלוי הפך ליצירה מעניינת ומשמחת.

צילמה: ורד פרקש

בגלריה אני מתמקדת באופנה מקיימת ויש לי את הזכות לחבר בין יצירתיות ולהציג את התכשיטים שיצרתי משאריות מתכות שאספתי ממפעל, שאריות בגדים ישנים וכל תכשיט הוא אחד יחיד ומיוחד. הבגדים שאני מוכרת הם כולם יד שניה שאני אוספת ובוחרת אחד אחד מרחבי העולם. בנוסף, אני עושה מדי פעם סדנאות ליצירת תכשיטים וסדנאות מחדוש נעליים וכל פעם זה מרגש לראות את הנשים שמפיחות חיים חדשים והמון יצירתיות בזוגות נעליים ישנות."

צילמה: ורד פרקש

גלריית FRIDA נמצאת במתחם שוק הפשפשים ברחוב רבי פנחס 4 ביפו וחלק מהתכשיטים אפשר למצוא ולרכוש גם בחנות אונליין. ממליצה בחום (כאילו שיש המלצה אחרת בקיץ הזה….♨️) לעקוב גם אחרי עמוד הפייסבוק וחשבון האינסטגרם שבו תמצאו פרטים על סדנאות המחדוש ואירועים שונים.

צילמה: ורד פרקש

שנשמור על קשר?

אם נהנית מהפוסט ואת אוהבת לקרוא על אופנה אקולוגית ולהכיר עסקים מיוחדים מקומיים,

אם תרצי לדעת על הטבות, אירועים, הנחות והגרלות שמיועדות רק לקוראות הבלוג,

אז אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

מחכה לך גם באינסטגרם עם הרבה תמונות, סרטונים וסטוריז שמעלים כל בוקר חיוך, ואי אפשר לדבר על חיוך בלי להזכיר את הטיקטוק שלי ששם באים בשביל לצחוק מכל הלב.

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת