"את יש לך עור מסוג אלפה" "רק מוצרים יקרים על בסיס מים שמצאו במאדים יעזרו לעור שלך" "את חייבת מוצר עם אפקט הז'אבל"….מי מאיתנו לא שמעה משפטים שכאלה או מספיק דומים להם בזמן שהיא שוטטה לה בסניפי פארם והותקפה על ידי דיילות יופי, או שקיבלה הודעות כאלה בזמן שיטוט באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות? 🙋‍♀️

בתחום הביוטי, אני הראשונה להודות שאין לי את הידע והכלים להבדיל בין מוצר כזה לאחר והרגולציה למרבה הצער, לא מספיק שומרת עלינו הצרכנים מפני ביטויים מכובסים שנשמעים נוצצים אבל הם הבטחות מרוקנות מתוכן משל היו פוליטיקאי בתקופת בחירות….

אז לטובת כל מי שכמוני מחפשת מידע, שקיפות והבנה, אני ממשיכה את שיתוף הפעולה המתמשך שלי עם הקוסמטיקאית דנה טל, שעזרה לי לעשות סדר בבליל של מידע, ניוז ופייק ולשפוך מעט אור על העור 😉 ובהמשך הפוסט יש גם הטבה לקוראות 🤟

צילמה: ורד פרקש

האם שווה להשקיע במוצרי טיפוח יקרים? מה קורה כשהמוצרים זולים מאוד וכמה מוצרי טיפוח אנחנו באמת צריכות? כל האמת על מוצרי הקוסמטיקה שלנו

האם שווה להשקיע במוצרי קוסמטיקה יקרים?

זה לא סוד שתעשיית הביוטי היא אחת התעשיות שמגלגלות הכי הרבה כסף. רוב החברות משחקות חזק על הפנטזיה של איך היינו רוצות להראות. וזה עובד. עובד לכיס של החברות…. לנו הלקוחות – קצת פחות….

בתחום הביוטי, כמו בתחומים רבים אחרים, אפשר למצוא את מוצרי הפרימיום כשהמחיר למוצר בודד יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לאלפי שקלים לקרם בודד.

האם המחיר שווה את זה?

העלות של הקרם מורכבת בין היתר מאיכות חומרי הגלם שמרכיבים אותו, עלות המחקר והפיתוח שהושקעה בו וכמובן כוחו של המותג. חומרי גלם איכותיים זה בהחלט דבר חשוב! אבל העלות שלהם לבד, לא מצדיקה בדרך כלל פער כל כך גבוה…. עלות מחקר ופיתוח היא אכן עלות כבדה שבחלק גדול מהמקרים לא מצדיקה את עצמה. האם באמת שווה להשקיע כל כך הרבה כסף במוצר שמבוסס על פיתוח חדשני שההבדל בינו לבין מוצר אחר נמדד באחוזים בודדים מאוד של רכיב חדש ולא משמעותי? זאת כמובן שאלה שהתשובה עליה היא לא חד משמעית אבל חשוב לזכור שגם הנשים העשירות, המפורסמות והיפות, בדרך כלל לא מסתפקות רק בקרמים – יקרים ואיכותיים ככל שיהיו….בעיני זאת תשובה מספיק מוחצת כדי שאחליט לחלק את התקציב שלי בין מוצרי קוסמטיקה בעלות סבירה לבין טיפולים מתקדמים יותר שמבוצעים באמצעות מכשור או הזרקות. 

האם כדאי לרכוש את המוצרים הזולים ביותר שיש?

אחרי שסיכמנו שאנחנו לא באמת צריכות לרכוש את המוצרים הכי יקרים שיש, אפשר לעבור לקצה השני של הסקאלה: המוצרים הכי זולים שיש. בשנים האחרונות, הגיעה מהפכת הלואקוסט גם לתחום הקוסמטיקה והביוטי עם מוצרי קוסמטיקה של עשרות שקלים בודדים. 

מה המחיר האמיתי שמשלמים על מוצרי קוסמטיקה זולים מדי?

מוצר זול במיוחד בדרך כלל מאופיין בחומרי גלם זולים במיוחד. למשל שמנים. מוצרי קוסמטיקה רבים מכילים תמציות ושמנים. בגזרת חומרי הגלם הזולים ישנו שמן המופק מנפט מאוד זול שגם מחזיק הרבה מאוד שנים. אלא ששמן כזה אינו מזין את העור בשם צורה, אינו נספג בעור ולכן הוא עשוי גם לפגוע בו משום שהוא קומודוני, כלומר סותם את הנקבוביות ולכן יכול לייצר קומדונים (המוכרים כ"שחורים").

מרבית מוצרי הקוסמטיקה מכילים שמנים מהצומח. כדי להפיק שמן איכותי משלל צמחים כמו שמן זית, שומשום, זרעי ענבים וכיו"ב חשוב מאוד להפיק את השמן בתהליך של כבישה קרה. בתהליך הפקה זה לא מחממים את הצמח וכך הערכים המזינים של הצמח נשמרים ויכולים להזין את העור. תהליך כבישה קרה הוא תהליך מורכב יותר מאשר חימום רגיל של הצמח ובצורת ההפקה שלו נוצרת תמצית בכמות קטנה יותר מאשר בחימום ולכן קשה עד בלתי אפשרי להשתמש בתהליך של כבישה קרה במוצרי קוסמטיקה זולים במיוחד בגלל היעדר רווחיות. 

