אחד הנושאים שחוזרים אצלי בבלוג הוא הנושא של נזקי מה שמכונה "אופנה מהירה" והחשיבות הרבה שיש בעיני בהשקעה בעיצוב מקומי, יצור מקומי, או וינטאג' ממקור איכותי ויד שניה כדי לסייע לעצמאיות המוכשרות שבינינו, לקדם אופנה מקורית וייחודית ולעזור בשמירה על הסביבה. למרות שנחשפתי לנתונים מחרידים וסרטים קורעי לב על נזקי האופנה המהירה בעולם ובעיקר בעולם השלישי, אני מעדיפה (כמעט) תמיד ללכת על דרך החיוב ולכתוב למה "כן" במקום למה "לא" (מתאמנת על אופטימיות וחיוביות כי טוענים שזה תורם לאריכות ימים ובתור פאסימית שמקפידה על אורח חיים בריא באופן יחסי, חוששת שאריכות ימים ללא צל צילה של אופטימיות עשויה להיות יותר מענה ממהנה… 😉).

מעצבות ישראליות

מעצבת הבגדים המוכשרת, מעצבת תכשיטים שאין שני להם ומעצבת תיקי העור שלא ידעתן שאתן רוצות להכיר

השבוע העביר לי בעלי כתבה מעניינת שפורסמה ב – Fast Conpany ושהציגה את "מדד הניצול" של החברות השונות. מה שהפתיע אותי יותר מהכל הוא שבמקומות הראשונים עוד לפני חברות כמו "זארה", H&M ו"נייקי" שעליהן כבר התרגלנו לשמוע שלל סיפורים לשעת לילה מאוחרת, "זכו" בתואר המפוקפק חברת לואי ויטון וחברת פראדה [שכנראה לא בכדי בחר השטן ללבוש דווקא אותה ;-)] שמוצריהן איך לומר, לא לכל כיס. אחת הסיבות שבחרתי להביא את הסיפור המענין הזה היא לא כדי לפגוע חלילה בכל מי שפונה לרשתות בגלל המחיר הנגיש אלא כדי לפנות גם אלו שידן משגת לרכוש מעת לעת פריט של בית אופנה עילית מוכר ויקר ולהציע לשקול את האופציה המקומית כי אם כבר בחרנו להשקיע במלבוש, תכשיט ותיק, למה שלא נרכוש תוצרת הארץ של מעצב ישראלי, מקומי ויגע כפיים שהוא בעצמו כל שרשרת הייצור, השיווק ולפעמים גם ההפצה, שרשרת שבה הדבר הכי קרוב ל"ניצול" הוא האלגוריתם של פייסבוק בעמוד העסקי שמתאכזר אלינו בעלי העסקים הקטנים.. ;-).

מעצבות ישראליות מוכשרות

בתור תומכת נלהבת של תוצרתנו המקומית והנפלאה שלא נופלת בעיני מבירות האופנה הגדולות והמוכרות, אני גאה ומתרגשת כל פעם מחדש להציג בציר משובח אחר של מעצב או מעצבת שיש סיכוי לא רע בכלל שלא הכרתם קודם לכן, ובטוחה שאתם קוראי היקרים ומביני הענין, שמחים להכיר אותו כעת. מיטבי הלכת שביניכם שהולכים לצידי כבר כמה שנים (חיים אתם;-) ) אולי זוכרים את פרויקט ה"ישראלי זה הכי, אח(ות)י – ביקור של אנה ברודי וחמש מעצבות אופנה ישראליות"  שבו חברנו יחדיו אנה ברודי – יועצת לשיווק עסקים אונליין ואנוכי, להפקה גדולה משותפת שמבטאת את יופיה של אופנתנו המקומית. בצעד דומה, בחרתי גם הפעם, להציג 3 מעצבות ישראליות נפלאות שכל אחת מהן בעיני בעלת טביעת אצבע וקול ייחודי בתחומה ועיצובה. אז תגידו שלום למעצבת האופנה ורד גרבלסקי בעלת המותג By Vered Grebelsky, סיגל ווקנין בעלת מותג התכשיטים הקסום  OMA Design  וגלית הוד בעלת מותג התיקים גליש.