בעיה נוספת שמאפיינת חלק ממוצרי הקוסמטיקה הזולים מאוד היא האריזה של המוצר. אריזות זולות מאוד עשויות פעמים רבות מפלסטיקים באיכות ירודה ולפעמים יש חלקיקי פלסטיק בתוך הקרמים עצמם. בנוסף, סוגים מסוימים וזולים במיוחד של פלסטיק, קשים יותר למחזור מאשר סוגים אחרים, מה שהופך גם לבעיה אקולוגית. 

תמיד חשוב לזכור שבמרבית המקרים כשמשהו זול מדי, זה אומר שמישהו אחר כבר שילם את המחיר…..

באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי כבר ביקרת?

מחכה לך גם שם עם המלצות, טיפים והרבה סרטונים שיגרמו לך לחיים ואולי אפילו לצחוק 😊 

האם אנחנו באמת צריכות כל כך הרבה מוצרי קוסמטיקה?

בשנים האחרונות שלט טרנד הקוסמטיקה הקוריאנית שהביא איתו תרבות טיפוח חדשה שהפכה את שגרת היופי לסוג של טקס שלא היה מבייש אף בת למשפחת קרדשיאן. השיטה מבוסס על שימוש בהרבה שלבים ומוצרים לטפח את העור אלא שחלק גדול מהם, מיותרים וכוללים כפילות עם מוצרים שאנחנו כבר משתמשות בהם ממילא. למשל שימוש בסבון פילינג בנוסף לחומרי ניקוי אחרים. סבן הפילינג מנקה בנוסף לעובדה שהוא עושה פילינג ולכן אין צורך להעביר את העור כל כך הרבה שלבים של ניקוי שיכולים לגרום גם לגירוי יתר של העור. 

תופעה נוספת שרובנו מכירות והיא נובעת מריבוי מוצרי קוסמטיקה היא שסביר להניח שרובנו לא באמת נסיים את כל המוצרים עד שיגיע מועד התפוקה שלהם. זאת תוצאה של צרכנות יתר שמעבר לעובדה שהיא מיותרת, היא מייצרת פסולת סביבתית נוספת…

איזה מקדם הגנה אנחנו באמת צריכות?

אם יש ביניכן ג'ינג'יות כמוני שעבורן המונח "להיזהר מהשמש כמו מאש" הוא לגמרי מילולי 🌞 ייתכן שאתן גם זוכרות שפעם מקדמי ההגנה היחידים שהיו לנו פה היו מספר 4, 6 ו-15. המשמעות עבור ילדה ג'ינג'ית כמוני היא שבקיץ בין השעות 12 ל 16 אסור היה לי להיות יותר מדי זמן בשמש…. למזלנו עם המודעות ההולכת ועולה לנזקי השמש שהם לא לג'ינג'יות בלבד, התפתח מאוד תחום מקדמי ההגנה ומספרים כמו 4 ו-6 נעלמו לגמרי וטוב שכך. 

נכון להיום כבר קשה מאוד למצוא מקדם הגנה לפנים במספר שהוא פחות מ SPF30 וחלקנו הגדול לא מסתפק בזה, ובוחר במוצר המכיל SPF50. 

אבל האם באמת יש הבדל בין ה- SPF30 ל-SPF50?

מסתבר שלמרות ההבדל המשמעותי במספר, בכל הנוגע להגנה מפני השמש, מדובר בהדל זניח המגיע במקרה הטוב לאחוזי הגנה בודדים נוספים. איפה כן יש הבדל משמעותי? במחיר כמובן. מוצרים המכילים SPF50 עולים יותר ממוצרי SPF30. 

להתמרח בלי לפגוע בסביבה

איזה מוצרים אנחנו כן צריכות?

שיהיו מותאמים לסוג העור

הדבר הראשון שחשוב בכל מה שנוגע לקוסמטיקה הוא שהמוצרים יהיו מותאמים לסוג העור שלנו. עור שמן זקוק למוצרים אחרים מעור יבש ועור רגיש זקוק לתשומת לב מיוחדת במינה (מאחת שיודעת…. 😉). לכן רגע לפני שפותחים את הארנק כי ראינו פרסומת עם דוגמנית בת 20 שמדגמנת קרם נגד קמטים, חשוב לעצור ולבדוק אם הקרם בכלל מתאים לסוג העור שלנו. 

איך אפשר לדעת מה סוג העור שלנו? הקוסמטיקאית דנה טל שאיתה יש לי שיתוף פעולה מתמשך וסייעה לי בהכנת הפוסט הזה, פיתחה אלגוריתם מיוחד במינו שבעזרת כמה שאלות קצרות, עוזרת לכל אחת לאבחן את סוג העור שלה ולמצוא את המוצרים שמתאימים לה. 