מעצבת ישראלית מוכשרת

מעצבת האופנה ורד גרבלסקי – By Vered Grebelsky

היות שבאמתחתי קריירה מפוארת וארוכת שנים כעורכת דין המופיעה בבתי משפט, חולצות לבנות מחויטות ידעתי גם ידעתי. וכמאמר המוזה של כולנו, הפאשניסטה הגדולה ואם כל המתולתלות מיס קארי בראדשו (בשינויים המחויבים):  "Shoes I know" ולכן אפשר בהחלט לסמוך עלי אם אני אומרת שחולצה לבנה כזאת, עוד לא ראיתי:

ורד גרבלסקי בוגרת לימודי אופנה של בית הספר 6B, מתמחה ביצירת אופנה איכותית, קלאסית ועל זמנית שאינה תלויה בטרנדים כאלו ואחרים. התפירה ורמת הגימור של הפריטים שלה הן מהמשובחות שראיתי ופריט של ורד הוא השקעה לטווח ארוך. החולצות הלבנות שעיצבה כיכבו בפרויקט שנקרא "סיפורה של חולצה" כשהרעיון שעמד מאחורי הפרויקט הוא לקחת את קוד הלבוש העסקי לנשים ולהוסיף לו פרשנות מגניבה שמבוססת על דיטיילים מדויקים.

חוץ מחולצות לבנות מתמחה ורד גם בגלביות, שמלות מעטפת, עליוניות וקימונו ובכלל פריטים קלאסיים אך עם השפעות יפניות כולם תפורים לעילא ולעילא ומחמיאים לנשים צרות ועגלגלות כאחת ובטווח מידות מגוון ביותר החל ממידה 36 ועד 46, ומי שחפצה יכולה להזמין פריט גם בזמנה אישית תפור בדיוק לפי מידותיה הטובות.

איפה אפשר למצוא את הבגדים של ורד גרבלסקי

לרגל השנה החדשה אפשר יהיה למצוא, לחוש, למדוד ולחזור הבייתה מרוצות עם פריט של ורד בחנות הפופ אפ במתחם שוק הפשפשים ביפו שתתקים בסטודיו "פרחי הבר" ברחוב נחמן 6 ביפו בין התאריכים 30.12.18 ועד 5.1.19. במכירת הפופ אפ המיוחדת הזו תוכלו לפגוש גם את מעצבת הנעליים מיקה דרימר שהתארחה לפני כמה חודשים בבלוג והציגה נעליים שאין שני להן במחוזותינו (או בכלל).

את הבגדים של ורד אפשר לרכוש גם בחנות אונליין ואפשר ליצור קשר, לשאול שאלות ולעקוב (במובן החוקי והלא סטוקרי 😉 ) אחרי עמוד הפייסבוק ופיד האינסטגרם שלה.

צילום: ורד פרקש; איפור: תמי מרגלית; בגדים: By Vered Grebelsky; תיקים: גליש; גרביונים: זוהרה ועכשיו בסייל סוף שנה 30% על כל האתר עד ה- 31.12.18

סיגל ווקנין – OMA DESIGN

על סיגל המוכשרת כתבתי בבלוג לפני כמעט שנה וסיפרתי בנימה של פרגון גדול (מעורבת במידה מסוימת של קנאה בגבולות הסביר…) איך עזבה את עולם לימודי המשפטים לטובת לימודי עיצוב ואריגה שהובילו ליצירת תכשיטים מיוחדים וקסומים.

מותג התכשיטים שלה נקרא OMA שזה "סבתא" בגרמנית כי החזון של סיגל הוא לייצר תכשיטים שמחזיקים מאחוריהם מורשת שלמה ועוברים במשפחה מסבתא, לאם לבת.