קחי אותי לאבחון 

שיהיו מזינים 

בדומה לגוף שלנו, גם עור הפנים שלנו זקוק לוויטמנים. אבל כשזה נוגע לעור הפנים, לא מספיק לקחת וויטמנים בבליעה משום שהגוף משתמש בוויטמנים שמגיעים בצורה הזאת לצרכים הנחשבים צרכים חיוניים לתפקוד ואל מראה עור הפנים שלנו הוא לא מתייחס כצורך חיוני שכזה…. 🤷‍♀️ לכן, אין תחליף לשימוש בסרומים המכילים וויטמנים חיוניים כמו וויטמין E להרגעה או וויטמין C משום שרק ככה העור יקבל הזנה המבוססת על וויטמנים שתחדור פנימה ותתרום לבריאות העור, לחידוש, ולתפקוד התקין שלו. 

מוזמנת לקרוא עוד כאן על סרומים וויטמנים לפנים

שיהיה אקולוגי, מינימליסטי ורב תכליתי

בעולם של צרכנות יתר והתחממות גלובלית, עדיף לבחור מעט מוצרים רב תכליתיים שנשתמש בהם עד תום מאשר הרבה מוצרים שלא נסיים, יתפסו מקום על המדף ויהפכו בסופו של דבר לעוד פסולת…. 

אצל דנה טל המוצרים ממלאים כמה פונקציות שונות ובין היתר אפשר למצוא מקדם הגנה שהוא גם קרם לחות וגם עם גוון שמחליף מייק אפ, קרם לחות שמשמש גם כמסיכת הזנה במקרה שבו נדרשת יותר לחות לעור, וסבון פנים עדין שמנקה היטב את הפנים ומייתר את הצורך בשימוש בתכשיר ניקוי אחר שעשוי להוביל גם לגירוי יתר של העור. 

גם הנושא האקולוגי קרוב במיוחד לליבה של דנה טל והיא מקפידה על ייצור בכמויות קטנות כדי להימנע מייצור יתר, נמנעת לחלוטין משימוש בפצפצים ומשתמשת רק בנייר ממוחזר. 

מוזמנת לקרוא עוד כאן על מה הופך את הקוסמטיקה של דנה טל לאקולוגית במיוחד

טרנד הקוסמטיקה המינימליסטית

שיתוף הפעולה שלי עם דנה טל

לפני כמה חודשים התחלתי את שיתוף הפעולה שלי עם דנה טל שלימדה אותי את רזי המינמליזם בקוסמטיקה, העבירה אותי את תהליך האבחון של העור שבו גיליתי שיש לי עור מעורב ורגיש ומאז אני משתמשת במוצרים שלה שהותאמו לעור שלי: סרום וויטמין E שמתאים מאוד לכל מי שיש לה עור רגיש, קרם לחות קליל שמשמש גם כמסיכה בימי החורף הקשים שבהם העור שלי יבש במיוחד, סבון לניקוי פנים ומקדם הגנה עם צבע שמחליף אצלי את הצורך במייק אפ. 

כבר כמעט שלושה חודשים שאני משתמשת במוצרים ואני מרוצה מאוד! העור מקבל את ההזנה שהוא צריך, נראה נהדר ומקדם ההגנה עם הגוון לגמרי מחליף את הצורך במייקאפ ובשילוב עם קונסילר, פודרה וכמובן – אודם אדום 👄 אני נראית ומרגישה נפלא! 

ויש גם הטבה מפנקת לקוראות! כל מי שרוכשת 2 מוצרים מקבלת במתנה סרום! את ההטבה מקבלים עם קוד הקופון  HILA2 בחנות אונליין. 

הטבה נוספת להריוניות או חברות של הריוניות היא 10% על ערכות ההריון עם קוד הקופון HILAP

לחנות אונליין של דנה טל 

האמת מאחורי תעשיית מוצרי הקוסמטיקה

צילמה: ורד פרקש

שנישאר חברות?

אם נהנית מהפוסט ותרצי לקרוא גם פוסטים נוספים,

אם את רוצה לדעת על הטבות, הנחות, מבצעים והגרלות במיוחד לקוראות הבלוג,

אם את אוהבת להכיר עסקים מקומיים בתחום הביוטי, האופנה והלייף סטייל,

מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של "תלתלים" עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה 👇

אשמח לראות אותך גם באינסטגרם המתולתל והצבעוני שלי, אשמח ל"לייק" בעמוד הפייסבוק, ואם יש לך טיקטוק, מחכה לך גם שם עם הרבה סרטונים שמעלים חיוך על השפתיים 😊

Copyrighted Image

נגישות

אהבת את מה שקראת?

ואת רוצה לקבל הודעה על כל פוסט חדש

להיות הראשונה לדעת על ההגרלות השוות 

ועל ההנחות שמקבלות באופן בלעדי המנויות לבלוג,

 

הרשמי למועדון תלתלים.

נרשמת בהצלחה. כיף שהצטרפת