התכשיטים היפים והמיוחדים של OMA Design מחולקות לשתי קולקציות עיקריות: צורות גאומטריות (וביניהן גם שרשאות "אותיות" שהפכו מאוד פופולאריות לאחרונה) וקולקציית החיות. קולקציית החיות המופלאה נוצרה בהשראת צילומים שערכה סיגל בספארי. בקולקציה היה לסיגל מאוד חשוב לתפוס את התנועה של הפרווה כדי ליצור תחושה של פריט שמתעורר לחיים. כדי להשיג את האפקט הרצוי, הוסיפה סיגל לתליוני חיות הבר חוטי כותנה בשלל צבעים שנותנים תחושה מוחשית כל כך של נוצות ופרווה.

הקולקציה הזו כוללת פלמינגו עם זנב ורוד, נמר חברבורות פרוותי (שאני אישית מעדיפה לראות דווקא כנמרה…), פיל מקסים ורך למגע, ג'ירפה וברבור פלאפי שעושה חשק עז למצוא איזה אגם ולהאכיל ברווזים וברבורים.

איפה אפשר למצוא את התכשיטים של OMA Design

את התכשיטים הקסומים של OMA Design אפשר למצוא ולרכוש באתר החדש שלה ואפשר, כדאי ואף רצוי לעקוב גם אחרי עמוד הפייסבוק והאינסטגרם ולהתעדכן במכירות מיוחדות, הנחות שוות, או סתם כי לנו לפרגן ליוצרת ישראלית מוכשרת אפילו אם זה לא הסגנון של כולן ;-). 

התיקים של גליש

את גלית הוד המעצבת הכשרונית של מותג התיקים שלה שעונה לשם גליש הכרתי דרך האינסטגרם. אחרי משחק מקדים קצר בדיגיטל נפגשנו לקפה בקניון שבעת הכוכבים (כן, כן, חיי הזוהר… ) ולפגישתנו גלית הביאה מגוון של תיקים בעיצובה שהשאירו אותי פעורת פה ותאמינו לי שזה לא קורה כל יום (פעם בשבוע, אולי 😉 ). מה שכל כך תפס אותי בעיצובים שלה הם הפראות של התיקים, שאין האחד דומה לאחר ומכל דגם יש רק אחד. גם טווח המחירים נוח יחסית לעובדה שמדובר בתיקים וארנקים שעשויים מעור והוא נע בין 199 ש"ח ל-880 ש"ח.

בשיחתנו על כוס הקפה סיפרה לי גלית שעיצוב תמיד היה חלק ממנה כמו עוד איבר בגוף ושמאז ומעולם הייתה מאיירת במחברות. בתיכון היא עיצבה לעצמה כיסא אלא שבהמשך החיים קרו, והילדים הגיעו והחלומות נדחקו הצידה. אבל לילדים יש מן נטיה כזאת לגדול (מודה שגם אני קצת מחכה כבר שזה יקרה אבל גם קצת לא) ופתאום החלומות מפעם יכלו לקבל מקום, וגלית פנתה ללימודי עיצוב נעליים בשיתוף פעולה עם אודי לגל שוקרון (מי שהקימה את "הגילדה" ביה"ס לעיצוב נעליים) והשאר היסטוריה.

איפה אפשר למצוא את התיקים של גליש

לגליש יש חנות אונליין בהתהבות ושווה, כדאי ואף רצוי לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלה וחשבון  האינסטגרם שבהם היא מעלה תמונות של דגמים חדשים, מעדכנת על מכירות ואירועים ואפשר גם ליצור איתה קשר דרכם ולרכוש באופן ישיר ויש שיאמרו, אישי יותר ;-).

המאפרת תמי מרגלית

אם אני נראית לכם בפוסט זה יפה, צעירה וזוהרת במיוחד ותהיתם מדוע הסיבה אינה (לצערי) גילויו של מעיין הנעורים ואינה (לצערי) שינוי אורך חיים, מעבר לקטניות מלאות, ירקות נאים ושינה של 8 שעות בלילה. התשובה היא תמי מרגלית היא מאפרת באיירבראש ומעצבת שיער וכשהיא לא עסוקה בלהקשיב לאינספור הדרישות שלי ממנה, שלל הלוקים והרפרנסים שאני מרעיפה עליה, היא מאפרת כלות ונשים לאירועים (ועושה את זה נפלא) ועושה איפור להפקות אופנה ואפילו מרצה בארגונים על העצמה נשית.

מוזמנות ואפילו מוזמנים להמשיך להכיר ולפרגן (כי זה עושה נפלא לעור הפנים. שלא תגידו שלא אמרתי…) בעמוד הפייסבוק שלה ובחשבון האינסטגרם.

איך נולד בלוג ואיך מייצרים תוכן דיגיטלי?

חודש דצמבר הוא חודש מיוחד שבו הבלוג שלי חוגג בלוגולדת חמש וזאת הזדמנות נהדרת להתחיל ולהעביר את כל הידע והכלים שצברתי ואפילו הטעויות שמהן החכמתי.

בדומה אלי, גם אושיית הפייסבוק ומלכת הסרטונית הבלתי מעורערת ובעלת בלוג ההורות הכי ויראלי ברשת שירלי טמיר הרגישה שהגיע הזמן להעביר את הידע יקר הערך שהיא צברה בכל הנוגע לפיצוח האלגוריתם של פייסבוק, הכנת סרטונים לפיסיבוק ויוטיוב באמצעות תוכנות חינמיות, בקלות וללא ציוד מיוחד חוץ מטלפון.

אז חברנו לנו יחד וכך הבאנו לעולם את הבייב המשותף שלנו שנקרא "איך בלוג נולד" – קורס שיתנהל אונליין בקבוצת פייסבוק סגורה ובו נלמד ליצור תוכן איכותי באינסטגרם, בפייסבוק, ביוטיוב, באתר חיצוני ונכיר תוכנות חיניות לעריכת סרטונים לפייסבוק וליוטיוב, אפליקציות שבאמצעותן אפשר לערוך תמונות בקלות ולשדרג משמעותית את פיד האינסטגרם, נדבר ונלמד על שיתופי פעולה מוצלחים ואיך משלבים תוכן שיווקי מבלי לוותר על ה"אני מאמין" שלנו או לפגוע במותג שיצרנו.

הקורס מתחיל עם תחילת השנה החדשה ביום 1.1.19 במשך 8 שבועות. הוא יתנהל בקבוצת פייסבוק סגורה ומידי יום שלישי בערב נעלה לשיעור בלייב בפייסבוק, כשהיתרון גדול הוא שהשיעור זמין לצפיה כל הזמן ואפשר לצפות, להגיב ולשאול שאלות גם אחרי.

עלות הקורס כולו היא 240 ש"ח ואתם מוזמנים לקרוא עוד פרטים עליו כולל רשימת הנושאים המפורטת שנעסוק בהם לפי שבועות בקישור הזה. ואם יש לכם עוד שאלות על הקורס (או בכלל…) מוזמנים לפנות אלי בהודעה פרטית בפייסבוק או במייל: hila@taltalimi.com.

אפשר להציע לך חברות?

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט, מה חשבת על המעצבות שבחרתי להפקה או מה את חושבת בכלל. למעט ויכוחים פוליטים שמהם אני חשה שנסבול לא מעט את ה- D-day באפריל, כל דבר אחר הולך בשמחה.

ואם את נהנית מהתכנים של הבלוג, ורוצה לדעת גם על הפוסטים הבאים, אם את רוצה להיות הראשונה לשמוע על הנחות של טובי המעצבים, על הטבות יחודיות לקוראות הבלוג ולשמוע על ההגרלות השוות שאני עורכת בין הקוראות כל חודש שבהן אני מחלקת בגדים ותכשיטים של מעצבים ישראלים או קופסאות ביוטי וקוסמטיקה מלאות כל טוב, אשמח אם תצטרפי לרשימת הדיוור של "תלתלים" כאן למטה בחלונית.

ואשמח גם לפינוק ב"לייק" קטן לעמוד הפייסבוק של "תלתלים" ולראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי.

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת